Miten vietätte joulua?

Itse olen jouluaaton töissä, mutta joulupäivänä menen perheeni ja ystävien luokse käymään. En kauheesti joulusta perusta ja nykyään vähän turhan kaupallista ja höösätä yhden joulun takia.

20

857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jouluna on vapaata ja vietän ystävien ja sukulaisten kanssa. Pidän joulua tärkeänä ja laittelen jo joulukoristeita. Joulu katkaisee talven ankeuden ja siitä pitää ottaa kaikki irti. En tarkoita lahjavuoria.

    • Anonyymi

      Sukulaisissa menee näin sinkkuna. Joulun vietto on mukavaa ja rennoissa merkeissä juhlitaan. Syödään hyvin, pelataan lautapelejä, lueskellaan ja ollaan vain. Meillä on tapana hankkia lahjojakin, muttei hiki päässä vouhoteta.

    • Anonyymi

      En lue itseäni jouluhössöttäjäksi, vaikka laitan jouluruokia ja muutakin tunnelmaa. Musta on kiva juhlia aina kun on tilaisuus. Lahjatkin kuuluu jouluun.

    • Anonyymi

      Aattona mennään lapsen isovanhemmille syömään ja seuraavana päivänä mun siskon luo kylään. Rauhallisesti kotosalla loput päivät. Toivottavasti pääsisi pulkkamäkeen 3-vuotiaan kanssa. Vaimon kanssa katsotaan iltaisin elokuvia, syödään ja juodaan glögiä. Eli aika perinteistä luulisin. Mä rakastan joulua.

    • Anonyymi

      Joulun päivät kaikki töissä iltavuorossa.

    • Anonyymi

      Näillä näkymin perinteiseen tapaan perheen ja muutaman muun läheisen kanssa. Viikko vapaata yhteensä. Muutakin ohjelmaan mahtuisi. Aika basic koristelun puolesta, hyvät ruuat ja lahjan hankin jokaiselle.

    • Asfalttimetsä

      Joulu on ihanaa aikaa kynttilöineen ja joululauluineen. Töissä kaikki illat tänä vuonna, mutta nautin silti 🙂

      • Niimpä ja joulukatu tuo vähän piristystä valoineen..


    • Anonyymi

      Hienoa sinulla on työ ystävät ja perheet joiden luona voit käydä visitillä.Osasto tässä vastata ei kai minun kulu kun naisena minun juttu on mies. Vastan vain aloitus koska olen ihminen joka myös Helsinki marssi pride kulkuessa IHMIARVON JA TASA ARVON PUOLETA. Olin samasta suustä pride irkossa Alppilan kirkko Kallio Helsinkiä kesällä.Montaa teitä ei ollut.Ihmetelin miksi?Vain kouralinen ihmisiä.Vaikka messu oli kaunis ja liikutava,kuin kaikkien puheet alttarilla.Tänä jouluna ole ysin. Joten joulua en niin sanotusti vietä.Odotan kyllä kerrostalon Joulu saunaa.Ystäviäni sukuani on kuollut todella paljon syy yksin . Kun kuitenkin vapaa ehtoistyön ruohontaso juuri tuonut ihmisiä elämään paljon.Luku ja kirjotustaidottomia mutta jo Suomen kansalaisia tai vakituinen oleskelu lupa. Ovat työlistyneet omien joukkoon ja Joulua eivät vietä vaan töissä likeissään.Pikki rikkinen haikeus on väistämättä.Mutta sehän on vaan yksi viikonloppu ja ohi.

    • Anonyymi

      Läheisten kanssa perinteiseen tyyliin. Rentoutumista, jouluruokia, suklaata. Lomapäiviä siinä useampi. Laitan jouluvaloja, kuusen, kynttilöitä, joululiinat. Lahjat on pienemmässä osassa, suosin omatekoisia.

    • Anonyymi

      Aloitin jo jouluvalmistelut.

    • Anonyymi

      Jos hän ei rohkene luokseni jouluun mennessä niin sitten yksin. Luminen metsämaisema, pari puuta riittää. Illalla takkatuli telkkariin ja äänet isolle ni johan tuntuu aidolta. 🎅

      • Anonyymi

        Luminen maisema on parasta, tulisi vain lunta ajoissa.


    • Anonyymi

      Lunta! Aika jouluinen fiilis, muutenkin jouluvalmistelut tulilla.

    • Anonyymi

      Nyt on sovittu kolme joulutapahtumamenoa kauneimmat joululaulut, yhdet joululahjavalvojaiset, laitettu koristeet esille, ostettu kynttilöitä, suunniteltu ja hankittu osa lahjoista, joulukortit ja kolme joulukalenteria, suklaata ja pähkinöitä, glögiä, ladattu Jouluradio.

    • Anonyymi

      Yksin kotona.

      • Anonyymi

        Oletko tietoinen sateenkaari ihmisten yhteisestä joulusta? Löytyy jos haet tolla nimellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tietoinen sateenkaari ihmisten yhteisestä joulusta? Löytyy jos haet tolla nimellä.

        Sateenkaari-ihmisten yhteisöllinen joulu


    • Anonyymi

      En ole 30 vuoteen viettänyt mitenkään. Samanlainen pyhä kuin muutkin, en edes huomaa olemassa oloa. Itselläni on harrastauksia niin paljon etten moista ehdi edes ajatella. Hups, siinä se joulukin meni. Kaupallista paskaa sanon minä.

    • Anonyymi

      Vietän sukulaisten kanssa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3684
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      578
      3445
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3339
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2167
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2091
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      317
      1921
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      156
      1624
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe