Elämänkumppani on suurin onni

Anonyymi-ap

Onko kellään samat unelmat, löytää elämänkumppani ja asua jossain rauhassa maalla, omakotitalossa/mökissä. Ehkä olla lemmikkejä. Tykätä käydä kävelyllä ja/tai muutoin vain vaikka hoitaa pihaa tms. Ei päihdeongelmia tai tarvetta käydä baareissa tms.
Itse olen tällähetkellä kovin lihava ja "heikossa hapessa". On ollut Äidin kuoleman jälkeen syvää masennusta. Mutta tuntien itseni , tiedän, että sinä siellä voit vetää minut ylös täältä ja saada valon jälleen loistamaan.
Yleensä ihmiset tarjoavat ns.valmiin paketin, mutta minä en sitä enää ole , en hoikka, en kaunis, en mitään,
mutta ehdottomasti valmis muuttumaan, jos vain on ihminen joka jaksaa uskoa, hieman kannustaa. Ja lupaan , jos ihastun , rakastun , teen sen palavasti , sieluni sisimmästä asti. <3

44

1311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kukaan muu ei voi sinua muuttaa vaan, sen täyy lähteä sinusta itsestä ja omasta halusta.

      • Anonyymi

        Kuitenkin, jos löytyisi oikeanlainen nainen, niin rohkenen väittää, että kyllä se valoa ja virtaa tuo paljon. Toisesta pystyy ammentamaan sitä voimaa ja tahtoa, nousta, huolehtia jälleen itsestä, kodista jne. koska on joku tarkoitus. Päivä päivältä tulla vahvemmaksi myös fyysisesti, koska tekee enemmän, ja haluaa tehdä toisen tähden ja jälleen itsensä tähden.
        No mutta tämä nyt vain oma mielipiteeni :)


      • Anonyymi

        Mitä tämä on?! Asiallista, älykästä keskustelua suomi24:ssä???!!!


    • Anonyymi

      Osanottoni menetyksen johdosta. Toivottavasti olet saanut tukea läheisiltä.

      Katso ympärillesi, vähintään puolet suomalaisista on ylipainoisia eikä se estä puolison saantia. Tuolla kulkee enemmän ja vähemmän pyöreitä pareja. Naiset katsoo painoa vielä miehiä vähemmän, jollei etsi kumppania pintaliitäjistä ja ne tuskin suakaan kiinnostaa.

      Tilastojen mukana joka viides sairastuu masennukseen elämänsä aikana. Tuttu sairaus monelle ja hoidettavissa. Ei estä puolison löytämistä eikä muutakaan elämää.

      Maalle muutosta, samaa suunnittelen itsekin ja olen katsellut jo taloakin. Kaupungissa asuminen kyllästyttää ja maalta hurauttaa töihin äkkiä autolla, jos sijoittautuu sopivasti tai sitten tekee etätöitä.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä kaikesta. Maalta saa taloja edullisesti ja moni kaupunkilainen muuttaa maalle myöhemmällä iällä. Oma iso piha ja puutarha, ulkoilumahdollisuudet, rauhallisempi elämänrytmi, halvemmat hinnat ja nopeampi pääsy palveluihin jonottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä kaikesta. Maalta saa taloja edullisesti ja moni kaupunkilainen muuttaa maalle myöhemmällä iällä. Oma iso piha ja puutarha, ulkoilumahdollisuudet, rauhallisempi elämänrytmi, halvemmat hinnat ja nopeampi pääsy palveluihin jonottamatta.

        Näinpä. Koko kylä näkyy olevan myytävänä Espanjassa pilkkahinnalla. Täällä saa hyvän talon maaseudulta pitkästi alle sadalla tuhannella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä. Koko kylä näkyy olevan myytävänä Espanjassa pilkkahinnalla. Täällä saa hyvän talon maaseudulta pitkästi alle sadalla tuhannella.

        Aika pitkälle skutsiin pitää Pk-seudulta katsottuna lähteä, jos aikoo alle sadalla tontulla asumiskelpoisen talon tontteineen hankkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pitkälle skutsiin pitää Pk-seudulta katsottuna lähteä, jos aikoo alle sadalla tontulla asumiskelpoisen talon tontteineen hankkia.

        Kaikki ei asu pk-seudulla. On muitakin kaupunkeja ja niiden ympärillä maaseutua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ei asu pk-seudulla. On muitakin kaupunkeja ja niiden ympärillä maaseutua.

        En minä niin väittänytkään. Itse tulee vain kaikki ajateltua pääkaupunkiseudun kautta, kun siellä on yleensä eniten mahdollisuuksia työn ja uran suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä niin väittänytkään. Itse tulee vain kaikki ajateltua pääkaupunkiseudun kautta, kun siellä on yleensä eniten mahdollisuuksia työn ja uran suhteen.

        Ja opiskelujen, harrastuksien, ystävien, kumppanin löytämisen suhteen...eli kaiken suhteen elämä parempaa. Tämähän on ihan muuttumaton fakta.


      • Anonyymi

        Kiitos osanotosta, vaikka onhan neljä vuotta jo mennyt siitä kun Hän joutui lähtemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja opiskelujen, harrastuksien, ystävien, kumppanin löytämisen suhteen...eli kaiken suhteen elämä parempaa. Tämähän on ihan muuttumaton fakta.

        Enemmän ei välttämättä ole paremmin. Itse panostan elämässä mieluummin laatuun ja sitä olen löytänyt sekä talon, työpaikan, harrastusten, ystävien että puolison muodossa 400 km Helsingistä.


    • Anonyymi

      Miksi sun pitää muuttua? Monet muutkin asuu maalla tai haaveilee maalle muutosta. Pidä kiinni unelmistasi.

    • Anonyymi

      Terveellisellä ruokavaliolla ja liikunnalla saat painoa tippumaan ja jaksat paremmin. Masennukseenkin on lääkitystä ja terapiaa saatavilla, kun mieli ja keho on kunnossa, niin ehkä sitten olisi parempi etsiä sitä kumppania. Pidä omista haaveistasi kiinni ja tsemppiä❣️

    • Anonyymi

      Tsemppiä aloittajalle! Masennus ei estä kumppanin hakua, paino vielä vähemmän. Luonne on tärkein ainakin kaikille mun tuntemille naisille. Vaikea luonne on riesa ja sotkee kaikki suhteet, sitä kannattaa kehittää ensisijaisesti jolla on pahempia puutteita.

      Maalle muutto on houkutteleva idea, mutta mua houkuttelee enemmän pikkukaupunkiin muutto pk-seudulta. Puoliso pitää löytää ensin ja sitten muutetaan jonnekin passeliin pikkukaupunkiin, ostetaan kiva talo, rempataan ja perustetaan siihen joku puoti kylkeen.

      • Anonyymi

        Kuulostaa unelmien tulevaisuudelta. Remppaaminen ja sisustaminen on muutenkin mahtavia harrastuksia. Voi tehdä omaan tahtiin ja käyttää luovuuttaan. Kätten jälki näkyy saman tien.


      • Anonyymi

        Sanoisinpa, jos ylipainoa paljon, niin onhan se jo terveydelle haitallista. Kyllä itsestään kannattaa huolehtia.


      • Anonyymi

        Ja sattuu olemaan hometalo, jos huono tuuri käy. Pienellä paikkakunnalla ei välttämättä pikkupuoti menesty. Realismia kehiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sattuu olemaan hometalo, jos huono tuuri käy. Pienellä paikkakunnalla ei välttämättä pikkupuoti menesty. Realismia kehiin.

        Ensin on tietysti otettava selvää asioista eikä suin päin mennä ja tehdä. Puoti olisi meille toki vain harrastus, ainakin aluksi.


      • Anonyymi

        Sori vaan kyllä monille paino on tärkeä asia suhteessa, minun tuttavapiirissä on kaikki sporttisia ja pitävät itsestään huolta. Liika ylipaino altistaa jo sairauksille. No nyt joku kehopositiivinen ottaa nokkiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisinpa, jos ylipainoa paljon, niin onhan se jo terveydelle haitallista. Kyllä itsestään kannattaa huolehtia.

        Niin minustakin, yhdessä ulkoilu ja liikkuminenkin olisi ehdottomasti mukavampaa. Satun vain olemaan ihminen joka tykkäisi liikkua yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori vaan kyllä monille paino on tärkeä asia suhteessa, minun tuttavapiirissä on kaikki sporttisia ja pitävät itsestään huolta. Liika ylipaino altistaa jo sairauksille. No nyt joku kehopositiivinen ottaa nokkiinsa.

        Ei näy olevan termit hallussa jos ihan miettisit rauhassa tai vaikka googleta mitä kehopositiivisuus tarkoittaa.

        Sori vaan mutta kyllä monille ei oo paino tärkee asia suhteessa. Haluutko jonkun palkinnon siitä kun tuttavapiirisi koostuu sporttisista ihmisistä. Eli sun kaveruuden menettää jos vaikka jalka katkee tai joutuu onnettomuuteen ja ei pystykkää sporttailemaan. :D


    • Anonyymi

      Kivaa Isänpäivää.

    • Anonyymi

      Varsinkin 100kg uhkeat lylleröt.

    • Anonyymi

      Kaikkea hyvää sinulle ja paljon voimia.

      • Anonyymi

        Lämmin Kiitos, sinulle myös :)


    • Anonyymi

      Vaikutat ihanalta. Varmasti löydät naisen, ihan sama mitä vaaka näyttää. Luulen että isoin ongelma on se miten itse arvostat itseäsi tai lähinnä sen arvostuksen puute. Voin toki olla väärässäkin. Sinä ansaitset onnen ja ihanan naisen vierellesi. Muista se.

      • Anonyymi

        Kiitos Ystäväiseni :)


    • Sama haave täälläkin mielessä. Maalla voisi jossain määrin olla omavarainen ja kasvattaa jotain tai viljellä,ehkä kotieläimiäkin.
      Baarit ei kyllä ole, se minunkaan juttu tai humalassa örveltäminen.
      Kyllähän toisen läsnäolo tuo valoa ja iloa elämään, sitä ei voi kieltää,mutta masennukseenkin kannattaa hankkia apua tai terapiaa.
      Tsemppiä ja voimia pimeään talveen❣️

      • Anonyymi

        Kiitoksia ja paljon iloa elämääsi :)


    • Itsestä se kaikki lähtee ja elämäsi suurin rakkaus olet sinä itse ja se toinen ihminen vain täydentää sinua ja sinun elämää. Ja sinun ehkä pitäisi antaa itsellesi enemmän arvoa ja nähdä toisenlaisessa valossa itsesi, sillä et ole mikään hylkiö vaan aivan yhtä arvokas kuin kuka tahansa meistä ♥️ ikävä asia tuo läheisen menetys, yritä kuitenkin löytää sieltä muistoista niitä hienoja aikoja, mitä oli ja olla kiitollinen siitä ajasta, jonka sait hänet tuntea. Sydän ja pää tekevät työtään ja ajan myötä helpottaa, kuulostaa kliseeltä, mutta yleensä asia on noin. Ikävä poismenneitä kohtaan ei ehkä ikinä hellitä, mutta sen kanssa oppii elämään ja se muuttuu toisenlaiseen muotoon. On vain yritettävä hyväksyä, että elämä, syntymä ja kuolema ja kaikki sillä välillä, ovat asioita, joita ei olisi ilman toista. Ei siis olisi syntymää ilman kuolemaa eikä kuolemaa ilman syntymistä. Se taas on eri asia, miten lyhyt tai pitkä tuo elämä siinä välissä on. Mutta voisitko yrittää löytää itsesi nyt siinä, missä olet? Minullakin oli jonkin aikaa se minuus kateissa vanhempieni poismenon jälkeen ja piti etsiä se uusi minä, joka tänä päivänä olen. Tunsin alussa itseni lähes orvoksi, mutta sain suhteutettua ja jäsennettyä asioita, käsiteltyä niin, että pystyin seisomaan omilla jaloillani ilman kenenkään tukea, löysin itsestäni ne voimavarat, joita olin aiemmin antanut vanhemmilleni ja joita tarvitsin nyt itseäni varten.

      Uskon, että toinen ihminen voi olla tietyllä tavalla "veturi" sinulle, varsinkin silloin kun et itse jaksa vetää koko rekeä, mutta tässä vaiheessa se veturi olet sinä 👍♥️ sitten kun löydät toisen ihmisen rinnallesi kulkemaan, se reki onkin jo paljon kevyempi vetää, yhdessä ja erikseen, mutta kuitenkin. Oikein hyvää alkanutta talvea sinulle ja joulun odotusta ❣️ tulevaisuus on edessä, kun jaksat uskoa siihen ♥️

      • Anonyymi

        Kaunis Kiitos sanoistasi :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaunis Kiitos sanoistasi :)

        ❣️ elämä voittaa ❣️


      • Anonyymi
        satama100 kirjoitti:

        ❣️ elämä voittaa ❣️

        Halleluja😇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halleluja😇

        Eikä kuin aamen, eiks se niin menny? 😂 Kyllä sulla on vaikeeta, voi herranen aika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä kuin aamen, eiks se niin menny? 😂 Kyllä sulla on vaikeeta, voi herranen aika.

        Ihan miten vaan.. Ei oo vaikeeta, kun elämä hymyilee ja kevät aurinko paistaa🌞😊


      • Anonyymi
        satama100 kirjoitti:

        ❣️ elämä voittaa ❣️

        Kuitenkaan en hae sitä "veturia" vaan vierellä kulkijaa .
        Olen elämäni aikana ottanut ihmisiin yhteyttä tavoin, miten nyt ennen oli mahdollista( kirjeet tai soittaminen tai jos kohtasi niin puhuin) koskaan mikään ei johtanut mihinkään. Nykyään ihmiset voi ottaa yhteyttä monin tavoin, eikä edes rohkeutta tarvita, niin paljon kuin mitä se vaati ennen. Kyllä se vaan niin on, että jos nykyaikana täällä joku todella on jostakin kovasti kiinnostunut, niin ei pitäs olla ongelma toista löytää ja yhteyttä ottaa. Jos ei onnistu ei ole kiinnostunut .


    • Osanotto menetyksestäsi.

      Mutta asiaan. Kaikillahan meillä varmasti haaveita on, mutta pointti on se, ovatko odotuksesi realistisia. Jos on, niin se päivä on tänään, kun lähdet tavoittelemaan unelmiasi.
      Onko haaveena omakotitalo maalaismaisemasta, joo voi olla, mutta jos ensin kalustaisi kivan pikkuyksiön kaupungista, joka olisi ihan oman näköinen. Haaveena kumppani, joo mutta se ei tuu ovelta hakemaan joten suuntaa alan tapahtumiin yms. Ei oo helppoa, ymmärrän.
      Itse oon sinkku, mutta enpähän ole asian eteen mitään tehnyt, joten oma vikani. Ulkonäkööni oon tyytyväinen, ei paskempi - päätähän sinäkin niin, se kuule näkyy kauas.
      Omaan tyytyväisyyteensä ja suuntaansa elämässä (anteeksi klisee) voi vaikuttaa vain itse ja onnistuuhan se niin monilta muiltakin, miksei siis sultakin.

      • Anonyymi

        Kerrankin järkevä ja realistinen mielipide asiaan👍tyypillisten kliseiden sijaan.
        Haaveet ja unelmat auttaa arjen keskellä,mutta muutos parempaan pitää lähteä sinusta itsestä,eikä toinen voi sinua auttaa suosta ylös. On totta, että ihana kumppani tuo elämään valoa ja iloa, mutta kun pystyt toiselle antamaan saman tunteen, se on mahdollista.
        Keväinen aurinkoinen ilma kutsuu lenkille ja mielikin samalla piristyy🌞Tsemppiä👍


      • Anonyymi

        Kiitos osanotosta.
        Kyllä mulla on olemassa tässä aivan ihana ja kiva asunto, tämä on nyt ollu noin 5 vuotta. Maalle sitä kuitenkin vaan haikailee. Mutta juu niin, eipä taida tosiaan
        haaveeni realistisia olla.
        Kaikkea Hyvää Sinulle ❤️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos osanotosta.
        Kyllä mulla on olemassa tässä aivan ihana ja kiva asunto, tämä on nyt ollu noin 5 vuotta. Maalle sitä kuitenkin vaan haikailee. Mutta juu niin, eipä taida tosiaan
        haaveeni realistisia olla.
        Kaikkea Hyvää Sinulle ❤️

        Hei, hienoa että sulla kiva asunto jo on ja se on ilon aiheista yksi.
        Toinen juttu, älä koskaan anna periksi jos jotain haluat. Ei noi sun haaveet pitkällä tähtäimellä ts. Kun aika on, mitään liian epärealistisia ole. Jos ei nyt kaikki tapahdu tässä ja nyt, niin tuulta päin! Mukavaa kevättä siis 🙃


    • Anonyymi

      Hei. Maalla asun ja reidet yhteen hankaa, kumppanikin löytyy ei laiha ole hänkään.
      Pieni lemmikki surumme ain pilaa, ystävillekin ain löytyy sijaa. ❤️

    • Anonyymi

      Samanlaisia unelmia ja haaveita.
      Asun jo maalla,mutta se elämänkumppani puuttuu.
      Tykkään myös ulkoilla ja liikkua luonnossa.
      Kotieläimiä voisi olla,mutta ei pakko. Baareissa en viihdy ja Alkoa käytän harvoin.
      Uskon,että toinen ihminen voi auttaa toista jaksamaan ja voimaan paremmin.
      Rakkautta ja Valoa elämääsi ❤️

    • Anonyymi

      Luultavasti muutan jossain vaiheessa maalle oli kumppania tai ei. Kivempi tietysti olisi kahdestaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe