moi
Vähän kutkuttaa ,meinaa aamusta iltaan on mulla 37 -37.2 ja hedelmöittyminen (jos näin on käynyt) olis viikko sitten tapahtunu.Miten, voiko raskaus"oireena" tuota lämmönnousua pitää.Lentsua ei ole.Menkat ei oo vielä myöhässä..kiitti vastauksista!
lämpö ja raskaus
14
3820
Vastaukset
- rv25
mulla ainakin lämpö nousi alkuraskaudssa, myös palelu oli yksi oireistani jo ennen testiä. voihan se toki johtua muustakin tuo lämmön nousu, mutta kyllä se voi olla yksi raskausoireistakin. itselläni myös etova olo alkoi rv3 eli n. viikko hedelmöittymisestä, eli itsessäni oireet huomasin jo aika pian ja ennen testin tekoa... testin tein sitten kun menkat olivat 5 päivää myöhässä ja selvä plussahan sieltä tuli ja onnesta olin haljeta =)
Plussa onnea sinulle!! =D- linda
Kiitos tiedosta! Kaikki viittaa samanlaisiin oireisiin kun sulla :) Väsy on kova kun toi lämpö vaikuttaa niin kovin pirteyteen!
- Susa
linda kirjoitti:
Kiitos tiedosta! Kaikki viittaa samanlaisiin oireisiin kun sulla :) Väsy on kova kun toi lämpö vaikuttaa niin kovin pirteyteen!
Kiitos teille ihkut! Meille kävi "vahinko" reilu viikko sitten ja lämpöä on ollut melkein siitä asti. Eihän sitä koskaan tiedä :))
- legenda elää?
Viikko sitten tapahtunutta hedelmöitymistä ei vielä tässä vaiheessa voi pelkästään tuon lämmön perusteella sanoa. AINA JOS ovulaatio tapahtuu, nousee lämpö puolisen astetta. Ja kun kuukautiset alkavat, lämpö laskee. Jos hedelmöityminen on tapahtunut, lämpö jää koholle. Siis vasta noin viikon kuluttua voisi kenties lämpötilastasi jotain päätellä. Mutta silloin pitäisi peruslämpökierto olla mitattuna muutaman kuukautiskierron ajalta.
- ella
mulla raskausoireet alkoi jo heti n. viikon päästä
hedelmöitymisestä.lämpö nousi,vähän hikinen olo tuli joskus vilunväreitä ja yms. - ella
ella kirjoitti:
hedelmöitymisestä.lämpö nousi,vähän hikinen olo tuli joskus vilunväreitä ja yms.väsyttää muuten ihan hirveesti tuntuu että jalat ei meinaa kantaa eteenpäin.teen vielä seisomatyötä
ja tuntuu että jalatkin on ihan turvoksissa.varmaan tuosta lämmöstä juuri johtuu - ???????
ella kirjoitti:
hedelmöitymisestä.lämpö nousi,vähän hikinen olo tuli joskus vilunväreitä ja yms.Miksi sinäkään et voi uskoa, että LÄMMÖNNOUSU EI OLE RASKAUSOIRE. Lämpö nousee, kun munasolu irtoaa eli tapahtuu ovulaatio.
Ja lämpö nousee, vaikka mitään yhdyntöjä ovulaation tienoilla ei edes tapahtuisi eikä raskaus siten voisi edes alkaa.
"mulla raskausoireet alkoi jo heti n. viikon päästä
hedelmöitymisestä.lämpö nousi,vähän hikinen olo tuli joskus vilunväreitä ja yms."
Joko sinun ovulaatiosi tapahtui vasta silloin, kun arvelit viikon kuluneen hedelmöitymisestä. Tai sitten et ollut mitannut lämpöäsi aikaisemmin, joten et tiedä, oliko se ollut koholla jo viikon. - ???
