En pääse kotiin huoltomiehen avain ei sovi jne...

Apua pyydän seuraavaan....

Olin reissussa pari viikkoa tulin takaisin ja avain ei sopinut oveen soitin huolto yhtiöön mutta heidän avain ei sopinut oveen. Vuokran antaja ei vastannut puhelimeen pariin päivään kunnes vihdoin vastasi alkoi vaatimaan maksua lukkojen vaihdosta kysyin miksi lukot vaihdettu väitti että huoltomies vaihtoi koska vanha oli rikki. Kysyin miksi joku mennyt asuntoon kysymättä mitään piti kuulemma mennä sähkön kulutus mittarista hakemaan luvut no pyysin huoltomieheltä kirjallista todistetta tapahtuneesta kertoi että vuokran antaja on itse vaihtanu lukot nyt 2viikkoa ollu NS.kadulla koska vuokran antaja on Porissa sanoi kyllä että isännöitsijälle antoi avaimen mutta oli myös kieltänyt päästämättä sisään no tänään kuulemma vuokran antaja tulee kotiin klo 18.00 ja pyysi soittamaan katsotaan antaako avaimen en enää tiedä mitä teen jos kieltäytyy antamasta

Mitä pitää tehdä???

12

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Muutaman kerran maksanut hiukan myöhässä vuokria mutta kaikki on maksettu


      • Anonyymi
        Kjoo kirjoitti:

        Muutaman kerran maksanut hiukan myöhässä vuokria mutta kaikki on maksettu

        Vaikuttaa siltä että vuokranantajasi haluaa savustaa sinut muuttamaan pois asunnosta, ei ilmeisesti viitsi suoraan häätöä antaa.
        Kannattaa lähteä asunnosta vielä kun pystyt ilman että vuokranantajasi häätää sinut, sillä se on sitten pahempi juttu kun saat häätömerkinnän, sen kanssa kun nimittäin et saa asuntoa käytännössä enää mistään.
        Vuokranantajasi haluaa sinun tajuavan lukkojen vaihdosta ym. että haluaa sinut pois asunnosta, mutta luulen että jos et ymmärrä vihjeitä niin hän antaa häädön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä että vuokranantajasi haluaa savustaa sinut muuttamaan pois asunnosta, ei ilmeisesti viitsi suoraan häätöä antaa.
        Kannattaa lähteä asunnosta vielä kun pystyt ilman että vuokranantajasi häätää sinut, sillä se on sitten pahempi juttu kun saat häätömerkinnän, sen kanssa kun nimittäin et saa asuntoa käytännössä enää mistään.
        Vuokranantajasi haluaa sinun tajuavan lukkojen vaihdosta ym. että haluaa sinut pois asunnosta, mutta luulen että jos et ymmärrä vihjeitä niin hän antaa häädön.

        Ymmärrän hyvin että haluaa minut ulos mut siel pikkasen kylmä ja pitääkö hänen vihjailla, ilmeisesti olen liian tyhmä ku luullut että meillä puhekyky mitä käyttämällä asiat toimii helposti voi olla että olen väärässä ymmärrän kyllä että haluaa minut ulos enkä ole halunnut hänelle mitään koska auttanut minulle asunnon mutta jos tunne se että keksii kaikenlaisia summia ja olen aivan pihalla mitä olen hänelle maksanut koska pyytää läheisiltäni muun muassa 80€ puhelinnkuluja lakimies 300€ jnee... Ties mitä muuta....


    • Anonyymi

      Outo tapaus. Lukoja ei saa vaihtaa ilman että on häätö ja häätö toteutettu.

    • Anonyymi

      Häättö menen aina raastuvan oikeuden kautta.

    • Anonyymi

      No nyt näin vuokran antajan sain avaimen mutta myös olen velkaa 290€ lukkojen vaihdosta ja väittää että isännöitsijä vaihto lukot ja isännöitsijä sanoi että vuokran antaja vaihto ite lukot ku pyysin dokumenttia ja kuittia isännöitsijältä mielenkiintoista kuulla mitä tapahtuu ku vaadin kuittia

      • Anonyymi

        Lukkojen vaihtaminen vaatii kuitenkin jonkinlaista kädentaitoja . Ruuvimeisselit ja tietysti oikeanlainen lukko ja avaimet on lukkoliikkeestä hankittavakin. Todennäköisesti jompikumpi joko a) vuokranantaja tai b) isännöitsijä on lukonvaihtotyön teettänyt. Jos kyseessä on taloyhtiö niin kyllä ainakin isännöitsijällä täytyy olla asiasta tietoinen. Yksittäinen osakkeenomistaja on vain taloyhtiön osakas eikä noin vain itse voi tehdä oven lukkojen vaihtoja. Lukot ja Eikä mitään muutakaan isompaa työtä. Lisäksi niin että lukkoliike vaatii avainten sarjoittamista varten isännöitsijältä todistuksen.


    • Elikkä sain avaimet ja sovittiin miten toimitaan. Viikko sitten laskelmiensa mukaan olis 320€ vuokria saatavana sisältää marraskuun. Nyt maanantaina lähetti 1440€ laskun sisältää lukkojen sarjoituksen 290€ koska roskia täynnä,eikö roskien poisto riitä? Tänään tuli 2400€ lisännyt sähkön loppu laskun 1.9.22-20.10.22 289€ kulutus lähes 2000kwh ja olin pois kotoa lähes koko ajan minkä myös vuokran antaja tiesi,pakastin/jääkaappi ollu päällä onkohan toi normaalia jos on niin vedän päävirrat poikki.....

      Tässä linkki ku taas joku tulee sisään kotiini eikä oikeestaan huono koska herätti minut ja en myöhästynyt eräältä virkailijalta siitä kiitos oli myös 15min ennen ilmoittanut että nähdään hän on tulossa (kuntaan jossa asun)

      https://ring.com/share/093b0b86-73d2-478b-a16b-daf06509bf82

      • Anonyymi

        Miten voi olla reilussa kuukaudessa noin iso (lähes 2000kwh) sähkön kulutus, kun minulla ei edes vuodessa ole noin iso vaan n.1200kwh.
        Piatäpä tutkintaan mitä se vuokraisäntäsi yrittää sulla maksattaa. Sinun asunnon kulutuksen tiedot saat sähköyhtiöltä kun pyydät jos lasku ei niistä tule sinulle suoraan vaan menee vuokraisännälle ja hän laskuttaa sinulta . Sanot sähköyhtiölle suoraan että epäilet joutuvasi maksamaan liikaa. Jos asunnossa on mittari katso siitä kulutuslukema ja laita ylös.
        Mielestäni vuokranantajasi nyt yrittää maksattaa sinulla ihan liikaa ja sellaisia kuluja jotka ei kuulu sinun maksettavaksi, esim lukon vaihto ja tuo sähkö joka selvästi liian iso .


    • Anonyymi

      vuokranantajasi varmaan koettaa saada sinut lätkimään vekeen luukaalista. Painostamalla. Ja keksimällä laskutettavaa.

    • Anonyymi

      Mitä näin jännää seuraavaksi ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe