Olen aikuisopiskelija ammattikoulussa, alan vaihtaja siis. Hämmästyttää opettajien käytös ja ammattitaito. Matematiikkaa opetetaan väärin. Työssä ohjeistukset muuttuu niin että lopputulos asiasta on huono ja syy opiskelijassa. Iso ryhmä ja jso pyydät neuvoa, käsketään käyttää omaa päätä. Nyt viimeisin koski omaa terveysasiaa, tuli virhe, ja mielestäni koneessa joku vika. Opettaja tiedusteli koska olen käynyt näöntarkistuksessa. En alkanut kertomaan näöstäni mitään. Itseasiassa näissä mokatilanteissa opettaja lyttää täysillä, ei saa selitellä mitään ja tuomio on että virhe on ja opiskelijan syy. Oikea syy on se että ollaan vailla säädyllistä ohjausta. Ohjeita tulee mutta ne muuttuu niin että nuoret ja minäkin hämmennytään. Huonoin oli ehkä se että nuoret ja opettajat vittuilee toisilleen, ja itse juttelen nuorien kanssa kuin ihmisille. Tästä tuli palautetta että en saa jutella koska se häiritsee opiskeluani. Tulen alalta missä ollaan ihmisien kanssa tekemisissä. Minne voi opettajien käytöksestä valittaa? Nuoretkin on huomanneet samaa opettajien mokailua. Keskustelu motivaatiota ei tosiaan ole, kun opettaja lyttää heti kättelyssä.
Opettajan käytös
13
173
Vastaukset
- Anonyymi
Ammattikorkeakouluissa on opettajia, joilta on hukassa se, mikä on opettajan tehtävä.
- Anonyymi
Kertoja oli amiksessa, mikä on matalan teoriatason koulu ja josta Sipilän hallitus leikkasi kaiken mikä irtoaa.
- Anonyymi
Mihin voi opettajien käytöksestä valittaa? No tänne palstalle tietysti, kuten olet tehnytkin.
Toinen vaihtoehto voisi olla valittaa sille opettajalle suoraan. Mieluiten kannustavasti.- Anonyymi
Kertoja kuulostaa ns. hankalalle opiskelijalle.
Meidänkin luokalla oli pari joilla oli naama väärässä koko ajan, läksyt tekemättä, muistiinpanoja ei ollut ja olivat tulleet kouluun viettämään vapaa-aikaa häiriten pälisemällä muita.
- Anonyymi
Oletko joskus tavannut ihmisen, joka ei ole koskaan mokannut eikä koskaan mokaa? Minä en!
- Anonyymi
Oikea valitusosoite on Aluehallintovirasto (Avi).
Samoin kannattaa mainita oppilaitoksen rehtorille. - Anonyymi
Aloituskommentista tuli oma muistoni muutama vuosi sitten, kun aikuisopiskelijana olin päivälukion puolella äidinkielen tunnilla. Sama opettaja joka vaikutti hyvin mukavalta aikuisopiskelijoille olikin tuomitseva päivälukion opiskelijoille. Tällaisessa tilanteessa on hyvin ahdistavaa olla.
Ja voimia aloittajalle. Moni ihminen on valmis hirviöllistämään sinua kokemuksistasi. He ovat valmiina syyttämään sinua aivan kaikesta. Maailma on täynnä ihmisiä jotka sanovat että vika on sinussa. Kannattaa kuitenkin muistaa että nämä syyllistäjät syyllistävät sinua syyllistämisestä. He syyllistyvät itsekin näin syyllistämiseen. Jollakulla on tietenkin vastaansanomista tästäkin, kuinka minäkin syyllistän. Sellaisten ihmisten kanssa on baikea keskustella jotka näkevät toisissa vain vian, hirviöllisyyden.
Suosittelen ilmoittamaan. Itse olin aikeissa tappaa itseni sen kaiken syyllisyyden jälkeen. Koin itseni niin pahaksi. Koitin myös sokeutua. Näössäni on nyt vika joka ei poistune, vain sen takia etten enää olisi kyseisen opettajan kanssa tekemisissä. Tiedostan aivan heti että ihmiset täällä ovat valmiita hirviöllistämään minua, näkemään vian minussa. Olen kärsimysteni kanssa oppinut jo aika hyvin ymmärtämään että minä en ole väärässä vain sen takia että joku muu on eriä mieltä. Joku on valmis hirviöllistämään minua tästäkin. Minun ei tarvitse olla riippuvainen muiden kommenteista tässä Suomi24-keskustelussa. Moni on valmiina syyllistämään minua jopa siitä että ennustan että minua tullaan syyllistämään.
Pohdin näitä keskusteluja. Aina joku kirjoittaa mahdollisimman syyllistävän tekstin toiselle. Pohdin että onko tuo kirjoittaja varmasti hyvääaikova. Tuskin. Aina ihmisen on mahdollista huijata täällä (ja joku sanoo vielä vastaan ettei ole).
Itselleni hyvä mittari on ollut se miten kirjoittaja suhtautuu hyvään ja pahaan, varsinkin miten suhtautuu pahaan. Onko teksti arvioiva vai ymmärtävä? Koenko että minun olisi tehtävä toisin koska joku kirjoitti niin? Jos joku kirjoittaa ilkeän kommentin (jonkun mielestä ilkeä kommentti on vain fakta, totuus), voi olla varma että tämä henkilö tuomitsee myös muita ihmisiä. Varmahko tapa tunnistaa "epäterve" ihminen on tunnistaa millaisia tuntemuksia kokee tämän ihmisen sanoista.
Kritiikki ei meinaa pahantahtoisuutta. Kuitenkin usein pahantahtoisuus naamioidaan kritiikiksi. "Tarkoitukseni ei ole loukata, tämä on vain kylmä fakta, karu totuus" - Anonyymi
Koulusta puuttuu työrauha nykyisin.
Opettajat siirtyvät sankoin joukoin hoitoalalle.- Anonyymi
Ammattikouluista on tullut kaatopaikkoja, jonne sijoitetaan kaikki, jotka eivät lukioon sovi. Tai oikein mihinkään. Tilanne pahenee vielä oppivelvollisuuden pidentymisen vuoksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292384
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52882Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 18700
- 53700
- 25689
- 135623