miksi ei jääpalakonetta

9+0´+90+´0+´09

Mikä on miksi Rosenlewin yhdistelmäkaapissa ole missään mallissa jääpalakonetta?
Onko kellän kokemusta miten laite yleensä toimii.

16

15532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kartsa5

      Tiedätkö minkälaisia bakteeri pesiä ne on??
      Oletkos koskaan juonut vettä mikä on seissyt viikon pesemättömässä astiassa??
      Avaappa kerran jääpalakoneen vesisäiliö niin sen jälkeen kysyt aina ravintolassa mitenkä jääpalat ovat tehty....
      itse en käytä koneella tehtyjä jääpaloja....

      • ville

        Vesi ei seiso koneessa vaan sitä otetaan sitä mukaan kun vettä juodaan. Vesi vain kiertää pakastimen kautta, jolloin se viilenee mukavasti.

        Jääpalakone täyttää jääpalojen tekoastian silloin kun jääpaloja mahtuu lisää. Tällöin vesi otetaan jälleen suoraan putkesta.

        Putkessa on myös suodatin. Tästä syystä jatkuvassa käytössä vesi on itseasiassa pelkkää hanavettä puhtaampaa, sillä hanassa ei ole suodatinta.

        Tietysti jos käy esim mökillä jossa pari viikkoa, voi putken juoksuttaa ennen ensimmäistä käyttökertaa puhtaaksi. Käytännössä tämä on n. 4 vesilasia.


      • huolto
        ville kirjoitti:

        Vesi ei seiso koneessa vaan sitä otetaan sitä mukaan kun vettä juodaan. Vesi vain kiertää pakastimen kautta, jolloin se viilenee mukavasti.

        Jääpalakone täyttää jääpalojen tekoastian silloin kun jääpaloja mahtuu lisää. Tällöin vesi otetaan jälleen suoraan putkesta.

        Putkessa on myös suodatin. Tästä syystä jatkuvassa käytössä vesi on itseasiassa pelkkää hanavettä puhtaampaa, sillä hanassa ei ole suodatinta.

        Tietysti jos käy esim mökillä jossa pari viikkoa, voi putken juoksuttaa ennen ensimmäistä käyttökertaa puhtaaksi. Käytännössä tämä on n. 4 vesilasia.

        vettä seisoo jääkaapin puolella noin 1,5 litraa sitä varten valmistetussa pukistossa jne. Siellä se jäähtyy, ei suinkaan kiertäessään pakastimen kautta. Näin ainakin kaikilla valmistajilla joiden kaapit minä tunnen.
        Eli kyllä se vesi kaapissa seisoo.
        Ja seisoo se jääpalakoneenkin vesi tulovesiletkussa aina ennen kuin jääpalojen valmistus koneen puolesta tapahtuu.


      • ville
        huolto kirjoitti:

        vettä seisoo jääkaapin puolella noin 1,5 litraa sitä varten valmistetussa pukistossa jne. Siellä se jäähtyy, ei suinkaan kiertäessään pakastimen kautta. Näin ainakin kaikilla valmistajilla joiden kaapit minä tunnen.
        Eli kyllä se vesi kaapissa seisoo.
        Ja seisoo se jääpalakoneenkin vesi tulovesiletkussa aina ennen kuin jääpalojen valmistus koneen puolesta tapahtuu.

        viitsitkö kertoa kuinka paljon tuo määrä eroaa normaalista hanasta?

        Jos ja kun tuota konetta käyttää jatkuvasti, niin se vesi seinoo siellä putkissa tasan yhtä pitkään kuin normaaleissa asuntoputkissa. Mikä on tässä tapauksessa ero?


      • huolto
        ville kirjoitti:

        viitsitkö kertoa kuinka paljon tuo määrä eroaa normaalista hanasta?

        Jos ja kun tuota konetta käyttää jatkuvasti, niin se vesi seinoo siellä putkissa tasan yhtä pitkään kuin normaaleissa asuntoputkissa. Mikä on tässä tapauksessa ero?

        "Jos ja kun tuota konetta käyttää jatkuvasti"

        Aivan, JOS käyttää jatkuvasti, vesi ei makaa.
        MUTTA, ellei käytä jatkuvasti, vesi makaa koneessa.
        Mistä sä taasen keksit että se vesi kiertää pakastimen kautta? Jos kiertäisi, se jäätyis jo muutaman käyttämättömän tunnin jälkeen.

        Ajattele asioita.


      • ville
        huolto kirjoitti:

        "Jos ja kun tuota konetta käyttää jatkuvasti"

        Aivan, JOS käyttää jatkuvasti, vesi ei makaa.
        MUTTA, ellei käytä jatkuvasti, vesi makaa koneessa.
        Mistä sä taasen keksit että se vesi kiertää pakastimen kautta? Jos kiertäisi, se jäätyis jo muutaman käyttämättömän tunnin jälkeen.

        Ajattele asioita.

        olin siinä uskossa, että vesijärjestelmä on toteutettu niin, että se kiertää pakastinjärjestelmän "ympärillä", samalla tavalla kuin mökkisaunoissa saattaa olla kuumevesiastia. Ilmaisu "pakastimen sisällä" oli siten huono, enkä sitä tarkoittanut. Kyllä sitä sentään veden jäätymispiste on tiedossa :)


      • Anonyymi
        huolto kirjoitti:

        vettä seisoo jääkaapin puolella noin 1,5 litraa sitä varten valmistetussa pukistossa jne. Siellä se jäähtyy, ei suinkaan kiertäessään pakastimen kautta. Näin ainakin kaikilla valmistajilla joiden kaapit minä tunnen.
        Eli kyllä se vesi kaapissa seisoo.
        Ja seisoo se jääpalakoneenkin vesi tulovesiletkussa aina ennen kuin jääpalojen valmistus koneen puolesta tapahtuu.

        No kyllä se vesi seisoo myös pakasteessa jääpalapussissa


    • jj32

      LG niiltä löytyy lähes joka mallista jää kone saa vettä paloja murskaa.Vesi tulee sitä mukaan koneeseen kun se tekee paloja ei siis seiso kun 2-3h ajattele kauan vesi seisoo putkissa matkalla kotiisi niistä radon kaivoista puhumattakaan

    • timpuri

      typerin juppien keksintö sitten robotti-imurin jälkeen. leluja ja ei kukaan tarvitse. Jääpaloja tulee 2 h pakastimessa sangollinen jos tarttee, ihan älytön keksintö, höpö höpö

    • ville

      Ostettiin tollanen LG:n side-by-side jossa kylmävesiautomaatti ja jääpalakone josta saa myös murskaa.

      Alunperin otettiin toi sen takia, kun tykätään juoda drinkkejä aika paljon (käytännössä n. 5 drinkkiä viikossa): jääpalojen ja jäämurskan laittaminen/tekeminen on oikeesti vaiva kun jääpaloja kuluu todella monta pussia viikossa. Aina kävi niin, että jää oli loppu.

      Nyt on sitten käynyt niin, että koska juodaan paljon sokerittomia sekamehuja, jääkaapin vesiautomaatti on käytössä jatkuvasti. Voin aivan suoraan sanoa, että on todellista luksusta saada aina kylmää, suodattettua vettä (vesiletkussa on suodatin), jonka annostelu sujuu yhdellä kädellä painalla lasi kiinni jääkaappiin. Loppui kertaheitolla veden valuttaminen ja vedessä olevan paskan ihmettely (talossa vanhat putket).

      En myöskään ole havainnut, että jääpalakone olisi millään tavalla likainen. Eipä siellä pakkasessa paljoa kuitenkaan bakteereja elä.

      Nyt kun tuota vesiautomattia on käyttänyt puoli vuotta en voisi kuvitella eläväni ilman sitä. Todellista arkipäivän luksusta, josta kannattaa maksaa.

      ps nuo koneet ovat jääkapissa niitä osia jotka hajoavat helposti. Kannattaa ehdottomasti ottaa esim. gigantista laajennettu 5v takuu, hintaa alle 100e.

      • timpuri

        noin sitä pitää, onpa hyvät perustelut miksi kannattaa yksi vesivahinko riski ottaa lisää keittöön, että käyttää niin paljon jaapaloja kun tekee grinkkejä päivittäin, heh heh...
        Minulla aina pakkasessa 100-200 palaa jos sattuisi maistumaan, eikä ne tarviste pusseja, on käteviä jääpalakuppeja, ja valmistettu kaikki lähdeveteen, mutta hupinsa kullakin. Toivottavasti maksa kestää kun on tuo 5 v. takuu koneella, minä vähän epäilen


      • Luksusta
        timpuri kirjoitti:

        noin sitä pitää, onpa hyvät perustelut miksi kannattaa yksi vesivahinko riski ottaa lisää keittöön, että käyttää niin paljon jaapaloja kun tekee grinkkejä päivittäin, heh heh...
        Minulla aina pakkasessa 100-200 palaa jos sattuisi maistumaan, eikä ne tarviste pusseja, on käteviä jääpalakuppeja, ja valmistettu kaikki lähdeveteen, mutta hupinsa kullakin. Toivottavasti maksa kestää kun on tuo 5 v. takuu koneella, minä vähän epäilen

        maistuu ihan kamalalta!

        Meilläkin on tuo LG, ja on yksi parhaista kodinkonehankinnoista. Pakastin ei jäädy ollenkaan (on ollut meillä nyt 3 vuotta, eikä ole pisaraakaan jäätä/lunta missään), on ulkonäköään tilavampi, sillä on normaalia syvempi ja tuo jääpalakone on aikaisemman kirjoittajan kommentoin "arjen luksusta", varsinkin kesällä. Kyllä meillä vieraat ainakin innoissaan hakevat jäitä ja jäämurskaa juomiinsa.

        Meillä tuo kone on yhdistetty suoraan vesihanaan, ja keittiön tasoon on nurkkaan laitettu vipu, josta vedentulon voi halutessaan katkaista.


      • ville
        timpuri kirjoitti:

        noin sitä pitää, onpa hyvät perustelut miksi kannattaa yksi vesivahinko riski ottaa lisää keittöön, että käyttää niin paljon jaapaloja kun tekee grinkkejä päivittäin, heh heh...
        Minulla aina pakkasessa 100-200 palaa jos sattuisi maistumaan, eikä ne tarviste pusseja, on käteviä jääpalakuppeja, ja valmistettu kaikki lähdeveteen, mutta hupinsa kullakin. Toivottavasti maksa kestää kun on tuo 5 v. takuu koneella, minä vähän epäilen

        Tuo vesivahinko lienee samaa luokkaa "miksi kävellä kun voit jäädä auton alle".

        Meillä vesiautomaatti on kytketty samaan sulkuun kuin apk eli molemmat saa kiinni yhdellä ranteen käännöllä, erittäin kätevää kun poistuu kotoa. Tottakai sitä voi spekuloida mikä on riski, että jääkaappi menee rikki ja alkaa vuotamaan, mutta eiköhän tässä vaiheessa olla jo hiukan sivuraitella koko keskustelussa? Sitäpaitsi jos se menisi rikki, niin onhan tässä maassa vakuutukset.

        Hyvä sinulle, jos nautit noista lähdevesijääpaloista. Itse koen vaan aika epäkäytännölliseksi läikkyvät asiat, jotka pitää olla luotisuorana pakkasessa. Hieman rajoittaa sitä tilankäyttöä. Tästä syystä käytössä oli jääpalapussit, mutta niiden kanssa leikkiminen on oikeesti aika turhaa touhua kun helpommalla voi selvitä.

        Ja ihan turhaa sinä minun maksasta olet huolissasi. Yksi drinkki päivässä, kun on niin vähän, että se ei täytä edes terveellisen nautintomäärän rajaa, joka miehillä taisi olla n. 3kpl ja naisilla pari.

        Kannattaa nyt muistaa, että makunsa kullakin. Meillä tuo automaatti on osoittanut koneeksi jota ei edes voida kuvitella luopua, vaikka ei sitä etukäteen olisi uskonout. Sen lisäksi, että siitä saa drinkkiin jäät, otamme koneen kautta kaiken juomaveden (ja on muuten kylmää toisin kuin hanavasi) ja käytämmä jäämurskaa mm. ruoanlaitossa kun kala/äyriäis/carpaccio tarjoiluastia pitää saada pidettyä viileänä. Tuokin on ihan näyttävän näköistä kun kutsuilla saa vaikka kylmäsavulohen jäämurskapedille.

        100% varmaan on, että myös seuraavassa kämpässä johon muutetaan tulee olemaan induktioliesi, laadukas kiertoilmauuni sekä jääpalakone. Erittäin mukavia asioita henkilölle, joka nauttii suunnattomasti ruoanlaitosta.


      • ville
        timpuri kirjoitti:

        noin sitä pitää, onpa hyvät perustelut miksi kannattaa yksi vesivahinko riski ottaa lisää keittöön, että käyttää niin paljon jaapaloja kun tekee grinkkejä päivittäin, heh heh...
        Minulla aina pakkasessa 100-200 palaa jos sattuisi maistumaan, eikä ne tarviste pusseja, on käteviä jääpalakuppeja, ja valmistettu kaikki lähdeveteen, mutta hupinsa kullakin. Toivottavasti maksa kestää kun on tuo 5 v. takuu koneella, minä vähän epäilen

        Tuo vesivahinko lienee samaa luokkaa "miksi kävellä kun voit jäädä auton alle".

        Meillä vesiautomaatti on kytketty samaan sulkuun kuin apk eli molemmat saa kiinni yhdellä ranteen käännöllä, erittäin kätevää kun poistuu kotoa. Tottakai sitä voi spekuloida mikä on riski, että jääkaappi menee rikki ja alkaa vuotamaan, mutta eiköhän tässä vaiheessa olla jo hiukan sivuraitella koko keskustelussa? Sitäpaitsi jos se menisi rikki, niin onhan tässä maassa vakuutukset.

        Hyvä sinulle, jos nautit noista lähdevesijääpaloista. Itse koen vaan aika epäkäytännölliseksi läikkyvät asiat, jotka pitää olla luotisuorana pakkasessa. Hieman rajoittaa sitä tilankäyttöä. Tästä syystä käytössä oli jääpalapussit, mutta niiden kanssa leikkiminen on oikeesti aika turhaa touhua kun helpommalla voi selvitä.

        Ja ihan turhaa sinä minun maksasta olet huolissasi. Yksi drinkki päivässä, kun on niin vähän, että se ei täytä edes terveellisen nautintomäärän rajaa, joka miehillä taisi olla n. 3kpl ja naisilla pari.

        Kannattaa nyt muistaa, että makunsa kullakin. Meillä tuo automaatti on osoittanut koneeksi jota ei edes voida kuvitella luopua, vaikka ei sitä etukäteen olisi uskonout. Sen lisäksi, että siitä saa drinkkiin jäät, otamme koneen kautta kaiken juomaveden (ja on muuten kylmää toisin kuin hanavasi) ja käytämmä jäämurskaa mm. ruoanlaitossa kun kala/äyriäis/carpaccio tarjoiluastia pitää saada pidettyä viileänä. Tuokin on ihan näyttävän näköistä kun kutsuilla saa vaikka kylmäsavulohen jäämurskapedille.

        100% varmaan on, että myös seuraavassa kämpässä johon muutetaan tulee olemaan induktioliesi, laadukas kiertoilmauuni sekä jääpalakone. Erittäin mukavia asioita henkilölle, joka nauttii suunnattomasti ruoanlaitosta.


    • Sabge

      Erilliset jääpalakoneet maksavat 120-190€, miksei ennemmin osta sellaista?
      Niissä ei vesi seiso lainkaan, koska pohjassa on tyhjennysproppu josta saa veden valutettua ulos.

      Esim. huuto.netissä muutama myyjä myy halvalla uusia laitteita.

    • Anonyymi

      Miksi ei vaan käytä pakastinta, miksi tehdä kaikesta niin mutkikasta ja vaikeaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1275
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1125
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1060
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      811
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      672
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      40
      657
    9. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    10. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      349
      625
    Aihe