Pari vuotta sitten muutimme tähän omakotitaloon. Ilokseni selvisi, että puutarhassamme, kukkaistutusten vieressä olikin kivan kokoinen (sementistä/betonista valettu?) piha-allas. Selvisi siis sen vuoksi, että edelliset asukkaat olivat täyttäneet altaan mullalla ja istutuksilla. Olen aina haaveillut piha-altaasta, joten tottakai kaivoimme altaan esiin.
Ja sitten ongelmaan. Ensinnäkin, altaaseen pitäisi saada uusi pinta. Nykyinen pinta on turkoosiksi maalattu ja pahasti lohkeillut/halkeillut sekä pohjasta, että seinistä. Mitä pinnalle pitäisi tehdä? Millä maalata tai päällystää tai pakkeloida?
Toiseksi, kun altaan täyttää vedellä, ehtii tuskin selkäänsä kääntää, kun se on jo täynnä märääntyneitä matoja muita oksettavia nilviäisiä!
Allas on sen kokoinen, että siellä voisi jopa itse hellepäivänä lillutella, mutta eipä moisesta luxus-ajatuksesta täällä meillä Suomessa taida voida muuta, kuin ainoastaan haaveilla, juuri edellä mainittujen seikkojen takia.
Siispä, kaunis ja toimiva piha-allas: Haaveko vain?
Piha-allas ongelma
2
4650
Vastaukset
- voisi laittaa
Päällystä allas allasmuovilla, sitä myydään tosi leveänäkin.Laitat reunojen yli ja kiviä päälle.
Jos aiot uida altaassa, sinun pitää hommata suodatinpumppu. Koristealtaana tarvitset allasaineet ja suihkulähdepumpun. Pienellä vaivalla saat siitä varmaan hienon...- myydään
Ostin 8m levyisestä rullasta 15m pätkän.Allas on yli metrin syvä ja nyt 18asteista se vesi.Musta muovi lämmittää.Reuna on 10cm valkoista salaojaputkea.Muovi on sen päällä.Ja toinen salaojaputki(skalppeerattu) mätättynä kaiken päälle.Ylimenevä muovi on taas pihalaatan alla.Pihalaattarivi liertää altaan.Ylivuotovesi meneekin salaojaptkien liitoskohdasta.Allasmuovi on leikattuna siten ettei muoviiin tule jatkosta ylivuotokohdassakaan.Allasmuovin alla mulla on suodatinkangas.Vesi on maata korkeammalla,koska kaivuusta tuli vastaavasti reunaa samalla.On helppo tyhjentää altaan lappoamalla kun puhdistusaika koittaa.Joutessaan ihminen tekee lapiolla outoja asioita:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134598Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3583879Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363476Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk193128Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122563- 2802380
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3221807- 1001802
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi471493Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81183