Hesari kertoo tiskiräteistä.
Kertokaapa mitä tarkoittaa lause:
Kakko tosin huomauttaa, että nykyisillä pesuohjelmilla ja pesuaineilla 40 asteen ohjelmakin voi hyvin riittää.
Miten koneen erilaiset ohjelmat vaikuttavat puhtaaksitulemiseen? Onko se se että kone velloo enemmän tai vähemmän. Eikö suurin vaikuttavuus ole lämpötila?
Ja toinen lause:
”Liinat kannattaa kuitenkin pestä erillisessä pesupussissa, etteivät ne kuluta muita tekstiilejä”, Kakko sanoo.
Miten tiskirätti kuluttaa muita vaatteita?
Nyt tiskiräteistä parit ymmärrykset
18
379
Vastaukset
- Anonyymi
Johan on taas ollut kommentaattori asialla.
Kyllä tiskirätit sun muut rätit pitäisi vähintään 60° vedessä pestä. Mieluiten 90°, tai ainakin välillä.
Kuvittelisin, että pesupussissa rätit eivät peseydy niin hyvin kuin pyöriessään vapaasti pesurummussa.- Anonyymi
Olen samaa mieltä, että vähintään tuossa lämpötilassa ne pitää pestä.
- Anonyymi
Mikä on sellainen tiskirätti, jota pestään pyykinpesukoneessa?
- Anonyymi
Minulla iisis on mikrokuitunen sieniiinat l: Pese 60 aste samanväristen kanssa pesupussissa.Kuivata ilmavasti.Ei huhteluainetta.ei linkous,ei silitys.Käsin pesen ja hudon etikka vedessä.Oikein tai värin.Usein vaihdan kuormitetan sitten ilmastoa vai mitä jätettä sillä?
- Anonyymi
Löytyy sieni liinat Sini tuoteen, jotka voi pestä rullalla astiapesukonessa ,astian pesukonetta ei ole yhden hengen talous..
- Anonyymi
Enpä ole koskaan tiskirättejä koneessa pessyt. Käytän ainoastaan ohuita chifonetin tapaisia halpakaupasta ostettuja tiskirättejä jotka pesaisen astianpesuainevedessä ja huuhdon. Muutaman viikon käytön jälkeen heitän sekajätteeseen kun alkavat hajota.
vn - Anonyymi
En pese mitään yli 40 asteessa. Vain 30 ja 40 asteiset pikaohjelmat on käytössäni.
Ei mitään haittaa ole tullut. Mitä kuumemmassa ja pitemmällä ohjelmalla peset,
sen isompi sähkölasku tulee,- Anonyymi
Juuri niin, pyykinpesukone ja uuni kuluttavat paljon sähköä. Vesi lämpiää sähköllä.
Ei tulisi mieleenkään 1,5-2 tuntia pyörittää pyykkejä koneessa varsinkaan nyt.
- Anonyymi
Sifonettejä käytän ja pesen 60 asteessa, samassa kuin värilliset lakanat, tyynytliinat ja pyyheliinat, pikkuhousut. lenkkit-paidat, nilkkasukat. Kuivaus parvekkeella.
- Anonyymi
Sifonetteja ei ole ollut vuosiin. On Sinifinet, minkä laatu on huono. Nukkaa lähtee.
- Anonyymi
Keittiörättini ovat pääosin vanhoista t-paidoista , pyhkeistä yms. leikattuja. Joutavat roskiin kun ovat pesua kaipaavassa kunnossa. Pyykit pesen pääosin 60.
- Anonyymi
Koneessani on 40-asteinen 15 minuutin pikaohjelma, sillä pesen kaikki.
Pesuainetta käytän vähemmän kuin ohjeessa sanotaan.
Ei pyykki edes kunnolla likaannu useimmilla nykyihmisillä,
harvalla on sellaisia töitä eikä puhtaalla ihmisellä lakanatkaan likaannu
juuri miksikään.- Anonyymi
tiskirätistä toiseen asiaan, kysyn täältä, jos joku tietäis,
onko Wim- hankausneste lopetettu myynnistä, en nimittäin ole muutamasta kaupasta , enkä marketeista löytänyt ??
löysin citymarketista samannäköisen hankausnestee, siis täysin samanlainen pakkaus, kyljessä lukee : Pirkka hankausneste ja aivan samannäköinen pullo kuin on ollut Vim-pesuaine, se vaan ettei todellakaan ole yhtä hyvä, on niin nestemäistä, että valuu sitten pitkin pestäviä pintoja ja käsivarsia , mutta siihen sitten on tyytyminen, jos Vim-hankausneste lopetettu ??
tietääkö joku ?
p.s. Vim-pesuainetta oli jo 50-luvulla, ja se on edelleenkin hyvä puhdistus-pesuaine) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tiskirätistä toiseen asiaan, kysyn täältä, jos joku tietäis,
onko Wim- hankausneste lopetettu myynnistä, en nimittäin ole muutamasta kaupasta , enkä marketeista löytänyt ??
löysin citymarketista samannäköisen hankausnestee, siis täysin samanlainen pakkaus, kyljessä lukee : Pirkka hankausneste ja aivan samannäköinen pullo kuin on ollut Vim-pesuaine, se vaan ettei todellakaan ole yhtä hyvä, on niin nestemäistä, että valuu sitten pitkin pestäviä pintoja ja käsivarsia , mutta siihen sitten on tyytyminen, jos Vim-hankausneste lopetettu ??
tietääkö joku ?
p.s. Vim-pesuainetta oli jo 50-luvulla, ja se on edelleenkin hyvä puhdistus-pesuaine)Piti oikein katsoa pullosta. Mulla on Lemon Vim Classic Cream, keltainen litteä muovipullo vihreällä tekstillä. On useita vuosia vanha. On tarpeellinen mutta vain harvoja pintoja saa sillä putsata, siksi kestää kauan. Näin jollain toislle vastaavan hankaavan pesuaineen, Cif, saman näköinen pullo.
Molempia on saatavissa.
Kaikki hyvät vanhat aineet häipyvät kun niitä laimennellaan että jäisi enemmän voittoa.
Muistatteko Andyn, paksua keltaista ainetta joka tosiaan räjäytti. Nyt on kaupoissa tilalla vetistä lirua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piti oikein katsoa pullosta. Mulla on Lemon Vim Classic Cream, keltainen litteä muovipullo vihreällä tekstillä. On useita vuosia vanha. On tarpeellinen mutta vain harvoja pintoja saa sillä putsata, siksi kestää kauan. Näin jollain toislle vastaavan hankaavan pesuaineen, Cif, saman näköinen pullo.
Molempia on saatavissa.
Kaikki hyvät vanhat aineet häipyvät kun niitä laimennellaan että jäisi enemmän voittoa.
Muistatteko Andyn, paksua keltaista ainetta joka tosiaan räjäytti. Nyt on kaupoissa tilalla vetistä lirua.se Cif-pesuneste ei läheskään niin hyvä kuin se aito Vim-pesu-hankausneste.
mulla kesti se Vim - pullo lähes vuoden, kun viimeksi ostin, siksikö lopetettu, että on
liian riittoisaa . . .
se Cif -pullo ei kestänyt kuin hetken . . .
epäilen , että tuote on lopetettu kokonaan, on todettu sitten liian käyttäjäystävälliseksi, eikä sen myynti sitten tuota myyjälle tarpeeksi . . .
- Anonyymi
Wettex, mieluiten valkoinen rullalla. Helppo leikata pala, imukykyistä.. roskiin, kun aikansa palvellut.
- Anonyymi
Juuri näin toimimin minäkin. Minä en tiskirättejä pese. Uutta kehiin ja juurikin tuollaisia imukykyisiä Wettex tai vataavia.
- Anonyymi
tiskirättienkin peseminen on ympäristöteko.
hyvin mahtuu koneessa peseen käsipyyhkeitten , tms kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423