Oma epäonnistumisen tunne aiheuttaa kateutta

Anonyymi-ap

Naiset, jotka kokevat itsensä epänaisellisiksi (ja jopa rumiksi ?) ja tuntevat epäonnistuneensa toiveissaan ja tavoitteissaan ovat usein toisten naisten mollaajia ja alentajia.
Se on kateutta, kun joku toinen on kaunis ja onnistunut siinä missä itse ei ole
onnistunut.
Kehittämällä itseään voisi päästä omiin tavoitteisiinsa ja päästä irti kateudesta.

136

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kehittymättömälle pieni-itsetuntoiselle ihmiselle on vaikeaa kestää
      toisten menestystä. - Nm. Kehittykää

      • Anonyymi

        Kuvailet Putinia tylsämielinen ideaton agentti ja pikkuinenro tannaama valtiossa
        joka ei pysty tuottamaan edes uusia perunoita vaan varastamaan pesukoneita ukrainalaisten
        kodeista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvailet Putinia tylsämielinen ideaton agentti ja pikkuinenro tannaama valtiossa
        joka ei pysty tuottamaan edes uusia perunoita vaan varastamaan pesukoneita ukrainalaisten
        kodeista

        Jopa löyty oikea Putinin kade?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvailet Putinia tylsämielinen ideaton agentti ja pikkuinenro tannaama valtiossa
        joka ei pysty tuottamaan edes uusia perunoita vaan varastamaan pesukoneita ukrainalaisten
        kodeista

        Onko,lääkkeet loppu vai etkö huolia tarvetta..


    • Anonyymi

      Nainen, joka ei arvosta itseään ei arvosta muitakaan naisia ja vihaa menestyneitä ja suosittuja naisia, koska haluaisi itse olla sellainen, mutta ei kykene.
      Usein tämän tyyppiset naiset kehuvat itseään miesten kautta:
      "Olen aina tullut miesten kanssa toimeen !"

      • Anonyymi

        Jaaha, kuvaat h.a.Losta


    • Anonyymi

      Koskan en ole naisia kohtan ollut kateelinen.Ikää tulee 70v. Oneksi nurena en ymärtännyt olin kaunis kun katsele vanhoja valokuvia ,Ikää kun tulee pirtet mutuu.MUTTA TULEE MYÖS HYVÄKYSNTÄ IKÄ KEHON KASVOJEN MUUTOS. KUIN ELÄMÄN MUTAKIN MEKITYSTÄ KUIN ULKONÄKÖ TAI ULKONÄKÖ PAINEET.

    • Anonyymi

      Kyllä mielestäni tällä iällä pitäisi olla jo henkisesti kasvanut sen verran, että kateus olisi karissut.
      Tukeminen muita naisia iästä riippumatta on mahdollisuus muutokseen.
      Aikuisuutta!

      • Anonyymi

        Aivan oikein se kun eräät mollaavat toisia pinnallisella tyylillä esim haukkumalla toisen naisen pukeutumista tai kampausta , kauneutta ja myös ekonomisti tasoa näyttävät kateutensa niin selvästi ketä he ovat ja mitkä arvot heillä on elämässään.
        Naisten tulisi tukea kanssasisariaan oli sitten kysymys nuoresta tai vanhemmasta kauniista naisesta , mutta kun näkee pinnallisia yrityksiä alentaa esim joku julkinen henkilö oman arvomaailmansa tuotteena niin ihmettelee ettei kehittyneisyyttä ole ihmisenä vaikka ikääkin on kertynyt.
        Usein nämä ilkeiliät ovat lähtöisin perheistä missä aina on kadehdittu ihmisiä , siis perintöään kantavat ilkeilemällä .
        Minulla on ollut kollegoita kauniita naisia , myös niitä joillakin huomattava varallisuus ekonomisesti , mutta heidät näkee ainoastaan ihanina ihmisinä eikä kateellisten silmälasimainontaa takaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan oikein se kun eräät mollaavat toisia pinnallisella tyylillä esim haukkumalla toisen naisen pukeutumista tai kampausta , kauneutta ja myös ekonomisti tasoa näyttävät kateutensa niin selvästi ketä he ovat ja mitkä arvot heillä on elämässään.
        Naisten tulisi tukea kanssasisariaan oli sitten kysymys nuoresta tai vanhemmasta kauniista naisesta , mutta kun näkee pinnallisia yrityksiä alentaa esim joku julkinen henkilö oman arvomaailmansa tuotteena niin ihmettelee ettei kehittyneisyyttä ole ihmisenä vaikka ikääkin on kertynyt.
        Usein nämä ilkeiliät ovat lähtöisin perheistä missä aina on kadehdittu ihmisiä , siis perintöään kantavat ilkeilemällä .
        Minulla on ollut kollegoita kauniita naisia , myös niitä joillakin huomattava varallisuus ekonomisesti , mutta heidät näkee ainoastaan ihanina ihmisinä eikä kateellisten silmälasimainontaa takaa

        Varakkaita ihmisiä kaipaa ystäväksi ongelma on vain se
        että niitä on vaikea löytää ja saada

        varakkaat ovat myös fiksuja ja jopa oppineita koska varakkuutta - lottoa ja perintöä tietty voi - on vaikea täystumpun kehittää

        eli mikä sen mukavampaa kun varakkaita menestyviä ihmisiä kaverina


    • Anonyymi

      Miksi kadehtia miellyttävän ulkonäön syntymässään saaneita ja ahkeruudella
      ja älykkyydellä eteenpäin päässeitä ?
      Jokainen olisi päässyt eteenpäin, jos olisi sitkeästi yrittänyt,
      ei tarvitsisi kadehtia paradoksaalisesti esim. Sanna Marinia, kun on niin tietämättömäksi jäänyt, ettei muita menestyneitä tiedä.

      • Anonyymi

        Ei ihan jokainen pääse yrittämälläkään, mutta suurin osa. Olen ahkeroinut, jopa puurtanut paljon enemmän kuin muut, koska älyni on keskinkertainen. Nöyrtynyt ja ollut hiljaa. Mutta sillä olen päässyt pitkälle, mitään ei puutu. On pari aluetta, joissa en ole saavuttanut tavoitteitani, ne haittasivat työelämässä mutta eläkkeellä niillä ei ole enää merkitystä.
        Totta kuten muutkin, kateus on joutava ja energiaa kuluttava tunne. Antaa olla vaan ne älykkäät, jotka pääsevät helpommalla. Ulkonäöstäni sanon, että mikään kohta ei ole niin ruma että herättäisi huomiota, silläkin on päässyt pitkälle, katsojalta voi piilottaa huonompia kohtia ja tuoda esiin parempia. Siis mikään korttini ei ole jäänyt kääntämättä.


    • Anonyymi

      Mihinkä aloituksen väittämä perustuu?
      Onko kaikilla taustalla, siis omissa perheissä ollut kateellisuutta mitenkään.
      Puolestani väittäisin, etteivät kaikki juurikaan moista tunnetta tunne.
      Minusta oleellisempaa on, mitä asiat ovat. Totuus.
      Kaunisteleminen on kaunistelemista.
      Rehellisyys on rehellisyyttä.
      Jos joku on parempi, on parempi.
      Jos joku on kauniimpi, on kauniimpi.
      Jos joku on varakkaampi, on varakkaampi.
      Entä sitten?
      Elämä on silti kaikille arvokasta, mielestäni ja se on tärkeämpää kuin ulkoiset seikat.
      Havainto: ihmiset, jotka kynsin hampain haluavat esim. edellä mainitsemiani kolmea asiaa, tarkkailevat usein niin, että ovathan kaikki ympärillä kateellisia. Ovathan.
      Ja kun törmää kateellisuudettomaan, tasapainoiseen ihmiseen, täytyyhän siinä ihmisessä vikaa olla, kun ei ä l y ä olla kateellinen.
      Beng
      Jos pitää valita muoto vai sisältö, valitsen sisältö.

      • Anonyymi

        Erinomaista tekopyhyyttä. Kateus on voima joka vie ihmistä eteenpäin ja sen kieltäjä
        tekopyhä

        Nalle Wahlroos näyttää elävän melkein kateuksetonta elämää koska omistaa riippu maton
        (en anna lausuntoja enkä tule eduskunnan valiokuntien kokouksiin asiantuntijana ... jne)

        Mutta hän kadehtii amerikkalasia hieman ja niiden valtaa kuten Elon Muskia
        eikä ikinä tavoita tätä koska ei osaa sähköä eikä sijoittaa

        Tuliko yllätyksenä että Wahlroos ei ole sijoittaja (hän myöntää tämän itse) vaan hän on ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erinomaista tekopyhyyttä. Kateus on voima joka vie ihmistä eteenpäin ja sen kieltäjä
        tekopyhä

        Nalle Wahlroos näyttää elävän melkein kateuksetonta elämää koska omistaa riippu maton
        (en anna lausuntoja enkä tule eduskunnan valiokuntien kokouksiin asiantuntijana ... jne)

        Mutta hän kadehtii amerikkalasia hieman ja niiden valtaa kuten Elon Muskia
        eikä ikinä tavoita tätä koska ei osaa sähköä eikä sijoittaa

        Tuliko yllätyksenä että Wahlroos ei ole sijoittaja (hän myöntää tämän itse) vaan hän on ....

        Minusta kiinnostus on starttivoima.
        Beng


    • Aloittaja etsii vertaistukea.
      Näkyy löytyneenkin joitakin samassa tilanteessa. No jatkakaa psyykenne hoitamista.

      • Anonyymi

        En kyllä ymmärrä, että aloittaja ei saisi kirjoittaa tästä aiheesta.
        Ei hän etsi vertaistukea, vaan aloittaa keskustelun.
        Sinun kannattaisi itsesi jatkaa hienotunteisuuden opettelemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä, että aloittaja ei saisi kirjoittaa tästä aiheesta.
        Ei hän etsi vertaistukea, vaan aloittaa keskustelun.
        Sinun kannattaisi itsesi jatkaa hienotunteisuuden opettelemista.

        Aihe on hyvä vältelty ja tärkeä

        miten hoidan kateuteni voitoksi


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä, että aloittaja ei saisi kirjoittaa tästä aiheesta.
        Ei hän etsi vertaistukea, vaan aloittaa keskustelun.
        Sinun kannattaisi itsesi jatkaa hienotunteisuuden opettelemista.

        Tietysti saa tuoda ongelmansa esiin ja etsiä vertaistukea. En sitä häneltä kieltänytkään.
        Kuinka sinä taas ymmärsit kommentini kieltona aloittajalle.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tietysti saa tuoda ongelmansa esiin ja etsiä vertaistukea. En sitä häneltä kieltänytkään.
        Kuinka sinä taas ymmärsit kommentini kieltona aloittajalle.

        Ja vielä kehoitan heitä jatkamaan psyykkeen hoitamista, eikö se jo ole liikaa sanottu ihmiseltä joita ei edes tunne


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä kehoitan heitä jatkamaan psyykkeen hoitamista, eikö se jo ole liikaa sanottu ihmiseltä joita ei edes tunne

        Kas, kun näkyy minulle tuntemattomat siinä valittavan kateusongelmistaan.
        Jotain psyykkistä ongelmaahan tuossa heillä selvästi on, jonka kanssa kamppailevat.


    • Anonyymi

      Tämän on tietty vanhojen naisten palsta jossa on muutama tähti
      kuten Ploma hän on osannut hoitaa asiansa värikkään historiansa ansiosta

      ja varmaa on että jos nainen on ulkonäkökeskeinen ollut 70 vuotiaana

      kriisi on kova mutta
      taas ei hetkauta jos on vähän rahaa (kollageenin ja ...) hankintaan ja
      muuta aktiviteettia johon panostaa kuten kirjallisuus jne

      Pelon ja kateuden tasapainoon sopii erinomaisesti sijoittaminen

      Siinä tulee määräajoin turpiin ja määräajoin valtavasti pähkinöitä ja siinä on sanonta

      ota tappiot nopeasti (ts. opiksi älä murehdi) ja voitot vielä nopeammin (älä ylpisty)

      Koska tavikselle tulee suuria voittoja/tappioita harvoin, tavis ei pääse harjoittelemaan. Sijoituksessa tulee keskisuuria jatkuvasti ja kateus vs. pelko on pyörii kevyellä tasolla jatkuvasti ja siihen oppii ja kaikenlaiset kostoajatukset jalostuvat. Kosto on tärkeä osa ihmisen persoonallisuutta ettei alistu, mutta se on osattava käsitellä oikein mm. nauttia siitä ja ehdottomasti kylmänä kuin gazpacho andalusialainen halpakeitto köyhille

      • Anonyymi

        Teen vielä ennusteen. Seiska-lehden (alan paras Suomessa) jengistä mielenkiintoisin reunalla killuja on putoamassa oleva Sofia Belorf (nyrkkeilijä idi aminin sisar Kirkkonummelta)
        ei mitään ei tuloja ei pysyviä miehiä pyydyksessä ei koulutusta .--- vain ulkonäkö joka on mennyt mielestäni huonompaan suuntaa, tai siis selvästi, käy neljääkymppiä, mielipaikka dubai jne en toivo mitään pahaa mutta seuraan miten käy
        .


      • Anonyymi

        Totta on aloitus.
        Itseäni kohtaan on ollut paljon kateutta, kun olin nuorena tosi nätti.
        Olin myös hyvä hommissa ja menestyin.
        Sain kaksoset, hekin niin nätit, siitäkin.
        (En kahdehdi todella kolmosten äitiä!!)
        Olen pysynyt terveenä.
        Nyt oon rupistuneen näköinen, ei oo enää kateutta muilla.
        Saa kuljeksia minkä näköisenä tykkää.

        Minkäs niminen se italialainen kirjailija oli, joka on kirjoittanut kirjan "Kateus"?
        Ei tule just nyt mieleen hänen nimi. Oli A:lla alkava nimi muistaakseni ja toinen F:llä.

        Sen kun lukaisee, niin saa hyvin selville syyn kateuteen.
        Tämä kirjailija on kirjoittanut muitakin samantapaisia syvällisesti pohtivia kirjoja.

        Itse vaikka kehunkin nyt, niin minulla on hyvä luonteenpiirre se, että itse en kadehdi.
        Olen tyytyväinen mitä on

        Kannattaa ottaa toisten menestyminen haasteena itselleen ja mallina, ja antaa tunnustus toiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta on aloitus.
        Itseäni kohtaan on ollut paljon kateutta, kun olin nuorena tosi nätti.
        Olin myös hyvä hommissa ja menestyin.
        Sain kaksoset, hekin niin nätit, siitäkin.
        (En kahdehdi todella kolmosten äitiä!!)
        Olen pysynyt terveenä.
        Nyt oon rupistuneen näköinen, ei oo enää kateutta muilla.
        Saa kuljeksia minkä näköisenä tykkää.

        Minkäs niminen se italialainen kirjailija oli, joka on kirjoittanut kirjan "Kateus"?
        Ei tule just nyt mieleen hänen nimi. Oli A:lla alkava nimi muistaakseni ja toinen F:llä.

        Sen kun lukaisee, niin saa hyvin selville syyn kateuteen.
        Tämä kirjailija on kirjoittanut muitakin samantapaisia syvällisesti pohtivia kirjoja.

        Itse vaikka kehunkin nyt, niin minulla on hyvä luonteenpiirre se, että itse en kadehdi.
        Olen tyytyväinen mitä on

        Kannattaa ottaa toisten menestyminen haasteena itselleen ja mallina, ja antaa tunnustus toiselle.

        Kun oli hyvissä hommissa ja menestyit niin muistitko kerätä pähkinät talteen jotta nyt on massia ja
        voit ostaa kollageenit aamupuuron joukkoon


      • Anonyymi

        Sijoittajahan on tavallaan peluri luonteeltaan, ellei tee pitkälle aikavälille hankintoja.
        Pelurihan voi istua pokeripöydässä...
        Beng
        Kaikki eivät halua pelata elämässään millään lailla eivätkä koe menettäneensä mitään.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun oli hyvissä hommissa ja menestyit niin muistitko kerätä pähkinät talteen jotta nyt on massia ja
        voit ostaa kollageenit aamupuuron joukkoon

        jatkan vielä kirja jota arvuutelet on
        https://www.ibs.it/invidiosi-libro-francesco-alberoni/e/9788811674238

        mutta kateudesta ja siihen liittyväst hullujenhuoneeseen menosta
        osa menee mieluummin älylataamoon tai vankilaan kuin ottaa ohjaat
        omiin käsiin mikä tietty vaatii pitkäjännitteisyyttä

        niin tästä aiheesta kirjoitettu kilpailuyhteiskunnissa kokonaisia kirjastoja


    • Anonyymi

      Jos joku on kaunis, niin mitään hänen tekemisiään ei saa arvostella tai se on kateutta.
      Niin se vain menee nykymaailmassa. Rumien tekemisiä saa arvostella ja se on oikein suotavaakin.

      • Anonyymi

        Joo siis tässä paljastuu nyt sellainen että sosdemien
        joista valtaosa varmaa ei ole jsususkossa
        tilanne sosdem-ihminen laumaeläimenä valitsee alfauroksen tietenkin niin kuin
        muutkin
        (monet teistä valitsivat alafaurokseksi h.a.losen eli karmean virheen)

        niin kun jsuksen tilalla alfauroksena oli ennen Tanner ja sellaisia jämäköitä idearikkaita
        (osuuskauppamies saksalaiseen malliin, puhui sujasti saksaa ja teki työväen punapääomaa)

        niin nyt alfaurokseksi on valittu nainen ulkonäön takia, hän on peesari mutta ei tavanomainen demari mutta ehdottomasti ei edistyksellinen vaan holtiton


    • Anonyymi

      Miksi Putinia arvostellaan. Onko sekin kateutta.
      Jotkut arvostelevat Sauliakin. Johtuuko se hänen kauneudestaan.

      • Anonyymi

        Se on epäonnistumisen tunnetta omissa tavoitteissaan joka sen saa aikaan että ollaan Putinille kateellisia.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on epäonnistumisen tunnetta omissa tavoitteissaan joka sen saa aikaan että ollaan Putinille kateellisia.

        10:25
        Miten voi Putukalle olla kateellinen.
        Joku toinen johtaja olisi Jeltsinin jälkeen nostanut maan toisiin sfääreihin.
        Voi sinua.
        Beng


      • Anonyymi

        ''Miksi Putinia arvostellaan. Onko sekin kateutta.''

