Vyötärönympäryksestä on tehty tilasto. Mikä arvo arvo asialla, kuuluuko tähän joukkoon vai ei kuulu. Onko se se, että olen onneksi yhtä paksu kuin muutkin. Tai että onneksi olen hoikempi kuin muut. Vai että voihan pahkura, ylitän kaikki tilastot.
60–69 70–79 80+
Naiset 92,9 93,9 93,8
Miehet 103,1 101,3 100,3
Tilaston saa vaikka mistä
16
125
Vastaukset
- Anonyymi
Vyötärönympärys kertoo terveydestäsi, oletko liikkumaton
sohvaperuna ja läskikasa
vai pitänyt itsesi normaalivartaloisena liikunnalla ja oikeanlaatuisella ravinnolla
ja oikealla määrällä.- Anonyymi
Ei pidä aina paikkaansa. Hesarissa on juttu, jossa naisilta kysäistään, monennellako kuukaudella tai saako onnitella. Kyseessä saattaa olla endometrioosi, kasvain tai ...
Mutta joo, aloituksessa kopsattu vain ikäihmiset. IL:n tarinassa oli kaiken ikäiset eli rimpsu oli pidempi.
- Anonyymi
Onko aloittaja paitsi lihava niin tyhmäkin ? Kumpi on syy, kumpi on seuraus ?
- Anonyymi
En tiedä onnesta mitään, mutta kaksikymmentä senttiä pienempi on mittani noista lukemista. Jotenkin se on vain kevyempi olo, kun ei joudu kantamaan ylimääräistä koko ajan.
- Anonyymi
Tilastolliset arvot eivät sellaisinaan sovi kenellekään.
Koskee myös painoindeksiä.
Henkilökohtainen selvitys ja muutosten seuranta on tärkeintä. On turha stressata tai kokea mielihyvää joidenkin keskiarvojen perusteella!
Muutoksen seuranta saattaa olla masentavaa.
40v ikäisenä ukkona 176cm pitkän ukon paino oli 90kg ja vyötärö 78cm.
Ensi vuonna 80v täyttävä ukko on lyhentynyt 172 cm:iin, paino tippunut alle 80kg:n ja vyötärön mitta oli jokunen päivä sitten 94cm.
Rasvat ovat alle viitearvojen puolivälin, reilustikin.
Keskivartalon lihaksia 1,33 x kokoiseni ukolla ilman ikäkerrointa. - Anonyymi
Painoindeksi ei ole kovin hyvä mittari, mutta jos vyötärönympärys
on kuin Onni-klovnilla niin kai pitää tajuta, että se on liikaa,
vaikka aloittaja ei tajuakaan. - Anonyymi
En ilmeisesti tullut ymmärretyksi. Tarkoitin että miksi vyötärön mitastakin on tehty tilasto. Mielestäni sellaista tilastoa ei tarvita mihinkään.
- Anonyymi
Ehkä siksi, että tilastosta näkee, mihin ryhmään kuuluu ja ellei kuulu oikeaan, kannattaa alkaa parannella elämäntapavalintojaan. - Nm. Ilman tilastoa et tiedä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä siksi, että tilastosta näkee, mihin ryhmään kuuluu ja ellei kuulu oikeaan, kannattaa alkaa parannella elämäntapavalintojaan. - Nm. Ilman tilastoa et tiedä
Miten aloituksen letkasta tiedät mikä ryhmä on oikea. Mitä se sinulle kertoo?
Ei minulle ainakaan omastani mitään. En ole noissa mitoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten aloituksen letkasta tiedät mikä ryhmä on oikea. Mitä se sinulle kertoo?
Ei minulle ainakaan omastani mitään. En ole noissa mitoissa."Aloituksen letkasta" on ehkä vaikea havaita tarkoitus, mutta annetaanhan siinä iät ja mitat ja niitä kyllä löytyy muualtakin, jos kiinnostus yltää etsimään. - Nm. Aloittajan ilmaisu huonoa
- Anonyymi
Se, että jonkun mielestä jotain tilastoa ei tarvita mihinkään, ei tarkoita sitä, etteikö tilastosta olisi hyötyä jollekin.
Tilastot ja tutkimukset ovat kautta aikojen herättäneet närää "Miksi tätäkin pitää mukamas tutkia?" -tyyliin. Eläisimme vielä ilman yhtäkään vempainta tai lääkettä tmv. jos näitä tilastojea ja tutkimuksia ei tehtäisi. Meille maallikoille niillä usein on vähemmän käyttöä ja onhan toki sekin tilastoitu/tutkittu, että mitä vähemmän henkilöllä itsellään on koulutusta, sitä varmemmin hän näitä tutkimuksia pitää turhina, johtuen mm. siitä, ettei omaa minkäänlaista tieteellistä ajattelua tai että arvostaisi koulutusta.
- Anonyymi
Kuulin radiosta hyvän jutun. Mitä eroa on pullukalla ja kukkakepillä. Pullukassa on enempi rakastettavaa. Siinäpä elämänohje
- Anonyymi
Lohduttavaa. Minussa vaatimattomilla kurveilla varustetussa noiden välimaastossa olevalla on siis rakastettavaa jotain enemmän ja vähemmän väliltä.
- Anonyymi
Mielestäni ei hyvä juttu eikä edes tosi. Mitä rakastamista on läskissä, laardissa, ihrassa? - Nm. Asiain erot
- Anonyymi
Miksipä ei mutta tosiasiassa lihavuus on iso ongelma ja aiheuttaa valtavasti yhteiskunnalle kuluja. Niin kuin muutkin elintapasairaudet, jos lihavuutta voi sairaudeksi sanoa.
- Anonyymi
No vähän hoikempi on vyötäröni kuin keskimääräisesti joskin pieni ihme tämä kyllä on, koska en ole todellakaan mikään kapeavyötäröinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.31511449- 2174863
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112568- 1621894
- 1291891
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il111247Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921228Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411146Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon401040- 84931