Viljelijän paradoksi

Anonyymi-ap

Ei leipää edes omassa pöydässä ilman veronmaksajien tukia...

11

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liian osuva huomio...sattuu

    • Anonyymi

      MTK:n propagandassa "viljelijät elättää Suomen", mutta todellisuudessa ns. maataloustuottajat kuluttavat bruttokansantuotetta ja elävät rehellisten veronmaksajien kustantamien tukiaisten varassa.

      • Anonyymi

        Sellasen tukiaishärdellin ootte kehittäny kansan lahjomiseksi EeUu- myönteisesksi. Nauttikaa nyssitte.


    • Anonyymi

      Ilman veronmaksajien tukia olisivat viljelijät leivättömän pöydän ääressä

    • Anonyymi

      Jotenkin tuntuu että asiat ovat keikahtaneet päälaelleen.
      Taitaa olla että kaikissa läntisissä maissa tuetaan maanviljelyä siitä syystä että pidetään tuotteiden hinnat keinotekoisesti alhaalla.
      Eli kuka hyötyy että hinnat ovat alhaalla?
      Tietenkin viljelijäkin siitä hyötyy kun ostaa kyseisiä tuotteita mutta niin hyötyy kaikki muutkin.
      Jos sitten aletaan katsomaan tarkemmin kuka on nettohyötyjä, no tietenkin sellainen joka muutenkin elää yhteiskunnan varoilla.
      Jotenkin tuntuu että nämä nettohyötyjät huutelevat täällä isoimpaan ääneen.
      Onko syynä se että haluavat siirtää huomion muualle, pelkäävät että todelliset maksajat huomaavat miten mukavasti elellään oikeasti veroja maksavien siivellä.

      Itse sain joskus 90 luvun alkupuolella työttömyyskorvausta ja 3 lapsesta lapsilisät.
      Siinä on minun suorat tuet yhteiskunnalta.
      Eli käytännössä olen ollut nettomaksaja.
      En ole käyttänyt juurikaan julkista terveydenhuoltoa.
      Ensi viikolla olen menossa leikkaukseen ja tietenkin yksityiselle etten kuluta yhteiskunnan varoja.

      • Anonyymi

        "todelliset maksajat".. jotkut saavat elinkeinossaan tulonsa lähinnä tukiin pohjautuen ja näistä sitten "maksavat" veronsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "todelliset maksajat".. jotkut saavat elinkeinossaan tulonsa lähinnä tukiin pohjautuen ja näistä sitten "maksavat" veronsa.

        Niin unohdin kertoa etten ole maanviljelijä eikä toimintani liity mitenkään maatalouteen tai elintarvikealaan.
        Toimin rakennusalalla ja olen todellakin nettomaksaja.


    • Anonyymi

      viljelijä syö veronmaksajan pöydässä

    • Anonyymi

      veronmaksajien tuet ovat viljelijän elinehto

      • Anonyymi

        Niinhän ne on sinullekin. Sinun siementäminen vaan tapahtuu sossun maksamalle talouspaperille ja saat hurstilta tätä verovaroin tuotettua laaturuokaa ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän ne on sinullekin. Sinun siementäminen vaan tapahtuu sossun maksamalle talouspaperille ja saat hurstilta tätä verovaroin tuotettua laaturuokaa ilmaiseksi.

        Se varmasti korpeaa kun joutuu myöntämään itselleen kuuluvansa veronmaksajien tuilla elävään vähemmistöön. Vai mitä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe