Hoitaja- ja lääkäripula johtavat eriarvoisuuteen ihmisryhmien kesken

Olisiko nyt se viimeinen hetki keskittyä meidän omien tärkeiden asioiden hoitoon?

PROLOGI - Vakava kysymys koko kansakunnalle, joka lopulta kaikki yhdessä muodostavat valtion, jota palvelemaan on valittu 200 kansanedustajaa, presidentti, pääministeri ja muut virkamiehet.

.
~ https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/858d386f-67a9-4f2e-9b5d-7ab66ba44c12 -, otsikoituna Iltalehdessä näin:

"Analyysi: Ministeri Lindénin pitäisi katsoa peiliin – hallitsematon terveyskriisi uhkaa lävähtää pian kasvoille ja se on hallituksenkin syytä", -IL-toimittajana Hanna Gråsten-Lahtinen.

.

Nykyinen PM Sanna Marin' in johtama "nahkarotsihallitus" on jakanut innolla, ajattelematta ja kansakuntamme haitaksi paljon yhteistä valtiorahaa Ukrainaan, aseisiin ja kykyyn käydä omaa sotaa - kysymys kuuluukin terävöitettynä ketä vastaan?

Maamme poliittinen johto on TP Sauli Niinistön vetämänä kiihkeästi aktiivinen sodan ympäriltä - samalla ollen sekaantumassa kohtalokkaasti muiden vieraiden omiin sisäisiin asioihin, jotka eivät meille kuulu.


! Tässä emme millään muotoa väheksy itse slaavisiviilien kärsimyksiä, joihin heidän poliitikot ovat itsensä ajaneet. Myötätunto on täysin siviilien puolella - kummassakin sotijamaassa !


----
Pitäisikö poliitikkojemme olla enemmän solidaarisia omia kansalaisiamme kohtaan?

Puhutaan valtiollisesti eu-eurooppalaisesta solidaarisuudesta, yhteishengestä kuin vastakkain asettautumisesta itää - maailmallista enemmistöä vastaan - lännen maailmankuvan ja arvomaailman arvostelemattomana kannattajana.

Miksi paneudumme asioihin, kun meillä on omia paljon vakavampia ongelmia, jotka ovat tärkeitä - hyvin tärkeitä - meidän omalla kansalle, joka lopulta on maksuhenkilö kaikkeen siihen mitä valtiojohto haluaa jakaa ---

Miksi media ärjyy täydellä manipulaatiotorvella sotaa, sotaa ja sotaa - Ukrainan voittoa, lisää aseita - Venäjän uhkaa, jopa vihaa - samalla unohtaen meidän omien kansalaisten hädän, jopa nälän |1 kuin paljon muustakin kuin vain Ukrainan sodasta.
.
|1 ~ https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/03f64a7e-d686-45cf-947f-a7969e30161f -, otsikoituna näin:

"Sauli Niinistö MT:lle: Huoli Suomen omavaraisuudesta – ”Nälkä saattaa ajaa ilmastonmuutoksen ohi”", IL-toimittajana Atte Lehtonen.
---





On helppo luetella tähän ne tehtävät joiden tärkeys ylittää kaikki nuo sotaan osallistumiset, aseiden silmittömät hankinnat kuin sekaantumiset muiden vieraiden asioihin -

--

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hoitopriorisointi on jo alkanut!

      • Anonyymi

        Ihan hyvä sinulle


      • Anonyymi

        Jos olet 75-vuotias joudut armotta leikkausjonon hännille. Itse olen roikkunut siellä yli vuoden. Leikkaus olisi päiväpolilla tehtävä enkä siis veisi tehohoito paikkoja, lähtisin illalla kotiin.
        Koska olen 80-v en sinne pääse. Olen vuoden kärsinyt kovista kivuista, lääkkeet eivät auta.
        Oli pakko siirtyä Kannabikseen.
        Nyt olen lähes liikuntakyvytön. kohta on haettava hoitopaikkaa tältä hyvinvointivaltiota.
        Päättäjät eivät ilmeisesti ymmärrä mitä se tulee valtiolle maksamaan, voinhan joutua makaamaan siellä vaikka 10 vuotta.
        Voiko hölmömpää olla tämä meidän maailman paras terveydenhoitomme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet 75-vuotias joudut armotta leikkausjonon hännille. Itse olen roikkunut siellä yli vuoden. Leikkaus olisi päiväpolilla tehtävä enkä siis veisi tehohoito paikkoja, lähtisin illalla kotiin.
        Koska olen 80-v en sinne pääse. Olen vuoden kärsinyt kovista kivuista, lääkkeet eivät auta.
        Oli pakko siirtyä Kannabikseen.
        Nyt olen lähes liikuntakyvytön. kohta on haettava hoitopaikkaa tältä hyvinvointivaltiota.
        Päättäjät eivät ilmeisesti ymmärrä mitä se tulee valtiolle maksamaan, voinhan joutua makaamaan siellä vaikka 10 vuotta.
        Voiko hölmömpää olla tämä meidän maailman paras terveydenhoitomme.

        Ihan kaikki työelämän ulkopuolella olevat jäävät terveydenhuollossa jalkoihin, tutkimatta, hoitamatta.
        Pitkäaikaissairaat, eläkeläiset, mt- ja alkoholiongelmaiset, jne.
        Ylipäänsä kaikki, jotka eivät tuota enää verorahoja valtiolle.

        Todella valitettavaa, mutta niin totta.
        Usko ja toivo johonkin edes vähänkään parempaan on hiipunut jo vuosia sitten.


    • Anonyymi

      Priorisointi terveydenhuollossa on ollut olemassa jo kauan ennen minkään näköistä lääkäri- tai hoitajapulaa.
      Eipä ole usko ja luottamus kovinkaan korkealla, että asiassa tapahtuisi muutosta, ainakaan parempaan.

      • Anonyymi

        Miten pitkään olet ollut hoidossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten pitkään olet ollut hoidossa?

        Taidat itse olla hoidon puutteessa kun kirjoittelet tuollaisia viestejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat itse olla hoidon puutteessa kun kirjoittelet tuollaisia viestejä.

        Entä miten pitkään olet itse ollut hoidossa?


    • Anonyymi

      Hoitajille lisää palkkaa?

      • Anonyymi

        Etkö ole lukenut lehtiä tai katsonut uutisia?

        🤪🤪🤪😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole lukenut lehtiä tai katsonut uutisia?

        🤪🤪🤪😂

        Saivat sen, mikä olisi tullut joka tapauksessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saivat sen, mikä olisi tullut joka tapauksessa!

        Sellaista keksit!


    • Anonyymi

      Trolli sai tästäkin aiheesta vastakkainasettelun, jossa paha länsi kiusaa hyvää Venäjää!!🤣🇫🇮🇫🇮🇫🇮

    • Anonyymi

      Säästetään: syöpäsairaat Suomen pilkkaajat jätetään hoitamatta.

    • Anonyymi

      Sitähän se Sipilän Juha haluaa.

      • Anonyymi

        Trollin riekuntaa idän suunnasta.


    • Anonyymi

      Lisää rahaa ja aseita Ukrainaan, eiköhän se hoitajapulakin siitä helpotu, mutta sitten ytimiin:

      On helppo luetella tähän ne tehtävät joiden tärkeys ylittää kaikki nuo sotaan osallistumiset, aseiden silmittömät hankinnat kuin sekaantumiset muiden vieraiden asioihin -

      1) STM-menoluokka, liittyen terveyden- ja sairaudenhoitoon; valtavat jonot, hoitoon pääsy, henkilökuntapula - inhimilliset hoitovirheet (Apotti-ongelmat?) kuin vanheneva väestö ja syrjäytyvät nuoret / yksinäiset lapset köyhyydessä - puhumattakaan alle 25-vuotiaiden kuolemat huumeisiin, ollen EU' n kärkiluokkaa.

      2) Edelleen STM-menoluokka; ruokajonot, köyhtyvä väestö - yksinäisyys ja juurettomuus - voimalla nousevat elinkustannukset, johtuen paljolti sekaantumisestamme eu-solidaarisina yhteisrintaman pakotteisiin, jotka rikkovat meidän omia yhteiskuntamme yhteenkuuluvuuksia, repien -ainakin - kahtia koko yhteiskuntaamme - kulutuskyisiin ja alepunalappujen etsijöihimme.

      3) OM- eli opetusministeriön menoluokka, johon poikkeavasti lukisin varhaiskasvatuksen koska se muodostaa osan tulevaa toivottavasti eheää oppiputkea lasten, nuorten ja koko yhteiskunnan huomisen eduksi ja hyödyksi.


      Koulumaailma on paikka paikoin kiusaamisen ja (henkisen) väkivallan kierteessä.

    • Anonyymi

      1-3. Asiaa!

      • Anonyymi

        Eikö kukaan kannusta kun ite joudut huutelemaan omakehuja?


    • Anonyymi

      Hoitajat ansaitsevat palkankorotukset.

      • Anonyymi

        HALOO - toi juttu on jo taputeltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HALOO - toi juttu on jo taputeltu.

        Niin että lisää palkka ei tarvitakaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että lisää palkka ei tarvitakaan?

        No hupsista!

        TEHYllä ja SuPerilla on nyt voimassa oleva sopimus Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajien kanssa, joka sisältää myös palkankorotukset.

        Etkö Ilkka lue uutisia ollenkaan?


    • Anonyymi

      Kuinka paljon lisää liksaa hoitajille ja lääkäreille, jotta heitä olisi riittävästi; muutoin kaikki suomalaiset eivät saa enää hoitoa.

      • Anonyymi

        Palkan lisäksi vaikuttaa myös työolot työpaikalla.
        Jos on kurja työympäristö, niin kuka siellä viihtyy.
        Ainakin lisää työntekijöitä tarvittaisiin tuollekin alalle.


    • Anonyymi

      Lisää liksaa hoitajille, vai?

    • Anonyymi

      Otsikko oli lupaava, mutta missä argumentti?

    • Anonyymi

      No, hyväksyisitkö hoitajille liksan korotukset?

    • Anonyymi

      Eilen Ylen puoliseiskassa tunnettu aivokirurgi Hernesniemi kertoi hoitajien ansaitsevan kunnon palkankorotukset, ymmärtäen etteivät hänen leikkaukset olisi koskaan onnistuneet ilman osaavia hoitajia!

      • Anonyymi

        Kyllähän he ymmärtävät, jotka työtä tekevät hoitajien kanssa.
        Työnantaja puoli ei liiku työkentällä paikan päällä näkemässä, kuka mitäkin ja miten tärkeitä hommia tekee.
        Ne, jotka istuvat koneiden ääressä, pyörittelevät papereitaan, istuvat kokouksissa, eivät tiedä todellisuudesta lähes mitään.
        Jos kokeilisivat itse tehdä sitä hoitotyötä, voisi mieli muuttua...ai niin, mutta eiväthän he osaa, kun ei ole koulutusta siihen.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe