Olen aikuisopiskelija ammattikoulussa, alan vaihtaja siis. Hämmästyttää opettajien käytös ja ammattitaito. Matematiikkaa opetetaan väärin. Työssä ohjeistukset muuttuu niin että lopputulos asiasta on huono ja syy opiskelijassa. Iso ryhmä ja jso pyydät neuvoa, käsketään käyttää omaa päätä. Nyt viimeisin koski omaa terveysasiaa, tuli virhe, ja mielestäni koneessa joku vika. Opettaja tiedusteli koska olen käynyt näöntarkistuksessa. En alkanut kertomaan näöstäni mitään. Itseasiassa näissä mokatilanteissa opettaja lyttää täysillä, ei saa selitellä mitään ja tuomio on että virhe on ja opiskelijan syy. Oikea syy on se että ollaan vailla säädyllistä ohjausta. Ohjeita tulee mutta ne muuttuu niin että nuoret ja minäkin hämmennytään. Huonoin oli ehkä se että nuoret ja opettajat vittuilee toisilleen, ja itse juttelen nuorien kanssa kuin ihmisille. Tästä tuli palautetta että en saa jutella koska se häiritsee opiskeluani. Tulen alalta missä ollaan ihmisien kanssa tekemisissä. Minne voi opettajien käytöksestä valittaa? Nuoretkin on huomanneet samaa opettajien mokailua. Keskustelu motivaatiota ei tosiaan ole, kun opettaja lyttää heti kättelyssä.
Opettajan käytös
13
173
Vastaukset
- Anonyymi
Ammattikorkeakouluissa on opettajia, joilta on hukassa se, mikä on opettajan tehtävä.
- Anonyymi
Kertoja oli amiksessa, mikä on matalan teoriatason koulu ja josta Sipilän hallitus leikkasi kaiken mikä irtoaa.
- Anonyymi
Mihin voi opettajien käytöksestä valittaa? No tänne palstalle tietysti, kuten olet tehnytkin.
Toinen vaihtoehto voisi olla valittaa sille opettajalle suoraan. Mieluiten kannustavasti.- Anonyymi
Kertoja kuulostaa ns. hankalalle opiskelijalle.
Meidänkin luokalla oli pari joilla oli naama väärässä koko ajan, läksyt tekemättä, muistiinpanoja ei ollut ja olivat tulleet kouluun viettämään vapaa-aikaa häiriten pälisemällä muita.
- Anonyymi
Oletko joskus tavannut ihmisen, joka ei ole koskaan mokannut eikä koskaan mokaa? Minä en!
- Anonyymi
Oikea valitusosoite on Aluehallintovirasto (Avi).