Raskaanako?

Anonyymi-ap

Olen pian 39vuotias nainen. Olen ollut mieheni kanssa useita vuosia ilman ehkäisyä enkä ole ollut ikinä tullut raskaaksi. Päätimme hakeutua tutkimuksiin ja meillä on lähete mennyt lapsettomuus tutkimuksiin mutta aikaa ei ole vielä tullut.
Olen ihan aina kärsinyt epäsäännöllisistä kuukautisista paitsi yhden lääkkeen ansiosta ne ovat säännöllistyneet viimeisen vuoden aikana. Mutta nyt jäi viimeisimmät kuukautiset välistä. Kohautin olkiani ja ajattelin sen olevan taas ihan normaalia. Kunnes tein tänää päivällä 2x raskaustestin ja näyttivät positiivista! Voiko sen tehdä nii väärin että näyttäisi väärää tulosta?
Minulla lääkkeet diabetekseen, verenohennukseen, masennukseen ja verenpaineeseen! En ole uskaltanut ottaa niitä tänää enää. Apua!! Onko nämä voineet jo vaikuttaa pahoin sikiöön? Vai olenko edes raskaana oikeasti, voiko lääkkeet väärentää tulosta? Entäs kun endometrioosiakin joskus lääkäri epäili mutta ei ole tutkittu sen enempää.
Minulla ei ole kuitenkaan ollut hirveää väsymystä eikä pahoinvointia koko aikana, 7vk (olin laskevinani)!
Olen ihan sekaisin nyt tämän takia kun olin nii vaa valmistautunut odottamaan sitä aikaa jolla selviäisi lapsettomuuden syy! Otan kyllä huomenna heti yhteyttä jonnekin mutta en edes ole varma minne? Pitääkö lääkärille soittaa aluksi lääkkeiden takia vai äitiysneuvolaan?

4

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lääkärille ensin että saat tietää miten otat lääkkeesi ja ohjeita miten hoidat läääkityksesi jos olet raskaana

• Anonyymi

Sairan hoitajat,laboratorio hoitajat kuin läkärit eivät ole tälä vastaamassa. Tilaa aika terveyskeskus SAAT OIKEAT VASTAUKSET SIETÄ KUIN VARMASTI PÄÄSET ULTRA JOSSA NÄKYY ONKO KOHDUSSASI MITÄÄN? TAI VERI VIRTSA KOKEISIN?

• Anonyymi

Eivät kokeita ota kun kotitestit nii luotettavia! Vaikea oli kyllä saada minnekään yhteyttä. Terveyskeskukseen otin ensin yhteyttä, ja kuulemma ei heidän lääkäreille kuulu lääkeasiatkaan! Tänää vihdoin sain kiinni ihmisen äitiysneuvolasta, kaiken sekoilun ja soittoaika rajoitteiden jälkeen. Nyt lähtee onneksi asiat eteenpäin ja jo huomenna on aika että saa edes lääkeasiat kuntoon ja rvn selville lääkärin ajalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät kokeita ota kun kotitestit nii luotettavia! Vaikea oli kyllä saada minnekään yhteyttä. Terveyskeskukseen otin ensin yhteyttä, ja kuulemma ei heidän lääkäreille kuulu lääkeasiatkaan! Tänää vihdoin sain kiinni ihmisen äitiysneuvolasta, kaiken sekoilun ja soittoaika rajoitteiden jälkeen. Nyt lähtee onneksi asiat eteenpäin ja jo huomenna on aika että saa edes lääkeasiat kuntoon ja rvn selville lääkärin ajalla.

Varmistuiko raskaus ja sait selvyyden tilanteeseen?
        Varmaan sinulle on myös jo selvinnyt terkkarissa sekin, että alkiohan ottaa ravintonsa ruskuaispussista ja on siten irrallaan äidin elimistöstä raskauden alkuviikkoina.
        Vasta napanuora yhdistää alkion varsinaisesti äitiin ja aineenvaihdunta äidin ja sikiön välillä alkaa. Tämä taas tapahtuu joskus rv 8 paikkeilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 521
      7910
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      233
      2735
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2601
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      164
      1989
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      120
      1854
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1636
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1386
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      78
      1219
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1198
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1175
    Aihe