Ammattikorkeakoulu on pellekoulu

Ammattikorkeakoulu on parikymmentä vuotta vanha uudelleenjärjestetyssä muodossa ja se kouluttaa kyseenalaisia arvoja. Siellä käyneet ovat ylipirteitä ja teennäisiä, koska esimies käskee. He ovat sisäistäneet sen. Pinnallisia ja auktoriteettia käyttäviä ihmisiä, jotka eivät pysty itsereflektioon. Heidän maailmankuvansa on niin kapea, etteivät he ole koskaan nähneetkään itsenäisesti parempia ratkaisuja luovia ihmisiä tai niitä, jotka osaavat asiat paremmin kuin he. AMK luo lumeluovuutta, jonka todellinen merkitys on alaan rajoittuva kapeakatseisuus ja sosiaalinen komentohierarkia. Lisäksi se on läpikotaisin kaupallista - koko ihmisarvon olemus on ostokäyttäytymistä ja palkkaamissopeutumista. Siksi tyypillinen tautologia, jonka AMK:n robotit päästelevät suustaan, on "se on sun mielipitees". Eihän perusteeton mielipide ole vapautta eikä oikeutta vaan mielivaltaa. Samalla kaikki tästä käskytyksestä ja materialismista poikkeavat ihmiset syrjitään outoina. Samalla yhteiskunta jaetaan säätyluokkiin, yliopistolaiset ja amislaiset, joilla ei ole mitään kontaktia toisiinsa paitsi käskyhierarkiassa työmarkkinoilla. Vihaan ammattikorkeakouluja. Samoin vihaan sössötyöntekijöitä. AMK-järjestelmä on uusliberalistisen suuntauksen tuote.

42

742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koululaisen pitäisi olla tervejärkinen jotta voisi itse rankata epäasialliset pois koulutuksesta. Aloitus on tavallaan oikeassa.

    • Anonyymi

      Voisin sanoa että kaikki koulut on pellekouluja. Opiskelet 3-5 vuotta ja saat saman palkan kuin kouluttamaton. Koulut on olemassa ainoastaan sen takia että opettajilla olisi töitä.

      • Anonyymi

        Itse taas kritisoin kouluja koska ne on vain sopeutumistestejä. Ei siellä älykkyyttä mitata vaan sopeutumiskykyä. Eräänlaista harjoittelua työelämässä tottelemista varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse taas kritisoin kouluja koska ne on vain sopeutumistestejä. Ei siellä älykkyyttä mitata vaan sopeutumiskykyä. Eräänlaista harjoittelua työelämässä tottelemista varten.

        Tämäkin totta, mutta armeija on sitten ihan seuraavalla tasolla tässä tottelevaisuus-aivopesussa.


      • ajatuksetovatilmaisia

        Kaikki koulut tähtäävät tietotaidon nostamiseen. Olisinpa tietänyt mitä perusasioiden opettelu merkkaa yliopistossa


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Kaikki koulut tähtäävät tietotaidon nostamiseen. Olisinpa tietänyt mitä perusasioiden opettelu merkkaa yliopistossa

        * ennen yliopistoa


    • Anonyymi

      Toisen asteen amiksista valmistuu kädentaitajia, ammattikorkeakoulusta asiantuntijoita ja yliopistosta analyyttisiä ajattelijoita.
      Luovuutta on kaikilla koulutusasteilla eskarista akateemisiin jatkotutkintoihin, kun kaikista halutaan tulevaisuudessa yrittäjiä, joten yrittäjyyskasvatus alkaa jo peruskoulusta.

      • Anonyymi

        "kaikista halutaan tulevaisuudessa yrittäjiä"
        Suomi sais jo myöntää ettei täällä ole TÖITÄ ja työttömyys ei todellakaan ole työttömän oma syy.


      • Anonyymi

        Kaikista halutaan yrittäjiä koska alihankkijoita voidaan polkea miten huvittaa. Niillä ei ole mitään työehtosopimuksia rajoittamassa tätä polkemista.


      • Ei, amis on palvelija, amk on palveluesimies ja yliopisto asiantuntija. Kukaan ei opeta demokratiaa ja sitä, että sinä olet joku


    • Anonyymi

      Harvemmalla taitaa olla sieltäkään viitosen paperit.

    • Anonyymi

      Ala ja yläasteet ovat myös pellekouluja aivopesua parhaillaan agenda2030 muodossa lisäksi opetetaan valhe evoluutiota ja järjestelmällisesti aivopestään ajattelemaan vain yhtä asiaa,ihan kuin Hitler 1930 luvulla, kaikki erimieltä olevat ns "poltetaan roviolla".

      • Anonyymi

        Huonosti on koulu onnistunut sinunkin kasvatuksessasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonosti on koulu onnistunut sinunkin kasvatuksessasi!

        Siinä hän on kyllä oikeassa että peruskoulussa aloitetaan nykyään feministinen aivopesu, että sukupuolia ei ole olemassa mutta paradoksaalisesti naiset ja naiseksi muuttuneet miehet ovat silti arvokkaampia kuin miehet. Toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Nykyisen tasa-arvo-opin perustana on ajatus että heteromiehillä on "liikaa oikeuksia" ja tilanne korjataan poistamalla niitä heiltä ja siirtämällä naisille ja LGBT-ryhmän jäsenille.


      • Kyllä, kaupallisuus ja oman edun tavoittelu ja usko valtion viranomaisen antamaan sote-unelmaan, joka tasoittaa epätasa-arvon ja sallii kaupallisuuden. Eli demarikoulu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä hän on kyllä oikeassa että peruskoulussa aloitetaan nykyään feministinen aivopesu, että sukupuolia ei ole olemassa mutta paradoksaalisesti naiset ja naiseksi muuttuneet miehet ovat silti arvokkaampia kuin miehet. Toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Nykyisen tasa-arvo-opin perustana on ajatus että heteromiehillä on "liikaa oikeuksia" ja tilanne korjataan poistamalla niitä heiltä ja siirtämällä naisille ja LGBT-ryhmän jäsenille.

        Kyllä ja lisäisin vielä, että valkoisella heteromiehillä on liikaa oikeuksia


    • Anonyymi

      Aloittaja väittää siis että AMK tuhoaa luovuuden niiltä joilla sitä on? Miten se on mahdollista? Onko aloittaja ajatellut asiaa ollenkaan? Koulutus rakentaa sen päälle mitä aiemmin on ollut. Etkä voi tietää ihmisen taustasta tai kyvyistä välttämättä mitään tärkeää hänen työroolinsa perusteella.

      • Eli myönnät, että ammattikorkeakoulu opettaa työroolia, joka erotetaan AMKssa ihmisen luovuudesta ja kannustetaan käyttäytymään niin kuin yritteliäs bisnesluoja, jonka luomistyö rajoittuu hyvin kapeaan asiaan


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Eli myönnät, että ammattikorkeakoulu opettaa työroolia, joka erotetaan AMKssa ihmisen luovuudesta ja kannustetaan käyttäytymään niin kuin yritteliäs bisnesluoja, jonka luomistyö rajoittuu hyvin kapeaan asiaan

        ja se toimelias yritysluojan sosiaalinen rooli on etusijalla tiedon ja itseohjautuvuuden kustannuksella


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        ja se toimelias yritysluojan sosiaalinen rooli on etusijalla tiedon ja itseohjautuvuuden kustannuksella

        Itse käyn nepsy-kahvilassa ja se on hyvä paikka. Olen harmissani että Teemu pidät siellä käymistä jotenkin negatiivisena asiana.


      • AMK pakottaa nuoret totteluhierarkiaa uskoviksi kaupallisiksi mainostajiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse käyn nepsy-kahvilassa ja se on hyvä paikka. Olen harmissani että Teemu pidät siellä käymistä jotenkin negatiivisena asiana.

        Miksi sinun ajatuksesi ja tunteesi ovat samoja kuin muiden ajatukset ja tunteet?


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        AMK pakottaa nuoret totteluhierarkiaa uskoviksi kaupallisiksi mainostajiksi.

        Teemu miksi kritisoit nimenomaan ammattikorkeakoulua? Se ei auennut minulle tässä langassa.
        Olen itse käynyt lukion, amiksen ja opiskellut fysiikkaa yliopistossa. Kerran kokeilin AMK:n kulttuuripuolta. En näe millä tavalla juuri AMK olisi pilannut yhteiskunnan. Kaikista näistä kouluista valmistuu ihmisiä erilaisiin tehtäviin. Ei voi sanoa että despotismin ylläpitäjät olisivat nimenomaan AMK-koulutettuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse käyn nepsy-kahvilassa ja se on hyvä paikka. Olen harmissani että Teemu pidät siellä käymistä jotenkin negatiivisena asiana.

        Nepsykeskustelu lastensuojelussa kuuluu hänen mielestään amk-keskusteluun, koska molemmat ovat autoritaarisen komentokulttuuriin osia


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        AMK pakottaa nuoret totteluhierarkiaa uskoviksi kaupallisiksi mainostajiksi.

        Ja tätä kaupallista mainostusammattitaitoa ja tottelemista kutsutaan luovuudeksi. Teennäiset ja ylipirteät amklaiset eivät edes osaa käyttäytyä ilman opetettua roolia, joka tyydyttää pomon ja asiakkaan toiveet

        "Aloittaja väittää siis että AMK tuhoaa luovuuden niiltä joilla sitä on? Miten se on mahdollista? Onko aloittaja ajatellut asiaa ollenkaan? Koulutus rakentaa sen päälle mitä aiemmin on ollut. Etkä voi tietää ihmisen taustasta tai kyvyistä välttämättä mitään tärkeää hänen työroolinsa perusteella."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teemu miksi kritisoit nimenomaan ammattikorkeakoulua? Se ei auennut minulle tässä langassa.
        Olen itse käynyt lukion, amiksen ja opiskellut fysiikkaa yliopistossa. Kerran kokeilin AMK:n kulttuuripuolta. En näe millä tavalla juuri AMK olisi pilannut yhteiskunnan. Kaikista näistä kouluista valmistuu ihmisiä erilaisiin tehtäviin. Ei voi sanoa että despotismin ylläpitäjät olisivat nimenomaan AMK-koulutettuja.

        AMK opettaa sen despotismin ideologis-sosiaalisen roolin, joka tuottaa näitä pinnallisia luovia ammattilaisia. Se on historiallisesti osa sitä projektia, jossa alettiin syrjimään ja käyttäytymään vihaisesti alaisille, jotka eivät tottele


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teemu miksi kritisoit nimenomaan ammattikorkeakoulua? Se ei auennut minulle tässä langassa.
        Olen itse käynyt lukion, amiksen ja opiskellut fysiikkaa yliopistossa. Kerran kokeilin AMK:n kulttuuripuolta. En näe millä tavalla juuri AMK olisi pilannut yhteiskunnan. Kaikista näistä kouluista valmistuu ihmisiä erilaisiin tehtäviin. Ei voi sanoa että despotismin ylläpitäjät olisivat nimenomaan AMK-koulutettuja.

        ei ole subjektiivinen kriisi amk:n kanssa vaan objektiinen havainto amk:n neuroottisista, väkivaltaisista henkilöistä ja käytöstavoista


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Miksi sinun ajatuksesi ja tunteesi ovat samoja kuin muiden ajatukset ja tunteet?

        Miksi niiden pitäisi olla erilaisia?


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        ei ole subjektiivinen kriisi amk:n kanssa vaan objektiinen havainto amk:n neuroottisista, väkivaltaisista henkilöistä ja käytöstavoista

        Liikut huonoissa piireissä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liikut huonoissa piireissä!

        Amk:n opetussuunnitelma ei ole persoona-asia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse käyn nepsy-kahvilassa ja se on hyvä paikka. Olen harmissani että Teemu pidät siellä käymistä jotenkin negatiivisena asiana.

        Tällä yrität yllättää minut jollain kätkemällä ongelmallani, jotta lopettaisin vastustuksen ja kirjoittelun, koska saat minut tuntemaan häpeää tai oloni liian epämukavaksi jatkaakseni kirjoittelua.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Ja tätä kaupallista mainostusammattitaitoa ja tottelemista kutsutaan luovuudeksi. Teennäiset ja ylipirteät amklaiset eivät edes osaa käyttäytyä ilman opetettua roolia, joka tyydyttää pomon ja asiakkaan toiveet

        "Aloittaja väittää siis että AMK tuhoaa luovuuden niiltä joilla sitä on? Miten se on mahdollista? Onko aloittaja ajatellut asiaa ollenkaan? Koulutus rakentaa sen päälle mitä aiemmin on ollut. Etkä voi tietää ihmisen taustasta tai kyvyistä välttämättä mitään tärkeää hänen työroolinsa perusteella."

        Luovia aloja on sekä ammattikorkeakoulussa että yliopistossa, samoin toisella asteella:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Luovat_alat

        Aloittajan väite, että ammattikorkeakoulu tuhoaa luovuuden, on täyttä puppua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luovia aloja on sekä ammattikorkeakoulussa että yliopistossa, samoin toisella asteella:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Luovat_alat

        Aloittajan väite, että ammattikorkeakoulu tuhoaa luovuuden, on täyttä puppua.

        luovuuden täytyy olla sisäsyntyistä eikä komennettua


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        luovuuden täytyy olla sisäsyntyistä eikä komennettua

        Jokaisen tulee komentua joskus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luovia aloja on sekä ammattikorkeakoulussa että yliopistossa, samoin toisella asteella:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Luovat_alat

        Aloittajan väite, että ammattikorkeakoulu tuhoaa luovuuden, on täyttä puppua.

        Luovuus-sanaaa käyttää kaupalliset koulut siksi, että kuluttajan näkökulmasta se herättää myönteisiä tuntemuksia jotain tuotetta kohtaan. Siten voi löytää jonkun tuotteen, joka vastaa omaa tunnetta. Palvelijalle kerrottuna oman työn luovuus on komennuksen naamioimista liberaaliksi yksilöllisyydeksi. Sillä saa hukutettua alempiarvoisuuden ja pakon. Amk opettaa ammattiylpeyttä luovuutta kohtaan, vaikka se on saneltua. Ja siitä syntyy varsinainen soppa


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Luovuus-sanaaa käyttää kaupalliset koulut siksi, että kuluttajan näkökulmasta se herättää myönteisiä tuntemuksia jotain tuotetta kohtaan. Siten voi löytää jonkun tuotteen, joka vastaa omaa tunnetta. Palvelijalle kerrottuna oman työn luovuus on komennuksen naamioimista liberaaliksi yksilöllisyydeksi. Sillä saa hukutettua alempiarvoisuuden ja pakon. Amk opettaa ammattiylpeyttä luovuutta kohtaan, vaikka se on saneltua. Ja siitä syntyy varsinainen soppa

        Kirjoita kirja kuten Unabomber teki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisen tulee komentua joskus.

        jokaisen tulee valistua joskus. Ihmisen kyky ymmärtää on aina tärkeämpi kuin valtion kyky hallita. Fasismi tulee estää ja ihmiset tulee kouluttaa lapsesta asti libertaristeiksi, itselähtöisiksi taiteilijoiksi, valistuneiksi osallistujiksi, jotka tietävät, miten komentelijan tautologiat ja uskonnot voitetaan väittelyssä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoita kirja kuten Unabomber teki.

        Meidän täytyy nyt keittää soppa, saatana. Kaikki te tulette meidän kattilaan, jota me hämmennämme isolla kauhalla, sekaisin ja sekaisin, kunnes pahimmat epäselvyydet liukenevat liemeen.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Meidän täytyy nyt keittää soppa, saatana. Kaikki te tulette meidän kattilaan, jota me hämmennämme isolla kauhalla, sekaisin ja sekaisin, kunnes pahimmat epäselvyydet liukenevat liemeen.

        Nämä kontekstiin sopimattomat ja normien vastaiset viestisi ovat pelottavia, Themee.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        jokaisen tulee valistua joskus. Ihmisen kyky ymmärtää on aina tärkeämpi kuin valtion kyky hallita. Fasismi tulee estää ja ihmiset tulee kouluttaa lapsesta asti libertaristeiksi, itselähtöisiksi taiteilijoiksi, valistuneiksi osallistujiksi, jotka tietävät, miten komentelijan tautologiat ja uskonnot voitetaan väittelyssä

        Valistuminen on hyvästä, mutta yhteiskunta toimii vain jos jokainen tekee työtä yhteisen tavoitteen eteen. Jokaisen toiveet eivät voi toteutua. Minä itse haluaisin että Internet kiellettäisiin kokonaan yhteisen hyvän vuoksi mutta en usko että kukaan tulee suostumaan tähän, ihmiset nauttivat tästä liikaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3727
    2. 208
      3029
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2584
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2034
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1465
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      174
      1374
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1347
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1328
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe