Onnellisuus tuntuu aina karkaavan

Anonyymi-ap

Miksihän en koskaan ole saanut kokea vastavuoroista rakkautta ihmiseen, johon olin ihastunut.
Olen naimisissa, enkä koskaan kokenut todellista ihastumista häneen… en ole koskaan ollut siinä mielessä onnellinen.

di

41

884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ne onkin näitä elämän suuria mysteereitä. Miksi joku toinen saa kokea sellaisen onnen, mistä itse saa vain haaveilla.

      • Anonyymi

        liitossa on puolensa. Vakaus ja turvallisuus eräällä tapaa. Mutta voi olla suhteessa ilman, että olisi koskaan ihastunut kunnolla toiseen.
        Voi olla intiimisti ilman, että koskaan on halunnut sitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        liitossa on puolensa. Vakaus ja turvallisuus eräällä tapaa. Mutta voi olla suhteessa ilman, että olisi koskaan ihastunut kunnolla toiseen.
        Voi olla intiimisti ilman, että koskaan on halunnut sitä.

        No olen pitkässä liitossa ollutkin, että tiedän kyllä millaista se on. Parhaimmillaan ja huonoimmillaan myös.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        No olen pitkässä liitossa ollutkin, että tiedän kyllä millaista se on. Parhaimmillaan ja huonoimmillaan myös.

        Ilmeisesti olet nyt onnellisempi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti olet nyt onnellisempi?

        Ei ihan niinkään. Onhan tässä 10 vuotta ehtinyt totutella yksin olemiseen.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Ei ihan niinkään. Onhan tässä 10 vuotta ehtinyt totutella yksin olemiseen.

        Yksin oleminen voi olla omalla tavallaan haastavaa myös.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksin oleminen voi olla omalla tavallaan haastavaa myös.

        Onneksi olen ihminen joka selviää hyvin myös yksin. Mutta kyllä sitä kumppania kaipaa rinnalle silti.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Onneksi olen ihminen joka selviää hyvin myös yksin. Mutta kyllä sitä kumppania kaipaa rinnalle silti.

        Usein on noin, toivottavasti löytyisi sopiva ja vastavuoroinen rakkaussuhde.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Ei ihan niinkään. Onhan tässä 10 vuotta ehtinyt totutella yksin olemiseen.

        Etkä silti ole sopeutunut olemaan yksin kyllä mä olisin itseni jo tuossa kohti saatana hirttänyt ja koskaan en ole niin yksin ollutkaan kun suhteessa jossa toinen ei ole ollut siinä samassa suhteessa kanssani


    • Anonyymi

      Vastakysymys, miksihän olet tyytynyt tilanteeseen?

      • Anonyymi

        En nähnyt aikanaan muuta mahdollisuutta. Se oli silloin eräänlainen pako toisista ikävistä kuvioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nähnyt aikanaan muuta mahdollisuutta. Se oli silloin eräänlainen pako toisista ikävistä kuvioista.

        Okei, tavallaan varsin ymmärrettävä vastaus. Siirtymä on siinä kohtaa ollu kuitenkin kohti parempaa. Toisaalta vois sanoa, että niin kauan kun elossa on, ei oo liian myöhäistä muuttaa suuntaa elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, tavallaan varsin ymmärrettävä vastaus. Siirtymä on siinä kohtaa ollu kuitenkin kohti parempaa. Toisaalta vois sanoa, että niin kauan kun elossa on, ei oo liian myöhäistä muuttaa suuntaa elämässä.

        Jos menet tosi nuorena avioon, voit olla elänyt pidempään toisen kanssa kuin yksin. Elämä on rakentunut niin, että on vaikea nähdä enää, millaista muuta elämä voisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos menet tosi nuorena avioon, voit olla elänyt pidempään toisen kanssa kuin yksin. Elämä on rakentunut niin, että on vaikea nähdä enää, millaista muuta elämä voisi olla.

        No kieltämättä pitkässä suhteessa on kuitenkin ollu paljon hyviäkin asioita. Tiedän omakohtaisesti senkin. Joskus vaan tulee vastaan piste, sellainen, että pysähtyessään miettimään asiaa tarkemmin ihan ajan kanssa, ottaa pienesti itsekkään katsannan ja ottaa kuitenkin muutkin niissä huomioon. Päivittäin hetken mietiskelee syntyjä syviä, antaa aikaa kaikille mietteille, tavotetta asettamatta. Oikea tavote tulevalle kypsyy vaivihkaa. Olipa se tuleva sitten just siinä missä oletkin, tai sitten se voi olla toisaalla. Aika näyttää ja sisin kertoo totuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, tavallaan varsin ymmärrettävä vastaus. Siirtymä on siinä kohtaa ollu kuitenkin kohti parempaa. Toisaalta vois sanoa, että niin kauan kun elossa on, ei oo liian myöhäistä muuttaa suuntaa elämässä.

        Joillekin ikävä kyllä on kun ovat kykenemättömiä mihinkään muuhun kun hyväksikäyttämään muita


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Itselläni on samanlainen kokemus elämästä. Nuorena ihastuin syvästi, eikä meistä tullut kuitenkaan paria. En ole myöhemmin pystynyt enää samalla tavalla ihastumaan keneenkään, vaikka pitkässä parisuhteessa olenkin. Tunne vaan ei ole sama, kuin oli häneen silloin. Harmi, etten koskaan saa tuntea molemmin puolista rakkautta. Vaikka nyt on muuten hyvä suhde, niin tunne puuttuu sydämestä ja silloin suhde on vajaa. Haluaisin rakastaa ja saada rakkautta.

    • Anonyymi

      Ehkä pitää opetella erilaista rakkauden lajia. Kunnioittamista, arvostamista ja sitoutumista. Kiitollisuutta.
      ap

    • Anonyymi

      Miksi sitten menit aviolitoo? Vai oletko vain sanalisesti naimisissa. Jos tunet et saa rakkautta, arvostusta. Miksi et eroa? Nykyisin eron voi hakea yksinkin ja ei tarvitse mitän syytä sihen.On siis helppoa. Moni roikuu aviolitossa ja huonossa siinä.Johtuen taloudellisista syistä ja asunnon takia. Pelkää ei yksin pärjää arjessa ja yksin maksajana kaikessa. Somessa katsovat F.B/ instagram tutavien sivuja,Kun kerätän nitä ihmisä sinne some sivusto,jotta olisi paljon niitä ja samalla satusta.Kuitenki ymärtämättä some ei todelisuutta siellä eletän kupalassa. Mukatujen kuvien joukossa jotka on suodatettu..Eihän siellä kerota huono pivä,tai tänä puoliso oli stä tättä.Joten jokaisella ihmisellä on ihan tavallinen arki Luulaan vaan ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella.Lulaan ihanen pereit on kavereilla,tutuilla,ja ihanne puolisot. Syy parsuhde ,avo-avio litto itsellä huono. Jos sit on lähde pois sitä.Ota vastu omasta elämästä ja itsestäsi!

    • Anonyymi

      Menitkö naimisiin vääristä syistä alkujaankin

      • Anonyymi

        Ehkä.


    • Anonyymi

      Tässä vähä nydymyksiä pohdittavaksi romantiikan nälkäisille......

      Mihin sinä ihastut ihmisissä jos ihastut.
      Mikä on se asia.... Mitä heissä on oltava?
      Ja mikä sinun liitostasi puutuu...
      Jännityskö?
      Tuhmuusko?
      Kaikki pimeäkö?
      Tunteetko...?
      Koska viimeksi jrjestit itsellesi ja kumppanillesi mitään romantista?
      Se romantisuuski pitä tehdä ja lähteä kokeilemaan....

      Romantisuus on lopulta vain vaivannäköä romatisten asioiden toteutuksessa ei muuta...
      Miksi et toteuta romantiikkaa suhteessasi...?
      Voisitko saada niistä kirjpista tai elokuvista ideoita joita toteutat kumpanisi kanssa?

      Ja vielä pahempaa on se et ne omat toiveet jätetetään usein vain omaks tiedoksi...
      Niille ei teh muuta ku aijatellasn vain...
      Ei toteuteta eikä kokeilla....
      Odotetasn ihmettä kyllä....
      Ei keskustella edes asiasta sen oman elämäsi kumppanin kanssa vasn lähdetään heti ihan muihin suuntiin etsiin uutta onnea....
      Ihmiset ei enää osaa luoda pitkiin liitoihinsa romantiikkas tai erotiikkaa... Tai mitää uutta ja jännää.... siksi liitot hajoaa nykyään....

      Nykyaikana kun vaohdetasn kaikki uuteen...
      Kertakäyttöelämä ja romantiikka..
      Onkohan se hyvä yhdistelmä sittekään....

      Ja mieti mikä sinusta olisi romantista...?
      Missä kuviossa toivot romantiikkaa ja miksi....?
      Usein kun romassit syttyy just siellä missä viimeisenä mietii ja siihen ihmiseen joka ei jotenki.
      Sovi omaan elämää......
      Mut on kuintenki sit nii ihana jotenkin...
      Nii työkuviot on aika yleinen rommassi ympäristö...


      Tai sit romantisoidaan asioita mistä ei tiedet juuri mitään tai jotka ei kuulu omasn elämää. Jokapäiväisin kokemuksina...
      Voivat olla joskus hyvinkin etäällä siitä mit itse olet ja miten elät elämääsi...
      Sit taas jokapäiväinen ja samanmoinen elämä sen kumppanin kanssa voi olla tylsääkin tylsenpää...
      Mut teidän pitäisi tehdä ja luoda sitä romantikkas ja uusia kokemuksia liitoon...
      Palaitaa kipinää muuta sen swmmoista eikä juosta uuteen syliin.....
      Joskus toki koko romantiikka on jotenkin kielettyä ja siti se viehättää koska. Ihmisen mieli on välillä hyvinkin piemeä ja tuhma.


      Vai onko tai oliko liitto NS kulissi?
      mitä suomessa harrastaa rikkaat ja julkiset tahot ihan yleisesti...
      Politiikot ja muut joiden pitää pitää julkisuuskuva kunnossa statuksen vuoksi...
      Ja joka on pakko pitää yllä staksen vuoksi...
      Tai vaikka ladten vuoksi...
      Sekin kun joskus pitää parit yhdessä....
      Eikä rakkaus tai romantiikka...

      Ja monet muutkin syyt voivat viedä järki ja jopa pakko liitohin (terveys talous yms joissa ei oo ns tunteilla niikää mitää tekemistä) niin vahinko lapsista alkaen....
      Joten oliko liitto ns järkiliitto eikä rakkaudesta rakennettu?

    • Anonyymi

      En tiedä.
      Elämästä tuntuu puuttuvan jotain.
      En osaa sitä paremmin sanoa.
      Kaipaan vaan jotain koko ajan.
      Se on kuluttavaa.
      Näin on ollut vuosikausia.
      Kaikki on periaatteessa hyvin, mutta.
      Joku minua vaivaa, kun tietäisi mikä

    • Anonyymi

      Kovat kundit kreisit gimmat.
      Yhteiset näkymät tavoitteet tilanne haltuun.

    • Anonyymi

      Hyvin kirjoitettu...

    • Anonyymi

      Ehkä se on karma?

      Jasu

    • Anonyymi

      Miksi mennä naimisiin ihmisen kanssa, jota ei rakasta?

    • Anonyymi

      persoona on ehkä hajonnut jotenkin

      toinen puoli on tyytyväinen elämäänsä kaikki on hyvin. tuo puoli toimii normaalisti ja näyttäisi voivan hyvin

      toinen puoli ihmisestä ei tajua mitä tekee siinä suhteessa ja elämässä joka ei tunnu omalta

      tuolle häiriölle on oma nimikin

      Silloin ihminen ikään kuin harhailee Etsii koko ajan jotain
      on niin hukassa itseltään.

    • Anonyymi

      Ei tuossa ole sen kummempaa. Nuoruudessa tehtyjä valintoja vain.

      • Anonyymi

        Oletko onnellinen tällä hetkellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko onnellinen tällä hetkellä?

        Tavallaan olen. Kaikki on hyvin periaatteessa, mutta koko ajan on sellainen tunne, että elää väärin tätä elämää ja elämästä puuttuu jotain todella olennaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan olen. Kaikki on hyvin periaatteessa, mutta koko ajan on sellainen tunne, että elää väärin tätä elämää ja elämästä puuttuu jotain todella olennaista.

        …Voihan sekin olla, etten tiedä, miltä tuntuu olla todella onnellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        …Voihan sekin olla, etten tiedä, miltä tuntuu olla todella onnellinen.

        Mitähän se olennainen mahtaa olla, mitä kaipaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        …Voihan sekin olla, etten tiedä, miltä tuntuu olla todella onnellinen.

        Etkö ole koskaan kokenut olevasi onnellinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole koskaan kokenut olevasi onnellinen?

        Olin silloin, kun ihastuin erääseen, mutta se oli myös tuskallista niin kuin voit arvata.
        Siksi sellainen todellinen, vastavuoroinen onnen kokemus ehkä puuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin silloin, kun ihastuin erääseen, mutta se oli myös tuskallista niin kuin voit arvata.
        Siksi sellainen todellinen, vastavuoroinen onnen kokemus ehkä puuttuu.

        Etkö voi saada ihastustasi itsellesi? Hänkö on se puuttuva palanen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan olen. Kaikki on hyvin periaatteessa, mutta koko ajan on sellainen tunne, että elää väärin tätä elämää ja elämästä puuttuu jotain todella olennaista.

        Tämä kirjoitus elämästäsi pakkaa hienosti koko suhde palstan .
        Ihmisten kanssa käyminen on täynnä vihaa tai epävarmuutta. Eletään kuin sarjakuvassa jossa tilanteet muuttuu laatikosta toiseen eikä pitkäjännittyneisyydestä tietoakaan.
        Pohditaan pään sisällä ja jollain on aina hyvät neuvot tai taipumus puuttua asioihin.
        Tuntuu kuin ihmisiltä puuttuisi mielenrauha työkalupakista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kirjoitus elämästäsi pakkaa hienosti koko suhde palstan .
        Ihmisten kanssa käyminen on täynnä vihaa tai epävarmuutta. Eletään kuin sarjakuvassa jossa tilanteet muuttuu laatikosta toiseen eikä pitkäjännittyneisyydestä tietoakaan.
        Pohditaan pään sisällä ja jollain on aina hyvät neuvot tai taipumus puuttua asioihin.
        Tuntuu kuin ihmisiltä puuttuisi mielenrauha työkalupakista.

        Saman olen itsekin huomannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kirjoitus elämästäsi pakkaa hienosti koko suhde palstan .
        Ihmisten kanssa käyminen on täynnä vihaa tai epävarmuutta. Eletään kuin sarjakuvassa jossa tilanteet muuttuu laatikosta toiseen eikä pitkäjännittyneisyydestä tietoakaan.
        Pohditaan pään sisällä ja jollain on aina hyvät neuvot tai taipumus puuttua asioihin.
        Tuntuu kuin ihmisiltä puuttuisi mielenrauha työkalupakista.

        En ole sama mieltä. Toisaalta minulla on täysi mielenrauha. Olen kenties pitkäjänteisempi kuin useimmat muut ihmiset. Olen pysynyt saman ihmisen kanssa 24-vuotta, enkä aio erota ikinä. Tunteet tulevat ja menevät. Joskus kaipaa jotain enemmän ja tuntee, ettei ole koskaan rakastanutkaan kumppania. Toisaalta minun rakkauteni on siinä, että pysyn hänen rinnallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole sama mieltä. Toisaalta minulla on täysi mielenrauha. Olen kenties pitkäjänteisempi kuin useimmat muut ihmiset. Olen pysynyt saman ihmisen kanssa 24-vuotta, enkä aio erota ikinä. Tunteet tulevat ja menevät. Joskus kaipaa jotain enemmän ja tuntee, ettei ole koskaan rakastanutkaan kumppania. Toisaalta minun rakkauteni on siinä, että pysyn hänen rinnallaan.

        Mielenkiintoista... Miksi sitten olet täällä ikävä-palstalla ikävöimässä, jos asiasi ovat noin hyvin?? Aloitusteksti kertoi ihan jotain muuta, kuin mielenrauhasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista... Miksi sitten olet täällä ikävä-palstalla ikävöimässä, jos asiasi ovat noin hyvin?? Aloitusteksti kertoi ihan jotain muuta, kuin mielenrauhasta.

        En olekaan ikävä-palstalla vaan onnellisuus-palstalla. En ole myöskään väittänyt, että asiani olisi kokonaan täysin hyvin. Mietin onnellisuutta ja totesin, etten ehkä ole onnellinen. Mitä se haittaa…Sitä mietin.

        Ei kenelläkään varmasti ihan kaikki asiat ole hyvin. En tiedä kuin omat tunteeni ja nekin huonosti.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe