jämsänammattikoulugradia

Anonyymi-ap

Jaahas! Tämähän oli arvattavissa että jämsästä loppuu koko koulu osasto kerrallaan. Aikanaan jämsä oli vetävä opiskelijakaupunki todella hyvien koulutusmahdollisuuksien ansiosta ja kaupunki kukoisti. Olisiko siis jämsän vain syytä irtaantua gradiasta ja perustaa vain takaisin oma ammattikoulutusjärjestelmä?

22

1303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parempi niin kuka oikeesti haluaa opiskella jämsässä

    • Anonyymi

      Milläs irtaanut Kratika omistaa nyt kiinteistöt. Opetus oli niin alaarvoista ainakin metallin ja raksan kohdalla kun opettajat ei hallinnut työtapoja. Meidän tyttö ei pärjännyt ravintola opettajien kanssa meni Jyväskylään ja valmistui stipendin kera.

      • Anonyymi

        Hölömölä höh oliko muuta 😅🤣


      • Anonyymi

        Nyt puhut kyllä tuttua. Kaks omista nuorista lopetti ravintolapuolen ja hakeutui muualle. Opetustyön ei sopisi olla suojatyöpaikka myöskään. Nuorissa on tulevaisuus.


      • Anonyymi

        Pandemia-aika on ollut kyllä liian haastavaa ammattikoululaisille. Miten ihmeessä sitä voi pelkästään etänä ja teoriassa oppia k ä y t ä n n ö n ammatin?


    • Anonyymi

      Ja sitten jossain vaiheessa alkoi nillitys tällä palstalla ja Jämsän vetovoima nyykähti.

      • Anonyymi

        Äläpä äläpä yliarvioi mokoman palstan ansioita.


    • Anonyymi

      Öäö,öäö,öäö,ramal,öäö,öäö.penis,öäö,rengas,älä,ööööööööööööööö,öööööööööö,ööööööö

    • Anonyymi

      Meidän tyttö ei taas pärjännyt opettajien kanssa raksalinjalla vaikka oli alle käynyt apukoulun.lopetti ja lähti Naantaliin oppisopimuksella,nyt nesteellä putki-hitsarina.6500e/kk.5 kakaraa ja Volvo ovh57000e.pitää hämmentää.

    • Anonyymi

      Takaisin omaan haltuun niin koulutus kuin vanhusten hoivakin. Se on selkeästi jo nähty, mitä siitä tuli. Omalla porukalla kun teetettäis paikkakunnan työt, päätösvaltakin olis ihan omissa käsissä.Tässä asiassa olis viisasta ottaa ne kuuluisat kaks askelta taakse.

      • Anonyymi

        Aidatkin kannattaa rakentaa kaupungin ympärille, eikä lasikupukaan olisi pöhkömpi idea.


    • Anonyymi

      Kyllä ja muutenkin ei ole järkeenkäypää että on lukiot niin Jämsässä kuin Jämsänkoskella. Kyllähän näin muodoin sitä rahaa saadaan menemään projektiin kuin projektiin.

      • Anonyymi

        Milloin Jämsänkoskella on viimeksi ollut lukio?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin Jämsänkoskella on viimeksi ollut lukio?

        Samaa mietin 😂. Kannattas päivittää tietonsa.


    • Anonyymi

      Jo nyt on selvästi havaittavissa ammattikoulujen alasajo. Firmat kouluttavat täsmäkoulutuksella yksittäisiin tehtäviin. Kun tätä yksittäistä tehtävää ei ole, ei ole työtäkään, kun ei ole oikeata laajaa ammattikoulutusta. Ammattikoululaitos oli aikanaan hieno ja tarpeellinen, kuten olisi nytkin. Alamäkeä menemme tämän maan kansalaiset!

    • Anonyymi

      Enpä ihmettele että näin kävi ja varmaan viimeistään parin vuoden päästä lopetetaan taas pari linjaa.ei ole hakijoita noille aloille ja opetus on kyllä ollut ala-arvoista.ihmettelen kun opettajilla ei ole nykyisestä työelämästä ja sen vaatimuksista hajuakaan.opetetaan asiat niinkuin 20 vuotta sitten ...Joskus opettajat kävi muutaman vuoden välein "tutustumassa" muutaman viikon itse työelämään, mutta ei taida nykyisin enää käydä.minun mielestä opettajat pitäis vaihtaa parin vuoden välein, niin että ajantasainen tieto työelämästä siirtyisi sinne kouluille ja sitä kautta opettajille.

      • Anonyymi

        Joutaa hävittää koko Jämsä kartalta turha kyläpahanen


    • Anonyymi

      Olen vuosi sitten valmistunut. Opetus todella huonoa. Saisinpa itsekin palkan kahvittemalla ja keksimällä oppilaille muutamia etätehtäviä

      • Anonyymi

        Minä valmistuin yli 50 vuotta sitten silloisesta JAK:sta. Koulu oli korkeatasoinen. Silloin esimerkiksi keskikoulun jälkeen mentiin monesti mieluummin ammattikouluun kuin lukioon. Harmittaa nykyinen tilanne.


    • Anonyymi

      Sitten vielä joku leijonavyö mies niin oppilas kato varmistetaan.

    • Anonyymi

      Koulun lopetuksesta jo puhuttiin silloin kun sinne mätkästiin hurjat summat rahaa remonttiin

    • Anonyymi

      Jämsänkoski oli.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      289
      3153
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      23
      2794
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      20
      1883
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      130
      1871
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1634
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      115
      1616
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1380
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1163
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1123
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      62
      1073
    Aihe