Tässä on hyvä video jossa kerrotaan miten Toyotan markkinointiosasto koijaa apinaa täysillä taas kerran. Tuo "sähkö-Corolla" on täysin BYDin tekniikalle perustuva ja BYDin valmistama.
Hauska juttu on myös se että Toyota hehkuttaa BZ3:ssa olevaa Toyotan "ihmeakkua" joka menettää 10 vuodessa vain 10% kapasiteetistaan. Sellainen akku on ollut ja on vakiona monessa BYDin mallissa. Toyotalle se on ihmeellistä kun ne saavat sen muun BYDin tekniikan mukana mutta oikeasti jo vanhaa BYD-teknologiaa. Tulee mieleen tämän palstan jutut Toyotasta ensimmäisenä moniventtiilikoneen tekijänä. Tojotistin jonkun tekniikan aikakausi alkaa siitä kun tekniikka tulee tojoon. Se että se on ollut sitä ennen jo monessa muussa automerkissä "unohtuu".
Tuossa on paljon muutakin mielenkiintoista Toyota eri huijauksista, mm. päästöjen vääristelystä. Kannattaa katsoa.
https://www.youtube.com/watch?v=-cn2pyci_s4
Tojo ei osaa itse sähköautoja: BZ3 on täysin BYDin käsialaa
20
60
Vastaukset
- Anonyymi
Proace on aito PSA.
- Anonyymi
Toyota on vihdoin tajunnut, että laatu nousee kun ostaa Kiinasta tai yleensä muilta valmiita autoja.
- Anonyymi
Bz4 on pitkälti Dubarun suunnitelema ja tekemä. Se årojekti ei oikein mennyt putkeen.
Onkohan Tojolta joku projekti menossa jossa tojo itse suunnittelisi sähköauton?- Anonyymi
Onko sellaista autoa missään? Sellaista se yhteistyö vaan on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sellaista autoa missään? Sellaista se yhteistyö vaan on.
No en mä nyt tiedä voiko sitä sanoa yhteistyöksi kun pomomies Toyotalta menee BYDin tai PSAn päämajaan sanoo että teillä on näköjään tällainen sähköauto mallistossa. Tilaisin 20.000 sellaista ja laittakaa niihin Toyotan logo keulaan ja rattiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en mä nyt tiedä voiko sitä sanoa yhteistyöksi kun pomomies Toyotalta menee BYDin tai PSAn päämajaan sanoo että teillä on näköjään tällainen sähköauto mallistossa. Tilaisin 20.000 sellaista ja laittakaa niihin Toyotan logo keulaan ja rattiin.
Toyotan mollaaminen ei varmaan auta ja muuta sitä tosi asiaa, että muutkin autonvalmistajat tekevät periaatteessa samoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan mollaaminen ei varmaan auta ja muuta sitä tosi asiaa, että muutkin autonvalmistajat tekevät periaatteessa samoin.
"muutkin autonvalmistajat tekevät periaatteessa samoin."
Vain osa. Täytyyhän jonkin kehittää BYDin tapaan se tekninen perusta jota se itse käyttää ja myy halukkaille.
Samoin Tesla on kehittänyt omat sähköautonsa aivan kokonaan itse ilmen yhteistyötä muiden kanssa.
Samoin VW-konsernin MEB on täysin VW:n itse kehittämä. VW on myynyt miljoona "MEB-alustaa" Fordille, mutta Ford on puhtaasti asiakas joka vain ostaa valmiin lopputuotteen. Ei ole ollut millään tapaa kehitystyössä mukana.
Stellantis on myös hoitanut sähköautonsa ilman muiden autoyhtiöiden osallistumista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"muutkin autonvalmistajat tekevät periaatteessa samoin."
Vain osa. Täytyyhän jonkin kehittää BYDin tapaan se tekninen perusta jota se itse käyttää ja myy halukkaille.
Samoin Tesla on kehittänyt omat sähköautonsa aivan kokonaan itse ilmen yhteistyötä muiden kanssa.
Samoin VW-konsernin MEB on täysin VW:n itse kehittämä. VW on myynyt miljoona "MEB-alustaa" Fordille, mutta Ford on puhtaasti asiakas joka vain ostaa valmiin lopputuotteen. Ei ole ollut millään tapaa kehitystyössä mukana.
Stellantis on myös hoitanut sähköautonsa ilman muiden autoyhtiöiden osallistumista.VW ei taas ole niin pohjoismainen auto ja näihin olosuhteisiin tehty, kuin esim. Saab ja Volvo oli/on. Ja nykyisinkin on vaan Volvo, jota tehdään etu tai nelivetoisena ihan hyvä niin, mutta muuten sitten on joko Ford tai Renault yhteistyössä tehty tai sitten muuten vaan Kiinalainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW ei taas ole niin pohjoismainen auto ja näihin olosuhteisiin tehty, kuin esim. Saab ja Volvo oli/on. Ja nykyisinkin on vaan Volvo, jota tehdään etu tai nelivetoisena ihan hyvä niin, mutta muuten sitten on joko Ford tai Renault yhteistyössä tehty tai sitten muuten vaan Kiinalainen.
VW-konsernin sähköauto voitti TM-talviautovertailun 2021. On nelivetoinen ja lämmin paukkupakkasissakin.
Polttispuolella VW on voittanut saman tittelin 2021 ja 2022.
Mikään muu valmistaja ei pääse edes lähelle tuota talviautomenestystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW-konsernin sähköauto voitti TM-talviautovertailun 2021. On nelivetoinen ja lämmin paukkupakkasissakin.
Polttispuolella VW on voittanut saman tittelin 2021 ja 2022.
Mikään muu valmistaja ei pääse edes lähelle tuota talviautomenestystä.Näitä pieniä ja lyhyitä testivertailuja salli mun nauraa. Oikeasti kunnon auton tekee vasta se miten hyvin se kestää kilometrejä ja vuosia sekä minkälainen se muutenkin käytännössä pidemmän päälle on. Renkaissa se on ihan sama homma. Testissä nastat ja kitkat voivat olla suht tasavertaisia, mutta pitkässä juoksussa ja ajassa niidenkin tasavertaisuus ero kasvaa. Nastojen takia ei suolaa juurikaan tarvita eikä näin ollen autokaan pahemmin kuraannu ja ruostu talvella. Ero pkseudulla ja maaseudulla on valtava, koska jossain maaseudulla ei suolata niin luonto ja ympäristö sekä autotkin ovat niin puhtaita talvella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan mollaaminen ei varmaan auta ja muuta sitä tosi asiaa, että muutkin autonvalmistajat tekevät periaatteessa samoin.
Kovin vähän muut noin tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitä pieniä ja lyhyitä testivertailuja salli mun nauraa. Oikeasti kunnon auton tekee vasta se miten hyvin se kestää kilometrejä ja vuosia sekä minkälainen se muutenkin käytännössä pidemmän päälle on. Renkaissa se on ihan sama homma. Testissä nastat ja kitkat voivat olla suht tasavertaisia, mutta pitkässä juoksussa ja ajassa niidenkin tasavertaisuus ero kasvaa. Nastojen takia ei suolaa juurikaan tarvita eikä näin ollen autokaan pahemmin kuraannu ja ruostu talvella. Ero pkseudulla ja maaseudulla on valtava, koska jossain maaseudulla ei suolata niin luonto ja ympäristö sekä autotkin ovat niin puhtaita talvella.
"Näitä pieniä ja lyhyitä testivertailuja salli mun nauraa. Oikeasti kunnon auton tekee vasta se miten hyvin se kestää kilometrejä ja vuosia sekä minkälainen se muutenkin käytännössä pidemmän päälle on. "
Jos talviominaisuudet ovat huonot jo uutena niin ei siitäainakaan parempaa tule vanhetessaan.
Esimerkkinä TM talvitestin Yaris. Jos sähköpuoli brakaa jo uutena mitä lulet miten hyvin Yaris toimii 10 vuotta vanhana? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovin vähän muut noin tekee.
Voihan sitä tietysti vähätellä, mutta jos esim. itse johtotähti Mersu käyttää Renaultin moottoria joka on se auton sydän niin mitä muut sitten on? Ei voi oikein muuta todeta/kysyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sitä tietysti vähätellä, mutta jos esim. itse johtotähti Mersu käyttää Renaultin moottoria joka on se auton sydän niin mitä muut sitten on? Ei voi oikein muuta todeta/kysyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Näitä pieniä ja lyhyitä testivertailuja salli mun nauraa. Oikeasti kunnon auton tekee vasta se miten hyvin se kestää kilometrejä ja vuosia sekä minkälainen se muutenkin käytännössä pidemmän päälle on. "
Jos talviominaisuudet ovat huonot jo uutena niin ei siitäainakaan parempaa tule vanhetessaan.
Esimerkkinä TM talvitestin Yaris. Jos sähköpuoli brakaa jo uutena mitä lulet miten hyvin Yaris toimii 10 vuotta vanhana?No tuota aikoinaan, kun Yaris vuonna -99 tuli ekan kerran myyntiin niin jotain sen jarruissa oli silloin, mutta Toyotalta tuli kutsu takuukorjaukseen ja mitään ongelmaa jarruissa ei sen jälkeen enää siinä ollut. Voi olla, että seuraavilla omistajilla sitten oli.
- Anonyymi
hähähähähähäää. Te ootte vain kateellisia Toyotan menestykselle. Hähähähähäh
- Anonyymi
No nyt vitsin murjaisit. Toyotan sähköautohommat ovat menneet täysin reisille. Viimeisin nöyryytys oli maailmanlaajuinen ajokielto ja koko tehtaan alasajo moneksi kuukaudeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt vitsin murjaisit. Toyotan sähköautohommat ovat menneet täysin reisille. Viimeisin nöyryytys oli maailmanlaajuinen ajokielto ja koko tehtaan alasajo moneksi kuukaudeksi.
Jahas vai niin no ei 2019 Corollaan ole vielä ainakaan mitään ajokieltoa tullut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahas vai niin no ei 2019 Corollaan ole vielä ainakaan mitään ajokieltoa tullut.
Jos osaisit lukea niin ymmärtäisit että tässä puhutaan sähköautoista sen ajokiellosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos osaisit lukea niin ymmärtäisit että tässä puhutaan sähköautoista sen ajokiellosta.
Missä autossa ei sähköjä olisi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv4123169Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k812330Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,12319Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll201960Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1801492Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel101339Sukupuolen merkitys elämässäsi?
Jäin tuossa toista ketjua lukiessani miettimään seuraavaa ... Kuinka paljon koet sukupuolesi vaikuttavan/vaikuttaneen el2011129Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne
niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,441062- 91959
Iltalehden evästeasetukset
No nyt pomppas! Avasin Iltalehden sivut ja niin kuin silloin tällöin sattuu, sivusto kysyi evästeasetuksia, joihin ylee101912