??????? kirjoitti:
Miksi sinäkään et voi uskoa, että LÄMMÖNNOUSU EI OLE RASKAUSOIRE. Lämpö nousee, kun munasolu irtoaa eli tapahtuu ovulaatio.
Ja lämpö nousee, vaikka mitään yhdyntöjä ovulaation tienoilla ei edes tapahtuisi eikä raskaus siten voisi edes alkaa.
hedelmöitymisestä.lämpö nousi,vähän hikinen olo tuli joskus vilunväreitä ja yms."
Joko sinun ovulaatiosi tapahtui vasta silloin, kun arvelit viikon kuluneen hedelmöitymisestä. Tai sitten et ollut mitannut lämpöäsi aikaisemmin, joten et tiedä, oliko se ollut koholla jo viikon.jopas jopas ,mites sitten selitettäis tuon nimimerkki "juup" lämmöt ja raskaus..Ehkä hällä sitten oli vaan joku pikku lentsu jota ei huomannut..Mä olen kyllä sitä mieltä että kaikki on mahdollista.Mistään ei voi päätellä mitään ,mutta yksilöllisiä oireita nää on kaikilla ja kehot reagoi kaikki raskauden alkuunkin eri tavoin.Testi on se mikä kertoo tuloksen ja näyttäähän tuolla nimmarilla"juup" raskaus alkaneen...
- terv.hoit.
??????? kirjoitti:
Miksi sinäkään et voi uskoa, että LÄMMÖNNOUSU EI OLE RASKAUSOIRE. Lämpö nousee, kun munasolu irtoaa eli tapahtuu ovulaatio.
Joko sinun ovulaatiosi tapahtui vasta silloin, kun arvelit viikon kuluneen hedelmöitymisestä. Tai sitten et ollut mitannut lämpöäsi aikaisemmin, joten et tiedä, oliko se ollut koholla jo viikon.Raskauden ensioireet
Jo muutama viikko hedelmöitymisen jälkeen odottavalla äidillä voi olla erilaisia tuntemuksia:
- pahoinvointi
- arat rinnat, rintojen kasvu
- tuntemukset alavatsassa
- jatkuva väsymys
- lämmön nousu, palelu
- päänsärky
- mielialojen herkistyminen.
Yhtä tavallista on, ettei alkuraskaudessa ole mitään oireita. On yksilöllistä, millaisia oireet ovat ja millä raskausviikoilla niitä ilmenee. Oireet saattavat välillä kadota, mutta tulevat sitten uudestaan.
LÄHDE: http://www.espoo.fi/xsl_perussivu_alasivuilla.asp?path=1;606;608;32661;35275;35998;36004;51225;54655 - juunix
terv.hoit. kirjoitti:
Raskauden ensioireet
Jo muutama viikko hedelmöitymisen jälkeen odottavalla äidillä voi olla erilaisia tuntemuksia:
- pahoinvointi
- jatkuva väsymys
- lämmön nousu, palelu
- päänsärky
Yhtä tavallista on, ettei alkuraskaudessa ole mitään oireita. On yksilöllistä, millaisia oireet ovat ja millä raskausviikoilla niitä ilmenee. Oireet saattavat välillä kadota, mutta tulevat sitten uudestaan.
LÄHDE: http://www.espoo.fi/xsl_perussivu_alasivuilla.asp?path=1;606;608;32661;35275;35998;36004;51225;54655Joillakin raskausoireisiin kuuluu lämmön nousu eikä se ole edes mitenkään epätavallista!
Lämmönnousu
Raskauden alkuaikoina kehon lämpötila yleensä nousee jonkun verran. Tämä lämmönnousu ei vaadi hoitoa. Raskauden aikana ei pidä omin päin ottaakaan mitään lääkettä (katso kuitenkin alla oleva kohta), ei edes flunssalääkettä.
Lähde: http://www.hel.fi/terveyskeskus/suomi/palvelut/anla_supistelu.html - asiasta
terv.hoit. kirjoitti:
Raskauden ensioireet
- pahoinvointi
- jatkuva väsymys
- lämmön nousu, palelu
- päänsärky
LÄHDE: http://www.espoo.fi/xsl_perussivu_alasivuilla.asp?path=1;606;608;32661;35275;35998;36004;51225;54655"Jo muutama viikko hedelmöitymisen jälkeen odottavalla äidillä voi olla erilaisia tuntemuksia:"
Terveydenhoitajana sinun pitäisi tietää, että ovulaation jälkeen lämpö nousee kahdeksi viikoksi ja laskee sitten, jos raskaus ei ala. Mutta jos raskaus alkaa, lämpö ei laske.
Olen kanssasi ihan samaa mieltä siitä, että MUUTAMA VIIKKO hedelmöitymisen jälkeen lämmönnousu on jo merkki raskaudesta.
Mutta näissä kysymyksissä on tilanne ollut se, että kysyjät jo YHDEN VIIKON kuluttua hedelmöityksestä alkavat väittää lämmönnousua raskausoireeksi. Ja silloinhan se ei sitä vielä ole, sillä lämpö on noussut, vaikka raskauttakaan ei olisi. Jos raskaus sitten on alkanut, on turhaa väittää, että lämmönnoususta viikon kuluttua jo tiesi raskauden.
Se, että nykyisin raskauden (ja raskausviikkojen laskemisen) katsotaan alkavan jo viimeisistä kuukautisista eikä vasta ovulaatiosta (kuten ennen vanhaan), ei muuta sitä tosiasiaa, että OIKEASTI raskaus ei voi alkaa ennen ovulaatiota.
- lämpöäni
en ole mittaillut raskausaikana, mutta mua on kyllä ihan tolkuttomasti alkanut paleltaa joka kerran noin viikkoa ennen menkkojen oletettua ajankohtaa (nyt viides raskaus menossa). Eli nyt tiesin jo olevani raskaana siitä hillittömästä kylmyydestä ennen menkkojen myöhästymistä.
- linda
moi taas!
Pakko kertoa tilanteesta:) Lämpöä on edelleenkin ,mutta niukka pikku vuoto kylläkin alkoi 17.5 päivän etuajassa.Yleensä mulla on runsaat menkat ja nyt se meni pikkuhousunsuojalla.Täähän on mielenkiintosta!Merkit raskaudesta on yhä ,mutta testailen sitten jos nyt jatkuu edelleen tällasena nämä fiilikset.Kaikkihan on mahdollista myös nuo niukat kuukautiset tai niin olen ainakin ymmärtänyt!!! ? - linda
linda kirjoitti:
moi taas!
Pakko kertoa tilanteesta:) Lämpöä on edelleenkin ,mutta niukka pikku vuoto kylläkin alkoi 17.5 päivän etuajassa.Yleensä mulla on runsaat menkat ja nyt se meni pikkuhousunsuojalla.Täähän on mielenkiintosta!Merkit raskaudesta on yhä ,mutta testailen sitten jos nyt jatkuu edelleen tällasena nämä fiilikset.Kaikkihan on mahdollista myös nuo niukat kuukautiset tai niin olen ainakin ymmärtänyt!!! ?Hei onko tietoa! Vuoto siis tuli niukkana ja kesti yhden päivän.Mutta tänään tiputteleekin taas samanlaista pientä.Aivan pienen pientä vuotoa ,johon riittää pikkuhousunsuoja.Aivan kummallista.En siis syö mitään pillereitä ,että ei kai tuo kiertokaan voi sekaisin olla.Normaaleja kuukautisia ei ole näkynyt.En kuitenkaan jaksa uskoa joten en oo testaillukkaan ompas sitten iloinen meininki jos on napero tullakseen.Kirjoittelin siis siksi ,että jos jollain on tällaista samaa ollut niin kivahan ois tietty tiudustella.
linda
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792