Osaisitteko tai uskaltaisitteko käyttää tarvittaessa sydäniskuria jos joutuisitte sellaiseen tilanteeseen? Oletteko joskus joutuneet sairaaloiden ulkopuolella käyttämään?
Sydäniskurin käyttö
15
58
Vastaukset
- Anonyymi
Joo.
Laitteessa mun käsittääkseni hyvin selkeä kuvitettu käyttöohje. Eli ei sellasen käyttäminen ole ongelma. Se kyllä sitten ongelma, jos sellasta tarvis käyttää itteensä.
Isoin ongelma ehkä ois löytää sellanen vehje, jos ois käyttöä. Ikinä en missään ole sellaista nähnyt livenä.
=DW=Googletappa Defi.fi. jos annat sijaintilupasi siellä kerrotaan missä on lähinnä sinua olevat iskurit.
Iskurit ovat yleistyneet. Niitä on useissa esim liikekeskuksissa tai jopa huolto-asemilla. Hätäkeskus neuvoo kun sinne soitetaan ja laitetaan puhelu kaiuttimelle.
- Anonyymi
Työelämässä ollessa piti käydä ensiapukurssi kerran vuodessa. SIellä mm. harjoiteltiin
defibrillaattorin käyttöä, tosin ihan ''kuivaharjoitteluna''- Anonyymi
Siili2 kirjoitti:
Kyllä. Mielestäni jokaisen velvollisuus on auttaa ja toimia kun huomaa elottoman ihmisen.
Minun mielestä jokaisen tulisi käydä ajoittain ensiapukurssi. Vähänkin isommissa paikoissa SPR järjestää ilmaisia kursseja. Jos kotona tai kadulla sattuu jotain, osaa tehdä muutakin kuin huutaa ja heiluttaa käsiään;)
Anonyymi kirjoitti:
Minun mielestä jokaisen tulisi käydä ajoittain ensiapukurssi. Vähänkin isommissa paikoissa SPR järjestää ilmaisia kursseja. Jos kotona tai kadulla sattuu jotain, osaa tehdä muutakin kuin huutaa ja heiluttaa käsiään;)
Kyllä. Puhumattakaan että kävelisi vaan ohi.
- Anonyymi
Taas kerran muistin että on ollut tarkoitus joku päivä katsoa missä lähikauppojen deffat ovat. En vaan muista kun menen.
Olin jonkun vuoden Punaisen ristin paikallisosastossa hääräämässä, päivystimme tapahtumisssa, siinä opin käyttämään koulutettaessa, en livenä koskaan.Itsekin olen katsonut omalta alueeltani mistä deffoja löytyy. Jos ei ole tiedossa sijainti, hätäkeskus kuitenkin neuvoo elvytyksesä ja lähettää ensihoidon paikalle.
- Anonyymi
Laiskojen vehkeitä varmaan sellaiset.
- Anonyymi
Enpä osaisi käytää enkä siksi käytäisi. Missä niitä satavilla on, kuitenkin ovat lukkojen takana ja joilla pääsy niihin on myös koulut käytä niitä.
Netistä löytyy ohjeita, samoin laitteessa on ohjeet ja laite neuvoo. Lisäksi hätäkeskus auttaa.
Rekisteröityjen laitteiden sijainti on nähtävillä tietyillä nettisivuilla. Ei tarvirse käydä kouluja mutta perehtyä voivrnnen oikeaa tilannetta.Siili2 kirjoitti:
Netistä löytyy ohjeita, samoin laitteessa on ohjeet ja laite neuvoo. Lisäksi hätäkeskus auttaa.
Rekisteröityjen laitteiden sijainti on nähtävillä tietyillä nettisivuilla. Ei tarvirse käydä kouluja mutta perehtyä voivrnnen oikeaa tilannetta.Googleta sydäniskurin eli defibrillaattorin käyttö.
- Anonyymi
Olen muutamassa paikkaa nähnyt mutta en osaisi käyttää. EA ykkösen olen käynyt joskus yli 20 vuotta sitten silloisen työnantajan määräyksestä enkä enää muista puoliakaan. Kertaakaan ei ole tarvinnut oppeja käyttää missään. Yhden pahan onnettomuuden ohi olen kerran mennyt mutta siinä oli jo poliisit ja ambulanssi paikalla ja meidät ohjattiin ohi.
Kyllä varmasti ihmiset yleensäkin arkailee iskurin käyttöä. Kuitenkin itse ainakin ajattelen että jos sillä pelastan jonkun hengen, Kannattaa sen käyttöön tutustua.
Puhutaan maallikkoiskureista, neuvoo käyttäjäänsä. Ei anna iskeä jos analysoi rytmin sellaiseksi että ei ole hyötyä iskusta. Joten vahinkoa ei siinä mielessä voi tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423