miten voi uida yhtä aikaa?

minä

Olen menossa poikaystäväni kanssa Kreikkaan ja mieleeni tuli, että miten oikein voimme uida yhtä aikaa kun tavaroitakin pitäisi jonkun vahtia?

Ranta ei ole ihan vieressä joten jotain kamaa tulee varmaan kannettua mukana, ja minulla on esim silmälasit joita ei tietenkään voi uidessa käyttää (piilareita en omaa, eikä semmoisia voisi silmissäni käyttääkään). Ja hotellin avainkin pitäisi jonnekin tunkea (hotellissamme ei ole vastaanottoa joten avainta ei voi jättää respaan). Jos kyse on avainkortista, sitä ei voi tunkea uimahousujen vetoketjutaskuunkaan vaikka sellainen sattuisikin olemaan (ei ilmeisesti kyllä edes satu olemaan).
En oikein uskaltaisi luottaa jättää kamoja noin vain rannalle kököttämään. Tuskin ihan rannan tuntumassa pelkästään uimme, ja kun tarkoitus on snorklailla, niin ei siinä koko ajan voi tuijottaa tavaroitaan - eikä sitä edes niin vain perään ehtisi jos joku ne nappaisi. Ja on tietysti ihan kurjaa, jos emme uisi yhtä aikaa vaan toinen kykkisi koko ajan rannalla odottamassa.

(Olen ollut kyllä usein aiemminkin rantalomilla mutta aina isommalla porukalla, jolloin vahtimisongelmaa ei ole ollut.)

7

1942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole

minulla ainakaan koskaan mitään hävinnyt, vaikka olen tavarat rantakassiin jättänyt mereen mennessäni.
      Olen vain laittanut kassin rantatuolin alle ja kaikki on aina ollut tallella kun olen palannut.
      Samoin olen lähtenyt käymääm kokonaan rannalta pois ja jättänyt esim. ison rantapyyheeni aurinkotuoliin siksi aikaa, hyvin on sekin siinä pysynyt.
      En tietenkään ole koskaan mitään isoja rahasummia mukanani rannalle ottanut, mutta kyllä siellä kassissa on silmälasit, kamera ja jopa puhelinkin ollut.
      Ilmeisesti sen vuoksi ei kukaan niihin uskalla mennä räpeltämään, koska siellä rannalla on ihmisiä vieri vieressä ja toiset auringonpalvojat huomaisi sen.
      Luulisin vielä, että jos jotain mentäisiin ottamaan, niin varmaan olisi joku turisti, eikä paikallinen ja onhan siinä aina lähettyvillä se paikallinen yrittäjä kuka niitä rantatuoleja vuokraa.

• rehellisiä

Avaimessa ei saa olla hotellin nimeä ainakaan, tosin eipä se paljoa auta, jos olet hotellisi vieressä.
      Silmälasit ja rahat on säilyneet pyyhkeellä tai kengässä, samoin skootterin avaimet. Arvokkaampaa tavaraa en ole uskaltanut mukana pitää, vaan yleensä skotterissa - sellainen kun tulee vuokratuksi heti loman alussa.

Kreikka on maailman turvallisin maa, kreikkalaiset itse eivät syyllisty näpistyksiin. Mutta siellä on myös ukomaalaisia, varsinki nalbaaneja syytetään melkein kaikista varkauksista. Jos jotain häviää, syyllinen on luultavasti toinen turisti.

• Markku

Ei ole ilmeisesti ongelma Kreikassa (ellei toinen turisti vie).

Itselläni unohtui kerran rannekello roikkumaan polkupyörän ojaustankoon Plataniaksen vilkkaan pääkadun varrella ruokailun ajaksi. Siinä se oli takaisin tullessa entisellä paikalla.

Jos haluat varmistella niin laita tavarat muovipussiin, kaiva kuoppa, hautaa pussi kuoppaan, peitä, tasoita ja laita pyyhe päälle.

Katso varmuuden vuoksi jokin maamerkki jos vaikka tuuli veisi pyyhkeen pois alkuperäiseltä paikalta.

• Kreikanmatkaaja

...voi jättää ihan turvallisin mielin tavarat rannalle! Kreikkalaiset ovat rehellisiä ja empä ole koskaan kuullut roisen turistinkaan kenenkään tavaroita vieneen..
      Ja aina sitäpaitsi vieressä olevat ihmiset katsovat vähän toistensa tavaroiden perään, varmasti puuttuisivat asiaan jos joku tulisi tavaroidenne ympärille haahuilemaan.
      Avain ja muut arvotavarat pysyy tallessa varmasti jos vielä piilotat ne vaatteiden/ pyyhkeen sisään. Jos alat julkisesti esittelemään ja kantelemaan mukana arvoesineitäsi yms., niin siinä tapauksessa tavarasi ovat tuskin turvassa missään!

• kannattaa

Lähtiessäsi rannalle ota mukaan sellaisia tavaroita, joiden häviäminen ei suuresti harmita. Hotellihuoneen avainta varten hommaa samanlaista kuminauhaa kuin esim. uima-halleissa käytetään niin saat kiinnitettyä avaimen jalkaan tai käteen. Avainkortin kanssa on jo kiperämpää, mutta myynnissä on vesitiiviitä pusseja esim. kännyköitä varten, johon varmasti mahtuu kännykän lisäksi avainkorttikin sekä muutama seteli. Tietysti uiminen voi hankaloitua, kun pussi on kaulassa, mutta säilyypä tavarat kuivina ja mukana.
      Kyllä kannattaa suhtautua varkauksiin ihan todellisena uhkana, vaikka sanotaankin, että kreikkalaiset ovat rehellistä kansaa. Niin on suomalaisetkin ja silti täällä kotonakin varkauksia ja näpistyksiä tapahtuu päivittäin.

• Sen jälkeen kun moottoripyöräpojat veivät oman laukkuni Kreetalla, en enää olisi turhan luottavainen. Aikaisemmin uiskentelimme kassit ja tavarat rannalle jätettyinä ihan huolettomasti, mutten ainakaan toistaiseksi voi enää tehdä sitä levollisin mielin.

Hanki vaan sinäkin vedenpitävä kaulapussukka! Ainakin SPR myy sellaisia. Pussin voi pujottaa ainakin osittain uimapuvun/uimahousujen sisään. Jätä rannalle vain sellaisia tavaroita, joiden perään ei tarvitse itkeä.

• Solina

Olen reissannut niin Turkin,Espanjan,Portugalin,Kreikan,Thaimaan ties
      missä kohteissa,eikä koskaan ole tullut mieleenikään
      ettenkö voisi jättää tavaroitani rannalle uimaan mentäessä.Eikai kannata raahata koko omaisuutta mukaan,vaan rahaa justiin sen verran kuin tarvitset.
      Piilota hotellihuoneesseen ylim.rahat ym jos käytössäsi ei ole tallelokeroa,ja menkää eriaikana uimaan...niin me teimme kun olimme kahden matkalla,koskaan ei ole mitään viety,paitsi Alanyassa bussikuski rahasti hämärässä bussissa liikaa.Sinne meni sen illan ruokarahat..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      312
      1691
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1254
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1237
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      133
      1116
    5. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      793
    6. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      57
      784
    7. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      74
      759
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      117
      757
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      48
      740
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      696
    Aihe