Tojo ei osaa itse sähköautoja: BZ3 on täysin BYDin käsialaa

Anonyymi-ap

Tässä on hyvä video jossa kerrotaan miten Toyotan markkinointiosasto koijaa apinaa täysillä taas kerran. Tuo "sähkö-Corolla" on täysin BYDin tekniikalle perustuva ja BYDin valmistama.

Hauska juttu on myös se että Toyota hehkuttaa BZ3:ssa olevaa Toyotan "ihmeakkua" joka menettää 10 vuodessa vain 10% kapasiteetistaan. Sellainen akku on ollut ja on vakiona monessa BYDin mallissa. Toyotalle se on ihmeellistä kun ne saavat sen muun BYDin tekniikan mukana mutta oikeasti jo vanhaa BYD-teknologiaa. Tulee mieleen tämän palstan jutut Toyotasta ensimmäisenä moniventtiilikoneen tekijänä. Tojotistin jonkun tekniikan aikakausi alkaa siitä kun tekniikka tulee tojoon. Se että se on ollut sitä ennen jo monessa muussa automerkissä "unohtuu".

Tuossa on paljon muutakin mielenkiintoista Toyota eri huijauksista, mm. päästöjen vääristelystä. Kannattaa katsoa.

https://www.youtube.com/watch?v=-cn2pyci_s4

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Proace on aito PSA.

    • Anonyymi

      Toyota on vihdoin tajunnut, että laatu nousee kun ostaa Kiinasta tai yleensä muilta valmiita autoja.

    • Anonyymi

      Bz4 on pitkälti Dubarun suunnitelema ja tekemä. Se årojekti ei oikein mennyt putkeen.

      Onkohan Tojolta joku projekti menossa jossa tojo itse suunnittelisi sähköauton?

      • Anonyymi

        Onko sellaista autoa missään? Sellaista se yhteistyö vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sellaista autoa missään? Sellaista se yhteistyö vaan on.

        No en mä nyt tiedä voiko sitä sanoa yhteistyöksi kun pomomies Toyotalta menee BYDin tai PSAn päämajaan sanoo että teillä on näköjään tällainen sähköauto mallistossa. Tilaisin 20.000 sellaista ja laittakaa niihin Toyotan logo keulaan ja rattiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en mä nyt tiedä voiko sitä sanoa yhteistyöksi kun pomomies Toyotalta menee BYDin tai PSAn päämajaan sanoo että teillä on näköjään tällainen sähköauto mallistossa. Tilaisin 20.000 sellaista ja laittakaa niihin Toyotan logo keulaan ja rattiin.

        Toyotan mollaaminen ei varmaan auta ja muuta sitä tosi asiaa, että muutkin autonvalmistajat tekevät periaatteessa samoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan mollaaminen ei varmaan auta ja muuta sitä tosi asiaa, että muutkin autonvalmistajat tekevät periaatteessa samoin.

        "muutkin autonvalmistajat tekevät periaatteessa samoin."

        Vain osa. Täytyyhän jonkin kehittää BYDin tapaan se tekninen perusta jota se itse käyttää ja myy halukkaille.

        Samoin Tesla on kehittänyt omat sähköautonsa aivan kokonaan itse ilmen yhteistyötä muiden kanssa.

        Samoin VW-konsernin MEB on täysin VW:n itse kehittämä. VW on myynyt miljoona "MEB-alustaa" Fordille, mutta Ford on puhtaasti asiakas joka vain ostaa valmiin lopputuotteen. Ei ole ollut millään tapaa kehitystyössä mukana.

        Stellantis on myös hoitanut sähköautonsa ilman muiden autoyhtiöiden osallistumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "muutkin autonvalmistajat tekevät periaatteessa samoin."

        Vain osa. Täytyyhän jonkin kehittää BYDin tapaan se tekninen perusta jota se itse käyttää ja myy halukkaille.

        Samoin Tesla on kehittänyt omat sähköautonsa aivan kokonaan itse ilmen yhteistyötä muiden kanssa.

        Samoin VW-konsernin MEB on täysin VW:n itse kehittämä. VW on myynyt miljoona "MEB-alustaa" Fordille, mutta Ford on puhtaasti asiakas joka vain ostaa valmiin lopputuotteen. Ei ole ollut millään tapaa kehitystyössä mukana.

        Stellantis on myös hoitanut sähköautonsa ilman muiden autoyhtiöiden osallistumista.

        VW ei taas ole niin pohjoismainen auto ja näihin olosuhteisiin tehty, kuin esim. Saab ja Volvo oli/on. Ja nykyisinkin on vaan Volvo, jota tehdään etu tai nelivetoisena ihan hyvä niin, mutta muuten sitten on joko Ford tai Renault yhteistyössä tehty tai sitten muuten vaan Kiinalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW ei taas ole niin pohjoismainen auto ja näihin olosuhteisiin tehty, kuin esim. Saab ja Volvo oli/on. Ja nykyisinkin on vaan Volvo, jota tehdään etu tai nelivetoisena ihan hyvä niin, mutta muuten sitten on joko Ford tai Renault yhteistyössä tehty tai sitten muuten vaan Kiinalainen.

        VW-konsernin sähköauto voitti TM-talviautovertailun 2021. On nelivetoinen ja lämmin paukkupakkasissakin.
        Polttispuolella VW on voittanut saman tittelin 2021 ja 2022.

        Mikään muu valmistaja ei pääse edes lähelle tuota talviautomenestystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW-konsernin sähköauto voitti TM-talviautovertailun 2021. On nelivetoinen ja lämmin paukkupakkasissakin.
        Polttispuolella VW on voittanut saman tittelin 2021 ja 2022.

        Mikään muu valmistaja ei pääse edes lähelle tuota talviautomenestystä.

        Näitä pieniä ja lyhyitä testivertailuja salli mun nauraa. Oikeasti kunnon auton tekee vasta se miten hyvin se kestää kilometrejä ja vuosia sekä minkälainen se muutenkin käytännössä pidemmän päälle on. Renkaissa se on ihan sama homma. Testissä nastat ja kitkat voivat olla suht tasavertaisia, mutta pitkässä juoksussa ja ajassa niidenkin tasavertaisuus ero kasvaa. Nastojen takia ei suolaa juurikaan tarvita eikä näin ollen autokaan pahemmin kuraannu ja ruostu talvella. Ero pkseudulla ja maaseudulla on valtava, koska jossain maaseudulla ei suolata niin luonto ja ympäristö sekä autotkin ovat niin puhtaita talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan mollaaminen ei varmaan auta ja muuta sitä tosi asiaa, että muutkin autonvalmistajat tekevät periaatteessa samoin.

        Kovin vähän muut noin tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä pieniä ja lyhyitä testivertailuja salli mun nauraa. Oikeasti kunnon auton tekee vasta se miten hyvin se kestää kilometrejä ja vuosia sekä minkälainen se muutenkin käytännössä pidemmän päälle on. Renkaissa se on ihan sama homma. Testissä nastat ja kitkat voivat olla suht tasavertaisia, mutta pitkässä juoksussa ja ajassa niidenkin tasavertaisuus ero kasvaa. Nastojen takia ei suolaa juurikaan tarvita eikä näin ollen autokaan pahemmin kuraannu ja ruostu talvella. Ero pkseudulla ja maaseudulla on valtava, koska jossain maaseudulla ei suolata niin luonto ja ympäristö sekä autotkin ovat niin puhtaita talvella.

        "Näitä pieniä ja lyhyitä testivertailuja salli mun nauraa. Oikeasti kunnon auton tekee vasta se miten hyvin se kestää kilometrejä ja vuosia sekä minkälainen se muutenkin käytännössä pidemmän päälle on. "

        Jos talviominaisuudet ovat huonot jo uutena niin ei siitäainakaan parempaa tule vanhetessaan.

        Esimerkkinä TM talvitestin Yaris. Jos sähköpuoli brakaa jo uutena mitä lulet miten hyvin Yaris toimii 10 vuotta vanhana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin vähän muut noin tekee.

        Voihan sitä tietysti vähätellä, mutta jos esim. itse johtotähti Mersu käyttää Renaultin moottoria joka on se auton sydän niin mitä muut sitten on? Ei voi oikein muuta todeta/kysyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä tietysti vähätellä, mutta jos esim. itse johtotähti Mersu käyttää Renaultin moottoria joka on se auton sydän niin mitä muut sitten on? Ei voi oikein muuta todeta/kysyä.

        Näin https://youtube.com/shorts/QDU4OFXnMME?feature=share


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Näitä pieniä ja lyhyitä testivertailuja salli mun nauraa. Oikeasti kunnon auton tekee vasta se miten hyvin se kestää kilometrejä ja vuosia sekä minkälainen se muutenkin käytännössä pidemmän päälle on. "

        Jos talviominaisuudet ovat huonot jo uutena niin ei siitäainakaan parempaa tule vanhetessaan.

        Esimerkkinä TM talvitestin Yaris. Jos sähköpuoli brakaa jo uutena mitä lulet miten hyvin Yaris toimii 10 vuotta vanhana?

        No tuota aikoinaan, kun Yaris vuonna -99 tuli ekan kerran myyntiin niin jotain sen jarruissa oli silloin, mutta Toyotalta tuli kutsu takuukorjaukseen ja mitään ongelmaa jarruissa ei sen jälkeen enää siinä ollut. Voi olla, että seuraavilla omistajilla sitten oli.


    • Anonyymi

      hähähähähähäää. Te ootte vain kateellisia Toyotan menestykselle. Hähähähähäh

      • Anonyymi

        No nyt vitsin murjaisit. Toyotan sähköautohommat ovat menneet täysin reisille. Viimeisin nöyryytys oli maailmanlaajuinen ajokielto ja koko tehtaan alasajo moneksi kuukaudeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt vitsin murjaisit. Toyotan sähköautohommat ovat menneet täysin reisille. Viimeisin nöyryytys oli maailmanlaajuinen ajokielto ja koko tehtaan alasajo moneksi kuukaudeksi.

        Jahas vai niin no ei 2019 Corollaan ole vielä ainakaan mitään ajokieltoa tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas vai niin no ei 2019 Corollaan ole vielä ainakaan mitään ajokieltoa tullut.

        Jos osaisit lukea niin ymmärtäisit että tässä puhutaan sähköautoista sen ajokiellosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos osaisit lukea niin ymmärtäisit että tässä puhutaan sähköautoista sen ajokiellosta.

        Missä autossa ei sähköjä olisi?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe