Lopetin yht'äkkiä masennuslääkkeet ja tilalle tuli pakko-oireet

Anonyymi-ap

Ensiksi tuli pakkoajatukset itsensä ja muiden vahingoittamisesta esim. veitsen nuoleminen kielellä. Veitsien näkeminen puistatti minua ja niin tekee vieläkin.

Toinen pakkoajatus oli kokeilla kestääkö silmät jos työnnän ne käynnissä olevaan imuriin. Typeriä ajatuksia tiedän, mutta pakon omaisia mitä en saanut pois ja vieläkin ne ilmaantuu hetkittäin.

No nyt on alkanut pakko-oireet. Itsestään puhuminen ns. tietyn mitään sanomattoman sanan toistaminen ja käsien heiluttaminen samalla...samalla minusta on tullut kauhean "kiireinen". Heittelen tavaroita tieltäni, puhun ihmisille nopeasti ja vastaan heille esittämiini kysymyksiin ja olen malttamaton kaikessa.

No itsehän lopetin lääkkeet juu. Tein tämän ihan säästösyistä kun ei ole ollut rahaa oikein. Niin kun menee ns. hyvin ilman masennusta niin ajattelin säästää. Eikä minua masenna nytkään. Käyttäydyn vaan oudostija pakkoajattelen.

Muilla vastaavia kokemuksia? Tai muita kokemuksia lääkkeiden omatoimisesta lopettamisesta?

16

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      joo. Lopetin aspiriinin oton, niin päähän alkoi koskea.

      • Anonyymi

        Voit mennä takas nuolee äitiäs.


      • Anonyymi

        Sama vika rahikaisella.


    • Anonyymi

      Yleensä ihminen paranee heti kun lopettaa ne hallusinaatioita aiheuttavat lääkkeenä myytävät hermomyrkyt

    • Anonyymi

      Oliks sulla OCD ajatuksii ennen lääkettä?

      • Anonyymi

        Oli joskus. Pakkoajatuksia ja itsensä testailua ajatustasolla olenko homo tai kiihottaako miehet mut se meni jo ohi lähinnä iän myötä.

        Nyt tosiaan tuli nämä veitsen nuolemis pakkoajatukset (tulee elokuvasta Cabin in the woods) ja partaveitsien mussuttaminen suussa ja nyt hitto nämä pakkotoiminnot ja kotona ääneen sanominen. Onneksi ei vielä levinnyt ns.kadulle.

        Pakkoajatuksia lievittää ja poistaa nämä pakkotoiminnot(pään pyörittäminen/käsien heiluttaminen) ja itsekseen puhuminen.


    • Anonyymi

      Masennuslääkkeet muuttavat aivojen toimintaa ja vääristävät asioiden ja toiminnan hahmottamista, varsinkin jos niitä syö pitkään ja suuria määriä. Kun lääkkeiden vaikutus loppuu elimistöstä tulee vieroitusoireita, mikä tarkoittaa että fyysinen elimistö ja aivotoiminta alkavat palautua normaaliksi pikkuhiljaa. Tässä prosessissa toiminta saattaa heittelehtiä mitä ihmeellisimpiin toimintatapoihin koska oma kontrolli on lääkkeillä lamaannutettu.

      Tiedän parikin ihmistä jotka lopettivat lääkkeet heidän ajattelunsa ja käytöksensä muuttuivat pakko-oireiseksi. Toisella oli jo persoonassaan lievää ajattelun jumiutumista ja tarkastelua joka ei koskaan haitannut normaalia elämää, mutta lääkkeet laukaisivat olon voimakkaaksi pakko-oireiluksi joka haittasi elämää kovasti kun käyttäytymiseen tuli omituisia piirteitä.

      Ymmärrän että nämä ovat lääkkeiden aiheuttamia ja ohimeneviä ilmiöitä, varsinkin kun itse tunnistaa ne noin selvästi.Sairaan roolia ei kannata missään tapauksessa ottaa itselleen vaikka lääkäri sitä luultavasti ehdottaisi jos hänelle näistä puhuu.

    • Anonyymi

      Kärsit stressistä liiku enemmän luonnossa lue kirjoja keskeytä ajatukset kokeile sertraliinia ja rauhoittavaa lääkitystä esim diapam ja lyricaa. Poista asiat mitkä luo stressiä ole enemmän ulkona ihmisten kanssa.

      • Anonyymi

        Ojasta allikkoon


    • Anonyymi

      Meillä kanssa alkoi ilmetä pakko-oireita ja kummallisia ajatuskuvioita kun lääkkeet lopetettiin. Aivojen vahingoittamista lisää vielä sähköhoito joka teki selvästi persoonallisuuteen omituisia piirteitä. Hyvä kun tällainen haitta tuli puheeksi ja tieto leviää.

    • Anonyymi

      Pakko oireet johtuvat psyykenlääkkeistä jotka myrkyttää aivokemiaa.

      • Anonyymi

        Ne vaan alkaa vähän ennen kuin lääkitys.


    • Anonyymi

      Mulla loppu vaan masennuslääkkeiden haittavikutukset.

    • Anonyymi

      Hei!

      Olen itse kärsinyt pakko-ajatuksista koko ikäni. Oma vinkkini sinulle on että hakeudu mahdollisimman ajoissa terapiaan. Omat ocd oireeni menivät vuosi vuodelta pahemmaksi. Olisi tärkeä saada ne pysäytettyä mahdollisimman pian. Tai ainakin oppia keinoja lieventämään niitä ja selviämään niiden kanssa.

    • Anonyymi

      Viina auttaa ahdistaviin ajatuksiin.

      • Anonyymi

        Joo, voi auttaa hetkeksi, humalan ajaksi.
        Ahdistus palaa kuitenkin pään selvittyä, krapulassa ja sen jälkeenkin, ja voi olla vielä voimakkaampaa kuin ennen juomista.
        En suosittelisi viinaa lääkkeeksi mielenterveyden hoidossa, ajan myötä kaikki vaan pahenee.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe