Pursiseurojen liittymismaksut

Anonyymi-ap

Voitteko selvittää, miksi seuroilla on liittymismaksut? Aivan järjettömiä hintoja tuntuu olevan niin liittymis- kuin jäsenmaksuissakin?
Mihin seura tarvitsee näitä, vai onko tarkoitus päästää seuraan vain hyvätuloiset?

47

1216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liittymismaksujen suuruutta perustellaan usein sillä, että jäsen saa käytettäväkseen seuran omaisuutta, jolla on arvo. Liittymismaksu on ikään kuin maksu hallittavaksi tulevan omaisuuden osuudesta.
      Jos seuran omaisuus on vaikka 500.000 eur ja jäseniä 1000, niin liittymismaksuna voi periä 500 eur.

      Vuosittaiset jäsenmaksut menevät sitten ylläpitoon ja toiminnan pyörittämiseen.

      Tarkoituksena on siis pikemminkin suojella seuran omaisuutta eikä niinkään valikoida jäseniä. Toki se toimii molemmilla tavoilla.

      • Anonyymi

        "Jos seuran omaisuus on vaikka 500.000 eur ja jäseniä 1000, niin liittymismaksuna voi periä 500 eur."

        Jotta tuo olisi edes etäisesti loogista, pitäisi jäsenyyden olla asia, jonka voit myydä edelleen. Käytännössä siis osakkuus. Koska siitä ei kuitenkaan ole oikeasti kysymys, niin lienee syytä unohtaa tuollainen laskelma.

        Seurat tarvitsevat rahaa toimintansa ja omaisuutensa ylläpitoon ja parantamiseen. Riippuu hyvin paljon seuran toiminnasta, toimintaympäristöstä ja omaisuudesta kuinka paljon rahaa tarvitaan. Tyypillisesti mitä enemmän jäsenille pystytään tarjoamaan sitä enemmän tarvitaan rahaa. Summa riippuu myös seurassa vallitsevan talkoohengen määrästä.

        Rahaa saadaan mm vuosittain kerättävillä jäsenmaksuilla ja kertaluonteisilla liittymismaksuilla. Jos seuraan olisi tulijoita enemmän kuin on kapasiteettia ottaa vastaan, on luontevaa asettaa sellainen liittymismaksu, että tulijoiden määrä pysyy sopivana. Liittymismaksun painottamiseen saattaa toki vaikuttaa sekin, että maksuista päättävät henkilöt ovat jo jäseniä.

        En muista paljonko maksoin liittymismaksua aikoinaan, mutta vuosittain maksan seuralle noin 1000 euroa venepaikasta ja telakoinnista, jonka lisäksi muistaakseni vähän toista sataa jäsenmaksua. Tämä maamme pääkaupungissa. Vastineeksi saan hyvä laituripaikan satamasta, jossa on kaikki tarvittavat fasiliteetit, talvisäilytyspaikan ja vapaaseen käyttöön hienon saaritukikohdan saunoineen ja grillikatoksineen. Lisäksi seura tarjoaa paljon palveluita, joita en koe kovin hyödylliseksi itselleni, mutta moni varmasti hyötyy. Aika vaikea on nähdä tämän olevan jotenkin kallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos seuran omaisuus on vaikka 500.000 eur ja jäseniä 1000, niin liittymismaksuna voi periä 500 eur."

        Jotta tuo olisi edes etäisesti loogista, pitäisi jäsenyyden olla asia, jonka voit myydä edelleen. Käytännössä siis osakkuus. Koska siitä ei kuitenkaan ole oikeasti kysymys, niin lienee syytä unohtaa tuollainen laskelma.

        Seurat tarvitsevat rahaa toimintansa ja omaisuutensa ylläpitoon ja parantamiseen. Riippuu hyvin paljon seuran toiminnasta, toimintaympäristöstä ja omaisuudesta kuinka paljon rahaa tarvitaan. Tyypillisesti mitä enemmän jäsenille pystytään tarjoamaan sitä enemmän tarvitaan rahaa. Summa riippuu myös seurassa vallitsevan talkoohengen määrästä.

        Rahaa saadaan mm vuosittain kerättävillä jäsenmaksuilla ja kertaluonteisilla liittymismaksuilla. Jos seuraan olisi tulijoita enemmän kuin on kapasiteettia ottaa vastaan, on luontevaa asettaa sellainen liittymismaksu, että tulijoiden määrä pysyy sopivana. Liittymismaksun painottamiseen saattaa toki vaikuttaa sekin, että maksuista päättävät henkilöt ovat jo jäseniä.

        En muista paljonko maksoin liittymismaksua aikoinaan, mutta vuosittain maksan seuralle noin 1000 euroa venepaikasta ja telakoinnista, jonka lisäksi muistaakseni vähän toista sataa jäsenmaksua. Tämä maamme pääkaupungissa. Vastineeksi saan hyvä laituripaikan satamasta, jossa on kaikki tarvittavat fasiliteetit, talvisäilytyspaikan ja vapaaseen käyttöön hienon saaritukikohdan saunoineen ja grillikatoksineen. Lisäksi seura tarjoaa paljon palveluita, joita en koe kovin hyödylliseksi itselleni, mutta moni varmasti hyötyy. Aika vaikea on nähdä tämän olevan jotenkin kallista.

        Aloittaja kysyi miksi, minä vastasin miten sitä perustellaan.
        Siinä on monta syytä kyseenalaistaa summaa, ei pelkästään se, ettei sitä voi myydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos seuran omaisuus on vaikka 500.000 eur ja jäseniä 1000, niin liittymismaksuna voi periä 500 eur."

        Jotta tuo olisi edes etäisesti loogista, pitäisi jäsenyyden olla asia, jonka voit myydä edelleen. Käytännössä siis osakkuus. Koska siitä ei kuitenkaan ole oikeasti kysymys, niin lienee syytä unohtaa tuollainen laskelma.

        Seurat tarvitsevat rahaa toimintansa ja omaisuutensa ylläpitoon ja parantamiseen. Riippuu hyvin paljon seuran toiminnasta, toimintaympäristöstä ja omaisuudesta kuinka paljon rahaa tarvitaan. Tyypillisesti mitä enemmän jäsenille pystytään tarjoamaan sitä enemmän tarvitaan rahaa. Summa riippuu myös seurassa vallitsevan talkoohengen määrästä.

        Rahaa saadaan mm vuosittain kerättävillä jäsenmaksuilla ja kertaluonteisilla liittymismaksuilla. Jos seuraan olisi tulijoita enemmän kuin on kapasiteettia ottaa vastaan, on luontevaa asettaa sellainen liittymismaksu, että tulijoiden määrä pysyy sopivana. Liittymismaksun painottamiseen saattaa toki vaikuttaa sekin, että maksuista päättävät henkilöt ovat jo jäseniä.

        En muista paljonko maksoin liittymismaksua aikoinaan, mutta vuosittain maksan seuralle noin 1000 euroa venepaikasta ja telakoinnista, jonka lisäksi muistaakseni vähän toista sataa jäsenmaksua. Tämä maamme pääkaupungissa. Vastineeksi saan hyvä laituripaikan satamasta, jossa on kaikki tarvittavat fasiliteetit, talvisäilytyspaikan ja vapaaseen käyttöön hienon saaritukikohdan saunoineen ja grillikatoksineen. Lisäksi seura tarjoaa paljon palveluita, joita en koe kovin hyödylliseksi itselleni, mutta moni varmasti hyötyy. Aika vaikea on nähdä tämän olevan jotenkin kallista.

        Onhan se hyvin loogista. Jos haluaa samanlaiset fasiliteetit omaavan seuran perustaa, pitää tuon verran laittaa rahaa kiinni. Seuran voi myös purkaa, jolloin omaisuus jaetaan jäsenistön kesken.

        Seurat yleensä ottavat junioreita ilman liittymismaksua. Joskus aikuisiakin, kun kokevat, ettei jäseniä ole tarpeeksi.

        Toisaalta, jos jäseniä on sopivasti tai liikaa, pitää uusia jäseniä varten rakentaa lisää laituripaikkoja, suihkutiloja ja saaripaikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hyvin loogista. Jos haluaa samanlaiset fasiliteetit omaavan seuran perustaa, pitää tuon verran laittaa rahaa kiinni. Seuran voi myös purkaa, jolloin omaisuus jaetaan jäsenistön kesken.

        Seurat yleensä ottavat junioreita ilman liittymismaksua. Joskus aikuisiakin, kun kokevat, ettei jäseniä ole tarpeeksi.

        Toisaalta, jos jäseniä on sopivasti tai liikaa, pitää uusia jäseniä varten rakentaa lisää laituripaikkoja, suihkutiloja ja saaripaikkoja.

        Oletko tyhmä?
        Perehdy yhdistyksen purkamista koskevaan lainsäädäntöön ennen kuin oksennat oamy ajatuksesi faktoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tyhmä?
        Perehdy yhdistyksen purkamista koskevaan lainsäädäntöön ennen kuin oksennat oamy ajatuksesi faktoina.

        Olen nähtävästi tyhmä. Purettaessa omaisuus on luovutettava säännöissä määritettävään käyttöön. Pursiseuramme säännöissä sanotaan toinen yhdistys, jonka hallitus päättää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos seuran omaisuus on vaikka 500.000 eur ja jäseniä 1000, niin liittymismaksuna voi periä 500 eur."

        Jotta tuo olisi edes etäisesti loogista, pitäisi jäsenyyden olla asia, jonka voit myydä edelleen. Käytännössä siis osakkuus. Koska siitä ei kuitenkaan ole oikeasti kysymys, niin lienee syytä unohtaa tuollainen laskelma.

        Seurat tarvitsevat rahaa toimintansa ja omaisuutensa ylläpitoon ja parantamiseen. Riippuu hyvin paljon seuran toiminnasta, toimintaympäristöstä ja omaisuudesta kuinka paljon rahaa tarvitaan. Tyypillisesti mitä enemmän jäsenille pystytään tarjoamaan sitä enemmän tarvitaan rahaa. Summa riippuu myös seurassa vallitsevan talkoohengen määrästä.

        Rahaa saadaan mm vuosittain kerättävillä jäsenmaksuilla ja kertaluonteisilla liittymismaksuilla. Jos seuraan olisi tulijoita enemmän kuin on kapasiteettia ottaa vastaan, on luontevaa asettaa sellainen liittymismaksu, että tulijoiden määrä pysyy sopivana. Liittymismaksun painottamiseen saattaa toki vaikuttaa sekin, että maksuista päättävät henkilöt ovat jo jäseniä.

        En muista paljonko maksoin liittymismaksua aikoinaan, mutta vuosittain maksan seuralle noin 1000 euroa venepaikasta ja telakoinnista, jonka lisäksi muistaakseni vähän toista sataa jäsenmaksua. Tämä maamme pääkaupungissa. Vastineeksi saan hyvä laituripaikan satamasta, jossa on kaikki tarvittavat fasiliteetit, talvisäilytyspaikan ja vapaaseen käyttöön hienon saaritukikohdan saunoineen ja grillikatoksineen. Lisäksi seura tarjoaa paljon palveluita, joita en koe kovin hyödylliseksi itselleni, mutta moni varmasti hyötyy. Aika vaikea on nähdä tämän olevan jotenkin kallista.

        Jos seura päätetään lopettaa ja omaisuus myydään, niin rahat jaetaan jäsenten kesken, mitä velkojen jälkeen jää.

        Meillä seuralla on arvokasta kiinteistö omaisuutta parilla M€ uudehkoja betoni ponttooni laitureita yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos seura päätetään lopettaa ja omaisuus myydään, niin rahat jaetaan jäsenten kesken, mitä velkojen jälkeen jää.

        Meillä seuralla on arvokasta kiinteistö omaisuutta parilla M€ uudehkoja betoni ponttooni laitureita yms.

        Noin ei ole: yhdistyslain mukaan säännöissä on mainittava, mihin varat on käytettävä, jos yhdistyksen toiminta lakkaa. Aatteellisen yhdistyksen säännöissä taas ei voi määrätä siitä, että omaisuus jaettaisiin jäsenille - taloudellista toimintaa varten on sitten eri systeemit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin ei ole: yhdistyslain mukaan säännöissä on mainittava, mihin varat on käytettävä, jos yhdistyksen toiminta lakkaa. Aatteellisen yhdistyksen säännöissä taas ei voi määrätä siitä, että omaisuus jaettaisiin jäsenille - taloudellista toimintaa varten on sitten eri systeemit.

        Säännöissä ei tarvitse lukea kohdetta, mutta rahat pitää käyttää asiaan, jota yhdistys sääntöjensä mukaan edistää.

        Veneilyseura voi antaa omaisuuden toiselle veneilyseuralle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säännöissä ei tarvitse lukea kohdetta, mutta rahat pitää käyttää asiaan, jota yhdistys sääntöjensä mukaan edistää.

        Veneilyseura voi antaa omaisuuden toiselle veneilyseuralle.

        Lue sitä yhdistyslakia. Siellä sanotaan, mitä säännöissä pitää olla.

        8 § Yhdistyksen säännöissä on mainittava: … 9) miten yhdistyksen varat on käytettävä, jos yhdistys purkautuu tai lakkautetaan.

        Säännöissä on siis luettava, mihin varat tulee mainitussa tilanteessa käyttää. Toki se voi olla jotain sellaista, mitä yhdistys tarkoituksensa mukaisesti edistää, mutta kyllä se pitää säännöissä mainita.

        Viimekädessä varat voidaan jakaa johonkin toiseenkin tarkoitukseen.

        40 § 3 mom
        Jos velkojen maksamisen jälkeen jäljelle jääneitä varoja ei voida käyttää yhdistyksen säännöissä määrätyllä tavalla, selvitysmiesten on luovutettava ne käytettäväksi yhdistyksen toimintaan läheisesti liittyvän tarkoituksen edistämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos seuran omaisuus on vaikka 500.000 eur ja jäseniä 1000, niin liittymismaksuna voi periä 500 eur."

        Jotta tuo olisi edes etäisesti loogista, pitäisi jäsenyyden olla asia, jonka voit myydä edelleen. Käytännössä siis osakkuus. Koska siitä ei kuitenkaan ole oikeasti kysymys, niin lienee syytä unohtaa tuollainen laskelma.

        Seurat tarvitsevat rahaa toimintansa ja omaisuutensa ylläpitoon ja parantamiseen. Riippuu hyvin paljon seuran toiminnasta, toimintaympäristöstä ja omaisuudesta kuinka paljon rahaa tarvitaan. Tyypillisesti mitä enemmän jäsenille pystytään tarjoamaan sitä enemmän tarvitaan rahaa. Summa riippuu myös seurassa vallitsevan talkoohengen määrästä.

        Rahaa saadaan mm vuosittain kerättävillä jäsenmaksuilla ja kertaluonteisilla liittymismaksuilla. Jos seuraan olisi tulijoita enemmän kuin on kapasiteettia ottaa vastaan, on luontevaa asettaa sellainen liittymismaksu, että tulijoiden määrä pysyy sopivana. Liittymismaksun painottamiseen saattaa toki vaikuttaa sekin, että maksuista päättävät henkilöt ovat jo jäseniä.

        En muista paljonko maksoin liittymismaksua aikoinaan, mutta vuosittain maksan seuralle noin 1000 euroa venepaikasta ja telakoinnista, jonka lisäksi muistaakseni vähän toista sataa jäsenmaksua. Tämä maamme pääkaupungissa. Vastineeksi saan hyvä laituripaikan satamasta, jossa on kaikki tarvittavat fasiliteetit, talvisäilytyspaikan ja vapaaseen käyttöön hienon saaritukikohdan saunoineen ja grillikatoksineen. Lisäksi seura tarjoaa paljon palveluita, joita en koe kovin hyödylliseksi itselleni, mutta moni varmasti hyötyy. Aika vaikea on nähdä tämän olevan jotenkin kallista.

        Tässä on kyse myös siitä, että jos yhdistyksellä on merkittävä varallisuus ja erittäin alhainen liittymismaksu, niin nurkanvaltaus on todellakin mahdollinen ( eikä edes pelkästään hypoteettinen) skenaario. Sopivan iso joukko liittyy jäseniksi ja enemmistöpäätöksellä järjestää hommat siten, että omaisuus realisoidaan ja rahat päätyy jossain muodossa jäsenille - eli valtaajille. Tältä voi suojautua liittymismaksulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on kyse myös siitä, että jos yhdistyksellä on merkittävä varallisuus ja erittäin alhainen liittymismaksu, niin nurkanvaltaus on todellakin mahdollinen ( eikä edes pelkästään hypoteettinen) skenaario. Sopivan iso joukko liittyy jäseniksi ja enemmistöpäätöksellä järjestää hommat siten, että omaisuus realisoidaan ja rahat päätyy jossain muodossa jäsenille - eli valtaajille. Tältä voi suojautua liittymismaksulla.

        Miten se liittymismaksu sen estää? Sama skenariohan voi toteutua jo nyt enemmistöpäätöksellä. Eikö pikemminkin yhdistyssäännöt estä moisen hyväksikäytön?


    • Anonyymi

      Voi toki olla liittymättäkin. Silloin ei kukkaro kevene. Mutta silloin jää saamatta oikeus kiinnittyä ilmaiseksi seuran saaritukikohtiin, ei saa edullisia seuran telakointipalveluita, ei pääse talkoihin tuttujen seuralaisten kanssa. Liittymishinnan seura määrittelee ihan sellaiseksi minkä haluaa, ei sitä tarvitse perustella ulkopuolisille.

    • Anonyymi

      Edellä on hyvin kuvattu mikä on seurojen jäsenmaksujen idea. Ja kannattaa huomata, että se pätee kaikkiin seuroihin ja yhdistyksiin . Maksuista päätetään yleisissä kokouksissa yleensä hallituksen esityksen pohjalta.

      Jos maksut tuntuvat "järjettömiltä", kannattaa ottaa yhteyttä ao seuran. puheenjohtajaan ja pyytää selitystä. Kyllä Merikarhuillakin peruste on....

    • Anonyymi

      Hyvä provo taas...

      Pitäisikö tähän nyt taas heittää että aloittajahan voi ruveta edistykselliseksi ja uudistusmieliseksi ja perustaa pursiseuran, johon ei maksa mitään liittyä.

    • Anonyymi

      Merikarhut on hyvä esimerkki, kun päätehtävä on saaripaikkojen tarjoaminen jäsenille. Liittymismaksu muutamia tonneja.

      Monella tavallisellakin pursiseuralla on oma kotisatama rakennuksineen ja joitain saaripaikkoja. Miksi nekin eivät saisi liittymismaksua periä?

      Jotkut seurat perivät myös satamapaikan perustamismaksun.

    • Anonyymi

      Ei kenenkään ole pakko liittyä mihinkään seuraan.

      Tietysti korviaan myöten velkaantuneille Skodakuskeille ajatus seuran venepaikasta ja palveluista ilman liittymismaksua tuntuu houkuttelevalta.

      • Anonyymi

        Puhtaasta uteliaisuudesta kysyisin, mistä tuo ylenkatseesi Skodalla ajavia kohtaan kumpuaa?
        Tämä kysymys siksi, että olet jo pitkään viitannut eri tavoin tuon automerkin kuvaavan toisen luokan purjehtijoita.
        Terveisin, It’s simply a car


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhtaasta uteliaisuudesta kysyisin, mistä tuo ylenkatseesi Skodalla ajavia kohtaan kumpuaa?
        Tämä kysymys siksi, että olet jo pitkään viitannut eri tavoin tuon automerkin kuvaavan toisen luokan purjehtijoita.
        Terveisin, It’s simply a car

        Tshekkiferrari. Simply never hahahahah!!! :) :).

        Ihan rehellisesti sanottuna en ikinä kehtaisi ajaa moisella vehkeellä.
        En muuten suostu menemään taksiinkaan jos paikalle pölähtää Skodillac.

        Sori siitä, mutta toisilla näet on vielä arvostelukyky ja itsekunnioitus tallella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tshekkiferrari. Simply never hahahahah!!! :) :).

        Ihan rehellisesti sanottuna en ikinä kehtaisi ajaa moisella vehkeellä.
        En muuten suostu menemään taksiinkaan jos paikalle pölähtää Skodillac.

        Sori siitä, mutta toisilla näet on vielä arvostelukyky ja itsekunnioitus tallella.

        Ymmärrän, mihin pyrit, mutta Skodalla on hieno historia, jonka sosialismi ryvetti.
        Leo Skodan perustama tehdas oli kova sana kilpa-autoilussa enen kuin talous ryssittiin.

        Kansanvaunun pohjalle tehdyt autot ovat kaikki samaa mitäänsanomatonta linjaa oli keulassa sitten Skodan, VW:n, Audin, Porschen tai Seatin logo. Kyse on markkinoinnista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tshekkiferrari. Simply never hahahahah!!! :) :).

        Ihan rehellisesti sanottuna en ikinä kehtaisi ajaa moisella vehkeellä.
        En muuten suostu menemään taksiinkaan jos paikalle pölähtää Skodillac.

        Sori siitä, mutta toisilla näet on vielä arvostelukyky ja itsekunnioitus tallella.

        Onneksi sanoit toisilla, eli ei itselläsi ☺️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, mihin pyrit, mutta Skodalla on hieno historia, jonka sosialismi ryvetti.
        Leo Skodan perustama tehdas oli kova sana kilpa-autoilussa enen kuin talous ryssittiin.

        Kansanvaunun pohjalle tehdyt autot ovat kaikki samaa mitäänsanomatonta linjaa oli keulassa sitten Skodan, VW:n, Audin, Porschen tai Seatin logo. Kyse on markkinoinnista.

        Lisäksi Skodalla on jotain mitä harvalla on.

        Raskaskonepaja joka osaa ja kykenee valmistamaan laivakoneiden kampiakseleita, valmistavat myös isoja dieselkoneita.

        http://www.marineengine.in/blog/tag/skoda-crankshaft/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi Skodalla on jotain mitä harvalla on.

        Raskaskonepaja joka osaa ja kykenee valmistamaan laivakoneiden kampiakseleita, valmistavat myös isoja dieselkoneita.

        http://www.marineengine.in/blog/tag/skoda-crankshaft/

        Ylipäätäänkään en ymmärrä mitä merkitystä jonkun käyttämällä automerkillä on tekemistä minkään tähdellisen, saati purjehduksen tai pursiseuratoiminnan kanssa.

        Eikä minulla edes ole Skodaa. Mutta voisi aivan hyvin olla. Kunhan on farmari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tshekkiferrari. Simply never hahahahah!!! :) :).

        Ihan rehellisesti sanottuna en ikinä kehtaisi ajaa moisella vehkeellä.
        En muuten suostu menemään taksiinkaan jos paikalle pölähtää Skodillac.

        Sori siitä, mutta toisilla näet on vielä arvostelukyky ja itsekunnioitus tallella.

        Ja tuon kirjoittaja puhuu vielä arvostlukyvystä ja itsekunnioituksesta. Varsinkin itsekunnioitus on olemattomalla tasolla, jos se pohjaa johonkin noin merkityksettömään ulkoiseen asiaan. Taitaakin olla joku amispoju asialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tshekkiferrari. Simply never hahahahah!!! :) :).

        Ihan rehellisesti sanottuna en ikinä kehtaisi ajaa moisella vehkeellä.
        En muuten suostu menemään taksiinkaan jos paikalle pölähtää Skodillac.

        Sori siitä, mutta toisilla näet on vielä arvostelukyky ja itsekunnioitus tallella.

        Et vastannut kysymykseen, vaan toit uudelleen nuo tutut kliseet, joita olet viljellyt jo pidemmän ajan täällä.

        Tuo maininta, ” Ihan rehellisesti sanottuna en ikinä kehtaisi ajaa moisella vehkeellä.”
        ei riitä tässä yhteydessä vastauksesksi.

        Voi olla, että et pysty vastaamaan, siihen mistä nuo tuntemukset juontavat juurensa.
        Taustalla saattaa olla kipeitäkin kokemuksia tuon automerkin tiimoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuon kirjoittaja puhuu vielä arvostlukyvystä ja itsekunnioituksesta. Varsinkin itsekunnioitus on olemattomalla tasolla, jos se pohjaa johonkin noin merkityksettömään ulkoiseen asiaan. Taitaakin olla joku amispoju asialla.

        Osui ja upposi. Onko pitkäkin osamaksuhaitari?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, mihin pyrit, mutta Skodalla on hieno historia, jonka sosialismi ryvetti.
        Leo Skodan perustama tehdas oli kova sana kilpa-autoilussa enen kuin talous ryssittiin.

        Kansanvaunun pohjalle tehdyt autot ovat kaikki samaa mitäänsanomatonta linjaa oli keulassa sitten Skodan, VW:n, Audin, Porschen tai Seatin logo. Kyse on markkinoinnista.

        Eikun sosialismilla on hieno historia, jonka Skoda ryvetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikun sosialismilla on hieno historia, jonka Skoda ryvetti.

        Hieman väsyneeltä vaikuttaa.


    • Anonyymi

      Köyhien pursiseurassa on halpa liittymismaksu on 29,90. Riittäisikö sinulla rahat siihen?

    • Anonyymi

      Mitä myöhemmin seuraan liittyy, sitä enemmän hyötyy aiemmista jäsenten tuhansista talkootunneista.
      Meillä seurassa on pursimaja, retkisatama ja eräs Suomen pisimmistä mastovajoista. Niitä on rakennettu kaikkiaan ainakin 10 000 talkootunnin voimin.

    • Anonyymi

      Seurat haluavat myös ehkä suojella telakoitaan. Tulijoita voi olla enemmän kuin tilaa. Jäsenmaksut saadaan myös pienemmäksi "laajentamalla veropohjaa".

    • Anonyymi

      ”Mihin seura tarvitsee näitä, vai onko tarkoitus päästää seuraan vain hyvätuloiset?...”

      Olipa tyhmä kysymys ap:ltä. Seura tarttee rahat puheenjohtajan (amiraalin) ja vanhemmistoveljien iltamiin, sikareihin, konjakkeihin ja kaikkeen muuhun pieneen mukavaan. Kuis muutenkaan?

      Sitten kun sinun almut on otettu vastaan ja anomuksesi on hyväksytty, niin 35 vuoden päästä sinäkin saatat päästä sisäpiiriin ja tuohon sikariportaaseen!

      Mitä enää odotat? Toimi NYT!

    • Anonyymi

      Onhan asiassa vielä sekin ulottuvuus, että rahaa pyydetään koska sen joku maksaa.
      Jos jäsenmäärä laskee, niin historiassa tehdyt talkootunnit alkavat rapistua ja tulosten ylläpitämisestä tulee taakka.

      Siinä vaiheessa huonompikin kirvesmies kelpaa jäseneksi pelkällä kädenpuristuksella.

    • Anonyymi

      peruja ajoilta, jolloin tulijoita oli välillä jonoksi asti. Tilanne on muuttunut dramaattisesti, seurojen jäsenet vanhenevat ja paikkoja alkaa olla vapaana. Näin myös liittymismaksut alkavat halventua, kysyntä vs. tarjonta

    • Anonyymi

      Olisiko saatu ennätys aikaiseksi? Tarkoitan, että aloituksen jälkeen aiheesta lipsuttiin niin nopeasti sen ulkopuolelle.

      • Anonyymi

        Ei alkuunkaan eikä kukaan ole edes käyttänyt natsikorttia.


    • Anonyymi

      No lyhykäisesti, se on jäänne ajoilta jolloin seuraan pääsemiseksi piti olla suosittelija, joka meni takuuseen että kyseessä on n.s. "hyvä tyyppi", ja kynnysraha, ettei nyt ihan mitkä vaan renkaanpotkijat pääse seuraan jäseneksi.

    • Anonyymi

      Kaikki vanhat jäsenet on myös sijoittaneet seuraan rahojaan. Esimerkiksi liittymis ja saaripaikkahankinta maksuilla. Uusien maksuilla tasataan tätä ja rahat käytetään seuran omaisuuden hoitoon ja hankintoihin.

    • Anonyymi

      Vähän riippuu missäpäin aloittaja kysyy.

      Täällä pk-seudulla tuppaa olemaan niin, että jos haluat varman laituri- ja telakkapaikan niin seuraan on liityttävä. Kaupungin paikkoja on, mutta niiden jakamisessa ja laiturien ylläpidossa meininki on kuin vanhaan hyvään aikaan mustamäen torilla. Ja talvipaikallasi on satavarmasti jonkun muun pukki, eikä kukaan tiedä mistään mitään että mihin sen veneesi nyt sitten laitat..

      Itse maksoin vajaa 1000 euroa pelkästä seuraan liittymisestä viime vuonna ( vene- ja jäsenmaksut päälle), ja tyytyävinen olen. Kaikki on hyvinhoidettua, seuralla hieno saaripaikka, kotisataman laiturit ym viimeisen päälle. Eikä ollut missään nimessä seudun kallein seura, vaan "tavallinen".

      • Anonyymi

        Toinen varma tapa saada laituripaikka on ostaa osake.


    • Anonyymi

      Miksi se pitäisi voida selvittää? Seuraan liittyminen on vapaaehtoista.

      Miksi jääkaapissa on valo, vaikka se ei pala kuin oven ollessa auki?

      Mikä olisi järjellinen hinta? Eiköhän hinta ole sellainen että yhdistys/seura pystyy toimimaan paikassa X, joka voi olla vaikka kaupungin vuokratontti. Infra ja sen ylläpito maksaa. Tilintarkastaus maksaa.

      Jätä liittymättä jos hinta yökkyyttää.

      • Anonyymi

        Vuokrat, sähköt, jätehuolto ym. ovat normaaleja kuluja, jotka pitäisi rahoittaa jäsenmaksuista.
        Harvalla seuralla on niin säännöllisesti uusia jäseniä, että liittymismaksun varaan voi laskea tavallisia menoja.

        Littymismaksua pitäisi käyttää uusien fasiliteettien rakentamiseen tai kunnostamiseen uusia jäseniä varten.

        Käytännössä liittymismaksu on tulonsiirto uusilta jäseniltä vanhoille. Se ei ole paha asia, mutta se on hyvä tiedostaa. Liittymismaksu vähentää halukkuutta liittyä, mutta se voi myös toimia toisin päin ja nostaa kynnystä erota seurasta. Moni heittää hyvää rahaa huonon perään.

        Kaikki kulut voidaan rahoittaa jäsenmaksuilla, jos niin halutaan. Loppupeleissä seuran kannalta sillä ei ole mitään väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuokrat, sähköt, jätehuolto ym. ovat normaaleja kuluja, jotka pitäisi rahoittaa jäsenmaksuista.
        Harvalla seuralla on niin säännöllisesti uusia jäseniä, että liittymismaksun varaan voi laskea tavallisia menoja.

        Littymismaksua pitäisi käyttää uusien fasiliteettien rakentamiseen tai kunnostamiseen uusia jäseniä varten.

        Käytännössä liittymismaksu on tulonsiirto uusilta jäseniltä vanhoille. Se ei ole paha asia, mutta se on hyvä tiedostaa. Liittymismaksu vähentää halukkuutta liittyä, mutta se voi myös toimia toisin päin ja nostaa kynnystä erota seurasta. Moni heittää hyvää rahaa huonon perään.

        Kaikki kulut voidaan rahoittaa jäsenmaksuilla, jos niin halutaan. Loppupeleissä seuran kannalta sillä ei ole mitään väliä.

        Joo, tavallaan kaikki kohtasi ovat kyllä totta. On valintakysymys, miten toiminta rahoitetaan.

        Suurimalla osalla lienee on näiden yhdistelmä, jotka sitten kattavat toiminnan menot; jäsenmaksut, liittymismaksut, ja muut tuotot, kuten seuran omistaman ravintolan/muun kiinteistön tuotot.

        Jokainen voi vapaasti liittyä seuraan, haluta hallistuspaikalle, pyrkiä jopa pj:ksi ja sitten ajaa liittymismaksun poistoa, ja että toiminta rahoitetaan vastedes jäsenmaksuilla. Lykkyä pyttyyn.


    • Anonyymi

      Ne haluaa rajoittaa, ettei kaiken maailman busterikuskit ala pitää seuran saarta mökkinään ja ryyppää siellä sekalaisessa seurueessa.

      • Anonyymi

        Kuka on ne?
        Kuun pimeällä puolella olevat natsit vai liskoihmiset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on ne?
        Kuun pimeällä puolella olevat natsit vai liskoihmiset?

        Se selviää lukemalla kysymys.


    • Anonyymi

      Kiitos asian monipuolisesta käsittelystä!
      Ei aloittaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe