jäljellä olevan elinajan todennäköisyys

Anonyymi-ap

Onko tiedossa tilastoja, jotka osoittaisivat, kuinka paljon vaikkapa 82-vuotta juuri täyttäneelle miehellä ja naisella on mahdollisuuksia elää seuraavana ja sitä seuraavana syntymäpäivänään, eli vuoden tai kahden
Tässä ei oteta huomioon sairauksien tai onnettomuuksien vaikutusta, vaan pelkät kuolintilastot

22

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Elämässä ei ole mitään varmuutta mistään, kun 70 vuotta täyttäneistäkin vain joka toinen ehtii täyttää 80 vuotta.
      90 vuotiaita on elossa arviolta 50000.

      • Anonyymi

        Tilastokeskuksen mukaan yli 80-vuotiaiden lukumäärä on ollut vuoden 2019 lopussa 312 406.


    • Anonyymi

      Nuorena ajattelin, että saattaa olla, että juuri ja juuri elän vielä vuosituhansien vaihtuessa. Sittemmin iloitsin, kun elin vielä lastenlasten merkkipäivien aikaan. Seuraava jännääminen tuli, kun Trumppi pyrki presidentiksi. Toivoin, että eläisin niin kauan, että tietäisin, kuinka siinä käy. No nyt on jo sekin pesti takanapäin, ja aina vaan minulla elinpäiviä riittää. - Sitten iskivät sairaudet, ja ajattelin, että ei kai tällainen eläkeläismummu selviä enää hoidoista, mutta niin vaan kävi ja tässä taas reippaillaan etiäpäin. Nyt voi seuraavaksi miettiä elääkö sitä vielä 90-vuotispäivänä, ja varmuuden vuoksi pitää suunnitella vastaanotto ja miettiä, onko kukaan ikätoveri vielä vierailukunnossa. Tai olenko itse.
      Niin että aloittajan on turha miettiä päivien pituutta ja määrää. Jokaiselle niitä on annettu elettäväksi yksilöllinen määrä.
      Innolla vain eteenpäin.

    • Anonyymi

      Kuka tietää,,, elämän pituus on arvoitus,

      äiti kuoli 71v
      isä 85v

      veli 84 v
      toinen veli 68v
      itse olen 83v
      ken tietää kuinka kauan kukaneki saa täällä maanpäällä tallustaa
      tai olla tellustelematta,,

      jos joku tietää kertokaa se minullekki,,,

    • Anonyymi

      Suomessa elinajanodote on miehillä 79 vuotta, naisilla 85 vuotta.

    • Äitini eli 94-vuotiaaksi.
      Vaivoja on vaikka muille jakaa, mutta sellaisia jotka eivät vielä käy hengen päälle.
      En pelkää kuolemaa, mutta elämänhalua olisi vielä vaikka kuinka.

      • Anonyymi

        Tänään uutisoitiin,että Ylen entinen johtaja Sakari Kiuru on kuollut 96-vuotiaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään uutisoitiin,että Ylen entinen johtaja Sakari Kiuru on kuollut 96-vuotiaana.

        Kiuru oli syntynyt 1926.
        Tämä ikäluokka oli viimeinen, joita komennettiin rintamalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiuru oli syntynyt 1926.
        Tämä ikäluokka oli viimeinen, joita komennettiin rintamalle.

        Ei ne kaikki rintamalle ehtineet.
        Koulutus enne sinne menoa vei oman aikansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiuru oli syntynyt 1926.
        Tämä ikäluokka oli viimeinen, joita komennettiin rintamalle.

        Tuskin ehti rintamalle ? Ehkä muissa tehtävissä oli kasarmilla ?


    • Anonyymi

      Netissä oli muistaakseni joskus palsta nimeltään : Death clock.......
      Kokeilkaa sitä :)

      Gubbe 73

    • Anonyymi

      Kaikki on "herran hanskassa". Ei ole mitään varmuutta tulevasta.
      Ei ole laskua koronaluvuissakaan, päinvastoin, viikon sisällä on tapahtunut
      260 koronakuolemaa.
      https://yle.fi/uutiset/3-11300232

      Keskimäärin 5 ihmistä tunnista kuolee koronaan näinä aikoina.

      • Anonyymi

        Ei ihan niin paljon, "vain" 37-38 ihmistä vuorokaudessa on menehtynyt.


    • Anonyymi

      Ps. 90: 12–13 👈

      • Anonyymi

        Kirjoita se kokonaan. Ei kaikki osaa raamattua ulkoa !


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        nyt olen 83 v

        tuon testin mukaan elän 91 v ja hiukan yliki yli
        jos en satu kuolemaan aikasemmin,,, heh,


        tietääkö kukaan tai onko kokenu itse
        miltä tuntuu kuolla keuhkokuumeeseen,,,
        onko loppu pahan tuntunen
        onko kivulias,,

        mulla aina silloin tällöin pistää hengitys sisään hengittäessä kylkeen siis keuhoihin välillä toiselle puolen ja välillä toiselle puolen siis eriaikaisesti,

        onko keuhkoissa jotain vikaa kun pistää sisään hengitettäessä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nyt olen 83 v

        tuon testin mukaan elän 91 v ja hiukan yliki yli
        jos en satu kuolemaan aikasemmin,,, heh,


        tietääkö kukaan tai onko kokenu itse
        miltä tuntuu kuolla keuhkokuumeeseen,,,
        onko loppu pahan tuntunen
        onko kivulias,,

        mulla aina silloin tällöin pistää hengitys sisään hengittäessä kylkeen siis keuhoihin välillä toiselle puolen ja välillä toiselle puolen siis eriaikaisesti,

        onko keuhkoissa jotain vikaa kun pistää sisään hengitettäessä,

        Lääkäri kirjoitti jossakin artikkelissa, että keuhkokuumeeseen kuoleminen
        on lempeä kuolema, ikäänkuin lipuu pois tietämättään.

        Pistot, jotka tuntuvat hengittäessä ovat todennäköisesti lihaskipuja.
        Rintarangassa (syvälläkin) on kymmenittäin pieniä ja isoja lihaksia.
        Joskus nukkuma-asento voi kipeyttää jonkun lihaksen,
        kipu tuntuu eniten juuri sisäänhengittäessa, kun kipeä lihas joutuu "venymään".
        Kipu kestää aikansa, yleensä parissa viikossa häipyy.


    • Anonyymi

      Ei kovin ihmeellinen ennustaja tarvitse olla, kun arvioi yli kahdeksankymppisen tulevaisuutta.
      Tietysti siihen vaikuttaa verenpaine ja krooniset sairaudet, mutta terveenkin vanhan elinodote ei juuri kymmentä vuotta pitempi voi olla.
      Kyllä verisuonemme jo ovat haurastuneet ja liikunnallinen taitomme heikentynyt, voimme saada ns aivohalvauksen tai kaatua ja saada lonkkamurtuman.
      Jatko näihin on aina arvaamaton.
      Sen sijaan, että laskisimme tulevia päiviä, voimme elää hetkessä ja nauttia jokaisesta hyvästä päivästä.
      Moni on jäänyt yksin omaan kotiinsa, ja yksinäisyyteen on totuttava. Päivä kyllä täyttyy kuin huomaamatta kaikilla niillä asioilla, joita jaksamme tehdä. Ja mikäpä on ollessa, kun ei tarvitse tehdä mitään, jos ei fiilistä löydy.
      Vihdoin voi sanoa ja puuhata oman mielensä mukaan, kukaan ei esitä vaatimuksia. Nyt ei ole pakko.

    • Anonyymi

      Hankala kysymys kun ei tiedä siihen vastausta.

      Isovanhempani olivat pitkäikäisiä verrattuna omaan ikäryhmäänsä, kaikki elivät reippaasti yli 8-kymppisiksi, isäni taas kuoli 61-vuotiaana luultavimmin elintapojensa seurauksena. Äitini elää vielä, eli on perinyt pitkäikäisgeenin. Toivoa sopii, että myös minä koska elämä on kivaa!

      • Anonyymi

        Et taida itse olla lähelläkään 80:aa luulen, kun äitikin vielä elää.
        Onnea hänelle ja sinulle myös.


    • Anonyymi

      Nykyään osataan jo sairaus analysoida tarkasti.
      Sitten korjaan sairaus tärmälääkkeillä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe