V-lestadiolaisuus palautti pimeän taikauskon ja syrjäytti kristillisyyden!

Taikauskoon kuuluu aina pelko ja pakko-oireiset rituaalit, joita vl-taikauskossakin riittää. Esim Kristusta rienaava synninpäästö-tahranpoisto-oppi. Ja täysin Raamatun opetuksen vastainen joukko-oppi, jossa itsensä korottanut vl-poppoo muka toimisi Jumalan valtuuksin.
Aito kristinusko kohdistuu Jeesukseen, eikä jonkun pedon antamaan valheelliseen synninpäästöön, jossa alati julkihäväistään Vapahtajamme!

2.Timoteuksen kirje:
4:1 Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
4:2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin

30

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos et tiennyt, niin joukko-oppi on yks matematiikan alalajeista. 70-luvulla kouluissa opetettiin tätä joukko-oppia unioneineen yms. Siitä luovuttiin, ku oli liian vaikeatajuista koulukkaille. Jos siitä lähetään, kenen usko on taikauskoa, niin sinun uskosi on juuri sitä. Etkö oikiasti huomaa sitä?

      • Tiedän toki tuon matemaattisen joukko-opinkin.

        Minä uskon Jeesukseen, enkä seurakuntaan kuten te. Siksipä olen kristitty, toisin kuin te taikaan uskovat.


    • Anonyymi

      Eikö tää ole nimenomaan joukko-oppia?

      1 Joh 1:6 Jos sanomme elävämme hänen yhteydessään mutta vaellamme pimeässä, me valehtelemme emmekä seuraa totuutta. 7 Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

      Mietipä nyt vähän mitä tarkoittaa "nimensä kautta". Tässä pari lainausta. Näistä se käy ilmi.

      Apt 10:43 Hänestä kaikki prophetat todistavat, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, pitää hänen nimensä kautta synnit anteeksi saaman

      Luuk 24: 46. Ja hän sanoi heille: Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, 47. ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.


      Ja sit vielä tämä. Kyllä monia kristittyjä vainotaan, mutta ei Hänen "nimensä tähden". Se on uskovaisten tuntomerkki.

      Matt 13:13 Ja tulette vihattavaksi kaikilta minun nimeni tähden; vaan joka vahvana pysyy loppuun asti, se tulee autuaaksi

      • Anonyymi

        Uskovaisella on myös nimi.

        Ilm. 2:17-18 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'


        Myös Kristuksella on nimi jota ei tunne muut kuin hän yksin (ja ne jotka ovat osaa Hänen ruumistaan):

        Ilm 19:12. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,


        Tässä on evankeliumin (Jumalan Sanan) salaisuus ja voima. Jonka tähden siis uskovaisia vihataan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaisella on myös nimi.

        Ilm. 2:17-18 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'


        Myös Kristuksella on nimi jota ei tunne muut kuin hän yksin (ja ne jotka ovat osaa Hänen ruumistaan):

        Ilm 19:12. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,


        Tässä on evankeliumin (Jumalan Sanan) salaisuus ja voima. Jonka tähden siis uskovaisia vihataan.

        Jumalan Sana on Jeesus.
        Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.


    • Amen.
      Pieni korjaus. Jehovan todistajat, sekä Wellut eivät ole kristillisiä seurakuntia.
      Kumpoikaan ei tunnusta Jeesusta luvatuksi kaikkivaltiaaksi Herraksi, ja Wellut usein kirjoittaa vielä Kaikkivaltiaan Jeesuksen pienellä alkukirjaimella, ampuen näin Hänet alas, alle ihmisen, kuten heidän suurin syy kadotukseen joutumisesta, jakaa syntejä anteeksi jopa rakollisille, saa todella puhuttelevan lopun.

      • Anonyymi

        Raamatussa Kaikkivaltias tarkoittaa Jumalaa.
        Hämäriltä syrjäkujilta siinneet opit harhauttaa saalemiveitikat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa Kaikkivaltias tarkoittaa Jumalaa.
        Hämäriltä syrjäkujilta siinneet opit harhauttaa saalemiveitikat.

        Tarkoittaa todella, mutta vain Israelille, eli VT; sä on Jumalan antanut Uuden Liiton vastuun Jeesaukselle, josta jopa vanhassa liitossa on kerrottu, luvatusta Messiaasta lähes neljänneksessä teksteistä.
        Vanha Liitto teki työtä ja pohjaa Uudelle Liitolle ja Messialle.
        Lue Matteus 28 (toki puolenkymmentä muutakin kohtaa) 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Hän on kaikkivaltias Kuningas ja Herra.
        Luet tarkoin yksi kohta; "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Hänellä on todella KAIKKI VALTA, MYÖS TAIVAASSA.

        Vahvistus Dan 7;14 mm.


        Kerronpa Sinulle rään tapahtuman. Olin yksi puhujista ja mainitsin ko kohdan ja tapahtuman jälkeen yksi mies lähestyi minua ja sanoi, ettei Hän Hän usko siihen, että Jeesuskella on kaikki valta, se on kuuleman mukaan Jumalalla?
        Hän sanoi, että panen omiani?
        Näytin Kirjasta kohdan ja sanoin; - lue!
        Parin kymmenen sekunnin päästä Hän nosti päänsä ja sano; - Niin siinä lukee, mutta en usko tuota??
        Kysyin, missä olet oppisi saanut? - Vanhollislestadiolaisuudessa, ja meille on Jumala kaikkivaltias?? Kysyin, missä se on kirjoitettu Uudessa Liitossa? - En tiedä, mutta puhujat sen opettaa?????

        Näin on maalimanne maallistunut ja pakanallistunut. Olette kun Jehovan todistajat sekä islamistit.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tarkoittaa todella, mutta vain Israelille, eli VT; sä on Jumalan antanut Uuden Liiton vastuun Jeesaukselle, josta jopa vanhassa liitossa on kerrottu, luvatusta Messiaasta lähes neljänneksessä teksteistä.
        Vanha Liitto teki työtä ja pohjaa Uudelle Liitolle ja Messialle.
        Lue Matteus 28 (toki puolenkymmentä muutakin kohtaa) 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Hän on kaikkivaltias Kuningas ja Herra.
        Luet tarkoin yksi kohta; "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Hänellä on todella KAIKKI VALTA, MYÖS TAIVAASSA.

        Vahvistus Dan 7;14 mm.


        Kerronpa Sinulle rään tapahtuman. Olin yksi puhujista ja mainitsin ko kohdan ja tapahtuman jälkeen yksi mies lähestyi minua ja sanoi, ettei Hän Hän usko siihen, että Jeesuskella on kaikki valta, se on kuuleman mukaan Jumalalla?
        Hän sanoi, että panen omiani?
        Näytin Kirjasta kohdan ja sanoin; - lue!
        Parin kymmenen sekunnin päästä Hän nosti päänsä ja sano; - Niin siinä lukee, mutta en usko tuota??
        Kysyin, missä olet oppisi saanut? - Vanhollislestadiolaisuudessa, ja meille on Jumala kaikkivaltias?? Kysyin, missä se on kirjoitettu Uudessa Liitossa? - En tiedä, mutta puhujat sen opettaa?????

        Näin on maalimanne maallistunut ja pakanallistunut. Olette kun Jehovan todistajat sekä islamistit.

        En kuule ole vl, joten kevennä painettasi. Uppopastori harhailee babtistikoulussa
        saamassaan sekaannuttavassa opissa.

        Luuk. 22:69
        Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Kaikkivaltiaan oikealla puolella." [Ps. 110:1; Mark. 13:26 ; Ap. t. 7:56; Room. 8:34; Hepr. 1:3]
        2. Kor. 6:18
        ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias. [2. Sam. 7:14; Jes. 43:6]


      • Anonyymi

        Ei vapaat suunnat edusta kristittyjä, ovat ristittyjä. Ovat vikkeliä kipaisemaan tyhjän ristin juurelle.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tarkoittaa todella, mutta vain Israelille, eli VT; sä on Jumalan antanut Uuden Liiton vastuun Jeesaukselle, josta jopa vanhassa liitossa on kerrottu, luvatusta Messiaasta lähes neljänneksessä teksteistä.
        Vanha Liitto teki työtä ja pohjaa Uudelle Liitolle ja Messialle.
        Lue Matteus 28 (toki puolenkymmentä muutakin kohtaa) 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Hän on kaikkivaltias Kuningas ja Herra.
        Luet tarkoin yksi kohta; "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Hänellä on todella KAIKKI VALTA, MYÖS TAIVAASSA.

        Vahvistus Dan 7;14 mm.


        Kerronpa Sinulle rään tapahtuman. Olin yksi puhujista ja mainitsin ko kohdan ja tapahtuman jälkeen yksi mies lähestyi minua ja sanoi, ettei Hän Hän usko siihen, että Jeesuskella on kaikki valta, se on kuuleman mukaan Jumalalla?
        Hän sanoi, että panen omiani?
        Näytin Kirjasta kohdan ja sanoin; - lue!
        Parin kymmenen sekunnin päästä Hän nosti päänsä ja sano; - Niin siinä lukee, mutta en usko tuota??
        Kysyin, missä olet oppisi saanut? - Vanhollislestadiolaisuudessa, ja meille on Jumala kaikkivaltias?? Kysyin, missä se on kirjoitettu Uudessa Liitossa? - En tiedä, mutta puhujat sen opettaa?????

        Näin on maalimanne maallistunut ja pakanallistunut. Olette kun Jehovan todistajat sekä islamistit.

        Miksi tuo kysymys on niin tärkeä että teet oudon tulkinnan yhdestä kohdasta.

        Eihän koko Raamatussa voi kuitenkaan olla yhtään Isän Jumalan sanaa jonka Jeesus mitätöis koska hänellä on ylösnousseena kaikki valta (synnin ja kuoleman ylitse).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tuo kysymys on niin tärkeä että teet oudon tulkinnan yhdestä kohdasta.

        Eihän koko Raamatussa voi kuitenkaan olla yhtään Isän Jumalan sanaa jonka Jeesus mitätöis koska hänellä on ylösnousseena kaikki valta (synnin ja kuoleman ylitse).

        Mikä on sinun tulkinta; Matt 28;"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kuule ole vl, joten kevennä painettasi. Uppopastori harhailee babtistikoulussa
        saamassaan sekaannuttavassa opissa.

        Luuk. 22:69
        Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Kaikkivaltiaan oikealla puolella." [Ps. 110:1; Mark. 13:26 ; Ap. t. 7:56; Room. 8:34; Hepr. 1:3]
        2. Kor. 6:18
        ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias. [2. Sam. 7:14; Jes. 43:6]

        Niin, mutta milloin?
        Silloin kun Jumalan valtakunta tulee Jerusalemiin.
        Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Kumpaa uskot enemmän, ihmistä vai Jeesusta? Vaikuttaa, että elät ihmisukossa.
        Et ole kukaan muu, kun pesunkestävä lesta, ja miten kumoat kasteen, Babtizoon, jonka Jeesuskin otti ja silloin oli ainut kerta, kun Hän avasi suunsa UT; aikaan.
        Mat. 3;15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
        16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

        Nousiko sinun ripoteltu vauvasi vedestä, ja oliko Jumala paikalla. Se on sitä ihmisoppia.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mikä on sinun tulkinta; Matt 28;"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Ilmaisin sen jo. Kristus voitti synnin ja kuoleman.. ja joka Häneen uskoo ei kuole.
        Mutta esim. kukaan ei voi tulla Jeesuksen luo ellei Isä häntä vedä.... Kristus ei tälläkään hetkellä tiedä milloin Isä antaa käskyn Hänen tulla takaisin maan päälle...

        Oikeastaan mulle ihan sama... vaikka PH olisi kaikkivaltias koska kaikki kolme ovat yhtä ja samaa Jumaluuttaa.

        Pelkään että teille on tuo juttu tärkeä koska tarvitte romuttaa suuren osan kirjoituksista.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Niin, mutta milloin?
        Silloin kun Jumalan valtakunta tulee Jerusalemiin.
        Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Kumpaa uskot enemmän, ihmistä vai Jeesusta? Vaikuttaa, että elät ihmisukossa.
        Et ole kukaan muu, kun pesunkestävä lesta, ja miten kumoat kasteen, Babtizoon, jonka Jeesuskin otti ja silloin oli ainut kerta, kun Hän avasi suunsa UT; aikaan.
        Mat. 3;15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
        16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

        Nousiko sinun ripoteltu vauvasi vedestä, ja oliko Jumala paikalla. Se on sitä ihmisoppia.

        Upotuksessako sekosit?
        Luuk. 22:69
        Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Kaikkivaltiaan oikealla puolella." [Ps. 110:1; Mark. 13:26 ; Ap. t. 7:56; Room. 8:34; Hepr. 1:3]
        Olet muuten palstan veetumaisin harhaoppinen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Niin, mutta milloin?
        Silloin kun Jumalan valtakunta tulee Jerusalemiin.
        Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Kumpaa uskot enemmän, ihmistä vai Jeesusta? Vaikuttaa, että elät ihmisukossa.
        Et ole kukaan muu, kun pesunkestävä lesta, ja miten kumoat kasteen, Babtizoon, jonka Jeesuskin otti ja silloin oli ainut kerta, kun Hän avasi suunsa UT; aikaan.
        Mat. 3;15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
        16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

        Nousiko sinun ripoteltu vauvasi vedestä, ja oliko Jumala paikalla. Se on sitä ihmisoppia.

        Palautetaan muistin virkistämiseksi ja taustasi selkeyttämiseksi.
        #"Makasin tuolla Kempeleen vanhan kirkon lattialla, lähellä alttaria, Nokialaispapit olivat siunaamassa minua ja kaaduin suoraan selälleen ja silloin näin en Jeesuksen valon, joka lähti päätäni joulukuusen tavoin, mutta se kantoi taivaaseen asti ja valo oli kun timantteja, ja sitä ei voi sanoin kuvata. kaiketi sama kun Paavalilla, mutta minulta se vei jalat, kolme päivää olin jalaton, mutta lähti myös saatana tästä miehestä."#
        Mielesi huijaa. Ei lähteny saatana jussista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palautetaan muistin virkistämiseksi ja taustasi selkeyttämiseksi.
        #"Makasin tuolla Kempeleen vanhan kirkon lattialla, lähellä alttaria, Nokialaispapit olivat siunaamassa minua ja kaaduin suoraan selälleen ja silloin näin en Jeesuksen valon, joka lähti päätäni joulukuusen tavoin, mutta se kantoi taivaaseen asti ja valo oli kun timantteja, ja sitä ei voi sanoin kuvata. kaiketi sama kun Paavalilla, mutta minulta se vei jalat, kolme päivää olin jalaton, mutta lähti myös saatana tästä miehestä."#
        Mielesi huijaa. Ei lähteny saatana jussista.

        Olin muuten paikalla, enkä ole mikään jussi, niin makasi siinä vanhoillislestadiolainenkin, syntinsä tuskissa ja erkaantui seuraavalla viikolla lahkosta.
        Näin Henki teki siinä ujossa miehessä työnsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmaisin sen jo. Kristus voitti synnin ja kuoleman.. ja joka Häneen uskoo ei kuole.
        Mutta esim. kukaan ei voi tulla Jeesuksen luo ellei Isä häntä vedä.... Kristus ei tälläkään hetkellä tiedä milloin Isä antaa käskyn Hänen tulla takaisin maan päälle...

        Oikeastaan mulle ihan sama... vaikka PH olisi kaikkivaltias koska kaikki kolme ovat yhtä ja samaa Jumaluuttaa.

        Pelkään että teille on tuo juttu tärkeä koska tarvitte romuttaa suuren osan kirjoituksista.

        Sekavaa! Mitä tahdoitkaan sanoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olin muuten paikalla, enkä ole mikään jussi, niin makasi siinä vanhoillislestadiolainenkin, syntinsä tuskissa ja erkaantui seuraavalla viikolla lahkosta.
        Näin Henki teki siinä ujossa miehessä työnsä.

        1.Pietarin kirje:
        4:14 Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sekavaa! Mitä tahdoitkaan sanoa?

        Yritin vain todistaa että sä et ole oikea VL vaikka sitä itselles uskotteletkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritin vain todistaa että sä et ole oikea VL vaikka sitä itselles uskotteletkin.

        Luojan kiitos etten ole, enkä sellaista ole yrittänyt uskotellakaan.
        Olen mieluummin kristitty?


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Luojan kiitos etten ole, enkä sellaista ole yrittänyt uskotellakaan.
        Olen mieluummin kristitty?

        Näin se on.
        Mieluummin kulkee Jeesuksen joukossa kohti Pyhyyttä, mitä ihmisukossa.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Näin se on.
        Mieluummin kulkee Jeesuksen joukossa kohti Pyhyyttä, mitä ihmisukossa.

        Amen!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Amen!

        On melkoinen sakki tuo monioppinen joukko! Kaikki uskoo oman päänsä mukaan ja sydämessään ajattelee että tämä minun usko on oikea 😞


      • Anonyymi kirjoitti:

        On melkoinen sakki tuo monioppinen joukko! Kaikki uskoo oman päänsä mukaan ja sydämessään ajattelee että tämä minun usko on oikea 😞

        Pelkkä usko ilman kohdetta on taikausko, niin kuin vanhoillislestadiolaisuus on.

        Ei meillä ole mitään monioppia, meillä on yksi ja sama uskomme kohde!

        Tiedätkö meidän uskomme kohteen?

        Arvaa ellet tiedä?


    • Anonyymi

      Ylijumala Zeus rankaisee väärin herännäisiä.

    • Anonyymi

      Pitäisikö vaan sietää jotenkin toisiamme, täällä eniten "saarnaa" nämä muutamat nimimerkilliset ja anonyymeista ei ota kaikista selkoa, (ei minustakaan) joten uskotaan miten kenellekin sydän sanoo ja on siinä uskossaan saanut rauhan ja varmuuden, turhalta tuntuu täällä kiistellä, kun vastapuolet eivät pääse yhteisymmärrykseen !
      Taivaan Isä tietää jokaisen sydämen tilan ja johdattaa omansa perille, joskus !

      • En kuvittelekaan että oikeaa evankeliumia otettaisiin tällä palstalla riemusaatossa vastaan.
        Mutta en anna sen häiritä ja jokainen saa mielipiteensä sanoa.

        On oikeus ja kohtuus, että vl-uskovaiset saavat lukea seuroissa kuulemansa valheopin vastapainoksi totuuden sanaa. On sitten jokaisen oma asia, valitseeko vääryyden totuuden sijaan, joka toisi heille pelastuksen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe