Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Naiduksi neidiksi vai not?

Onko haaveissasi mennä naimisiin? Jos on, niin miksi ja jos ei ole, niin miksi?

46

609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laitetaan tähän viä jatkokysymystä. Jos naimisiin meno on haaveissasi, niin tahtositko mieluummin kosia ite vai tulla kosituksi? 😁

    • No mutta riippuuhan se myös siitä toisesta, miten nuo asiat menee, eikö? Ja miksi haluaa naimisiin, niin eiköhän se ole se pointti, että on valmis viettämään lopun elämäänsä sitoutuen tuohon toiseen ihmiseen. En jaksa uskoa, että kukaan menisi naimisiin muuten vain, mutta tietysti joskus se on myös taloudellisesti huomioon otettava seikka itse kelläkin eli joillakin voi olla myös tuo perusteena avioliitolle. Oon tietoinen eräästäkin tapauksesta, jossa kaksi naista meni vihille ihan vain siksi, että saivat paremmin etuisuuksia mm. Kelalta, vaikkei heillä edes suhdetta minkäänlaista ollutkaan paitsi ihan kaveruus vain. Näin he pystyivät tulemaan toimeen paremmin taloudellisesti, kun kumpikin opiskeli.

      • Tämä oli vain haaveilu kysymys ja tottakai se ompi yhteinen tahto jos tuommoseen lähtee 😊
        Mä en ole koskaan lähtenyt, mutta ei mua ole koskaan kosittukaan. En tiiä johtuuko kosimattomuus enemmän siitä, jottei tahtoa ole toisillakaan ollut, vai siitä, etten elettäkään siihen suuntaan ole koskaan itse tehnyt. Mä olen ollut sitä mieltä, etten mene koskaan naimisiin. Ketään en ole niin paljon "edellisessä" elämässäni rakastanut ja rakkaus on ainoa asia, jonka vuoksi naimisiin menisin.
        Nyt, kun olen nähnyt itseni muutaman kerran naiseen ihastuneena, niin en voi enää ehkä sanoa, jotta en varmasti koskaan. Epätodennäköistä se silti on.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Tämä oli vain haaveilu kysymys ja tottakai se ompi yhteinen tahto jos tuommoseen lähtee 😊
        Mä en ole koskaan lähtenyt, mutta ei mua ole koskaan kosittukaan. En tiiä johtuuko kosimattomuus enemmän siitä, jottei tahtoa ole toisillakaan ollut, vai siitä, etten elettäkään siihen suuntaan ole koskaan itse tehnyt. Mä olen ollut sitä mieltä, etten mene koskaan naimisiin. Ketään en ole niin paljon "edellisessä" elämässäni rakastanut ja rakkaus on ainoa asia, jonka vuoksi naimisiin menisin.
        Nyt, kun olen nähnyt itseni muutaman kerran naiseen ihastuneena, niin en voi enää ehkä sanoa, jotta en varmasti koskaan. Epätodennäköistä se silti on.

        Harkitsisin asiaa kyllä, mikäli se tulisi ajankohtaiseksi asiaksi, jos toinen sitä haluaisi, mutta ei mulla itselläni ehkä mikään hinku ole päästä kosimaan/kosittavaksi. Sekin tulee luonnostaan, mikäli on tullakseen, mutta ei toki kaikkien kanssa tulisi kysymykseen. Tuo on niin intiimi asia, että vaatii sen tietyn tunteen, tietyn varmuuden ja ties mitä ennenkuin voisi edes alkaa ajatella koko asiaa. Mutta mutta .. tosiaan se riippuisi niin paljon koko tilanteesta ja paljon muustakin ennenkuin voisi olla varma. Periaatteessa minulla ei ole mitään avioliittoa vastaan siis, sehän on luonnollinen asia, mutta vaatii molemmilta sen tietyn sitoutumisen ja se on sitten jo toinen juttu, keiden kanssa voisi edes harkita asiaa, kaikki kun eivät ole vaimomatskua, ei missään nimessä ja suotakoon se heille.


    • Anonyymi

      Ei ole, mulla on muita haaveita ja tavoitteita. En usko että avioliitto lisää onneani tai tyytyväisyyttäni. Ei se nyt kokonaan nounou ole, mutta perustelut pitäis olla paitsi järkeenkäypiä, yhteisiä seurusteluvuosia takana riittävästi että naisen niin lumoava, että suostuisin harkitsemaan.;)

      • Millainen on niin lumoava nainen? 😁


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Millainen on niin lumoava nainen? 😁

        se on se tunne lumoavuudesta. ei voi kuvailla toiselle.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Millainen on niin lumoava nainen? 😁

        En ole vielä tavannut lesbonaisissa muttei mul oo kiirettä löytääkään just nyt.;)


    • Anonyymi

      Kyllä, aion mennä naimisiin kun kunnon tilaisuus ilmaantuu. Seuraavan seurustelukumppanin kanssa mielellään. Ei jaksa enää suhdeyrityksiä, joten valittava heti tiukalla seulalla. Seurustelua pari vuotta, jos menee hyvin, sitten kihloihin. Kihloissa pari vuotta, ja jos edelleen menee hyvin, astellaan alttarille.

      Aikaisemminkin olisi ollut tilaisuuksia mennä naimisiin, mutta en tarttunut niihin joistakin syistä.

    • Ei ole minun haaveissani mennä naimisiin, ellei se olisi ehdottomasti toisen toive, niin kait voisin silloin harkita asiaa.
      Ei naimisiin meno muuta suhdetta mitenkään, ellei sitten olisi siitä rahallinen hyöty.

      • Niin, jos tuo olisi toisen toive ja se hänet onnelliseksi tekisi... Rahallinen hyöty ei ole ainakaan omassa ajatusmaailmassa pätkääkään vaikuttava tekijä.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Niin, jos tuo olisi toisen toive ja se hänet onnelliseksi tekisi... Rahallinen hyöty ei ole ainakaan omassa ajatusmaailmassa pätkääkään vaikuttava tekijä.

        No jos toinen kuolla kupsahtaa, niin saahan sitä lesken eläkkeen, mutta joo ei mullekkaan ole, se rahallinen hyöty, se tärkein juttu.


    • Anonyymi

      Ei ole välttämättömyys mennä naimisiin. Voisin mennä, mutta en jaksaisi sitä rahantuhlausta niihin. Jos yhteisiä lapsia hankittaisiin, niin silloin.

      Yhden ihmisen kanssa olisin mennyt naimisiin, jos hän olisi halunnut.

    • Anonyymi

      Voin pamauttaa naimisiin, jos tulee hyvä syy. Ja sehän tulee.

      • Anonyymi

        Jaa katsotaanpa miltä tarjonta vaikuttaa...

        1)Kävisikö riitelevä pirttihirmulesbo perinteisillä arvoilla?
        2)Henkisyyteen ja uskonnollisuuteen hörähtänyt mahd. kaappilesbo?
        3)Maaseudulle kumppaninsa kanssa eristäytymään haluava?
        4)Suurlapsiperheen omaava myöhäisherännyt mahdollisesti suhteessa vielä miehen kanssa?
        5)Terapeuttihoivaajaksi päihdeongelmaiselle?
        6)Aseksuaalinen kämppäkaveri, saattaa sisältää halailua?
        7)Osa-aikasuhde polypanbiqueernaiseen joka asuu miehen kanssa ihan vaan sattumoisin mutta hei-kaikki -mun-suhteet- on-yhtä-tärkeitä -ja- mitään hierarkioita- ei -ole -koska -mä -sanon -niin?
        8)En-tiedä-mitä-haluun-enkä-eti-mitään-kattellaan -nainen passiivisella elämänasenteella?
        9) Tule ja pelasta mut mun elämältä -nainen, rakastan ja tarraudun niin että tukehdutan sut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa katsotaanpa miltä tarjonta vaikuttaa...

        1)Kävisikö riitelevä pirttihirmulesbo perinteisillä arvoilla?
        2)Henkisyyteen ja uskonnollisuuteen hörähtänyt mahd. kaappilesbo?
        3)Maaseudulle kumppaninsa kanssa eristäytymään haluava?
        4)Suurlapsiperheen omaava myöhäisherännyt mahdollisesti suhteessa vielä miehen kanssa?
        5)Terapeuttihoivaajaksi päihdeongelmaiselle?
        6)Aseksuaalinen kämppäkaveri, saattaa sisältää halailua?
        7)Osa-aikasuhde polypanbiqueernaiseen joka asuu miehen kanssa ihan vaan sattumoisin mutta hei-kaikki -mun-suhteet- on-yhtä-tärkeitä -ja- mitään hierarkioita- ei -ole -koska -mä -sanon -niin?
        8)En-tiedä-mitä-haluun-enkä-eti-mitään-kattellaan -nainen passiivisella elämänasenteella?
        9) Tule ja pelasta mut mun elämältä -nainen, rakastan ja tarraudun niin että tukehdutan sut.

        Sun vaihtoehdot kuulostaa huonoilta, mulla on muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun vaihtoehdot kuulostaa huonoilta, mulla on muuta.

        Se on hyvä se.;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa katsotaanpa miltä tarjonta vaikuttaa...

        1)Kävisikö riitelevä pirttihirmulesbo perinteisillä arvoilla?
        2)Henkisyyteen ja uskonnollisuuteen hörähtänyt mahd. kaappilesbo?
        3)Maaseudulle kumppaninsa kanssa eristäytymään haluava?
        4)Suurlapsiperheen omaava myöhäisherännyt mahdollisesti suhteessa vielä miehen kanssa?
        5)Terapeuttihoivaajaksi päihdeongelmaiselle?
        6)Aseksuaalinen kämppäkaveri, saattaa sisältää halailua?
        7)Osa-aikasuhde polypanbiqueernaiseen joka asuu miehen kanssa ihan vaan sattumoisin mutta hei-kaikki -mun-suhteet- on-yhtä-tärkeitä -ja- mitään hierarkioita- ei -ole -koska -mä -sanon -niin?
        8)En-tiedä-mitä-haluun-enkä-eti-mitään-kattellaan -nainen passiivisella elämänasenteella?
        9) Tule ja pelasta mut mun elämältä -nainen, rakastan ja tarraudun niin että tukehdutan sut.

        10) Seksikeskeinen kinky tai muuten tiettyjä seksirooleja odottava, yleensä bottomnainen mankumassa tophenkistä dynaamista osapuolta. Lapsellisen tai sekavan oloinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10) Seksikeskeinen kinky tai muuten tiettyjä seksirooleja odottava, yleensä bottomnainen mankumassa tophenkistä dynaamista osapuolta. Lapsellisen tai sekavan oloinen.

        11) Kissa- tai koiralauman äidiksi ryhtynyt (hmm mahtuukohan kumppani vielä johonkin nurkkaan?)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11) Kissa- tai koiralauman äidiksi ryhtynyt (hmm mahtuukohan kumppani vielä johonkin nurkkaan?)

        12) Tinderkiukuttelija, yleensä tuittuilee jo profiilissaan ja laatinut pitkän listan, mitä nainen ei saa olla.

        Olikohan siinä suurin piirtein kaikki oleelliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa katsotaanpa miltä tarjonta vaikuttaa...

        1)Kävisikö riitelevä pirttihirmulesbo perinteisillä arvoilla?
        2)Henkisyyteen ja uskonnollisuuteen hörähtänyt mahd. kaappilesbo?
        3)Maaseudulle kumppaninsa kanssa eristäytymään haluava?
        4)Suurlapsiperheen omaava myöhäisherännyt mahdollisesti suhteessa vielä miehen kanssa?
        5)Terapeuttihoivaajaksi päihdeongelmaiselle?
        6)Aseksuaalinen kämppäkaveri, saattaa sisältää halailua?
        7)Osa-aikasuhde polypanbiqueernaiseen joka asuu miehen kanssa ihan vaan sattumoisin mutta hei-kaikki -mun-suhteet- on-yhtä-tärkeitä -ja- mitään hierarkioita- ei -ole -koska -mä -sanon -niin?
        8)En-tiedä-mitä-haluun-enkä-eti-mitään-kattellaan -nainen passiivisella elämänasenteella?
        9) Tule ja pelasta mut mun elämältä -nainen, rakastan ja tarraudun niin että tukehdutan sut.

        AHHHAHA! Kiitos piristyksestä tylsään lauantaihin! Surullista mutta näissä on pieni totuuden siemen. Onneksi esimerkiksi terapian vaikutus ja tärkeys tiedetään paremmin ja ei hävetä sitä kuin ennen. Osataan myös puhua ja kertoa omista odotuksista enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AHHHAHA! Kiitos piristyksestä tylsään lauantaihin! Surullista mutta näissä on pieni totuuden siemen. Onneksi esimerkiksi terapian vaikutus ja tärkeys tiedetään paremmin ja ei hävetä sitä kuin ennen. Osataan myös puhua ja kertoa omista odotuksista enemmän.

        Kyllä. Kirjoitinkin toisessa ketjussa, että deittailu olisi mukavampaa jos ihmiset kävisivät puhumassa ongelmistaan vaikka sille terapeutille.
        Mitä enemmän itsestään ja odotuksistaan kertoo toiselle, sen parempi musta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Kirjoitinkin toisessa ketjussa, että deittailu olisi mukavampaa jos ihmiset kävisivät puhumassa ongelmistaan vaikka sille terapeutille.
        Mitä enemmän itsestään ja odotuksistaan kertoo toiselle, sen parempi musta.

        Niimpä! Ja valitettavasti melkein jokaisella sateenkaarevaan yhteisöön kuuluvalla näitä on. Mielenterveysongelmissa ei ole mitään hävettävää, mutta kumppani/äiti/ muu sellainen ei ole terapeutti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä! Ja valitettavasti melkein jokaisella sateenkaarevaan yhteisöön kuuluvalla näitä on. Mielenterveysongelmissa ei ole mitään hävettävää, mutta kumppani/äiti/ muu sellainen ei ole terapeutti.

        Aivan. Ja samaa mieltä ettei noissa mitn hävettävää ole omissa silmissäni. Osalla vain ei ole juuri mitään rajojen tajua siinä, mikä on ns omaa työstettävää ja missä voi taas odottaa kumppanilta tukea. Kumppani ei saa missään tapauksessa olla se johon kaadetaan kaikki paha olo kaikista asioista ja kokemuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Ja samaa mieltä ettei noissa mitn hävettävää ole omissa silmissäni. Osalla vain ei ole juuri mitään rajojen tajua siinä, mikä on ns omaa työstettävää ja missä voi taas odottaa kumppanilta tukea. Kumppani ei saa missään tapauksessa olla se johon kaadetaan kaikki paha olo kaikista asioista ja kokemuksista.

        Ja sitten kun se kaadetaan niskaan ekoilla treffeillä humalassa. RUN! okei antaisin toisen mahdollisuuden, mutta en enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten kun se kaadetaan niskaan ekoilla treffeillä humalassa. RUN! okei antaisin toisen mahdollisuuden, mutta en enempää.

        Herää kysymys missä liikutte. Mun tuttavapiirissä on ihan toisenlaista porukkaa. Lista on huono vitsi.


    • Anonyymi

      Sormus on tyylikäs sitoutumisen symboli ja sitä olisi hieno kantaa.

      • Olen minäkin tuommosta kantanut, tosin ketjussa kaulalla vain, satavuotta sitten jonkun luokkasormusta, kun sillon oli vähän semmonen tapa 😁


    • Anonyymi

      Kerran ollut ja toista kertaa en mene. Ite kosin. Niin ku saan kaikki tehdä aina ite, perkele. :)

      -Jasu-

      • Etkö sittenkään jos joku reipas (sun puolestasi) kosii? 😁


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Etkö sittenkään jos joku reipas (sun puolestasi) kosii? 😁

        No en kyllä halua enää ahdasta avioliittoa solmia. En nää siinä mitään hienoa tai maagista, vain byrokratian.

        Kahden ihmisen rakkaus ja halu elää yhdessä on ainoa sinetti mitä kaivataan. Muu sooloilu on turhaa.

        -Jasu-


      • Anonyymi kirjoitti:

        No en kyllä halua enää ahdasta avioliittoa solmia. En nää siinä mitään hienoa tai maagista, vain byrokratian.

        Kahden ihmisen rakkaus ja halu elää yhdessä on ainoa sinetti mitä kaivataan. Muu sooloilu on turhaa.

        -Jasu-

        Ymmärrän 😊 Öitä sinnekin 😴


    • Anonyymi

      Otsikkoon viitaten, neitiä on naitu. Ja muihin vastaaminen ei tuota vaikeutta, ei kiitos.

    • Anonyymi

      Tämän keskustelun perusteella osa on niin vihamielisellä asenteella matkassa, ettei ole ihmekään jos seuran haku mättää.

      • Noh, ehkä tämä oli liikaa semmonen asennekysymys 😉


      • No joo.. Tänne on hyvä purkaa turhautumista ja pettymyksiä, mitä on tullut, mutta onneksi todellinen todellinen maailma on erilainen. Kannattaa kehittää muita tapoja purkaa pettymykset.


      • Anonyymi

        Mikä tekee siitä vihamielistä jos toteaa, ettei sellaiset perinteiset asiat ole kaikille se virstanpylväs?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tekee siitä vihamielistä jos toteaa, ettei sellaiset perinteiset asiat ole kaikille se virstanpylväs?

        Nämä provot, jotka yrittää mustamaalata ja syöttää ideaa että kaikilla on päässä vikaa. Ei todellakaan pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä provot, jotka yrittää mustamaalata ja syöttää ideaa että kaikilla on päässä vikaa. Ei todellakaan pidä paikkaansa.

        Sun huumoritajullas tuli vaan raja vastaan. Ei sen kummempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun huumoritajullas tuli vaan raja vastaan. Ei sen kummempaa.

        Selitystä, painu muualle häiriköimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitystä, painu muualle häiriköimään.

        No auts.


    • Anonyymi

      44 vuotta yhdessä .tarttee sopankeittäjää :)

      245838

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      En näe tarvetta mennä naimisiin. Minulle turha muodollisuus minkä skippaan. Myöskään lapsia en halua. Ymmärrän heitä, jotka haluaa yhteisiä ja tarviivat juridisen suojan sitä varten.

      • Anonyymi

        No mulla on lapsiakin, mutta en heidän takiaan sittenkään aio naimisiin mennä. En myöskään halua periä kumppanilta mitään, joten periköön lapset tai joku muu. Mä voin siurtyä uuteen osoitteeseen siinä kohtaa, kun toisesta aika jättää.

        Mulle oleellisinta on muutenkin ihminen, ei omaisuus, niin juridinen puoli tuntuu siksi itsestäni turhalta syyltä avioitua.

        Mutta ymmärrän myös, että ihmiset kukin kokee tavallaan ja se on ok. :)

        -Jasu-


    • Anonyymi
      UUSI

      En ole haaveillut. Ehkä jos tulee käsittämättömän upea lesbonainen jonka kanssa on helppoa olla ja elää, niin saatanpa harkita. :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2172
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1886
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1558
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1550
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1462
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1291
    Aihe