Aiheesta oli vanhempaa keskustelua, mutta haluaisin avata uuden mahdollisten päivittyneiden vinkkien toivossa. ;___;
Olen siis neuvoton terveydentilani suhteen: takana on pian 2 kuukautta jatkuvaa tai aaltoilevaa lämpöilyä, flunssaa, lihassärkyjä ja lepotilan sydämentykytystä. Välillä olo kohenee melko hyväksi, mutta lenkin tai reippaan kävelyn jälkeen kunto romahtaa ja lievä kuume tai kuumeinen olo palaa jälleen. Pienessä verenkuvassa käyty kahdesti, tulehdusarvot vähän koholla, mutta ei mitään hälyyttävää. Lääkäri määräsi vain suihketta nenän tukkoisuuteen. Sairastelua silloin viime käynnin jälkeen 6 viikkoa.
Olen miettinyt ylikuntoa, mutten tiedä täyttääkö oireet diagnoosia. En ole esim. kokenut kummempaa väsymystä ja kun olo on alkanut olla hyvä ja olen mennyt lenkille tai reippaalle kävelylle (kyllä, olen viisastunut..), olen jaksanut hienosti. Lääkäri ei tuntunut tuntevan koko ylikunto-termiä ja olisinkin kiinnostunut kuulemaan, mistä ja miten olette saanut diagnoosin? Entä millä olette tullee toimeen jos oireet ovat jatkuneet kuukausikaupalla ja ainoa hoitomuoto on totaalinen lepo?
Vertaistukea? Ideoita mitä muuta tää voisi olla?
Olen 37-vuotias henkilö, jonka elämään on sisältynyt viime vuosinen aikana paljohkosti liikuntaa, noin 5 kertaa viikossa. Ennen kunnon heikentymistä saatoin lenkkeillä/treenata jokaisena päivänäkin, mutta kuitenkin vain noin 1h, joskus 2 h per päivä. Lisäksi kehoni on kyllä aina reagoinut herkästi stressiin ja ahdistukseen, mitä on ollut viime kuukausina.
Päiväkotityöni vuoksi sairastelen talvikaudet ahkerasti, mutta tällainen on sentään jo uutta ja huolestuttavaa.
Ylikunto, pitkittynyt flunssa vai mikä?
5
698
Vastaukset 5
Korjaan vielä, etten toki ole mennyt lenkkeilemään ennen kuin olo on ollut jo pari päivää hyvä. Kävelylenkit ovat sitten houkuttaneet jo tuossa puolikuntoisessa vaiheessa, välillä on tuntunut että keho kestää ja välillä olotila huononee siitäkin.
- Anonyymi
Olisiko longcovid.
- Anonyymi
Koronatestejäkin on otettu liuta, olis kyllä hyvä vaihtoehto.
- Anonyymi
Menikö tämä ohi? Millä ja missä ajassa? Mulla tismalleen sama tilanne. Kestänyt nyt 7 viikkoa.
- Anonyymi00005
meidän terkkarista sanottiin tänään että en pääse päivystykseen kun puhun kokonaisia lauseita. olen ollut siraana flunssassa jo yli viikon. ja eilen pääsin mutta mun serppi oli vasta 4 nyt tunnen että noussut olen ihan kuitti. käskivät tyksiin sehän se 5t odotus. näin meillä turun seudulla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va4421723Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan951156Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94960Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63889Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43793Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49788Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11763- 123763
- 60740
- 39739
- 61707
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o37627- 50626
- 45577
- 34575
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 92556
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49547- 51532
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518