Tuli mieleen, että voikos raa´asta kananmunan syönnistä olla jotain haittaa sikiölle..? En nyt tietenkään ole kananmunaa kennosta sellaisenaan syönyt, mutta kun olen leiponut, niin olen joka kerta syönyt vähän sitä taikinaakin, sen kummemmin ajattelematta että siinä on sitä raakaa kananmunaa.
raaka kananmuna?
6
3039
Vastaukset
- Jutta
En ole ihan varma, mutta ihan kuin olisin jostain lukenut, että ei ole suositeltavaa...
- raakana
salmonellan takia.. kanan, ja kananmunan oltava kypsennetty väh. 75 asteessa jotta salmonellapöpöt kuolee... ei varmaan ole hyväksi raskausaikana sitä salmonellaa sairastaa.. myös nuo muut ruokamyrkytysten aiheuttajathan on sellasia keskenemenojen aiheuttajia.. kuten listeria ja toksoplasma ynnä muut ynnä muut..
- kananmunaa
Itse olen ehkä pari kertaa raskauteni aikana paistanut itselleni kananmunaa, ja jättänyt keltuaisen hieman raa'aksi. En ole mistään lukenut enkä kuullut että siitä voisi olla haittaa. Jos se olisi ehdoton ei ruokavaliossa, olisi siitä varmaankin joku maininnut.
Harvoin suomalaisissa kananmunissa kuitenkaan salmonellaa löytyy!
Mutta jos oikein tarkka haluaa olla, niin sitten saa alkaa välttelemään ties mitä ruokia... - syön
taikinaa kananmunasta huolimatta. Kansainvälisesti ajateltun kananmunissa on salmonellariski, minkä takia raakaa kananmunaa ei saisi syödä (edes silloin kun ei ole raskaana), mutta olen useampaan kertaan lukenut, että suomalaiset kanat syövät niin puhdasta ruokaa, ettei Suomessa ole kananmunissa salmonellaa tavattu. On siis turvallista syödä raakaa kananmunaa.
Tietysti, jos haluaa hysterisoida, niin sitten ei syö. Koko ikäni olen kuitenkin taikinaa syönyt, eikä koskaan ole salmonellaa tullut, joten en usko niin huonoon tuuriin, että juuri raskausaikana tulisi. - niiju
miten on sitten majoneesin kanssa siinähän käytetään raakaa kananmunaa??!!
- Kyllä
lopetatte tuommoisen älyttömyyksiin menemisen!!! Saatte loputtoman listan kielletyistä ruoka-aineista jos olette noin vainoharhaisia.
Kysykää neuvolasta mitä ruoka-aineita ei olisi suositeltavaa syödä, ja noudattakaa niitä ohjeita.
ÄLKÄÄ lukeko tältä palstalta näistä asioista mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152846
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1272736En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781783Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371342Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va641324- 471108
- 991011
- 109866
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833