Tai siis vetävällä akselilla pitää olla kunnon talvirenkaat mutta ohjaavalla akselilla tai peräkärryssä saa olla vaikka kesärenkaat ihan laillisesti talvellakin.
Esim Norjassa, Ruotsissa ja Venäjällä myös ohjaavalle akselille oltava kunnon talvirenkaat.
Peräkärryn osalta Norjassa oltava kunnon talvirenkaat, Ruotsissa riittää M+S merkintä ja Venäjällä ilmeisesti ainakin yhdellä peräkärryn akselilla edessä/takana pitää olla kunnon talvirenkaat.
https://www.autonrengasliitto.fi/fi/raskaan-kaluston-talvirengasvaatimukset-2-1-2017/
Tämähän tekee erityisesti suolauskeskustelusta vähän arveluttavaa, usein suolausta perustellaan raskaan liikenteen tarpeilla mutta täällä saa kuitenkin rekat ajaa kesärenkailla talvisin?! (paitsi vetävällä akselilla)
Jos raskaan liikenteen talviajoa halutaan helpottaa, eikö ensimmäinen askel olisi että laitetaan niille edes tavlirengaspakko vetoauton joka akselille ja peräkärryynkin vähintään M+S kuten Ruotsissa. vaikka tuo Norjan malli olisi kaikista paras eli peräkärryn joka akselille kunnon talvirenkaat.
Suomi ainoa pohjolan maa missä rekat saa talvella ajaa kesärenkailla
Anonyymi-ap
0
164
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1183862Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe563185- 793157
- 193105
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans63041- 292805
- 542537
- 192277
- 632260
- 622119