Heips!
Kysymys kuuluu , onko kokemuksia Joulukuussa tehdyistä Lapin hiihtovaelluksista? Noin viikko tarkoitus olla. Lähinnä mietityttää lumen koostumus ja liikkuminen. Kevät talvesta on kokemusta, jolloin oli hyvä mennä kun hanki kantoi. Kokemuksia=?
Onko kokemusta Joulukuun hiihtovaelluksista
4
166
Vastaukset
- Anonyymi
Lumi voi tietysti upottaa pohjia myöten
- Anonyymi
Kyllähän lumi upottaa mutta lumen määrä on kohtuullinenen. Kun itse en ole kova hiihtämään, niin päivämatkat ovat sellaista 15 km luokkaa. Eli parisen kilometriä tunnissa. Ja valoisaa aikaa on vain muutama tunti. Otsavalo on tärkeä ja siinä riittävät patterit.
- Anonyymi
On kokemusta kolmelta lyhyeltä 2-3 yön reissulta. Paikkoina Tuntsa ja Hammaskaira. Majoitteena teltta. Aika surkeita reissuja ne oli. Sen verran surkeita, että lisäsin joulukuun heinäkuun lisäksi kelvottomien Lappi-kuukausien listaan.
Pahinta omalla kohdallani oli pimeys. Tulilla oli toki kiva istua, mutta melko paljon se oli sitä makuupussissa nuokkumista. Kysytty lumi on oma ongelmansa. Ei sellaista joulukuuta, että hiihtäminen olisi nautinnollista milläkään tasolla. Normaalivuotena kantokelit alkavat keskimääri tammi-helmikuun vaihteessa. Eli melkoista kivikoissa/ pounikoissa koluamista se meno joulukuussa usein on. Ikääntymisen kautta mukavuudenhalu on lisääntynyt ja olen päätynyt siihen lopputulemaan, että vasta maaliskuulla minä pitemmälle talvireissulle lähden. - Anonyymi
Mielenkiintoisia näkemyksiä. En aivan hevin lähtis itsekään keskitalvella. Kevät talvi lienee parasta aikaa. Nyt olisi paremmin Kanarian matka ajatuksissa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2455937Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k304354Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,212500Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E3112279Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481461Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1741364Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611339Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1331257- 351034
- 172986