Siinä näytitte muulle Suomelle sivistyneisyytenne oikein kertarysäyksellä! Olette kirjottaneet kotikaupunkinne nimen väärin kyltteihin.
Porgå, eeeeeheheheh
Porgå, Porvoolaista osaamista
7
154
Vastaukset
- Anonyymi
Ei, kyllä tämä on Sipoo - Zippo aikaansaannoksia Söderkullassa
- Anonyymi
porvoo - porko ois ehkä parempi ja osuvampi kun kuuntelee miten ihmiset sen lausuu.
- Anonyymi
Mulle on opetettu et o pitää lausua u:ksi, eli Porvoo on Purvuu ja vaikkapa Kotka on Kutka. Terveisin: Otto.... tai siis Uttu.
- Anonyymi
Verosta voi katsoa esim. kaupunginjohtajan etc tulot.
- Anonyymi
Olen suomenkielinen. Jos minut olisi laitettu tekemään kylttiä eikä olisi annettu kirjoitusohjetta niin väärin olisi mennyt ruotsinkielinen nimi. Olisin kirjoittanut tisin erilailla väärin eli Borgo.
- Anonyymi
Kaikki paha alkoi 60-luvulla ku Impivaaralaiset rupes änkee Salpausselän yli Sköldviikkiin töihin .- Silloin kadunkyltit piti vaihtaa kun se hurriviha alkoi !
Gustaf- Anonyymi
Kyllä silloinkin jo Porvoossa vännettiin rumasti ruotsin kieltä, kun eihän porvoolaiset ruotsinkieliset oikeasti osaa ruotsia puhua vaan Porvoon ruotsi muistuttaa kuin puhuisi savon murteella ruotsia. 😁
Facebookista näkee miten huonosti myös kirjoittavat tätä siansaksaansa tai Porvoon ruotsia savon murteella. 🤣
Oikea ruotsi on kaunista mutta Porvoon ruotsi rumaa! 😖
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774572Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k122677- 1771789
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2611610- 1241490
- 1221357
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91297Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil731291- 761262
- 351006