Luin Maijan tarina -kirjan

Anonyymi-ap

94

2674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ostin kirjan kauan sitten, mutta rohkeus ei ole vielä riittänyt sen lukemiseen. Niin kauheita asioita tapahtuu. Ja kauheaa on se, miten ympäröivät ihmiset asioihin suhtautuvat. Peittely ja piilottelu ennen kaikkea. Mutta kyllä jonakin päivänä luen sen.

• Anonyymi

Pähkinänkuoressa, Maija koitti surmata miesystävänsä, mutta hänen mielenterveytensä otettiin nopeasti esille lääkärinä toimivan tyttärensä säveltämissä lausunnoissa, joilla häpeällinen teko yritettiin häivyttää.

• Anonyymi

Minä järkytyin kirjasta, miten yleisiä ja hyväksyttyjä raiskaukset ovat vl-miesten keskuudessa. Maijaakin raiskasi useat vl-miehet, nuoret miehet, ihan porukalla.
      Eikä ne olleet yksittäisiä tapauksia, vaan niitä tapahtui usein, vuosien ajan.

Se, miten niitä sitten selvitettiin myöhemmin ry:n johtokunnassa, ei tullut minulle yllätyksenä, näin toimitaan vl-uskossa, anteeksianto ja asioiden peittely ja salaaminen.
      Maijasta tehtiin syntipukki, hän oli syyllinen, viekotellut näitä miehiä, vaikka oli alaikäinen lapsi, miehet 10 vuotta vanhempia.

• Anonyymi

Miten se voi olla ollenkaan mahdollista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten se voi olla ollenkaan mahdollista?

Perho ja Kokkola?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perho ja Kokkola?

"Perho ja Kokkola?"

Juuri näin. Kokkolan ry:n jäsenenä tulin tietämään tämän järkyttävän tapauksen ja sen, miten sitä salattiin yhdistyksen jäseniltä. Kuulemma uhri itse toivoi, ettei sitä tuotaisi julkisuuteen.

• Anonyymi kirjoitti:

"Perho ja Kokkola?"

Juuri näin. Kokkolan ry:n jäsenenä tulin tietämään tämän järkyttävän tapauksen ja sen, miten sitä salattiin yhdistyksen jäseniltä. Kuulemma uhri itse toivoi, ettei sitä tuotaisi julkisuuteen.

ei perho ja kokkola liity tähän tapaukseen, se on tapahtunut pohjoisessa............. charlotta

• Anonyymi
        TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

ei perho ja kokkola liity tähän tapaukseen, se on tapahtunut pohjoisessa............. charlotta

"ei perho ja kokkola liity tähän tapaukseen, se on tapahtunut pohjoisessa............. charlotta"

Kyllä liittyy. Ehkä pohjoisessa on tapahtunut samanlainen tapaus.

• Anonyymi kirjoitti:

"ei perho ja kokkola liity tähän tapaukseen, se on tapahtunut pohjoisessa............. charlotta"

Kyllä liittyy. Ehkä pohjoisessa on tapahtunut samanlainen tapaus.

maijan tarinan tapahtumat ovat tapahtuneet pohjoisessa. kokkolan tapahtumat, mihin liittyy tämä entinen perholainen, se on toinen lievempi ahdistelutapaus. niin ainakin kirjan kirjoittaja on kertonut.....................charlotta.

• TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

maijan tarinan tapahtumat ovat tapahtuneet pohjoisessa. kokkolan tapahtumat, mihin liittyy tämä entinen perholainen, se on toinen lievempi ahdistelutapaus. niin ainakin kirjan kirjoittaja on kertonut.....................charlotta.

lisään vielä, että entiseen perholaiseen kohdistunut parjaus meni oikeuteen, hän sai siitä tuomion.siis häntä syytettiin tämän maijan tarinan anssiksi.................charlotta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perho ja Kokkola?

Oliko tapauksessa osallisena useita perholaisia?

• Anonyymi
        TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

Selvä harhautusyritys - ei onnistu.

• Anonyymi

Kirjassa on kohta, jossa kuvataan kuinka Maija yritti puhuttaa naapuripaikkakunnalla rauhanyhdistyksen puheenjohtajana toimivaa raiskaajaansa. Puheenjohtaja tokaisi olkapäitään kohauttauen suostumatta keskusteluun, että samaan taivaaseenhan olemme menossa. Missä oli Pyhä Henki kun tätä puheenjohtajaa valitiin? Miten yleensä mm. paikkakunnalle muuttavien puhujien taustat tutkitaan ennen "nimityksiä".

• Anonyymi

Voiko olla varma, että näitä raiskaajataustaisia ei ole ry:n puhujina tai puheenjohtajina?

• Varmaan aivan samanlaista olisi Puhuttaa Putinia moraalin ja etiikan ongelmista, kuin rykyn puheenjohtajaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voiko olla varma, että näitä raiskaajataustaisia ei ole ry:n puhujina tai puheenjohtajina?

Olen käsittänyt, että nykyään puhujavalintojen yhteydessä tutkitaan valittavan rikosrekisteri. Mutta miten on vanhojen nimitysten eli esim. yli seitsemänkymppisten "rekisterien" tutkinnan kanssa. Onko niitä tutkittu jälkeenpäin? Moni seksuaalirikos pääsi aikanaan voimassa olleen lain mukaan vahentumaan, mutta teko on kuitenkin olemassa eikä tällaisen taustan omaavia tulisi missään tapauksessa olla puhujina tms. tehtävissä. Yleensä ihminen, joka on elänyt elämänsä miten on elänyt, kohtelee muita ihmisiä todella ankarasti ja näyttelee hyökkäävästi esimerkillistä ja puhtoista vain tottakai hämätäkseen muita ja peittääkseen menneisyyttään. Tästä on hyvänä esimerkkinä armottomat hoitokokoukset ja niiden tehtailijat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen käsittänyt, että nykyään puhujavalintojen yhteydessä tutkitaan valittavan rikosrekisteri. Mutta miten on vanhojen nimitysten eli esim. yli seitsemänkymppisten "rekisterien" tutkinnan kanssa. Onko niitä tutkittu jälkeenpäin? Moni seksuaalirikos pääsi aikanaan voimassa olleen lain mukaan vahentumaan, mutta teko on kuitenkin olemassa eikä tällaisen taustan omaavia tulisi missään tapauksessa olla puhujina tms. tehtävissä. Yleensä ihminen, joka on elänyt elämänsä miten on elänyt, kohtelee muita ihmisiä todella ankarasti ja näyttelee hyökkäävästi esimerkillistä ja puhtoista vain tottakai hämätäkseen muita ja peittääkseen menneisyyttään. Tästä on hyvänä esimerkkinä armottomat hoitokokoukset ja niiden tehtailijat.

???

• Anonyymi

En todellakaan uskonut, että tapaus on näin kauhea, ennenkuin luin kirjan. Sitä uskoo ihmisitä (vl-uskovista) hyvää, kun seuroissa tuodaa sitä aina esille.
      Tälläinen järkyttävä vuosia kestävä monien miehen raiskauksien sarja ja miten sitten ry johto ja puhujat puolustivat raiskaajia ihan loppuun asti.

• Anonyymi

Meidän tuttavapiirissä on yksi tuollainen tapaus. Ikinä en olisi uskovaisista ihmisistä uskonut. Ihan kauheaa ja inhottavaa .

• Anonyymi

Outoa. En näe tekijöitä uskovaisina.

• Anonyymi kirjoitti:

Pahuus on pahuutta, tekijä sen kuka hyvänsä. Mutta uskonto joka antaa valtaa toisen ihmisen yli, valmistaa tietä pedofilialle,-aina. Olipa uskon nimi mikä tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minäkään, mutta uskovaisena pidettiin ja pidetään yhä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Uskovaisen" esittäminen antaa tällaisille rikollisille "mainetta puhdistavan" alibin.

Tietenkään kysymys ei ole aidosti uskovaisista henkilöistä.
        He pettävät näin muita.

Mutta pettävätkö he myös itseään? Kuvittelevatko he itse itsensä uskovaisiksi?

He halventavat Kristuksen ristin sovitustyön.
        Kuitenkaan Jumalaa he eivät ole pettäneet, eivätkä petä.

Heitä ei todellisuudessa odota kuin myllynkivi kaulalle ja tulinen järvi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minäkään, mutta uskovaisena pidettiin ja pidetään yhä.

Onko näitä raiskaajia puhujina ja jos on niin missä? En halua kuunnella sellaisen saarnaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Uskovaisen" esittäminen antaa tällaisille rikollisille "mainetta puhdistavan" alibin.

Tietenkään kysymys ei ole aidosti uskovaisista henkilöistä.
        He pettävät näin muita.

Mutta pettävätkö he myös itseään? Kuvittelevatko he itse itsensä uskovaisiksi?

He halventavat Kristuksen ristin sovitustyön.
        Kuitenkaan Jumalaa he eivät ole pettäneet, eivätkä petä.

Heitä ei todellisuudessa odota kuin myllynkivi kaulalle ja tulinen järvi.

Mutta kun näillä pahantekijöillä on ympärillään paljon uskovaisia hyysääjiä. Ihan vain siksi, kun " armonmereen ei saa mennä ongelle". Ja uhriksi joutunut lapsi, joka syystäkin on menettänyt luottamuksensa muihin uskovaisiin ja yhdistykseen, sysätään sivummalle, koska hän ei ehkä jaksa enää uskoa vl- tavalla juuri em. syystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun näillä pahantekijöillä on ympärillään paljon uskovaisia hyysääjiä. Ihan vain siksi, kun " armonmereen ei saa mennä ongelle". Ja uhriksi joutunut lapsi, joka syystäkin on menettänyt luottamuksensa muihin uskovaisiin ja yhdistykseen, sysätään sivummalle, koska hän ei ehkä jaksa enää uskoa vl- tavalla juuri em. syystä.

Tuollaiset, julmien seksuaalirikollisten puheet, "ettei Armonmereen saa mennä ongelle", on heistä tietenkin kaukaaviisasta varovaisutta, sillä heidän tekojaanhan ei Armonmerestä voisi löytyäkään! Ne löytyvät kerran ainoastaan Tulimerestä, tekijöineen, myllynkivineen.

Hepr. 10: 26-31
        26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! (!!!!!)
        30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
        31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

Kannattaa jättäytyä pois noin epärehellisestä ja julmasta joukkiosta. Ei kukaan, jossa Pyhä Jumalan Henki vaikuttaa, tee tuollaista pahaa kenellekään ihmiselle, lapselle, tai muulle elävälle olennolle. Tuollaiset Armonmeren-puheet ovat Jeesuksen sovitustyön pilkkaa, kuten jakeessa 29 sanotaankin. Tuollaiset teot eivät todista jostain "heikkoudesta", jota sitten aina uudestaan ja uudestaan parkuen "pyydellään anteeksi", vaan jatkuvan armon julistelun sijasta tuollaisia miehiä (ja naisiakin) tulisi seurakunnan edessä vetää kylmästi turpaan ja potkaista ulos kirkon ovesta. Tuollaisten tekijät itse eivät ole sääliä ansaitsevia "heikkouden" uhreja.

Parannuksen tekeminen on rehellistä toimintaa, ja silloin myös uhrit jätetään rauhaan, eikä volloteta "katumusta" ja vaadita anteeksiantoja henkisesti nujerretulta lapselta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maanpäälliset teot ja itse kunkin eletty elämä on ja pysyy - eletyn elämän tekoja ei poista mikään "armonmeri". Väärintekijä on väärintekijä ja maallisessa mielessä asia elää sellaisena kuin se on tapahtunut läpi tekijän elämän. Yhteisössä lienee enempi sääntö kuin poikkeus yrittää sälyttää ja/tai ei vain yrittää vaan sälyttää syy aina sen täysin syyttömän osapuolen niskaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Maanpäälliset teot ja itse kunkin eletty elämä on ja pysyy - eletyn elämän tekoja ei poista mikään "armonmeri". Väärintekijä on väärintekijä ja maallisessa mielessä asia elää sellaisena kuin se on tapahtunut läpi tekijän elämän. Yhteisössä lienee enempi sääntö kuin poikkeus yrittää sälyttää ja/tai ei vain yrittää vaan sälyttää syy aina sen täysin syyttömän osapuolen niskaan.

On sääntö että velluudessa uhri on syyllinen, vähintäänkin katkera.
        Normaali ihminen tuntee sympatiaa uhria kohtaan.

Velluus muuttaa näköjään aivokemian niin, että sympatiaa saakin vääryyden tekijä.

Korppi ei korpin silmää noki. Miksi vl-korppi tekisi poikkeuksen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tuollaiset, julmien seksuaalirikollisten puheet, "ettei Armonmereen saa mennä ongelle", on heistä tietenkin kaukaaviisasta varovaisutta, sillä heidän tekojaanhan ei Armonmerestä voisi löytyäkään!

Epärehellinen ihminen, joka näyttelee uskovaista, on varmaan omaksunut ja sisentänyt huvin tämän armonmeri-teorian. Tämä teoria liittynee myös hoitoväkivaltaan, jossa ihmisiä kiusattiin ja pilkattiin. Hoitaja saattoi siunata kuin papukaija jonkin keksimänsä syyn perusteella, mutta kydyttäessä, mitä asia koskee hän ei suostunut eikä myöhemminkään ole suostunut kertomaan. Hoitajat olivat myös toisten henkilöiden kuviteltujen/keksittyjen tekojen armonmereen upottajia. Asioiden, joista puhuteltava ei tiennyt mitään. Tässä toteutuu evankeliumiväkivalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Yhteisössä lienee enempi sääntö kuin poikkeus yrittää sälyttää ja/tai ei vain yrittää vaan sälyttää syy aina sen täysin syyttömän osapuolen niskaan."

Niin ja häpäistä se täysin syytön kuten nämä hoitokokouksia tehtailleet tekivät. On alkanut paljastua miksi hoitokoukousten vääryyksiä ei korjata ja korvata. Hoitajien menneisyydestä löytyy tapauksiin yksiselitteiset syyt. Armottomia asiansa tunnustamatta ja korjaamatta jättäneitä hoitajia on edelleen jopa puhujana. Miten kehtaa nousta saarnaamaan.

• Anonyymi

Oma tarinani ei ehkä ole aivan täsmällisesti samanlainen kuin Maijan, mutta ajattelin nyt hankkia ja lukea tuon kirjan (jos siihen kykenen), sillä joitain samankaltaisuuksia varmaan löytyy.

Mitä tuon kirjan lukeminen sitten auttaa itse asiassa? En tiedä. Tiedän, että maailma on täynnä pahuutta ja lasten (naisten ja eläintenkin) erilainen kaltoinkohtelu on yleismaailmallista ja monituhatvuotista. Itse, tuolloin kaltoinkohdeltuina ja yhteiskunnan yksinjättäminä, kuvittelimme toivottomasta tilanteestamme, kuka mitäkin.

Sitä en ymmärrä, miksei kukaan, vaikka nimettömästikin, ilmoittanut asiaa poliisille / lastensuojeluviranomaisille. Miksei kyseinen "seurakunta" puuttunut? Raamatun sanan mukaan, sulkemalla silmänsä ja korvansa, he näin tukivat näitä rikollisia, seisoivat kuin syyttävästi tuijottavana rinkinä ympärillämme, auttamatta eleelläkään itse pientä uhria.

Minun helvettini ei liity v.lestadiolaisuuteen, vaan helluntailaisuuteen.

Kaikkea hyvää ja mahdollista onnea toivotan Maijalle sekä kaikille kohtalotovereillemme, niin tytöille / naisille kuin pojille / miehillekin.

• Anonyymi

Olen ostanut ja lukenut kirjan ja ollut myös läsnä messukeskuksessa kirjan esittelytilaisuudessa. Aivan hirvittävä tapaus.

• Anonyymi

Malakia 2: 16, 17
      16 Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat.
      17 Te väsytätte Herran puheillanne. Mutta te sanotte: "Miten väsytämme?" Siten, että sanotte: "Jokainen, joka pahaa tekee, on hyvä Herran silmissä, ja niihin hänellä on mielisuosio"; tahi: "Missä on tuomion Jumala?"

• Älkää unohtako Maijan tarinaa!

• Anonyymi

Olen nyt ostanut kyseisen kirjan.
        Vaatii vain suurta tyyneyttä kyetä aloittamaan lukemista.

Ei kuitenkaan tänään.
        Ehkä joskus lähiaikoina.

• Anonyymi

saalemistien teot on kokonaan tutkimatta.

• Anonyymi kirjoitti:

saalemistien teot on kokonaan tutkimatta.

Ei ole saalemisteja, on vain Jeesukseen uskovia ja niitä jotka eivät usko Häneen.

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Ei ole saalemisteja, on vain Jeesukseen uskovia ja niitä jotka eivät usko Häneen.

Onko kirkosta (sen papiston ja heidän jumalattomien valintojensa vuoksi) eronnut, ei vl, mutta muutoin, alkuperäisen luterilaisen kirkon opin mukaan Jeesukseen uskova, oikea uskova?

• Anonyymi kirjoitti:

Onko kirkosta (sen papiston ja heidän jumalattomien valintojensa vuoksi) eronnut, ei vl, mutta muutoin, alkuperäisen luterilaisen kirkon opin mukaan Jeesukseen uskova, oikea uskova?

Room.
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään.

Usko Raamatun mukaan, älä minkään juopponatsin opin mukaan.
        Lurilaisetkin tunnustavat Jeesuksen Herraksi, mutta kaste ei ole uskovien kaste! Vellut eivät toimi edes kirkkonsa tunnustuksen mukaan. Heille heidän uskonsa ja laumansa on jumala.

Luterilaisuus on roomalaiskatolisuuden ala-lahko, joka on säilyttänyt lapsikasteen ja sunnuntain pyhityksen. Kumpaakaan
        ei ole Raamatussa. Uskovien kasteessa liitetään Kristukseen ja roomalaiskatolisuudessa kirkkoon.

• Anonyymi

Minä luin taru sormusten herrasta, Klonkun tarina. Myös Grimmin sadut luin. Samoin hallituksen tulo ja menoarvioesityksen.
      Yhteistä näille kaikille on että ne ovat kuvitteellisia satuja, kuten aloittajan mainitsema kirjakin.

• Anonyymi

Mutta SRK:n opetusko ei?

• Anonyymi

"Minä luin taru sormusten herrasta,"

Olisikohan parempi, että jatkossakin lukisit vain lastenkirjoja ja satuja. Maijan tarina on valitettavasti täyttä totta ja sijoottuu Perho - Kokkola akselille. Näistä tekijöistä on siis joku lupautunut jopa ry:n puheenjohtajaksi. Onhan aivan käsittämätöntä. Tiedottaminen asiasta olisi pitänyt hoitaa aikoinaan myös naapuripaikkakunnille. Tosin vieläkään ei ole myöhäistä, jos näitä on puhujina jossakin.

• Anonyymi

Kirjoituksesi kertoo selkeästi juuri siitä asenteesta, mikä noissa yhteisöissä vallitsee.

• Anonyymi

Jotkut kehtaa vielä väittää että on niin turvallinen yhteisö kun vaan voi olla.Kaikkia muuta kuin turvallinen.

• Anonyymi

Ne ulkokullatut ukot ällöttää.

• Anonyymi

Kannattaa todellakin itse lukea Maijan tarina -kirja, kirjahan on julkaistu jo 2012.
      Minäkään en kirjaa lukenut kymmeneen vuoteen, luin kyllä keskusteluja kirjasta, mutta totuus selviää vasta kun lukee kirjan.
      Järkyttävä totuus siitä, miten vl-liikkeessä toimitaan. Kirjan lopussa on asiantuntijoiden kirjoituksia kirjasta mm. psykoterapeutti Eero Salinin kirjoitus, käsittääkseni hän vl-taustainen.

• Anonyymi

Onko näitä raiskaajia puhujina tällä hetkellä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko näitä raiskaajia puhujina tällä hetkellä?

Kirjasta sai käsityksen, että nämä raiskaajat pitivät yhtä, olivathan he toimineet ryhmänä, Maijasta oli ollut tieto, että häntä voi raiskata kuka tahansa., eli heillä oli pedofiliarengas ja silti he kulkivat ry:llä uskovaisina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjasta sai käsityksen, että nämä raiskaajat pitivät yhtä, olivathan he toimineet ryhmänä, Maijasta oli ollut tieto, että häntä voi raiskata kuka tahansa., eli heillä oli pedofiliarengas ja silti he kulkivat ry:llä uskovaisina.

Järkytävää. Ja joku heistä oli vielä valittu naapuripaikkakunnan ry:n puheenjohtajaksi. Ihmiset istuvat hartaina seuroissa ja puheenjohtajana on "huora", joka on ilmeisesti upottanut tekonsa armonmereen eikä niistä saa enää puhua. Maanpäälliset teot eivät katoa koskaan mihinkään eikä tallaisella kokemustaustalla olevaa henkilöä voi nimittää puheenjohtajaksi eikä puhujaksi tms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Järkytävää. Ja joku heistä oli vielä valittu naapuripaikkakunnan ry:n puheenjohtajaksi. Ihmiset istuvat hartaina seuroissa ja puheenjohtajana on "huora", joka on ilmeisesti upottanut tekonsa armonmereen eikä niistä saa enää puhua. Maanpäälliset teot eivät katoa koskaan mihinkään eikä tallaisella kokemustaustalla olevaa henkilöä voi nimittää puheenjohtajaksi eikä puhujaksi tms.

Se on kätevä se armonmeri. Pilkki heilahtaa kun kättä nostaa ja taas on kaikki hyvin. Uutta matoa koukkuun. Tunnen monia tällaisia. Sitten vielä viisastelevat uskonasioista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän tällainen pedofiliarengaslainen äkkiä pistää naapuripaikkakunnalla hoitokokouksia pystyyn levittämiensä sairaitten kokemustensa ja fantasioidensa perusteella hämätäkseen ihmisiä esiintymällä hoitajana. Uskon, että näistä löytyy ne ankarimmat mykkähoitajat /ihmisten kiusaajat. Mielenkiintoista. Lukekaa kirja niin tiedätte mistä puhutaan.

• Anonyymi

Tietääkseni Salin ei ole "vl-taustainen" vaan on edelleenkin vl.

• Anonyymi

""Lukekaa kirja niin tiedätte mistä puhutaan.""

Näin on, vasta kirjan lukemalla tietää miten Maijaa kohdeltiin, miten raiskaajat toimivat ja miten ry:n johto ja puhujat toimivat, miten seurakunta toimi ja miten lähipiiri toimi.

Kyllä vl-liikkeessä eläneenä ja kasvaneena tunnistaa kaiken, miksi ja miten kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi

"Näin on, vasta kirjan lukemalla tietää miten Maijaa kohdeltiin, miten raiskaajat toimivat ja miten ry:n johto ja puhujat toimivat, miten seurakunta toimi ja miten lähipiiri toimi."

Tämä on yhteisön tapa toimia. Ei ole poissuljettu sekään että väärintekijälle järjestetään "syytesuoja" nimittämällä hänet ry:n puheenjohtajaksi tai puhujaksi. Näin vallankäyttö on viimeistelty ja uhri täysin nujerrettu. Mihinkään keskusteluihin ei alistuta. Yhteisössä on helppoa olla "raiskaaja".

• Anonyymi

"Näin on, vasta kirjan lukemalla tietää miten Maijaa kohdeltiin, miten raiskaajat toimivat ja miten ry:n johto ja puhujat toimivat, miten seurakunta toimi ja miten lähipiiri toimi."

Yhteisön tulisi nimittää työryhmä selvittämään, miten epärehellisyys ja kierous asioiden hoitamisessa saadaan loppumaan. Nyt yhteisö näyttäytyy todella julmana ja epärehellisenä niitä kohtaan, jotka on otettu kiusattavaksi täysin syyttä. Vahvemman vallankäytön turvin ja maineen menettämisen pelossa suojellaan väärintekijöitä/ niitä, jotka ovat menetelleet väärin jopa raiskaajia. Jokainen varmasti ymmärtää, että lapsi ei missään taoaukseesa voi olla "viettelijä", vaan syy löytyy hyväksikäytäjän hallitsemattomista himoista/kiimasta.

Työryhmään ei saa kuulua yhtään sellaista henkilöä, joka on ollut osallinen raiskaus-, kiusaamis- ja hoitotilanteessa.

• Anonyymi kirjoitti:

Yhteisön tulisi nimittää työryhmä selvittämään, miten epärehellisyys ja kierous asioiden hoitamisessa saadaan loppumaan. Nyt yhteisö näyttäytyy todella julmana ja epärehellisenä niitä kohtaan, jotka on otettu kiusattavaksi täysin syyttä. Vahvemman vallankäytön turvin ja maineen menettämisen pelossa suojellaan väärintekijöitä/ niitä, jotka ovat menetelleet väärin jopa raiskaajia. Jokainen varmasti ymmärtää, että lapsi ei missään taoaukseesa voi olla "viettelijä", vaan syy löytyy hyväksikäytäjän hallitsemattomista himoista/kiimasta.

Työryhmään ei saa kuulua yhtään sellaista henkilöä, joka on ollut osallinen raiskaus-, kiusaamis- ja hoitotilanteessa.

Velluista ei siis saisi koottua sellaista työryhmää!

• Anonyymi

Demonisaalemi jaksaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten voidaan julkisesti esim. esittää, että "Uhrin asemaan ei ole kiinnitetty riittävästi huomiota ja heidät on liian usein unohdettu." Miten juuri se tärkein kohderyhmä voidaan unohtaa. He ovat monesti lapsia, joilla elämä on vielä edessä ja tekijät vanhempia yleensä miehiä. Käsittämätöntä. "Erehtymättömät" seurakunnat toimivat väärintekijöiden ja yhteisön maine edellä - erehtymätöntä seurakuntaa ei ole.

https://www.kaleva.fi/srk-myontaa-laajan-pedofilian-ja-virheensa-tapaust/2453562

SRK myöntää virheensä hyväksikäyttöön liittyvien tapausten hoidossa.

"Uhrin asemaan ei ole kiinnitetty riittävästi huomiota ja heidät on liian usein unohdettu. Rippisalaisuuden merkitys on joissakin tapauksissa ymmärretty väärin ja uhreja on muun muassa sen varjolla pyritty vaientamaan ja sopimaan asiat ilman rikosprosessia, SRK:n johtokunnan varapuheenjohtaja Matti Taskila pahoittelee."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten voidaan julkisesti esim. esittää, että "Uhrin asemaan ei ole kiinnitetty riittävästi huomiota ja heidät on liian usein unohdettu." Miten juuri se tärkein kohderyhmä voidaan unohtaa. He ovat monesti lapsia, joilla elämä on vielä edessä ja tekijät vanhempia yleensä miehiä. Käsittämätöntä. "Erehtymättömät" seurakunnat toimivat väärintekijöiden ja yhteisön maine edellä - erehtymätöntä seurakuntaa ei ole.

https://www.kaleva.fi/srk-myontaa-laajan-pedofilian-ja-virheensa-tapaust/2453562

"Uhrin asemaan ei ole kiinnitetty riittävästi huomiota ja heidät on liian usein unohdettu. Rippisalaisuuden merkitys on joissakin tapauksissa ymmärretty väärin ja uhreja on muun muassa sen varjolla pyritty vaientamaan ja sopimaan asiat ilman rikosprosessia, SRK:n johtokunnan varapuheenjohtaja Matti Taskila pahoittelee."

"Uhrin asemaan ei ole kiinnitetty riittävästi huomiota ja heidät on liian usein unohdettu."

Ja näin todetaan julkisesti. Millä ihmeen kokoonpanolla noin epäoikeudenmukaiseen toimintatapaan päädyttiin? Uskon, että vielä tuo "ei ole kiinnitetty riittävästi huomiota" tarkoittaa että "ei kiinnitetty huomiota ollenkaan". Eli asioiden tultua ilmi mietittiin heti kieroillen, että miten saadaan teot tekijöiden maineen vuoksi vanhenemaan ja jätettiin uhri kärsimään.

Mikäänhän ei estä ottamasta väärin käsiteltyjä tapauksia uudelleen käsittelyyn. Onhan tämä täysin syyttömän lyttäys väärintekijän maineen ylläpitämiseksi edelleenkin asioiden käsittelyssä se pääasia. "Käytännön" muuttamiseen tarvitaan työryhmä, joka pystyy puolueettomaan ja rehelliseen asioiden käsittelyyn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työryhmään nimitettyjen jäsenten tulisi olla alle 60 vuotiaita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämänhetkisen tiedon valossa rippisalaisuuden merkityksen väärinymmärtäminen ei ole totuus asiassa, vaan totuus on, että tiettyjen tapausten haluttiin kynsin hampain rikosoikeudellisesti vanhentuvan. Myöhemmin on ollut helppo todeta "Uhrin asemaan ei ole kiinnitetty riittävästi huomiota ja heidät on liian usein unohdettu."

• Anonyymi

Työryhmään on hyvä nimittää myös yhteisön ulkopuolisia jäseniä. Muuten rippisalaisuuden merkityksen väärinymmärrys, armon meri ja Kristuksen kirkkolaki tekevät tehtävänsä ja asioista ei puhuta. "Rikokset" on käsiteltävä "rikoksina".

• Anonyymi kirjoitti:

Työryhmään on hyvä nimittää myös yhteisön ulkopuolisia jäseniä. Muuten rippisalaisuuden merkityksen väärinymmärrys, armon meri ja Kristuksen kirkkolaki tekevät tehtävänsä ja asioista ei puhuta. "Rikokset" on käsiteltävä "rikoksina".

Työryhmän nimi on käräjäoikeus,-johon jokaisella vellulla on jääviys taustansa takia osallistua. Tervejärkinen Vellu ymmärtäisi sen itsekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Armon meri ei poista vastuuta "rikoksista", joita esim. hoitokokouksissa tapahtui. Asiat ja jäljet on monella väärintekijällä edelleen korjaamatta. Tästä armmon merestä tuntuu olevan monella ihan omannköisensä käsitys. Tottakai umpikiero epärehellinen ihminen valitsee sen käsityksen, joka on itselle edullinen.

• Anonyymi

Me täällä pohjolassa ihmettelemme Venäjän toimintaa ja kuinka kansa uskoo mitä johto valehtelee. Ihmettelemme sitä kuinka venäläiset sotilaat ja palkka-armeija raiskaa ja tappaa siviilejä. Ajattelemme että Venäjän kansa on tyhmää ja helposti uskoteltavissa valheille.
      Vieläkään emme kuitenkaan usko sitä että meidän "siionissa" voidaan valehdella, vähetellä, muunnella totuutta oman edun ja erityisesti rikkaiden / vaikutusvaltaisten sukujen edun mukaan.
      Arveletteko että näiden "savujen" taustalla ei ole "tulta"?

• Anonyymi

Hyvin kirjoitit. Johtunee useimpien kohdalla elämän mittaisesta veljellisestä opastuksesta, jota aivopesuksi kutsutaan. Tunnettuahan on asiayhteydestä riippumatta, että aivopesty ihminen äärimmäisen harvoin ymmärtää itse tilanteen. Hän on oppinut sulkemaan aivonsa kyseenalaistamiselta. Se reaktio on vahva varsinkin silloin, kun se liitetään tarkoitusperäisesti syntikäsitteeseen. Eli ei saa epäillä. Oivallisen ovelasti rakennettu käytäntö siis. Jos oppi olisi oikeasti avoin ja reilu, se kestäisi epäilykset ja opilliset keskustelut ja kyseenalaistamiset . Mutta kaikilla seurakunnilla tuntuu olevan kovin tiukka linja.

• Anonyymi

mutta suviseuroihin veeälkansa vaeltaa edelleen kuten aina kahta kaistaa kinnaten pelloille konkkaronkkansa ja viisveisaten mistään tämänkään sivun totuuksista.

mitä pitää kaikesta ajatella se jää mysteeriksi tuon porukan elämäntapa ja järjenjuoksu.

• Anonyymi

Vl-ihmiset eivät lue Maijan tarina -kirjaa, koska siitä on tuotu esille, ettei se ole totta vaan tarina.
        Vl-ihmiset eivät tiedä totuutta, miten vl-liikkeessä toimitaan, vaan kuvittelevat, että Pyhä Henki johtaa toimintaa.

Minun silmät ainakin avautuivat, kun luin kirjan.

• Anonyymi

"viisveisaten mistään tämänkään sivun totuuksista."

Kyllä tätä palstaa seurataan. Hoitokokousvuosina ihmisiä ajettiin ulos yhteisön toiminnasta, jos he olivat tekemisissä yhteisön ulkopuolisten kanssa. Kaikenlainen kanssakäyminen yhteisön ulkopuolistn kanssa kiellettiin. Valtava määrä läheisiä ihmissuhteita - jopa perhesuhteita rikottiin. Yhteisön ulkopulisia ja heidän elämäänsä ei kunnioitettu. Seurapaikoilla oli "penkkikyttiä", jotka tehtailivat puhutteluja/hoitokokouksia, jos penkki oli tyhjä. Puhiteltava ei voinut mitenkään puolustautua kun paikkakunnan juoruakat ja - ukot olivat ottaneet hänet silmätikuksi itse keksimästään syystä .Tällä palstalla on käyty näistä asioista keskustelua jo vuoden 2000 alkupuolelta lähtien.
        Täällä on kirjoitettu paljon muun muassa lähimmäisen rakkaudesta ja siitä, että kaikkien ihmisten elämä ainutkertainen ja arvokas. Ja, että kaikkia ihmisiä tulee kunnioittaa. Pari vuotta sitten alkoi myös seurapuheissa kuulua puhetta lähimmäisen rakkaudesta ja siitä, että kaikki ovat lähimmäisiämme. Mitään ei kuitenkaan ole korjattu, vaan yhtäkkiä vaan ruettiin saarnaamaan lähimmäisenrakkauden tärkeydestä. Eli niiden käyttäytyminen, jotka oli ajettu ulos yhteisön toiminnasta juurikin sillä perusteella että he halusivat kunnioittaa kaikkia ihmisiä ja heidän elämäänsä, otettiin nyt saarnattavaan "oppiin" ohjeeksi.
        Täällä on pidetty myös esillä ja tärkeänä asioiden korjaamista niiden kanssa, joita väärä teko koskee. Seurapuheista tällainen ohje on pitkään puuttunut - miltei kokonaan, mikä lienee seurausta hoitokokousselvityksistä ja srk:n antamasta ohjeistuksesta, ettei hoitokokousvääryyksiä tarvitse korjata. Väärien tekojen korjaamusesta ja anteeksipyytämisestä tuli hoitokokousten jälkipuinneissa väärintekijöille kunnia- ja maineasia. Jotkut väärintekijät näyttelevät erehtymätöntä. Meinasin lentää selälleni pari viikkoa sitten kun kahdessa kuuntelemassani nettisaarnassa kehottiin asioiden korjaamiseen henkilöhtaisesti. Eli sekin ohje on otettu tältä palstalta.

• Anonyymi

Niin siinä käy, kun on ruvettu leikkimään erehtymätöntä seurakuntaa ja että Jumala antaa sanat puhujien suuhun, jne. Järkikin sanoo, että siinä tulee jossain kohtaa muuri vastaan. Ehkä tässä järkeä ei ole ollutkaan. Nyt on vaikea nöyrtyä ja selvittää asiat reilusti ja rehellisesti. Joudutaan vitkastelemaan, peittelemään, kieroilemaan. Myönnetään pakon edessä jotain, mutta liitetään mukaan tyyliin" kyllä muuallakin tätä tapahtuu". Inhon tunne nousee tuollaisesta.

• Anonyymi

Lainalla olevien ihmisten tekoja,synnin voima on laki.

• Anonyymi

Mikä on seuraava julkisuuteen tuleva pedofiilitapaus ja missä - jää nähtäväksi.

• Anonyymi

########
      Puhiteltava ei voinut mitenkään puolustautua kun paikkakunnan juoruakat ja - ukot olivat ottaneet hänet silmätikuksi itse keksimästään syystä .
      ##########

Tän tyyppistä useasti näkee hoitokeskustelun yhteydessä. Nuo keksityt syyt on kuitenkin melkein aina sellaisa joista seurakunnassa on selkeä näkemys ja kanta esim. televisio. Eihän se ole mitään muuta kuin "vilpistelyä Pyhän Hengen edessä" jos nousee kapinaan. (Ananias ja Saphira Apt 5.)

• Anonyymi

Katsoitko Linnanjuhlia, tai katsotko yle areenan kautta uutisia ja muita ajankohtaisohjelmia, olet itsekin sen takia menossa helvetin vaivaan.

• Anonyymi

Eli hoitohenki elää ja voi hyvin edelleen. Tuon logiikan mukaan älykännykät ja se miten niitä teilläkin käytetään, on samaa vilpistelyä.

Toisekseen tämä yksi SRK: n tekemistä pelastusehtosäännöistä näkyy edelleen olevan muka Pyhään Henkeen liittyvä kysymys. Niin täydellinen ei SRK olekaan, että vertaisin sen keksimiä erikoisia pelastussääntöjä Pyhään Henkeen.

Mutta lähellä on kuitenkin aika, kun teidänkin yhteisössä vaietaan tästäkin TV- kiellosta. Tai sitten on kiellettävä netti ja älykännykät Nimittän Tanttaperän Aapokin ymmärtää, ettei ole kovin erehtymätön seurakunta, kun ylläpitää näin ristiriitaista opetusta. Ja etenkin nuorille se on yksi syy lisää harkita eroamista liikkeen yhteydestä .

• Anonyymi

"Nuo keksityt syyt on kuitenkin melkein aina sellaisa joista seurakunnassa on selkeä näkemys ja kanta esim. televisio."

Tämä nyt on aika yksinkertainen ja jokapäiväinen selitys hoitamisille. On myös tapauksia, joissa seurakunnalla ei ole mitään käsitystä syystä, jonka yksi tai kaksi oli kateuksissaan keksineet ja ajoivat vilpillisesti asiaansa seurakunnan nimissä. Hoitajien valtava kiima oli yksi syy hoitojen järjestämiseen ja he eivät kehtaa tunnustaa että tyydyttivät viettejään järjestämällä mykkäpuhutteluja. Kaikella on aikansa myös ilmitulolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Nuo keksityt syyt on kuitenkin melkein aina sellaisa joista seurakunnassa on selkeä näkemys ja kanta esim. televisio."

Tämä nyt on aika yksinkertainen ja jokapäiväinen selitys hoitamisille. On myös tapauksia, joissa seurakunnalla ei ole mitään käsitystä syystä, jonka yksi tai kaksi oli kateuksissaan keksineet ja ajoivat vilpillisesti asiaansa seurakunnan nimissä. Hoitajien valtava kiima oli yksi syy hoitojen järjestämiseen ja he eivät kehtaa tunnustaa että tyydyttivät viettejään järjestämällä mykkäpuhutteluja. Kaikella on aikansa myös ilmitulolla.

Joo, yksi setä menee paikallisyhdistykseen mesoamaan, että olette kaikki sidotut synteihimne, eikä teitä pidetä jumalanlapsina. Aikamoinen kyky nähdä koko paikallisseurakunnan kaikkien ihmisten (myös ketkä eivät olleet paikalla tai jotka eivät uskaltaneet osallistua riitelyyn) sydämentila. Aikamoinen uskallus tuomita kaikki. Millähän vallalla? Sillä, minkä SRK hänelle antoi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli hoitohenki elää ja voi hyvin edelleen. Tuon logiikan mukaan älykännykät ja se miten niitä teilläkin käytetään, on samaa vilpistelyä.

Toisekseen tämä yksi SRK: n tekemistä pelastusehtosäännöistä näkyy edelleen olevan muka Pyhään Henkeen liittyvä kysymys. Niin täydellinen ei SRK olekaan, että vertaisin sen keksimiä erikoisia pelastussääntöjä Pyhään Henkeen.

Mutta lähellä on kuitenkin aika, kun teidänkin yhteisössä vaietaan tästäkin TV- kiellosta. Tai sitten on kiellettävä netti ja älykännykät Nimittän Tanttaperän Aapokin ymmärtää, ettei ole kovin erehtymätön seurakunta, kun ylläpitää näin ristiriitaista opetusta. Ja etenkin nuorille se on yksi syy lisää harkita eroamista liikkeen yhteydestä .

"Mutta lähellä on kuitenkin aika, kun teidänkin yhteisössä vaietaan tästäkin TV- kiellosta. "

Niin se on. Suomen etsikkoaikaa tulee loppumaan. Ei Jumalan valtakunta pysy siellä missä ei ole synnintuntoa ja armon tarvetta. Se siirtyy. Herra ajaa nopealla pilvellä kuten Jesaja siitä kirjoittaa. Armon sade kiitää ohitse ja tilalle tulee vedettömät pilvet.

Lain alla oleva kokee Pyhän Hengen neuvot kielloiksi. Armon alla oleva haluaa kaikin tavoin välttää kaikkia mikä on vaarana uskolle. Jos nousee kapinaan Hengen neuvoja vastaan niin maailma on voittanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta lähellä on kuitenkin aika, kun teidänkin yhteisössä vaietaan tästäkin TV- kiellosta. "

Niin se on. Suomen etsikkoaikaa tulee loppumaan. Ei Jumalan valtakunta pysy siellä missä ei ole synnintuntoa ja armon tarvetta. Se siirtyy. Herra ajaa nopealla pilvellä kuten Jesaja siitä kirjoittaa. Armon sade kiitää ohitse ja tilalle tulee vedettömät pilvet.

Lain alla oleva kokee Pyhän Hengen neuvot kielloiksi. Armon alla oleva haluaa kaikin tavoin välttää kaikkia mikä on vaarana uskolle. Jos nousee kapinaan Hengen neuvoja vastaan niin maailma on voittanut.

No mutta: jos ne ovat neuvoja, ne ovat aivan ehdottomia. Eli niitä on ehdottomasti noudatettava. Muuten joutuu pois jumalanvaltakunnasta. Silloin johdonmukaisesti ajatellen pitäisi jokainen älypuhelimen omistajakin laittaa pois jumalanvaltakunnasta. Mutta teillä on tapana saivarrella, eli muunnella totuutta. Kyllä ne oikeasti sääntöjä ja kieltoja ovat. Eivätkä monet edes perustu muuhun kuin SRK:n ideointiin. Ja todella, niissä ei ole Pyhä Henki mukana. Mutta tuolla terminologialla (kaanaankielellä) puhutaan hienosti ympäri monta ihmistä. Ja kun keinot loppuvat, uhkaillaan ajan loppumisella ja "ovet katua vastaan suljetaan", jne. Se on vallankäyttöä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mutta: jos ne ovat neuvoja, ne ovat aivan ehdottomia. Eli niitä on ehdottomasti noudatettava. Muuten joutuu pois jumalanvaltakunnasta. Silloin johdonmukaisesti ajatellen pitäisi jokainen älypuhelimen omistajakin laittaa pois jumalanvaltakunnasta. Mutta teillä on tapana saivarrella, eli muunnella totuutta. Kyllä ne oikeasti sääntöjä ja kieltoja ovat. Eivätkä monet edes perustu muuhun kuin SRK:n ideointiin. Ja todella, niissä ei ole Pyhä Henki mukana. Mutta tuolla terminologialla (kaanaankielellä) puhutaan hienosti ympäri monta ihmistä. Ja kun keinot loppuvat, uhkaillaan ajan loppumisella ja "ovet katua vastaan suljetaan", jne. Se on vallankäyttöä.

Vallankäyttöä se on. Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Kannattaa laittaa synti pois niin ei mene näkö ja kuulo. Ziionin kulmakivi on pahennuksen kallio ja loukkauskivi maailmalle ja ihmisjärjelle sopivalle hengellisyydelke. Meille se on rakas ja kallis.

Te epäuskoiset huomaatte että uskovaiset täytyy olla aivopestyjä. Eikö teitä se ihmetytä lainkaan että tuo yksinkertainen armon evankeliumi jota julkisesti ilmoitetaan voi "aivopestä" muutamat, ja toisille on täys hullutus. Luulis olevan selvä että ei ole kysymys psykologisesta ilmiöstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jerusalemin kokouksen jälkeen Paavali ja Barnabas vei pakanakristityille terveiset että apostolit ja Pyhä Henki näki hyväksi että uskovaiset välttäisivät eläiten verta.

Nyt jos johdonmukaisesti tätä alettaisiin tutkimaan niin menisi metsään.

Kyllä ihan varmasti otettiin puhutteluun ja neuvottiin parannukseen niitä jotka eivät tahtoneet noudattaa Pyhän Hengen neuvoa.

Kuitenkin tälläkin palstalla ihmishengellisyyttä harjoittavat sanoo että "syöminen ei ole syntiä". Ei olekaan, mutta tottelemattomuus on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jerusalemin kokouksen jälkeen Paavali ja Barnabas vei pakanakristityille terveiset että apostolit ja Pyhä Henki näki hyväksi että uskovaiset välttäisivät eläiten verta.

Nyt jos johdonmukaisesti tätä alettaisiin tutkimaan niin menisi metsään.

Kyllä ihan varmasti otettiin puhutteluun ja neuvottiin parannukseen niitä jotka eivät tahtoneet noudattaa Pyhän Hengen neuvoa.

Kuitenkin tälläkin palstalla ihmishengellisyyttä harjoittavat sanoo että "syöminen ei ole syntiä". Ei olekaan, mutta tottelemattomuus on.

Kyllä, mutta ketä pitää totella oikeasti? SRK on vajavaisuudessaan laittanut itsensä Pyhän Hengen paikalle ja keksii sääntöjä, kieltoja, syntejä ( no olkoot sitten vaikka niitä neuvoja), jotka eivät ole niitä lainkaan. Mutta totella pitää tai joutuu SRK:n mukaan kadotukseen. Se jos joku on viekkautta ja vääryyttä . Ymmärrän kyllä, jos ihminen haluaa uskoa Jumalaan yms. Mutta paljon nähneenä en ymmärrä sitä, että noissa yhteisöissä keksitään kummallisia sääntöjä, ettei vaan kukaan lipeäisi ( tarkoittaa oikiasti, ettei lähtisi poijes). Sen vuoksi on myös puheet lopun ajasta yms peloitukset. Lapsille hyvää kuultavaa seuroissa. Oikea omakohtainen usko on jotakin muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, mutta ketä pitää totella oikeasti? SRK on vajavaisuudessaan laittanut itsensä Pyhän Hengen paikalle ja keksii sääntöjä, kieltoja, syntejä ( no olkoot sitten vaikka niitä neuvoja), jotka eivät ole niitä lainkaan. Mutta totella pitää tai joutuu SRK:n mukaan kadotukseen. Se jos joku on viekkautta ja vääryyttä . Ymmärrän kyllä, jos ihminen haluaa uskoa Jumalaan yms. Mutta paljon nähneenä en ymmärrä sitä, että noissa yhteisöissä keksitään kummallisia sääntöjä, ettei vaan kukaan lipeäisi ( tarkoittaa oikiasti, ettei lähtisi poijes). Sen vuoksi on myös puheet lopun ajasta yms peloitukset. Lapsille hyvää kuultavaa seuroissa. Oikea omakohtainen usko on jotakin muuta.

Kolmas uskonkappale. Uskotko että on olemassa pyhien yhteisö jossa Henki puhuu seurakunnille, vai etkö usko.

Eihän usko kestä kriittistä tarkastelua järjen valossa. Tietenkään. Hulluutta se on. Mutta onko tämä oikea palsta kritisoida uskoa Jumalaan yleisellä tasolla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolmas uskonkappale. Uskotko että on olemassa pyhien yhteisö jossa Henki puhuu seurakunnille, vai etkö usko.

Eihän usko kestä kriittistä tarkastelua järjen valossa. Tietenkään. Hulluutta se on. Mutta onko tämä oikea palsta kritisoida uskoa Jumalaan yleisellä tasolla?

Et näköjään jaksa ymmärtää, että en kritisoi uskoa Jumalaan, vaan uskoa yhteisöön ja sen kummallisiin sääntöihin. Yhteisöön, joka kyllä esittää Jumalaa, eikä näe omaa vajavuuttaan ja virheitään. Ei siis edusta nöyryyttä, vaan ylpeyttä. Huomaatko, sinäkin haluat nähdä kritiikkini uskoon yhteisöänne kohtaan kritiikiksi uskoon Jumalaa kohtaan? Melkoinen rinnastus. Haluan myös kirjoituksellani puolustaa noita "tottelemattomia", jotka olette täysin syyttä ja Raamatun opetuksen vastaisesti toivottaneet kadotukseen, kun eivät ole totelleet "neuvoja".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et näköjään jaksa ymmärtää, että en kritisoi uskoa Jumalaan, vaan uskoa yhteisöön ja sen kummallisiin sääntöihin. Yhteisöön, joka kyllä esittää Jumalaa, eikä näe omaa vajavuuttaan ja virheitään. Ei siis edusta nöyryyttä, vaan ylpeyttä. Huomaatko, sinäkin haluat nähdä kritiikkini uskoon yhteisöänne kohtaan kritiikiksi uskoon Jumalaa kohtaan? Melkoinen rinnastus. Haluan myös kirjoituksellani puolustaa noita "tottelemattomia", jotka olette täysin syyttä ja Raamatun opetuksen vastaisesti toivottaneet kadotukseen, kun eivät ole totelleet "neuvoja".

Ei ole Jumala tai Jeesus kenellekään käynyt sanomassa, että sie nyt edustat miuta. Jokainen (vl, hellari, jehovant., jne) on itse ottanut sen vallan itselleen. Taikka noijen johtajisto . Mutta korkeintaan yksi voi olla oikiassa, koska opit ovat niin eri. Kuka? Yhellä on taivasten avaimet, toisellä tehhää ihmetekoja kolmannella on oikea Raamatun käännös. Heiltä iteltään ei kannata kysyä, koska ovat kuin helppoheikit markkinoilla kilvan koittavat huutaa toisensa allikkoon.

• Anonyymi

Olen lukenut Maijan tarina -kirjan kerran ja aion lukea sen uudelleen. Ostamani kirja on tällä hetkellä lainassa.

• Anonyymi

Jotkut kehtaa vielä väittää että on niin turvallinen yhteisö kun olla ja voi että kenellekkään ei tapahdu mitään pahaa tämän yhteisön sisällä.
      Jotkut ne elää vaan niin omassa illuusiossa ja kuplassa että ei näe eikä ymmärrä oikeaa todellisuutta.

• Anonyymi

Lukekaa nyt vaan maijakirjoja, lukekaa sofi oksasta, lukekaa vaikka mustaa raamattua, mutta ei sitä tänne tarvitse tulla kertomaan mitä luette. Roskakirjallisuutta on maailma täynnä.

• Anonyymi

Ottamatta kantaa kaikkiin mainitemiisi kirjoihin totean noin yleisellä tasolla, että on roskakirjallisuutta, mutta valitettavasti Maijan tarina -kirja on täyttä totta. Sen lukeminen avartaa näkemään todellisuuden.

• Anonyymi

Kyllä minäkin kannatan sitä, että Maijan tarina -kirjaa mainostetaan täällä. Vanhoillislestadiolaisilla kun on ikävä tapa lakaista liikkeelle vaikeat asiat maton alle. Tuollaiset kirjat pitävät keskustelua avoimempana ja toivottavasti siten myös edes hieman hillitsevät kikkelihullujen mielihaluja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ottamatta kantaa kaikkiin mainitemiisi kirjoihin totean noin yleisellä tasolla, että on roskakirjallisuutta, mutta valitettavasti Maijan tarina -kirja on täyttä totta. Sen lukeminen avartaa näkemään todellisuuden.

"valitettavasti Maijan tarina -kirja on täyttä totta."

• Anonyymi

Minä löysin Maijan tarina -kirjan kirpputorilta Helsingistä, siinä oli omistuskirjoituskin.
      Kiitos sinulle, joka toit kirjan kiertoon!
      Kirjaa myydään myös netissä alle kympillä, kannattaa ostaa, jos ei jaksa kirjastoon mennä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Olisiko seuraavan aiheeseen liittyvän tosi tapahtumiin perustuvan kirjan nimi "ukkomiehet kätyrinsä rakovalkealla".

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2403
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      907
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      848
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      841
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      807
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      776
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      755
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      694
    Aihe