        Jos äly ei riitä....se ei sitten riitä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10:25
        Miten voi Putukalle olla kateellinen.
        Joku toinen johtaja olisi Jeltsinin jälkeen nostanut maan toisiin sfääreihin.
        Voi sinua.
        Beng

        Mutta onhan Putukka tehnyt monet kauneusleikkauksetkin.
        Eikö se jo oikeuta kateellisuuteen, että hän on niin kaunis. Viis siitä minkälainen hän muuten on, kunhan on rikas ja nuorekkaan näköinen.
        Selvää kateutta hänen panettelemisensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onhan Putukka tehnyt monet kauneusleikkauksetkin.
        Eikö se jo oikeuta kateellisuuteen, että hän on niin kaunis. Viis siitä minkälainen hän muuten on, kunhan on rikas ja nuorekkaan näköinen.
        Selvää kateutta hänen panettelemisensa.

        12:45
        Sinähän karrrrmean vitsin murjaisit....
        Beng


    • Anonyymi

      Iloitse kauneudesta mutta elä ylpisty sillä kauneus on katoavaista kaikilla. Kadehtia on monesti itse aiheuttanut kauneutensa menettämisen. Sama koskee säästäväisyyttä ja onnistumista. Toinen tekee ahkerasti työtä säästää saa omaisuutta ja toinen kadehtii ja tuhlaa sen mitä tienaa heti.

      • Anonyymi

        Toinen tekee ahkerasti työtä säästää saa omaisuutta ja toinen kadehtii ja tuhlaa sen mitä tienaa heti


        Tulihan se sosdem-ajatus. Tee työtä maksa veronimijöille ja elätät matua
        Oikein hyvä kekkoskauden ajattelu ajan henki
        Pala elettyä elämää ja ihan oikesasti mukava kuulla näinä lorvijoiden aikoina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen tekee ahkerasti työtä säästää saa omaisuutta ja toinen kadehtii ja tuhlaa sen mitä tienaa heti


        Tulihan se sosdem-ajatus. Tee työtä maksa veronimijöille ja elätät matua
        Oikein hyvä kekkoskauden ajattelu ajan henki
        Pala elettyä elämää ja ihan oikesasti mukava kuulla näinä lorvijoiden aikoina

        10:51
        Tekstisi kaltaisia juttuja moni yrittää tunkea, minkä tahansa otsikon alle, mutta eihän se istu.
        Saatpahan kaunaisuutesi purettua.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen tekee ahkerasti työtä säästää saa omaisuutta ja toinen kadehtii ja tuhlaa sen mitä tienaa heti


        Tulihan se sosdem-ajatus. Tee työtä maksa veronimijöille ja elätät matua
        Oikein hyvä kekkoskauden ajattelu ajan henki
        Pala elettyä elämää ja ihan oikesasti mukava kuulla näinä lorvijoiden aikoina

        Ajatus siis on ihan oikea
        kun saa rahaa sitä ei saa tunkea kulutukseen vaan pitää rakastaa rahaa
        ja panna sivuun sijoitukseen ja sitten ostaa silläriippu maton

        TÄSTÄ ON ENGLANTILAINEN SANA FIRETTÄÄ

        ÄLÄ FOMOTA VAAN FIRETÄ


    • Anonyymi

      Se on selvääkin että kaikki naiset ovat kateellisia Marinille, joka on saanut kultapeniksen. Nyt voi sanoa että on siinä naisella munaa.

      • Anonyymi

        Tämä painan mieleen ja kerron saunaillassa


      • Anonyymi

        Eikös se symbolisoi sitäkin, miten moni nainen haaveilee miehestä, joka munii kultamunia.
        Beng
        Silti se kultamunia muniva uros ei ehkä riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se symbolisoi sitäkin, miten moni nainen haaveilee miehestä, joka munii kultamunia.
        Beng
        Silti se kultamunia muniva uros ei ehkä riitä.

        Meni taas överiksi ed. jutut, täyttä hölynpölyä nää viimeisimmät.
        Eikö ko:lla ole muuta mielessä?

        Olis parempi miettiä, että ei kannattais kenenkään olla kateellinen täällä.

        Erilaiset lahjat/kortit saamme täällä jokainen, ja niillä on pelattava.
        Ei kannata luovuttaa, vaan yrittää ja sitten taas yrittää.
        Katsoa tilanne missä mennään ja sitten yrittää tai antaa asioiden olla ja olla itse tyytyväinen.


      • Anonyymi

        Rikki mätämunassa haisee.
        Rikki on keltaista.
        Onko riskillä mitään tekemistä kateuden kanssa.
        Mitä mieltä Lievestuoreen Liisat?
        Beng


    • Anonyymi

      Kun oikein kateellinen ei kykene esittämään asiallista kritiikkiä,
      hän mollaa henkilön yleisesti täysin epäonnistuneeksi ja haukkuu vielä ulkonäön
      ja vaatteetkin päälle. Sitä voinee sanoa älyllisesti vähälahjaisen teoksi vai onko
      kateus sumentanut järjen.

      • Anonyymi

        Oikeastaan en ole kyllä tavannut sellaista henkilöä, joka suoraan haukkuu toisen.
        Paremminkin sellaista piilokateutta.

        Mutta ei kannata välittää, jatkaa vaan omaa reittiään ja muistaa että "koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee"- vai miten se meni.

        Ite kehun kauppareissuilla toisia, että "onpa kaunis laukku/takki/hame/pipo" ihan omasta aloitteesta.
        Ja tulevat niin iloisiksi, kun joku kehuu,
        Esim joku vanha mummeli on lähtenyt kaupalle, ei ole tuttuja, ja toinen iloisesti kertoo, että "onpa hieno laukku".

        Kokeilkaa! Tulee itsekin hyvälle mielelle. Ja eihän se maksa mitään.


      • Anonyymi

        Minusta älyllisyyttä, vähälahjaisuutta, mitataan toisin, kuin vaatearvioinneilla.
        Eiköhän siihen löydy ihan jonkin lääketieteen kriteerit.
        Beng
        Asiallisuus sitten voi joillain olla ihan hanurista eli itseväännettyä totuutta, johon vain yksi uskoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan en ole kyllä tavannut sellaista henkilöä, joka suoraan haukkuu toisen.
        Paremminkin sellaista piilokateutta.

        Mutta ei kannata välittää, jatkaa vaan omaa reittiään ja muistaa että "koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee"- vai miten se meni.

        Ite kehun kauppareissuilla toisia, että "onpa kaunis laukku/takki/hame/pipo" ihan omasta aloitteesta.
        Ja tulevat niin iloisiksi, kun joku kehuu,
        Esim joku vanha mummeli on lähtenyt kaupalle, ei ole tuttuja, ja toinen iloisesti kertoo, että "onpa hieno laukku".

        Kokeilkaa! Tulee itsekin hyvälle mielelle. Ja eihän se maksa mitään.

        Minusta olisi kauhistus, jos joku tulisi makeilemaan.
        Muistan aikoinaan juna-asemalla, joku kehui takkiani, niin ajattelin, mitä tuo yrittää?
        Yrittääkö iskeä?
        Kiitän mieluummin ihmistä, jonka tunnen.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta älyllisyyttä, vähälahjaisuutta, mitataan toisin, kuin vaatearvioinneilla.
        Eiköhän siihen löydy ihan jonkin lääketieteen kriteerit.
        Beng
        Asiallisuus sitten voi joillain olla ihan hanurista eli itseväännettyä totuutta, johon vain yksi uskoo.

        On ihan älyllistä kehua toisen vaatteita, kohteliasta, ystävällistä ja kannustavaa.

        Älyllisesti ottaen toiselle tulee hyvä mieli ja myös toisen kehujalle.
        Hyvä mieli on hyvä asia älyllisesti, kumpikin voi paremmin, - ja se on ollut silloin älykästä toimintaa.
        Ei tarvitse esim kuluttaa psykologin penkkejä, kun voi hyvin.
        Yhteiskunnallisesti ajateltuna on älykästä siis kehua toisen vaatteita tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihan älyllistä kehua toisen vaatteita, kohteliasta, ystävällistä ja kannustavaa.

        Älyllisesti ottaen toiselle tulee hyvä mieli ja myös toisen kehujalle.
        Hyvä mieli on hyvä asia älyllisesti, kumpikin voi paremmin, - ja se on ollut silloin älykästä toimintaa.
        Ei tarvitse esim kuluttaa psykologin penkkejä, kun voi hyvin.
        Yhteiskunnallisesti ajateltuna on älykästä siis kehua toisen vaatteita tms.

        älyllistä, Älyllisesti, älyllisesti, älykästä, älykästä

        Älykääpiö!!!


      • Anonyymi

        Ihan niin , se on sitä katkeraa kateutta johon eräät alentuvat, jonkun vaatteet eivät heidän mielestään ole minkään arvoiset, samoin kun ihmisen ulkonäkö ja jopa hiukset .näillä ihmisillä ei ole ollut onnellista lapsuutta mitenkään , sillä tasapainoinen ihminen ei tunne kateutta toisia
        Ihmisiä kohtaan vaan näkee toisen kauneuden , myös vaatteet jotka ovat huolella valitut kiiltävät hiukset ja iloisen olemuksen .
        Sitten on näitä ns ” netti psykologeja”:jos joku tekee aloituksen , joka ei miellytä ilkeitä ihmistä niin jo ollaan sanomassa itsevarmana syy miksi joku laittoi aloituksen johonkin ketjuun.
        Niin että kaikki karttavat usein juuri sitä ilkeämpää ihmistä, näissä netti keskusteluissa kun joku laittaa aloitteen niin tietää että juuri tämä ihminen tulee laittamaan taas alentavan kommentin, ja sitten sanoo sitä sanan vapaudeksi
        Kun ollaan ystävällisiä muille ihmisille ja keskustellaan asiantasolla erinaiheistab, ilman että mitätöidään kenenkään aloituksia, niin sekin olisi jonkinlaista itsensä kasvattamista .
        Sillä kateus ei ole koskaan kohottanut sen kateellisen elämää mitenkään vaikka se onkin heidän tarkoituksena kun kadehtivat .
        Pitää muistaa kauniskin on ihan tavallinen ihminen ja usein hyvin tasapainoinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älyllistä, Älyllisesti, älyllisesti, älykästä, älykästä

        Älykääpiö!!!

        Eikun älyjättiläinen!

        Ei pidä alentaa ja halventaa toista, joka kirjoittaa älykkäästi.
        Ja jolla on kauniit ajatukset, ja joka huomioi toiset ja antaa kehuja tälle.
        Sehän on hyvin kaunista ja ystävällistä, eikö vain?

        Beng aloitti muuten tämän "älykkyyden" kertomisen.

        Minä vain älykkäästi toin oman korteni kekoon ja katsoin asiaa laajemmalta, yhteiskunnalliselta kannalta, - se on sitä älyjättiläisyyttä, nääs.
        Sitäpaitsi ystävällinen, sosiaalinen ja huomaavainen olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin , se on sitä katkeraa kateutta johon eräät alentuvat, jonkun vaatteet eivät heidän mielestään ole minkään arvoiset, samoin kun ihmisen ulkonäkö ja jopa hiukset .näillä ihmisillä ei ole ollut onnellista lapsuutta mitenkään , sillä tasapainoinen ihminen ei tunne kateutta toisia
        Ihmisiä kohtaan vaan näkee toisen kauneuden , myös vaatteet jotka ovat huolella valitut kiiltävät hiukset ja iloisen olemuksen .
        Sitten on näitä ns ” netti psykologeja”:jos joku tekee aloituksen , joka ei miellytä ilkeitä ihmistä niin jo ollaan sanomassa itsevarmana syy miksi joku laittoi aloituksen johonkin ketjuun.
        Niin että kaikki karttavat usein juuri sitä ilkeämpää ihmistä, näissä netti keskusteluissa kun joku laittaa aloitteen niin tietää että juuri tämä ihminen tulee laittamaan taas alentavan kommentin, ja sitten sanoo sitä sanan vapaudeksi
        Kun ollaan ystävällisiä muille ihmisille ja keskustellaan asiantasolla erinaiheistab, ilman että mitätöidään kenenkään aloituksia, niin sekin olisi jonkinlaista itsensä kasvattamista .
        Sillä kateus ei ole koskaan kohottanut sen kateellisen elämää mitenkään vaikka se onkin heidän tarkoituksena kun kadehtivat .
        Pitää muistaa kauniskin on ihan tavallinen ihminen ja usein hyvin tasapainoinen

        Kerro yksi konkreettinen ihminen, jonka vaatteet eivät ole miellyttäneet!

        Kun sen kerrot, niin olemme saaneet faktaa täällä.

        Itselleni ei ole tullut vastaan sellaista tapausta, että joku olisi suoraan sanonut, että "jonkun vaatteet eivät ole minkään arvoisia".

        Onko jollekin muulle sattunut sellaista?
        Kertokaa, niin saamme faktaa, eikä vain turhia paikkansapitämättömiä väitteitä.
        Konkreettiset esimerkit siis, pliis!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikun älyjättiläinen!

        Ei pidä alentaa ja halventaa toista, joka kirjoittaa älykkäästi.
        Ja jolla on kauniit ajatukset, ja joka huomioi toiset ja antaa kehuja tälle.
        Sehän on hyvin kaunista ja ystävällistä, eikö vain?

        Beng aloitti muuten tämän "älykkyyden" kertomisen.

        Minä vain älykkäästi toin oman korteni kekoon ja katsoin asiaa laajemmalta, yhteiskunnalliselta kannalta, - se on sitä älyjättiläisyyttä, nääs.
        Sitäpaitsi ystävällinen, sosiaalinen ja huomaavainen olen.

        Palstan tunnettu narsku sinä olet, joka kehuu toisten mitäänsanomattoman tavallisen näköisiä vaatteita vain siksi, että sinusta tykättäisiin. Vilpilliset motiivit sinulla tulla ihailluksi, älykääpiö.
        Jos et saa vastakaikua itsesi kehumiselle, niin haukut lopulta koko palstan pyllistät ja pieraiset paussille lähtiessäsi palaten taas kohta kehumaan omaa älytöntä älykkyystäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro yksi konkreettinen ihminen, jonka vaatteet eivät ole miellyttäneet!

        Kun sen kerrot, niin olemme saaneet faktaa täällä.

        Itselleni ei ole tullut vastaan sellaista tapausta, että joku olisi suoraan sanonut, että "jonkun vaatteet eivät ole minkään arvoisia".

        Onko jollekin muulle sattunut sellaista?
        Kertokaa, niin saamme faktaa, eikä vain turhia paikkansapitämättömiä väitteitä.
        Konkreettiset esimerkit siis, pliis!

        Kun luet näitä ketjuja niin näet nämä pikku yritykset toisten alentamisesta
        Joten ivaillaan jonkun julkkiksen vastetusta vaiika muut näkevät asian ihan toisesta näkökulmasta
        Mitätöiminen on avsina sana.
        Ja sitten sanotaan sitä mielipiteeksi, joten kateus näkyy hyvin netissä jopa toisten on vaan pakko aina arvostella
        Ihminen joka on tasapainoinen ei tee niin vaan ainoastaan ilkeilijät
        Kauniit naiset ovat kautta aikojen olleet uhreja toisten naisten ilkeilyille.
        Joten kun pitää silmänsä auki niin näkee kateuden omaavia ihmisiä vähän joka paikassa
        Minulla yksi kollega on kuvan kaunis eikä tee siitä mitään numeroa, silti riittää kadehtijoita
        Kyllä mielestäni johtuu usein lapsuudesta mitä on kuullut sanottavan niin perinne jatkuu
        Minun lapsuuden lodisar ei koskaan haukuttu muita ihmisiä eikä kadehdittu myös sillä vanhemmat tekivät selväksi ajoissa että kateus on sairasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta älyllisyyttä, vähälahjaisuutta, mitataan toisin, kuin vaatearvioinneilla.
        Eiköhän siihen löydy ihan jonkin lääketieteen kriteerit.
        Beng
        Asiallisuus sitten voi joillain olla ihan hanurista eli itseväännettyä totuutta, johon vain yksi uskoo.

        No eikö se sitten ole aika vähäälyistä touhua kun ollaan kateelisia kauniille ihmiselle asiasta mitä kaunis ei Ole itse päättänyt
        Sitten kadehditaan jostain julkkiksesta joka on esim eri puoluetta kun tykkääjä niin silloin usein tulee nämä alarvoiser jutut ulkonäösta, vaatreista jn

        Olen ihan varma että jos kyseinen ihminen olisi jonkun Oman puolueen kanbattaja niin kehuttaisiin kovasti vaikka Samar vanstyret jne

        Joten että laittaa pinnallisia argumentteja toisista ihmisistä jakeluun ei Ole mitenkään älykkään touhua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan tunnettu narsku sinä olet, joka kehuu toisten mitäänsanomattoman tavallisen näköisiä vaatteita vain siksi, että sinusta tykättäisiin. Vilpilliset motiivit sinulla tulla ihailluksi, älykääpiö.
        Jos et saa vastakaikua itsesi kehumiselle, niin haukut lopulta koko palstan pyllistät ja pieraiset paussille lähtiessäsi palaten taas kohta kehumaan omaa älytöntä älykkyystäsi.

        Väärin!

        Kehun siksi, että se toinen ihminen tulisi iloiseksi!
        Ja aina tulevat! Ihan aina!
        Eikös ole ihana asia!

        Mummonen lähtee kauppareissulle yksinäisenä, ja joku tulee sanomaan "ai että kun sulla on nätti takki".
        Ja mummeli tulee iloiseksi.
        Enhän minä siitä saa mitään, ei edes tiedä kuka olen.
        Ei minun tarvitsisi, mutta kehun siksi että se toinen ilostuisi.

        Miten minä voisin olla narsisti?
        Ajattelehan johdonmukaisesti.

        Jos itseäni rupeisin kehumaan, niin asia olisi toinen.
        Sitäpaitsi kuka menee toiselle kehumaan, että minulla se on sitten nätti takki..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihan älyllistä kehua toisen vaatteita, kohteliasta, ystävällistä ja kannustavaa.

        Älyllisesti ottaen toiselle tulee hyvä mieli ja myös toisen kehujalle.
        Hyvä mieli on hyvä asia älyllisesti, kumpikin voi paremmin, - ja se on ollut silloin älykästä toimintaa.
        Ei tarvitse esim kuluttaa psykologin penkkejä, kun voi hyvin.
        Yhteiskunnallisesti ajateltuna on älykästä siis kehua toisen vaatteita tms.

        Ei kehuminen välttämättä liity mitenkään älyyn. Joko se liittyy haluun ilahduttaa tai sitten haluun vaikuttaa jotenkin, takaa-ajatuksin.
        En jaksa olla hirveän naivi.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin , se on sitä katkeraa kateutta johon eräät alentuvat, jonkun vaatteet eivät heidän mielestään ole minkään arvoiset, samoin kun ihmisen ulkonäkö ja jopa hiukset .näillä ihmisillä ei ole ollut onnellista lapsuutta mitenkään , sillä tasapainoinen ihminen ei tunne kateutta toisia
        Ihmisiä kohtaan vaan näkee toisen kauneuden , myös vaatteet jotka ovat huolella valitut kiiltävät hiukset ja iloisen olemuksen .
        Sitten on näitä ns ” netti psykologeja”:jos joku tekee aloituksen , joka ei miellytä ilkeitä ihmistä niin jo ollaan sanomassa itsevarmana syy miksi joku laittoi aloituksen johonkin ketjuun.
        Niin että kaikki karttavat usein juuri sitä ilkeämpää ihmistä, näissä netti keskusteluissa kun joku laittaa aloitteen niin tietää että juuri tämä ihminen tulee laittamaan taas alentavan kommentin, ja sitten sanoo sitä sanan vapaudeksi
        Kun ollaan ystävällisiä muille ihmisille ja keskustellaan asiantasolla erinaiheistab, ilman että mitätöidään kenenkään aloituksia, niin sekin olisi jonkinlaista itsensä kasvattamista .
        Sillä kateus ei ole koskaan kohottanut sen kateellisen elämää mitenkään vaikka se onkin heidän tarkoituksena kun kadehtivat .
        Pitää muistaa kauniskin on ihan tavallinen ihminen ja usein hyvin tasapainoinen

        12:42
        Kannattaisi ottaa huomioon sellainen pikkujuttu kuin, että olemme erilaisia ja näemme ja kerromme asioista eri tavoin.
        Meillä on erilaiset taustat; perhe, sisaruksia?, kotikasvatus, erilaiset koulut, koulutus ja ennen kaikkea omat kokemuksemme. Luemme erilaisia kirjoja. Opiskelemme eri asioita.
        Työmme on erilaista.
        Emme ole identtisiä.
        Hyvä olisi, jos ymmärtäisimme vähän.
        Beng
        En kyllä ymmärrä aina jonkun keskustelun päämäärää tai selittelyä.
        No. Se on virta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun luet näitä ketjuja niin näet nämä pikku yritykset toisten alentamisesta
        Joten ivaillaan jonkun julkkiksen vastetusta vaiika muut näkevät asian ihan toisesta näkökulmasta
        Mitätöiminen on avsina sana.
        Ja sitten sanotaan sitä mielipiteeksi, joten kateus näkyy hyvin netissä jopa toisten on vaan pakko aina arvostella
        Ihminen joka on tasapainoinen ei tee niin vaan ainoastaan ilkeilijät
        Kauniit naiset ovat kautta aikojen olleet uhreja toisten naisten ilkeilyille.
        Joten kun pitää silmänsä auki niin näkee kateuden omaavia ihmisiä vähän joka paikassa
        Minulla yksi kollega on kuvan kaunis eikä tee siitä mitään numeroa, silti riittää kadehtijoita
        Kyllä mielestäni johtuu usein lapsuudesta mitä on kuullut sanottavan niin perinne jatkuu
        Minun lapsuuden lodisar ei koskaan haukuttu muita ihmisiä eikä kadehdittu myös sillä vanhemmat tekivät selväksi ajoissa että kateus on sairasta

        Vaikeasti luettavia nämä älykön kommentit, kun käytät niin paljon sivistyssanoja, joita ei tällainen juntti ymmärä.
        "avsina sana" ???
        "lapsuuden lodisar" ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin!

        Kehun siksi, että se toinen ihminen tulisi iloiseksi!
        Ja aina tulevat! Ihan aina!
        Eikös ole ihana asia!

        Mummonen lähtee kauppareissulle yksinäisenä, ja joku tulee sanomaan "ai että kun sulla on nätti takki".
        Ja mummeli tulee iloiseksi.
        Enhän minä siitä saa mitään, ei edes tiedä kuka olen.
        Ei minun tarvitsisi, mutta kehun siksi että se toinen ilostuisi.

        Miten minä voisin olla narsisti?
        Ajattelehan johdonmukaisesti.

        Jos itseäni rupeisin kehumaan, niin asia olisi toinen.
        Sitäpaitsi kuka menee toiselle kehumaan, että minulla se on sitten nätti takki..?

        "Jos itseäni rupeisin kehumaan, niin asia olisi toinen."
        Kaiken aikaahan sinä itseäsi kehut. Nytkin kuinka jalon teon olet tehnyt kun kehuit mummon takkia.
        Joka kommenttisi haisee omakehulle niinkuin tavallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kehuminen välttämättä liity mitenkään älyyn. Joko se liittyy haluun ilahduttaa tai sitten haluun vaikuttaa jotenkin, takaa-ajatuksin.
        En jaksa olla hirveän naivi.
        Beng

        Ja se kehuminenkin on lähdettävä sydämestä , sillä jos ei pidä jonkun takkia mitenkään erikoisena niin ei silloin mene sanomaan että hänellä on kaunis takki.
        Itse näin kerran Tukholman laivalle naisen jolla oli kaunis tunika jota ihailin jankatswlin, huomasin että nainen tunsi olonsa tukalaksi kun katselin häntä, menin hänen luokseen ja kysyin mistä noin kauniita tunikoja saa ostaa , ja siinä sitten sain osoitteen sinne mistä hän oli sen ostanut ja puhuttiin muutakin laivamatkan aikana .
        Niin että aiheeton kehuminen ei ole kellekään hyväksi ainoastaan rehellinen , ja se näkyy kehujasta myös onko se aitoa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12:42
        Kannattaisi ottaa huomioon sellainen pikkujuttu kuin, että olemme erilaisia ja näemme ja kerromme asioista eri tavoin.
        Meillä on erilaiset taustat; perhe, sisaruksia?, kotikasvatus, erilaiset koulut, koulutus ja ennen kaikkea omat kokemuksemme. Luemme erilaisia kirjoja. Opiskelemme eri asioita.
        Työmme on erilaista.
        Emme ole identtisiä.
        Hyvä olisi, jos ymmärtäisimme vähän.
        Beng
        En kyllä ymmärrä aina jonkun keskustelun päämäärää tai selittelyä.
        No. Se on virta....

        Sitten ehkä joitakin asioita ei saa kirjoittamalla esille kuten toivoisi , sekin voi olla heikkous, vaikka miten yrittää niin aina ei onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeasti luettavia nämä älykön kommentit, kun käytät niin paljon sivistyssanoja, joita ei tällainen juntti ymmärä.
        "avsina sana" ???
        "lapsuuden lodisar" ???

        Anteeksi vaan nämä virheet joita tulee kun kirjoitan , koneessani ei ole suomalaisia asetuksia vaan sanankorjaaja tuppaa aina vääntämään kirjoituksen toiseksi mitä kirjoitan , yritän kyllä koko ajan vahtia kun kirjoitan ja korjata mutta siltikin sattuu pääsemään kummallisia sanoja mukaan Joten pyydän vaan anteeksi kovasti .
        Sitten en ole missään sanonut itseäni älyköksi, niin että siinä taas tuli tarpeeton letkautus.
        Joku joka on älykäs voisi ehkä neuvoa miten jälkikäteen voisi korjata tekstiään kun en itse tiedä käykö se päinsä edes .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos itseäni rupeisin kehumaan, niin asia olisi toinen."
        Kaiken aikaahan sinä itseäsi kehut. Nytkin kuinka jalon teon olet tehnyt kun kehuit mummon takkia.
        Joka kommenttisi haisee omakehulle niinkuin tavallista.

        Miksi liukkaat tieten tahtoen toista, ei hän mitenkään itseään kehunut kertoi vaan miten tekee. Tämähän justiin on sitä naisten tavallista ilkeilyn toista kohtaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi liukkaat tieten tahtoen toista, ei hän mitenkään itseään kehunut kertoi vaan miten tekee. Tämähän justiin on sitä naisten tavallista ilkeilyn toista kohtaan

        Joko ne alkaa olla liukkaat. On tuo kyllä jo talvi ovella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten ehkä joitakin asioita ei saa kirjoittamalla esille kuten toivoisi , sekin voi olla heikkous, vaikka miten yrittää niin aina ei onnistu.

        16:21
        Ymmärrän ja olen samaa mieltä. Mielestäni saa tarkentaa kirjoittamaansa ja korjata, jos joku käsittää totaalisesti väärin eli koko asia heittää yhtäkkiä häränpyllyä.
        Silloin kannattaa sanoa/kirjoittaa, etten ihan tuota tarkoittanut.
        Se on ihan ok.
        Olen huomannut, että miten itse käsittää asian, voi toisen mielestä olla ihan toisin.
        Sitä kuvittelee kirjoittavansa selkeästi ja ymmärrettävästi.
        Silloinhan on tullut kommunikointiin ongelma.
        Beng
        Eri asia on, jos johonkuhun iskee pirullisuus ja lähtee vääntelemään juttua.
        Kyllä minuunkin joskus pikkupiru menee (ihan pikkuisen vaan....)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi vaan nämä virheet joita tulee kun kirjoitan , koneessani ei ole suomalaisia asetuksia vaan sanankorjaaja tuppaa aina vääntämään kirjoituksen toiseksi mitä kirjoitan , yritän kyllä koko ajan vahtia kun kirjoitan ja korjata mutta siltikin sattuu pääsemään kummallisia sanoja mukaan Joten pyydän vaan anteeksi kovasti .
        Sitten en ole missään sanonut itseäni älyköksi, niin että siinä taas tuli tarpeeton letkautus.
        Joku joka on älykäs voisi ehkä neuvoa miten jälkikäteen voisi korjata tekstiään kun en itse tiedä käykö se päinsä edes .

        16:27
        Sama täällä. Toivon lukijan käsittävän kirjoitetun.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko ne alkaa olla liukkaat. On tuo kyllä jo talvi ovella.

        Eikös silloin olla liukkaita kun alennetaan toisia ihmisiä
        Näsäviisaus on kanssa eräänlaista liukastelua
        Omasta mielestään luulevat olevansä hyvinkin kekseliäitä
        Jotain sanotaan täällä narskuksi kun hän yrittää olla kiltti muille,
        Joten kukin tulkitsee asiat Oman kasvatuksensa tuloksena
        Siis aito hyvyys joltain ei näytä olevan sitä toisille
        Mielestäni hänen kommentissa ei ollut mitään narsisistista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi vaan nämä virheet joita tulee kun kirjoitan , koneessani ei ole suomalaisia asetuksia vaan sanankorjaaja tuppaa aina vääntämään kirjoituksen toiseksi mitä kirjoitan , yritän kyllä koko ajan vahtia kun kirjoitan ja korjata mutta siltikin sattuu pääsemään kummallisia sanoja mukaan Joten pyydän vaan anteeksi kovasti .
        Sitten en ole missään sanonut itseäni älyköksi, niin että siinä taas tuli tarpeeton letkautus.
        Joku joka on älykäs voisi ehkä neuvoa miten jälkikäteen voisi korjata tekstiään kun en itse tiedä käykö se päinsä edes .

        Siis kukaan ei neuvo mistä kysyin, mutta väärin muotoiltuja sanoja ollaan kyllä kärkkäästi irvimässä
        Kysyin voiko tekstiä korjata sen jälkeen kun on sen klikannut menemään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin!

        Kehun siksi, että se toinen ihminen tulisi iloiseksi!
        Ja aina tulevat! Ihan aina!
        Eikös ole ihana asia!

        Mummonen lähtee kauppareissulle yksinäisenä, ja joku tulee sanomaan "ai että kun sulla on nätti takki".
        Ja mummeli tulee iloiseksi.
        Enhän minä siitä saa mitään, ei edes tiedä kuka olen.
        Ei minun tarvitsisi, mutta kehun siksi että se toinen ilostuisi.

        Miten minä voisin olla narsisti?
        Ajattelehan johdonmukaisesti.

        Jos itseäni rupeisin kehumaan, niin asia olisi toinen.
        Sitäpaitsi kuka menee toiselle kehumaan, että minulla se on sitten nätti takki..?

        Ihan oikein, älä välitä niistä jotka tulkitsevat sinut väärin, itsekin huomannut että jos tarkoittaa hyvää jollekin ihan aidosti niin se kyseenalaistetaan joksikin muuksi.

        Yksi esimerkki mikä on muistissani ollut jo melkein 28 vuotta. Kun meillä oli työporukan kanssa käsityö kerho kerran kuukaudessa ja pomo oli mukana myös,
        hän valmisti pientä söpöä nahkalaukkua , ja minusta se oli todella nätti , ja sanoin hänelle että on ihana laukku, niin eikö tämä tokaissut ” sen sanot vaan koska se olen MINÄ” menin ihan ymmälle, sillä minun kasvatuksessani ei ollut koskaan luokkaeroja , ja en käsittänyt ihan heti miksi hän niin sanoi, sillä minun mielestäni hän oli työkaveri siinä kun muutkin . Joten opin pitämään suuni kiinni kun tajusin vihdoin että asiat voidaan tulkita väärin . Eräät eivät vaan jaksa uskoa että joku haluaa ihan vilpittömästi hyvää toiselle ihmiselle , siihenkin on syynsä miksei moni ymmärrä että joku voisi haluta toiselle hyvää , tai kehua juuri siksi että tykkää että joku asia on nätti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kukaan ei neuvo mistä kysyin, mutta väärin muotoiltuja sanoja ollaan kyllä kärkkäästi irvimässä
        Kysyin voiko tekstiä korjata sen jälkeen kun on sen klikannut menemään

        Ei voi.
        Tulee, mitä tulee.
        Kun aloin kirjoittelemaan kommentteja aikoinaan, platformi ei väännellyt sanoja näin kuin nykyisin.
        Ennen lähetystä pitäisi tavata teksti läpikotaisin.
        Beng


    • Anonyymi

      Nykyajan kauneuden ja nuoruuden ihannointi mahtaa olla kateelliselle
      kauheaa, koska maailmassa on miljardeja ihmisiä kadehdittavaksi.
      Sanna Marinista on tullut objekti ja "symboli" kateellisille.

      Harvoin saa lukea p e r u s t e l u j a mikä hänen t y ö s s ä ä n ei tyydytä,
      enimmäkseen on pahansuopaista täsmentämätöntä kokonaisvaltaista
      lyttyynlyömistä.

      • Anonyymi

        Hän on siis demarien alfauros
        vähän kuin uskovien jee jee sus
        ihmiseläin on laumaeläin ja seuraa alfaurosta

        muut eivät tunnusta häntä alfaurokseksi vaan haastavat ja odottavat
        hetkeä milloin iskeä

        stubb on alfauros joka kaadettiin jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on siis demarien alfauros
        vähän kuin uskovien jee jee sus
        ihmiseläin on laumaeläin ja seuraa alfaurosta

        muut eivät tunnusta häntä alfaurokseksi vaan haastavat ja odottavat
        hetkeä milloin iskeä

        stubb on alfauros joka kaadettiin jne

        Stubb ei ollut vakavasti otettava poliitikkona.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Stubb ei ollut vakavasti otettava poliitikkona.

        Eikö hän ole mielestäsi tarpeeksi kaunis?


    • Anonyymi

      Kokeilkaa! Tulee itsekin hyvälle mielelle. Ja eihän se maksa mitään.


      Totta mutta se mitä ehdotat on VALKOINEN VALHE
      se on tärkeä keino joustavuuteen ja ihmissuhteisiin
      mutta
      kun puhutaan syvällisistä asioista niitä ei voi hoitaa joustavuudella
      Siihen sopii esim. kosto mutta se on hiottava ja ehdottomasti syötettävä kylmänä

      valkoinen valhe on ehdottoman tärkeä ihmissuhdekeino

      • Anonyymi

        sitten vielä laulakaamme

        neiti sievänen on kuvankaunis
        kuin päivä ihaahaa
        nenä suora tukka tavallinen
        puhuu suomeaaaa
        näin se etenee
        ttps://i.ylilauta.org/90/7e/907e0fa0810f1045.jpg


      • Anonyymi

        Eikä ole valkoinen valhe, jos minun mielestä se on kaunis!
        Minä ihan oikeasti näen sen kauniina ja kerron sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ole valkoinen valhe, jos minun mielestä se on kaunis!
        Minä ihan oikeasti näen sen kauniina ja kerron sen.

        Et näe ihmistä. Näet hänessä vain kauniin takin.


    • Anonyymi

      Vieläkö tätä aihetta pitää 70 vuotiaanakin pohtia

      terv 50v

      • Anonyymi

        Olen vasta 50 ja ikäisekseni nuorekas., mutta koen ulkomuodolla pätemisen ajan olevan ohi ja keskityn henkisiin tavoitteisiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vasta 50 ja ikäisekseni nuorekas., mutta koen ulkomuodolla pätemisen ajan olevan ohi ja keskityn henkisiin tavoitteisiin

        Maailmassa on niin paljon nuoria kaunottaria, että eikö oo aika epätoivoista 50-70 v kilpailla kanssaan ulkoisesta kauneudesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmassa on niin paljon nuoria kaunottaria, että eikö oo aika epätoivoista 50-70 v kilpailla kanssaan ulkoisesta kauneudesta?

        Onko mummot kateellisia nuorille naisille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mummot kateellisia nuorille naisille?

        Vai kannattaisiko kaunistaa sieluaan kun vielä on hyvää aikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vasta 50 ja ikäisekseni nuorekas., mutta koen ulkomuodolla pätemisen ajan olevan ohi ja keskityn henkisiin tavoitteisiin

        Hyvä, niin sitä pitää!
        Olet oikealla asialla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, niin sitä pitää!
        Olet oikealla asialla!

        Ja tämä oli taas toisten kehumista.- ja olen ihan oikeasti sitä mieltä, että sieluaan kannattaa kehittää!

        Eikös ole mukava kun antaa toiselle tunnustusta hienoista neuvoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä oli taas toisten kehumista.- ja olen ihan oikeasti sitä mieltä, että sieluaan kannattaa kehittää!

        Eikös ole mukava kun antaa toiselle tunnustusta hienoista neuvoista?

        Käytkö itsesi kanssa yksinkin keskustelua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmassa on niin paljon nuoria kaunottaria, että eikö oo aika epätoivoista 50-70 v kilpailla kanssaan ulkoisesta kauneudesta?

        Kade ei ole koskaan liian vanha kadehtiakseen ketä vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytkö itsesi kanssa yksinkin keskustelua?

        Ai sinä saat keskustella täällä?
        Muut ei?

        En käy yksin keskustelua.
        Tuolla ylhäällä joku kehoitti kehittämään sielua.
        Minä vastasin siihen vain että hienoa!
        Varmuuden vuoksi, sinun takiasi täydensin, että kehuin nyt toista - jotta et tulisi vänkäämään jotain muuta.

        Mutta ei auttanut silti, tulit kuitenkin vänkäämään.
        Ja nyt siis vastaan sinulle - en käy yksikseni keskustelua itseni kanssa, - vaan VASTAAN SINULLE
        Bonjaatko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai sinä saat keskustella täällä?
        Muut ei?

        En käy yksin keskustelua.
        Tuolla ylhäällä joku kehoitti kehittämään sielua.
        Minä vastasin siihen vain että hienoa!
        Varmuuden vuoksi, sinun takiasi täydensin, että kehuin nyt toista - jotta et tulisi vänkäämään jotain muuta.

        Mutta ei auttanut silti, tulit kuitenkin vänkäämään.
        Ja nyt siis vastaan sinulle - en käy yksikseni keskustelua itseni kanssa, - vaan VASTAAN SINULLE
        Bonjaatko?

        Ja nyt ajattelit sitten tuolla tavalla "kehittää sieluasi" koska joku siihen kehoitti.
        Onko "sielusi" nyt kehittyneempi jotenkin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai kannattaisiko kaunistaa sieluaan kun vielä on hyvää aikaa?

        Mitä sinulle tarkoittaa sana "sielu".
        Onko oma "sielusi" mielestäsi liian ruma ja kaunistamisen tarpeessa?
        Selitä paremmin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ja nyt ajattelit sitten tuolla tavalla "kehittää sieluasi" koska joku siihen kehoitti.
        Onko "sielusi" nyt kehittyneempi jotenkin?

        Höh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sinä saat keskustella täällä?
        Muut ei?

        En käy yksin keskustelua.
        Tuolla ylhäällä joku kehoitti kehittämään sielua.
        Minä vastasin siihen vain että hienoa!
        Varmuuden vuoksi, sinun takiasi täydensin, että kehuin nyt toista - jotta et tulisi vänkäämään jotain muuta.

        Mutta ei auttanut silti, tulit kuitenkin vänkäämään.
        Ja nyt siis vastaan sinulle - en käy yksikseni keskustelua itseni kanssa, - vaan VASTAAN SINULLE
        Bonjaatko?

        Todella ikävää kun oikein tahallaan kiusataan muita , ja siihen pystyy vaan hyvin katkera ihminen . Et olisi edes vastannut tälle kysyjälle, kun välillä on omana itsenään netissä sitten taas jonain muuna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kade ei ole koskaan liian vanha kadehtiakseen ketä vain.

        No ei kai sitä ikäihmiset normaalisti kadehdi toisiaan silloinhan on jo sairaudesta kysymys


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ja nyt ajattelit sitten tuolla tavalla "kehittää sieluasi" koska joku siihen kehoitti.
        Onko "sielusi" nyt kehittyneempi jotenkin?

        Anna toisen rauhassa kehittää omaa sieluaan, mitä siihen oot sotkeutumaan.
        Ei oo tilivelvollinen sinulle selittelemään.
        Ei sinultakaan kukaan utele, että miten kehität sitä tai tätä.

        Keksi ite oma ratkaisusi ja omat asiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella ikävää kun oikein tahallaan kiusataan muita , ja siihen pystyy vaan hyvin katkera ihminen . Et olisi edes vastannut tälle kysyjälle, kun välillä on omana itsenään netissä sitten taas jonain muuna

        Kenenä sinä nyt olet olevinasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anna toisen rauhassa kehittää omaa sieluaan, mitä siihen oot sotkeutumaan.
        Ei oo tilivelvollinen sinulle selittelemään.
        Ei sinultakaan kukaan utele, että miten kehität sitä tai tätä.

        Keksi ite oma ratkaisusi ja omat asiasi.

        No kiva, jos nyt tunnet "sielusi" taas edes pikkusen kauniimmaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei kai sitä ikäihmiset normaalisti kadehdi toisiaan silloinhan on jo sairaudesta kysymys

        No ei varmasti kadehdi muutenkaan.

        Se on vain tuollainen palstan muotisana nykyisin tuo kadehtiminen.
        Siinä kai tuntee jotenkin oman "sielunsa" taas vähän kauniimmaksi, kun näkee kadehtijoita joka puolella, en tiedä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No ei varmasti kadehdi muutenkaan.

        Se on vain tuollainen palstan muotisana nykyisin tuo kadehtiminen.
        Siinä kai tuntee jotenkin oman "sielunsa" taas vähän kauniimmaksi, kun näkee kadehtijoita joka puolella, en tiedä.

        voi, voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mummot kateellisia nuorille naisille?

        En usko että kadehditaan nuoria naisia
        Kukin on ollut nuori aikanaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä oli taas toisten kehumista.- ja olen ihan oikeasti sitä mieltä, että sieluaan kannattaa kehittää!

        Eikös ole mukava kun antaa toiselle tunnustusta hienoista neuvoista?

        Ihan oikein 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        En usko että kadehditaan nuoria naisia
        Kukin on ollut nuori aikanaan

        Ihan totta, kaikki ovat olleet nuoria. Nykyiset nuoret ovat tulevia 70 ihmisiä, jos saavat elää siihen asti.
        Toisaalta on ihanaa kun nuoret ihmiset ajattelevat aikaa olevan rajattomasti, se auttaa uskomaan tulevaan.
        Kun täyttää tarpeeksi vuosia niin elämän rajallisuus näkyy aina vain selvemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikein 👍

        Yksi se jaksaa olla itsensä joo-miehenä.


    • En ole aloittajan kanssa samaa mieltä.
      Ehkä nuorempana olin kateellinen kauniimmille ja rikkaammille.
      Ihan turhaan, ei ulkonäössäni mitään vikaa ollut, turhaan vain etsi vikoja itsestään.
      Nyt kyllä löytyy vikoja vaikka muille jakaa, mutta ihan tyytyväinen olen, jopa katselen ihaillen kauniita nuoria ihmisiä.
      Raha ei tee onnelliseksi , näin voi sanoa, kunhan rahaa on tarpeeksi kaikkeen.
      Jos joutuisi odottamaan eläkepäivää ostaakseen jotain niin se ei tuntuisi hyvältä.
      Onneksi eläke riittää hyvin, olen aina ollut hintatietoinen, elänyt tulojen mukaan.
      Olen ehkä vähän vieraantunut elämästä kun vieläkin olen erakkona kissani kanssa mökillä. Halpaa sähköä on tämän vuoden loppuun, sitten sopimus muuttuu puolta kalliimmaksi. Kai sitten laitan mökin kylmilleen odottamaan kesää.
      Luin jostain että on merkki masennuksesta jos tykkää olla yksin.
      En ainakaan tunne olevani masentunut, melkein päinvastoin.

      • Anonyymi

        Jatkuvaa jan kutusta
        Raha ei tee onnelliseksi , näin voi sanoa, kunhan rahaa on tarpeeksi kaikkeen

        ERINOMAISTA KULUTUKSEN YLISTYSTÄ
        rahan onnellistava vaikutus liittyy riippu mattoon ei kulutukseen
        jos et arvostaa riippu mattomuutta

        jatkat vain kulusta vanhaan malliin ok


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuvaa jan kutusta
        Raha ei tee onnelliseksi , näin voi sanoa, kunhan rahaa on tarpeeksi kaikkeen

        ERINOMAISTA KULUTUKSEN YLISTYSTÄ
        rahan onnellistava vaikutus liittyy riippu mattoon ei kulutukseen
        jos et arvostaa riippu mattomuutta

        jatkat vain kulusta vanhaan malliin ok

        Taas kirjoitin päin honkia. Tarkoitin että sellaiselle jolla on tiukkaa taloudellisesti rahan saaminen varmasti tekee ainakin hetkeksi onnelliseksi.
        Luin lottovoittajasta joka ei osannut elää rahojensa kanssa, teki itsemurhan.
        Olen joutunut elämään todella tiukkojen aikojen läpi, osaan arvostaa eläkeläisen helppoa elämää. Ei kenenkään taviksen eläke riitä mihinkään kulutusjuhlaan.
        Käyn kerran viikossa kaupassa, luulisin että kissan ruokiin menee enemmän kuin omiini.
        Kissa on minulle tärkeä.
        En osta mitään "joutavaa", reititin pitäisi ostaa ja uusi puhelin. Puhelin on alkanut tökkiä, hipaisu ei toimi jos ei hetkeksi sammuta virtaa.
        Minulla on vanha puhelin, vaihdan kortin siihen toistaiseksi. Se lakkasi toimimasta, lataus ei pysynyt, siksi ostin uuden. Mutta tuli ihmeparantuminen, puhelin alkoi toimia heti kun ostin uuden :(
        Kirjoitan taas puuta heinää. Harvakseltaan käyn netissä joten asiaa on alkanut tulla :D


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Taas kirjoitin päin honkia. Tarkoitin että sellaiselle jolla on tiukkaa taloudellisesti rahan saaminen varmasti tekee ainakin hetkeksi onnelliseksi.
        Luin lottovoittajasta joka ei osannut elää rahojensa kanssa, teki itsemurhan.
        Olen joutunut elämään todella tiukkojen aikojen läpi, osaan arvostaa eläkeläisen helppoa elämää. Ei kenenkään taviksen eläke riitä mihinkään kulutusjuhlaan.
        Käyn kerran viikossa kaupassa, luulisin että kissan ruokiin menee enemmän kuin omiini.
        Kissa on minulle tärkeä.
        En osta mitään "joutavaa", reititin pitäisi ostaa ja uusi puhelin. Puhelin on alkanut tökkiä, hipaisu ei toimi jos ei hetkeksi sammuta virtaa.
        Minulla on vanha puhelin, vaihdan kortin siihen toistaiseksi. Se lakkasi toimimasta, lataus ei pysynyt, siksi ostin uuden. Mutta tuli ihmeparantuminen, puhelin alkoi toimia heti kun ostin uuden :(
        Kirjoitan taas puuta heinää. Harvakseltaan käyn netissä joten asiaa on alkanut tulla :D

        Mä tiedä. Nyt mä tiedän. Se vanha puhelin on kateellinen uudelle ja päätti näyttää.....
        Beng
        Palaan otsakkeeseen.
        Epäonnistumisen tunne aiheuttaa kateutta.
        Mistä tulee epäonnistumisen tunne? Oma riittämättömyys?
        Joku sanoo, että epäonnistuit? Itsensä vähättely? Kasvatuslähtöistä?
        Oma osaamattomuus? Voi korjata opettelemalla.
        Ei ole omanarvontunnetta? Mikä lyönyt/lyö lättänäksi?
        Vertailu? Loputon suo. Energia menee hukkaan.
        Minusta enemmin kuin kateutta, pitäisi miettiä epäonnistumisen tunnetta.
        Mikä tuon tunteen aiheuttaa?


    • Anonyymi

      Kateus on "tasapuolinen" sairaus, ihminen, jolla menee hyvin voi myös olla
      kateellinen.

      • Anonyymi

        tällä tavalla virheellisesti köyhä ajattelee toivoakseen ettei raha tee onnelliseksi
        otan osaa


    • Anonyymi

      Malliesimerkkinä tällä palstalla on jatkuvasti menossa pari
      alemmuudentuntoisen kateellisen älyllisesti vähälahjaisen ihmisen (naisen?)
      ketjua halveeramassa Sanna Marinia.

      • Anonyymi

        Oletko sinä se toinen niistä koska noin hyvin tunnet.


      • Anonyymi

        Vain itse kateuteen taipuvaiset tunnistavat kateutta toisissa ihmisissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä se toinen niistä koska noin hyvin tunnet.

        Eiköhän kaikki t u n n i s t a sen tyypin tai ne tyypit ?


    • Moikka vaan.
      Tovi tässä vierähtänyt, sitten viime täällä käynnin. Touhuilua piisannut.
      En oikein tuota kateushommaa ymmärrä.
      Minä, kun ajattelen niin, että se mitä minulla on, ei ole keneltäkään toiselta pois ja se mitä muilla on, ei ole minulta pois.
      Kadehtiminen ei tuo kenellekään mitään lisää, turhaa energianhaaskuuta.
      Minussa on tuota erakkopuolta myös. Omassa rauhassaan oleminen kissa kaverina on välillä oikein mukavaa.
      Syksyllä kisun kanssa mökillä oltiin kaksinkin ja ulkona oli ihan pussipimeää. Lähin naapuri metsikön takana yli kilometrin päässä.
      Liekko tuumailit tuota mökin kylmille laittamista. Meillä on noin puolet vuodesta mökit kylmillään.
      Vanhan mökin putket tyhjennetään syksyisin, poika kompressorilla puhaltaa tyhjäksi, ei tule jäätymisiä mihinkään.
      Vanhat sanonnat ovat miettimisen arvoisia minun mielestäni, kuten esim, sitä niittää, mitä kylvää. Tämän päivän teot, ovat huomispäivän kohtalo. Niin makaa, kuinka petaa.
      Ensinäkemältä nuo ovat vain kuluneita klisesitä, mutta, kun alkaa peilaamaan niitä elettyyn elämäänsä, saattaa yllättäen tehdä oivalluksia.

      • Muistan kuinka nuorena pelkäsin pimeää, piti joskus pitää pieni yövalo palamassa.
        Nyt nukun sikeästi pilkkopimeässä mökissä. En edes laita verhoja eteen. Aikaisemmin pidin kaihtimet alhaalla pimeän aikaan.
        Kissa haluaisi nukkua vieressä mutta hätistän sen pois kun käännän kylkeä ja alan nukkumaan. Se tietää, ja lähtee melkein ajatuksesta.
        Kaikki pelot hävisivät kun saatoin poikamme viimeiselle matkalleen.
        Ajattelen että olen jo nähnyt pahimman, mitään pahempaa ei voi enää tulla.
        Onneksi olen vähitellen oppinut päästämään surusta irti. On pakko, koska ei ole vaihtoehtoja.
        Virheitä on tullut tehtyä, mutta saldo on sellainen että voin olla ihan rauhassa.
        Ei kannata juuttua menneeseen, ei sille voi enää mitään.


    • Anonyymi

      Onko sinulla ongelmia aloittaja, vai oletko todella syntynyt kultalusikka kädessä ja saanut ikuisen terveyden.
      Kokonaisuutena aloituksesi oli hyvin hämmentävä, koska tuntui siltä, että se on väkisin väännetty, tai olisitko sinä ulkomaalainen.
      Lauseen muodostus on hyvin outo.

      • Anonyymi

        Etkö pysty tulkitsemaan lukemaasi ? Aloitus huomio, josta on yleisellä tasolla kirjoitettu.


    • Anonyymi

      Varmaan aloittajalta on lääkkeet loppu, valtava yksinäisyys eikä varmastikaan kuin 16 vuotiaan tasolla.

      • Anonyymi

        En ymmärrä miksi joku peukuttaa sitä, että aloittajaa mollataan.
        Ilkeää kirjoittaanoin aloittajasta, - onhan täällä vapaa sana.
        Ja vielä ilkeämpää, että joku peukuttaa ilkeää letkautusta.

        Kiinnittäkääpä huomiota noihin peukuttajiin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miksi joku peukuttaa sitä, että aloittajaa mollataan.
        Ilkeää kirjoittaanoin aloittajasta, - onhan täällä vapaa sana.
        Ja vielä ilkeämpää, että joku peukuttaa ilkeää letkautusta.

        Kiinnittäkääpä huomiota noihin peukuttajiin...

        No voi voi, eikö sinua taaskaan kukaan peukuta.
        Rekisteröidy niin voit peukuttaa itse itseäsi eikä tarvitse vain kommentoimalla kehua itseään.


    • Anonyymi

      Voitko aloittajana kertoo, onko kaikki lapsesi ja heidän lapsensa onnistuneet yhtä hyvin rakkaudessa ja rahassa kuin sinä.
      Me ainakin olemme onnellisia enemmän lastenlasten menestymisestä kuin omasta pikkuruisesta eläkkeestä ja 18 vuotiaasta Mersusta, yms.

      • Anonyymi

        lisään::::::
        Ei ole tarvinnut enää 40 vuoteen kehittää itseään, jälkikasvu hoitaa kaiken. Viimeksikin kun oltiin ulkomaankiertueella, jälkikasvu puhui puhelimen välityksellä torimyyjien kanssa , lippuluukuilla ja aivan kaikessa. ei tarvi enää osata kieltä kun jälkikasvu osaa 8 kieltä loistavasti. Ja opettelee kielen jos tarvis.


      • Anonyymi

        Etkö kykene tulkitsemaan lukemaasi ? Aloitus yleisellä tasolla tehty huomio
        Ei se aloittajasta kerro. Ne joihin kolahtaa alkavat syyttää aloittajaa. Hassua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lisään::::::
        Ei ole tarvinnut enää 40 vuoteen kehittää itseään, jälkikasvu hoitaa kaiken. Viimeksikin kun oltiin ulkomaankiertueella, jälkikasvu puhui puhelimen välityksellä torimyyjien kanssa , lippuluukuilla ja aivan kaikessa. ei tarvi enää osata kieltä kun jälkikasvu osaa 8 kieltä loistavasti. Ja opettelee kielen jos tarvis.

        Hienosti "ulkoistettu" kehitys ! Mitäpä sitä itseään kehittämään . . .


    • Anonyymi

      Minkälainen ihminen on kiinnostunut rikoksista, nuorisolle enemmän raakaa some rikollisuutta niin kyllä se siitä.

    • Anonyymi

      Millä tavalla kehittää itseään.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1170
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      268
      961
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      885
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe