Tai siis vetävällä akselilla pitää olla kunnon talvirenkaat mutta ohjaavalla akselilla tai peräkärryssä saa olla vaikka kesärenkaat ihan laillisesti talvellakin.
Esim Norjassa, Ruotsissa ja Venäjällä myös ohjaavalle akselille oltava kunnon talvirenkaat.
Peräkärryn osalta Norjassa oltava kunnon talvirenkaat, Ruotsissa riittää M+S merkintä ja Venäjällä ilmeisesti ainakin yhdellä peräkärryn akselilla edessä/takana pitää olla kunnon talvirenkaat.
https://www.autonrengasliitto.fi/fi/raskaan-kaluston-talvirengasvaatimukset-2-1-2017/
Tämähän tekee erityisesti suolauskeskustelusta vähän arveluttavaa, usein suolausta perustellaan raskaan liikenteen tarpeilla mutta täällä saa kuitenkin rekat ajaa kesärenkailla talvisin?! (paitsi vetävällä akselilla)
Jos raskaan liikenteen talviajoa halutaan helpottaa, eikö ensimmäinen askel olisi että laitetaan niille edes tavlirengaspakko vetoauton joka akselille ja peräkärryynkin vähintään M+S kuten Ruotsissa. vaikka tuo Norjan malli olisi kaikista paras eli peräkärryn joka akselille kunnon talvirenkaat.
Suomi ainoa pohjolan maa missä rekat saa talvella ajaa kesärenkailla
Anonyymi-ap
0
68
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)1148895- 392643
- 1292380
- 221999
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais141746- 111550
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa151497"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla101438- 141296
- 51237