Onko kokemusta Joulukuun hiihtovaelluksista

Anonyymi-ap

Heips!
Kysymys kuuluu , onko kokemuksia Joulukuussa tehdyistä Lapin hiihtovaelluksista? Noin viikko tarkoitus olla. Lähinnä mietityttää lumen koostumus ja liikkuminen. Kevät talvesta on kokemusta, jolloin oli hyvä mennä kun hanki kantoi. Kokemuksia=?

4

429

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lumi voi tietysti upottaa pohjia myöten

• Anonyymi

Kyllähän lumi upottaa mutta lumen määrä on kohtuullinenen. Kun itse en ole kova hiihtämään, niin päivämatkat ovat sellaista 15 km luokkaa. Eli parisen kilometriä tunnissa. Ja valoisaa aikaa on vain muutama tunti. Otsavalo on tärkeä ja siinä riittävät patterit.

• Anonyymi

On kokemusta kolmelta lyhyeltä 2-3 yön reissulta. Paikkoina Tuntsa ja Hammaskaira. Majoitteena teltta. Aika surkeita reissuja ne oli. Sen verran surkeita, että lisäsin joulukuun heinäkuun lisäksi kelvottomien Lappi-kuukausien listaan.

Pahinta omalla kohdallani oli pimeys. Tulilla oli toki kiva istua, mutta melko paljon se oli sitä makuupussissa nuokkumista. Kysytty lumi on oma ongelmansa. Ei sellaista joulukuuta, että hiihtäminen olisi nautinnollista milläkään tasolla. Normaalivuotena kantokelit alkavat keskimääri tammi-helmikuun vaihteessa. Eli melkoista kivikoissa/ pounikoissa koluamista se meno joulukuussa usein on. Ikääntymisen kautta mukavuudenhalu on lisääntynyt ja olen päätynyt siihen lopputulemaan, että vasta maaliskuulla minä pitemmälle talvireissulle lähden.

• Anonyymi

Mielenkiintoisia näkemyksiä. En aivan hevin lähtis itsekään keskitalvella. Kevät talvi lienee parasta aikaa. Nyt olisi paremmin Kanarian matka ajatuksissa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1392
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      921
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      95
      895
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      86
      815
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      737
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      602
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      591
    8. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      577
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      567
    10. 48
      547
    Aihe