Voiko 5G;hen luottaa?

Anonyymi-ap

En siis meinaa mitään "säteilyä tms" vaan onko tämä nyt oikeasti paras tapa saada nettiä? Elisan myyjä sanoi, että heidän 5G:nsä on parmepi kuin valokuitu ja 5G:tä parempaa ei enää tuu.

onko näin?

6

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole näin. Myyjän nimi ylös ja kuluttajasuojaan yhteyttä.

    • Anonyymi

      Kiinteä valokuitu on aina parempi kuin joku epäluotettava mobiiliyhteys (5G tms.)

      Mobiiliä kannattaa harkita vain sitten jos valokuitu (tai muu kiinteä yhteys) ei ole jostain syystä mahdollinen.

      • Anonyymi

        Ajattelepa tätä: Alueellasi on esim. kuusi tukiasemaa ja yksi niistä putoaa pois, katkeaako netti? No ei katkea. Mitäpä tapahtuu valokuituyhteydelle, jos kaivinkone vaikka katkaisee sen? Se on poikki monta viikkoa - sen sijaan tukiasemakaapelit korjataan päivässä.
        Valokuitua tavallisen kuluttajan ei kannata edes harkita.


    • Anonyymi

      Elisan myyjä kyllä valehtelee niin että korvansa heiluvat!
      Ei ole valokuidun voittanutta ja se on kylmä tosiasia.
      Itse en kelpuuttaisi 5G:tä muuten kuin liikkuvaan käyttöön, kotikäyttöön ehdottomasti kiinteän verkon laajakaista! Se on sentään stabiili eikä pingit nouse suuriksi tai verkko ruuhkaannu kun käyttäjiä on paljon.

      • Anonyymi

        Valoluidun ongelma on se. että jos sitä ei alueellasi vielä ole, sen tilauksen jälkeen voi kulua vuosia, enenkuin saat sellaisen. Maksat kyllä sen muutaman tonnin liittymämaksun, mutta toteutus viipyy.
        Kuituun kannattaakin liittyä vasta sitten, kun se jo kattaa alueen ja liityt siihen vain uutena liittymänä. Ensimmäiset maksavat tässäkin sen suolaisimman hinnan.


    • Anonyymi

      Korvat ja *yrvät hölskyy tuollaisilla myyjillä lupauksineen. Entinen kiinteä nettiyhteys oli vähän väliä poikki ja huollossa kunnes kyllästyin ja vaihdoin mobiiliin. Sen jälkeen ei katkoja ole ollut v8 vuoteen ensimmäistäkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe