Suostumuksellisuus

Anonyymi-ap

Viimeaikoina on ollut tapetilla suostumus seksissä ja sen puutteesta. Lähinnä on keskusteltu heteroista tässä kohtaa, mutta minua kiinnostaa kuinka yleistä tämä on lesbojen ja naisten välisessä seksissä ja kanssakäymisessä? Onko esim. ollut rintoihin tarttumista ilman lupaa ja annettu asian vaan olla vaikka se tuntui ahdistavalta? Miltä teistä muuten ylipäätään tuntuu suostumuksellisuus?

22

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjotan ehkä pikkusen ohi otsikon (eikä oo eka kerta), sori siitä 😉
      Tähän aluksi toki totean, jotta kyllä seksi vaatii aina molempien halukkuuden asiaan, eikä missään nimessä semmonen "kysymättä" tai tunnustelematta päällekäyminen ole hyväksyttävää.

      Sitten sen otsikon ohi. Mulle lievä "kauhistus" olisi suhteessa ihminen, jota ei saa ohimennessä koskettaa, kävelyllä ex tempore halata tai pussata sillon kun huulet sitä kaipaa. Eli tarttis olla sellainen vähintään pieneen läheisyyteen suostuvainen pl. tietenkin tietyt hetket eli ihan aina ei tartte 😁

    • Eiköhän se mee niin, että oli kyseessä mikä tahansa suhde, hetero, homo, mikä vain, että seksiin tarvitaan kummankin osapuolen tai jopa kaikkien osapuolten suostumus, muutenhan se olisi raiskaus. Tietysti parisuhteeseen kuuluu mielestäni kaikki läheisyys, koskettelu, läsnäolo, huomioiminen jne. Olla siinä sitä toista varten jopa. Ja tuo ei tarkoita, että siinä "pitää" olla toista varten vaan sehän tulee luonnostaan, mikäli välittää toisesta. Samoin suukottelut, hellimiset, hieronnat, ihon hivelyä sormen päällä, silittelyt ja tuhansia muita pieniä tekoja, jotka liittyvät oleellisesti suhteeseen. Mutta miten sitten öööö jos haluaa herättää toisen "hellästi" 😇 aamuun, uuteen päivään .. siinä pitää tietää, että se on sallittua, muuten voisi sekin tuntua toisesta epämiellyttävältä. Nämä asiathan yleensä puhutaan ja on keskinäiset "sopimukset", mitä saa ja voi tehdä ja mistä toinen tykkää ja mistä ei. Puhumalla selviää nuo kaikki ja siinä myös oppii tuntemaan toista paremmin. Eipähän tule sitten ikäviä yllätyksiä, jos toimiikin toisen mielestä väärin ja ainakin parisuhteen alussa oltava huomioiva kaikessa ennenkuin tosiaan oppii tuntemaan ja tietämään toisen mieltymykset. Mutta kaikkeen kuuluu siis se vapaaehtoisuus ja oma tahto eikä niitä rajoja saa ylittää, sillä jokaisella on oikeus koskemattomuuteen niin halutessaan. Toivottavasti en nyt saa taas hirveetä kritiikkiä mielipiteistäni, mutta toi on mun näkökulma ja käyttäydyn itse tuon mukaisesti. Ja en tykkäisi, jos en saisi suhteessa mennä vapaasti toista halaamaan tai silittelemään tai ettei toinen tulisi lähelleni, koska oon sen verran hellyyskpee kuitenkin lähes jatkuvasti, että haluan tuntea toisen läsnäolon, vaikka hän olisi missä tahansa eikä just siinä samassa tilassa kanssani. Taisin mennä osittain ohi aiheesta, sori, mutta halusin vain tuoda esille tuonkin puolen.

    • Anonyymi

      Totta. Omasta mielestä suhteessa hienointa on pienet kosketukset ja huomion osoitukset. Mutta suhteessa pitää saada sanoa myös ei, jos se kosketus sillä hetkellä tuntuu ahdistavalta, ilman että toinen ottaa siitä itseensä.

      Itse olen huomannut ja joutunut kokemaankin ahdistelua myös naisilta ja huomaan että olen ehkä katsonut läpi sormien jos puolituttu vitsillä on käynyt kiinni rintoihin, koska se oli nainen. Minut on myös heitetty pihalle jatkoilta, koska en halunnutkaan seksiä, koska olin liian humalassa.

      • Tottakai pitää olla oikeus sanoa ei, sillä joskus tarvitsee jokainen sitä omaa tilaa eikä sen pitäisi loukata toista millään tavalla vaan toinen kyllä ymmärtää tämän, mikäli on yhtään järkee päässä.


    • Anonyymi

      Mitä enemmän keskustelua asiasta, sen parempi.
      Ahdistelua, kähmimistä ja lupaa kysymättä tarttumista oon kokenut sekä miesten että naisten osalta. Esimerkki. Viimeksi eräs tuntematon nainen baarissa tarttui mua vyötäröstä takaapäin, ei oltu mitenkään keskustelu tai samassa porukassa. Olin
      närkästynyt enkä tykkää tuollaisista yllätyksistä yhtään. Koskemattomuus pitäisi olla nykyaikana itsestäänselvyys muttei sitä todellakaan ole.

    • Anonyymi

      Baarissa on joskus nuorempana lääpitty ilman lupaa. Aiheuttaa joko jähmettymisreaktion tai raivarin. Jälkimmäinen toki paras toimintatapa ja sen jälkeen henkilökunta kuvioon mukaan.

    • Tuntuis oudolta, jos omalle kumppanille ei saisi osoittaa pieniä hellyydenosoituksia esim silittää hiuksia, suukotella poskelle ym. mutta tottakait ei seksiin ilman suostumusta toisen lupaa ja sehän on itsestään selvyys.
      Itsellä on isot rinnat ja miehet, kun naisetkin tulleet kourimaan baarissa, mikä on tuntunut tosi pahalta 😪

      • Anonyymi

        Suututtaa kaikkien naisten puolesta jotka ko. paskapäistä käytöstä joutuu kohtaamaan. Varmaan meillä monella kokemusta tästä ihan nuoresta tytöstä lähtien. Mulla ainakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suututtaa kaikkien naisten puolesta jotka ko. paskapäistä käytöstä joutuu kohtaamaan. Varmaan meillä monella kokemusta tästä ihan nuoresta tytöstä lähtien. Mulla ainakin.

        mua ei koskaan ahdisteltu. ei miesten eikä naisten osalta.
        et oon onnekas kun mä en oo kokenut ahdistelua naisena. vaikka väitetään et jokainen nainen sitä on kokenut...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mua ei koskaan ahdisteltu. ei miesten eikä naisten osalta.
        et oon onnekas kun mä en oo kokenut ahdistelua naisena. vaikka väitetään et jokainen nainen sitä on kokenut...

        Miten olet onnistunut välttymään? Hyvä niin tietysti.


    • Anonyymi

      En koe ahdistavaksi olla naisten ahdistelun kohteena. Siitä puuttuu sellainen järkyttävä pelko mikä tulee miesten kanssa. Teen vuorotöitä ja ennen liikuin paljon taksilla yöaikaan, monta kertaa koin kamalaa pelkoa mieskuskien ahdistelun takia. Ei pelkästään sanallista. Ostin auton koska en halua enää liikkua takseilla. Jotenkin naiset ei pelota ja kun sanoo ei niin kaikki on kyllä ymmärtäneet kerrasta. Kyllä se pitäisi huomata sanomattakin onko nainen kiinnostunut vai ei.

      • Anonyymi

        millä tavalla sua on ahdisteltu takseissa? 😐

        tuohon et pitäisi sanomattakin olla selvää huomata niin ei se niin yksinkertaista ole. Itse ainakin huono näyttämään ilman sanomatta et olen muutenkin kiinnostunut kuin kaverillisesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        millä tavalla sua on ahdisteltu takseissa? 😐

        tuohon et pitäisi sanomattakin olla selvää huomata niin ei se niin yksinkertaista ole. Itse ainakin huono näyttämään ilman sanomatta et olen muutenkin kiinnostunut kuin kaverillisesti

        Muutaman kerran on ehdoteltu ja puhuttu vihjaavasti. Yhden kerran kuski ehdotti suoraan maksua luonnossa. Pahin kerta oli kun kuski näytteli sukukalleuksiaan perille päästyä. Tuosta jäi kammo käyttää taksia. Edelleen asia ahdistaa välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutaman kerran on ehdoteltu ja puhuttu vihjaavasti. Yhden kerran kuski ehdotti suoraan maksua luonnossa. Pahin kerta oli kun kuski näytteli sukukalleuksiaan perille päästyä. Tuosta jäi kammo käyttää taksia. Edelleen asia ahdistaa välillä.

        siis herranjestas. ei vois uskoa et noin moni ihminen on häiriintynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis herranjestas. ei vois uskoa et noin moni ihminen on häiriintynyt.

        Jep.. Mietin vaan että minkälaista häirintä on silloin kun nainen on vaikka todella humalassa...


    • Anonyymi

      Tärkeä asia. Pitäisi olla itsestäänselvyys, mutta kaikille ei ole. Onko parisuhteessa yhteisymmärrystä rajoista? Entä tapailukumppanit? Puolitutut? Tuntemattomat? Moni odottaa muiden suhtautuvan samoin kuin itse, eikä keskustella kunnolla. Vai puhutaanko asiasta ollenkaan? Kaikenlainen toiseen kajoaminen pitäisi tapahtua yhteisymmärryksessä.

      • Anonyymi

        Rajaton/ heikot rajat omaava käytös, oletuksien tekeminen toisesta ja puutteelliset vuorovaikutustaidot. Tässäpä ihmissuhteiden kolme basic probleemaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rajaton/ heikot rajat omaava käytös, oletuksien tekeminen toisesta ja puutteelliset vuorovaikutustaidot. Tässäpä ihmissuhteiden kolme basic probleemaa.

        Keskustelulla pääsisi oletuksista. Ongelma tulee tosiaan siinä, että ihmissuhteissa molemmat ehkä ottavat omat oletuksensa itsestään selvinä kyseenlaistamatta niitä. Kaikki eivät ole tottuneet puhumaan asioista. Toisaalta tällaiset erot näkyvät jo suhteen alussa, joten täysin epäsopivia pareja muodostuu varmaan harvoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustelulla pääsisi oletuksista. Ongelma tulee tosiaan siinä, että ihmissuhteissa molemmat ehkä ottavat omat oletuksensa itsestään selvinä kyseenlaistamatta niitä. Kaikki eivät ole tottuneet puhumaan asioista. Toisaalta tällaiset erot näkyvät jo suhteen alussa, joten täysin epäsopivia pareja muodostuu varmaan harvoin.

        Mitä enemmän puhetta parisuhteeseen liittyvistä odotuksista ennen vakavampaa sitoutumista, sen parempi. Tulee vähemmän ikäviä yllätyksiä. Mulla ei riitä kärsivällisyys tutustumiseen, jos puhetta saa ihan kalastella ja naista sulatella iätajat rehelliseen keskusteluun. Kyllästyn aika pian ja siirryn eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä enemmän puhetta parisuhteeseen liittyvistä odotuksista ennen vakavampaa sitoutumista, sen parempi. Tulee vähemmän ikäviä yllätyksiä. Mulla ei riitä kärsivällisyys tutustumiseen, jos puhetta saa ihan kalastella ja naista sulatella iätajat rehelliseen keskusteluun. Kyllästyn aika pian ja siirryn eteenpäin.

        Samaa mieltä, täytyy osata puhua asioista.


    • Anonyymi

      Suostumus on selkeä asia, joko se on tai ei ole. Normaaliälyinen tietää säännöt ja noudattaa niitä jos haluaa. Jos älykkyys on sillä tasolla, ettei ymmärrä sääntöjä, ei pysty yksin liikkumaan missään. Nollatoleranssi ahdisteluun, sukupuoli on siinä sivuseikka. Tyypillinen tilanne on baari tai joku muu missä ollaan humalassa. Portsari heittää ahdistelijan ulos, kun hakee jonkun baarin työntekijöistä paikalle.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä ja yleensä noi baaritilanteet onkin ihan selkeitä. Epäsuoremmat tilanteet on paljon hankalampia. Pitää arvioida mitä tapahtui, miten kuuluu toimia jne.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2078
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1602
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1598
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1227
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1194
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    Aihe