Tyytyväinen työhön?

Anonyymi-ap

Oletko tyytyväinen ammattiisi ja työhön, jota teet? Mulla on identiteettikriisi sen suhteen. Haluaisin tehdä työtä jolla on merkitystä. Esim. Lasten kanssa tms. Mutta sitten se kuuluisa rahan ahneus kummittelee toisella olalla. Olen siis valinnut työn, jolla ei ole mitään merkitystä, paitsi että ihmisillä on mukava olla. Teen kahta työtä, joista toinen on enemmänkin harrastus baarin takana yökerhoissa. Toisessa työssä oon suht isoissa saappaissa ja palkka on tosi hyvä , mutta se on jotenkin todella kuluttavaa tehdä työtä jonka tietää olevan turhaa. Mikä on tärkeää?? Se että rahaa riittää vai se että arvostaa omaa työtään?

21

736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen hoitoalalla töissä vanhusten parissa ja tykkään työstäni. Henkisesti ja fyysisesti raskasta työtä, mutta palkitsevaakin välillä. Tottakait jokainen välillä leipääntyy työhönsä. Raha merkitsee aika paljon loppupelissä, kun nykyään kaikki niin kallista. Onneks voi heittää, myös keikkaa tarvittaessa, jos rahat vähissä.

      • Anonyymi

        Sun työ on todella tärkeetä. Toivottavasti jaksat tehdä sitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun työ on todella tärkeetä. Toivottavasti jaksat tehdä sitä!

        Kiitos❣️


    • Anonyymi

      Töiden arvostus:
      1. Yleishyödyllinen työ, jossa asettaa itsensä vaaraan tai merkittävästi epämukavuusalueelle. Esimerkkinä auttamistyö sota-alueella tai slummissa.
      2. Yleishyödyllinen työ, joka on raskasta. Esimerkkinä siivous tai hoiva-ala.
      3. Yleishyödyllinen työ, joka on keskiraskasta. Esimerkkinä opettaja.
      4. Yleishyödyllinen työ, joka on kevyttä. Esimerkkinä kirjastonhoitaja.
      5. Luksusta ja iloa muille tuova työ. Esimerkkinä taiteilija.
      6. Työ josta ei ole hyötyä, mutta ei haittaakaan muille.
      7. Työ josta on haittaa muille.

      Kahta viimeistä en voi arvostaa ja viimeiseen tulisi yhteiskunnan puuttua.

      • Anonyymi

        Kerro mistä työstä on haittaa muille? Toki monikin työ voi olla sellaista, että se on omien normien vastaista ja sen kokee haitalliseksi vaikkapa joku voi kokea sellaiseksi hoivatyön, jossa joutuu laittamaan vanhukset nukkumaan klo 18.
        Mutta mikä muu työ aiheuttaa haittaa? Toki vaikkatyöskentely perintätoimistossa tai lastensuojelussa voi tuntua jostain kiusanteolta, mutta kyllä niiden töiden tekemiselle on tarve.
        Raha merkitsee paljon, mutta kyllä omaa hyvinvointia on myös syytä ajatella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro mistä työstä on haittaa muille? Toki monikin työ voi olla sellaista, että se on omien normien vastaista ja sen kokee haitalliseksi vaikkapa joku voi kokea sellaiseksi hoivatyön, jossa joutuu laittamaan vanhukset nukkumaan klo 18.
        Mutta mikä muu työ aiheuttaa haittaa? Toki vaikkatyöskentely perintätoimistossa tai lastensuojelussa voi tuntua jostain kiusanteolta, mutta kyllä niiden töiden tekemiselle on tarve.
        Raha merkitsee paljon, mutta kyllä omaa hyvinvointia on myös syytä ajatella.

        Yhteiskunnallisesti ja yksilötasolla ongelmia aiheuttavat työt. Turha tässä nimetä tarkemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro mistä työstä on haittaa muille? Toki monikin työ voi olla sellaista, että se on omien normien vastaista ja sen kokee haitalliseksi vaikkapa joku voi kokea sellaiseksi hoivatyön, jossa joutuu laittamaan vanhukset nukkumaan klo 18.
        Mutta mikä muu työ aiheuttaa haittaa? Toki vaikkatyöskentely perintätoimistossa tai lastensuojelussa voi tuntua jostain kiusanteolta, mutta kyllä niiden töiden tekemiselle on tarve.
        Raha merkitsee paljon, mutta kyllä omaa hyvinvointia on myös syytä ajatella.

        Mietin samaa. Oon yrittänyt miettiä mut en keksi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro mistä työstä on haittaa muille? Toki monikin työ voi olla sellaista, että se on omien normien vastaista ja sen kokee haitalliseksi vaikkapa joku voi kokea sellaiseksi hoivatyön, jossa joutuu laittamaan vanhukset nukkumaan klo 18.
        Mutta mikä muu työ aiheuttaa haittaa? Toki vaikkatyöskentely perintätoimistossa tai lastensuojelussa voi tuntua jostain kiusanteolta, mutta kyllä niiden töiden tekemiselle on tarve.
        Raha merkitsee paljon, mutta kyllä omaa hyvinvointia on myös syytä ajatella.

        Missään hoivakodissa ei laiteta vanhuksia nukkumaan klo 18:00 jollei itse, sitä halua.
        T. Hoitaja


      • Anonyymi

        Siivous ei ole mikään yleishyödyllinen työ vaan kovaa ja raakaa bisnestä kuten myös tänäpäivänä hoiva-alakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro mistä työstä on haittaa muille? Toki monikin työ voi olla sellaista, että se on omien normien vastaista ja sen kokee haitalliseksi vaikkapa joku voi kokea sellaiseksi hoivatyön, jossa joutuu laittamaan vanhukset nukkumaan klo 18.
        Mutta mikä muu työ aiheuttaa haittaa? Toki vaikkatyöskentely perintätoimistossa tai lastensuojelussa voi tuntua jostain kiusanteolta, mutta kyllä niiden töiden tekemiselle on tarve.
        Raha merkitsee paljon, mutta kyllä omaa hyvinvointia on myös syytä ajatella.

        Semmoinen työ on haittaa muille ihmisille, jossa työntekijä velkaantuu loppuelämäkseen, että pääsee ylipäätänsä töihin pelkästä ”työn ilosta”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmoinen työ on haittaa muille ihmisille, jossa työntekijä velkaantuu loppuelämäkseen, että pääsee ylipäätänsä töihin pelkästä ”työn ilosta”.

        Eli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmoinen työ on haittaa muille ihmisille, jossa työntekijä velkaantuu loppuelämäkseen, että pääsee ylipäätänsä töihin pelkästä ”työn ilosta”.

        En tiedä mikä työ on sellainen joka velkaannuttaa, paitsi menestymätön yritystoiminta. Mutta tuo pelkästä työnilosta työskentelykin on sellaista, että se mikä toiselle on pakkopullaa, on toisen intohimo. Mulle olisi kauhistus toimia kirjanpitäjänä, toiselle se maailman paras työ. Mutta vaikka sitä itse inhoaisin, ei siitä mitään haittaa muille ole..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mikä työ on sellainen joka velkaannuttaa, paitsi menestymätön yritystoiminta. Mutta tuo pelkästä työnilosta työskentelykin on sellaista, että se mikä toiselle on pakkopullaa, on toisen intohimo. Mulle olisi kauhistus toimia kirjanpitäjänä, toiselle se maailman paras työ. Mutta vaikka sitä itse inhoaisin, ei siitä mitään haittaa muille ole..

        Kyllä se velkaannuttaa jos työ on vaikkapa siivoamista tavallisen työntekijän asemassa palkkana ”työn ilo” eli ei ollenkaan palkkaa. Jos palkkaa ei tule tilille eikä tukia saa, koska olet ”töissä” niin millä ostelet ruokia ja maksat asumisen? Pelkällä ilolla ei makseta laskuja vaan silloin voi olla, että otat velkaa jostakin, pikavippiä, lainaa kaverilta jne., että ylipäätänsä on rahaa matkustaa töihin. Vaikka asuisit kadulla niin ilman rahaa ei matkusteta työmatkoja eikä liikennevälineessä käy maksuksi pelkkä ”ilo”. Tällä tavoin kerryttät itsellesi hirveät summat velkaa, jota on vaikea maksaa pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mikä työ on sellainen joka velkaannuttaa, paitsi menestymätön yritystoiminta. Mutta tuo pelkästä työnilosta työskentelykin on sellaista, että se mikä toiselle on pakkopullaa, on toisen intohimo. Mulle olisi kauhistus toimia kirjanpitäjänä, toiselle se maailman paras työ. Mutta vaikka sitä itse inhoaisin, ei siitä mitään haittaa muille ole..

        Työskentely työn ilolla tarkoittaa, että saat työntekijänä palkkaa tasan nolla euroa, etkä saa myöskään yhteiskunnan tukia. Eli rahaa ei tule mistään, ei yhtään mistään. Täytyy olla valmiiksi todella siis varakas ja omaisuutta paljon jos on varaa koko elämä työskennellä työntekijänä täysin ilman palkatta ja täysin ilman yhteiskunnan tukia pelkästä ”työn ilosta”. Normaali ihminen velkaantuisi tässä vaiheessa satoja tuhansia euroja jos työskentelisi täysin ilman mitään tuloja yhtään mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työskentely työn ilolla tarkoittaa, että saat työntekijänä palkkaa tasan nolla euroa, etkä saa myöskään yhteiskunnan tukia. Eli rahaa ei tule mistään, ei yhtään mistään. Täytyy olla valmiiksi todella siis varakas ja omaisuutta paljon jos on varaa koko elämä työskennellä työntekijänä täysin ilman palkatta ja täysin ilman yhteiskunnan tukia pelkästä ”työn ilosta”. Normaali ihminen velkaantuisi tässä vaiheessa satoja tuhansia euroja jos työskentelisi täysin ilman mitään tuloja yhtään mistään.

        Työskentely pelkällä ”työn ilolla” tarkoittaa, että palkkaa ei siis todellakaan makseta euron euroakaan. Ei makseta laillisena palkkana eikö makseta pimeänä palkkana, ei makseta bitcoineja eikä makseta euroina, ei makseta lounaina eikä makseta liikuntaseteleinä, ei makseta ilmaisena asuntona eikä autona. Raha eikä mikään materia liiku mihinkään suuntaan ollenkaan. Myöskään yhteiskunnan tukia et saa. Miten ajattelit maksaa työmatkat, työkengät, ruokailut, asumiset pelkällä henkisellä ominaisuudella eli ”ilolla”?


    • Anonyymi

      Hmm, en tiedä vielä mitä teen isona. Ammatti on etsinnässä. Mutta aikansa kutakin pidin töistäni joita tein, nyt ei enää terveys niitä kestä.

      Pitää löytää kevyempi työ mitä kykenee tehdä.

      -Jasu-

    • Hoitoalalla olen töissä ja joo pääsääntöisesti tykkään työstäni, mutta kiire ja alan arvostus/palkkaus on, joskus saanut miettimään alan vaihtoa, mutta ikääkin alkaa jo olla, että tässä kait sitten pysyttävä.
      Eihän, se pelkkä kutsumus ketään elätä eli työstä saatu raha on nykyään aika iso tekijä, koska inflaatio nostanut ruoan ym hintoja. Jos olisin nuorempi, niin Norjaan lähtisin töihin.

    • Olen tyytyväinen työhöni jota teen. Ammattiryhmäni arvostuksesta ovat lehdet paljonkin kirjoittaneet, mutta itse tiedän tekeväni arvokasta työtä ja se auttaa vuodesta toiseen jaksamaan ja toki positiivinen palaute.
      Korvaus tästä menetetystä vapaa-ajasta riittää elämiseen, ei rikastumaan pääse, mutta ei tarvitsekaan.

    • Anonyymi

      Itse ammattiin olen tyytyväinen. Kutsumusala ja tietenkin alipalkattua. Ongelma on etten nykyisessä alueessani tunne enää palvelevani sellaisia tahoja, ketkä sitä varsinaisesti ansaitsisivat. Siitä on noussut tyytymättömyys viime vuosien ajan.

    • Anonyymi

      Pidän työstäni vaikka olenkin matalapalkkalalla, mutta onneks keikkaa voi heittää tarvittaessa. Työssä käynti antaa elämään rytmin ja sitten ihanaa nauttia vapaista. Kyllä mun pää hajoais, jos en kävis töissä.

    • Anonyymi

      Naiselle paras työ olisi naisvankilassa vartijana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      298
      3381
    2. 202
      2931
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2514
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      231
      1986
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1415
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      166
      1271
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    Aihe