Pettäminen

Mikä teidän mielestä on pettämistä parisuhteessa?

61

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä olen vanhan aikainen kun laitan näin: suutelu, yhdyntä muu on hyväksytty, ellei ole että alusta asti vapaa suhde tälläin helppo sanoa mutta pystyisinkö moiseen tosipaikan tullen.
      Terveisin Tampereen mies48v.

    • Anonyymi

      Se, jos puoliso ei sitoudu siihen mitä ollaan yhdessä sovittu.

    • Anonyymi

      Selän takana juonittelu

      • Tuo olisi jo puhdasta ilkeyttä paria kohtaa. Ei ole enää järkeä siinä suhteessa.


    • Jos nyt siis puhutaan perinteisestä parisuhteesta...
      Niin seksi ja seksuaalisen tyydytyksen tuottaminen kaikissa muodoissaan karkeasti ottaen. Myös selkeästi seksuaalinen viestittely.

      • Lisäisin tuohon muunkinlaisen tunteiden esittämisen kun vain seksin. Voihan olla että pelkkä seksi, on vaan kassien tyhjennys ja jotain muuta mekaanista suoritetta vaan toisen kropalla. Onko se sitten pettämistä sen enempää kuin kämmenellä käynti? Kaikkea voi pohtia.


      • PalstaRinssi kirjoitti:

        Lisäisin tuohon muunkinlaisen tunteiden esittämisen kun vain seksin. Voihan olla että pelkkä seksi, on vaan kassien tyhjennys ja jotain muuta mekaanista suoritetta vaan toisen kropalla. Onko se sitten pettämistä sen enempää kuin kämmenellä käynti? Kaikkea voi pohtia.

        En harrasta sellaista kuitenkaan itse.


      • PalstaRinssi kirjoitti:

        Lisäisin tuohon muunkinlaisen tunteiden esittämisen kun vain seksin. Voihan olla että pelkkä seksi, on vaan kassien tyhjennys ja jotain muuta mekaanista suoritetta vaan toisen kropalla. Onko se sitten pettämistä sen enempää kuin kämmenellä käynti? Kaikkea voi pohtia.

        Mahdollisesti. Kysymys on monisyinen ja periaatteessa vastauksia on vaikea antaa yleisellä tasolla, kun jokainen tapaus on erilainen ja siten vain tapauskohtainen tulkinta antaa "täydellisen" vastauksen.

        Periaatteessahan jo arkinen ihastuminen on ei-seksuaalista tunteiden osoittamista, koska aniharva ihminen kykenee piilottamaan ihastuksensa ja käyttäytymään toista kohtaan kuin mikään ei olisi muuttunut. Mutta koska esim. työpaikoilla ohi meneviä ihastumisia tapahtuu solkenaan, en pidä niitä minään, jos henkilön kontrolli toimii eli ei aleta seksuaalisiin tekoihin tahi muuten tehostamaan ihastumisen tunnetta.


      • randombypasser kirjoitti:

        Mahdollisesti. Kysymys on monisyinen ja periaatteessa vastauksia on vaikea antaa yleisellä tasolla, kun jokainen tapaus on erilainen ja siten vain tapauskohtainen tulkinta antaa "täydellisen" vastauksen.

        Periaatteessahan jo arkinen ihastuminen on ei-seksuaalista tunteiden osoittamista, koska aniharva ihminen kykenee piilottamaan ihastuksensa ja käyttäytymään toista kohtaan kuin mikään ei olisi muuttunut. Mutta koska esim. työpaikoilla ohi meneviä ihastumisia tapahtuu solkenaan, en pidä niitä minään, jos henkilön kontrolli toimii eli ei aleta seksuaalisiin tekoihin tahi muuten tehostamaan ihastumisen tunnetta.

        Totta tuokin. Muistan itsekin pari kertaa ihastuneeni työkavereihin edellisessä elämässäni, eli kun olin vielä aviomies. Ei ne mihinkään johtaneet, mutta tunne oli aito, ja muistan heidät edelleen. Kyllä sitä tapahtuu.


      • PalstaRinssi kirjoitti:

        Totta tuokin. Muistan itsekin pari kertaa ihastuneeni työkavereihin edellisessä elämässäni, eli kun olin vielä aviomies. Ei ne mihinkään johtaneet, mutta tunne oli aito, ja muistan heidät edelleen. Kyllä sitä tapahtuu.

        Kyllä sitä tapahtuu. Siksi en niin siitä välitä, tapahtui se itselle tai kumppanille, kunhan kädet pysyvät omien vaatteiden puitteissa. Ihmisiä tässä vaan ollaan ja tunteilleen ei mitään voi, vain sille kuinka niihin reagoi. Joten siksi päädyin siihen fyysisyyteen.


      • randombypasser kirjoitti:

        Kyllä sitä tapahtuu. Siksi en niin siitä välitä, tapahtui se itselle tai kumppanille, kunhan kädet pysyvät omien vaatteiden puitteissa. Ihmisiä tässä vaan ollaan ja tunteilleen ei mitään voi, vain sille kuinka niihin reagoi. Joten siksi päädyin siihen fyysisyyteen.

        Jep. Noissa tilanteissa tilaisuus voi tehdä varkaan. Jos ihastuminen onkin molemminpuolista ja suhde ei olekaan ihan kunnossa... Pikkujoulut sopivasti yms. Ei käynyt koskaan itselle tuota, mutta voin kuvitella että monelle käy.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Mahdollisesti. Kysymys on monisyinen ja periaatteessa vastauksia on vaikea antaa yleisellä tasolla, kun jokainen tapaus on erilainen ja siten vain tapauskohtainen tulkinta antaa "täydellisen" vastauksen.

        Periaatteessahan jo arkinen ihastuminen on ei-seksuaalista tunteiden osoittamista, koska aniharva ihminen kykenee piilottamaan ihastuksensa ja käyttäytymään toista kohtaan kuin mikään ei olisi muuttunut. Mutta koska esim. työpaikoilla ohi meneviä ihastumisia tapahtuu solkenaan, en pidä niitä minään, jos henkilön kontrolli toimii eli ei aleta seksuaalisiin tekoihin tahi muuten tehostamaan ihastumisen tunnetta.

        Lisäksi on ihan yksilöstä kiinni, että kuinka suuri painoarvo "arkisella ihastumisella" on. Toisille ihastuminen voi tosiaan varmaankin olla ihan arkista, mutta esimerkiksi minulle se ei voi olla. Jos minä menen ja ihastun, niin se on oire siitä, että suhteessa on jotain tosi pahasti vialla. Normaalisti mä ne pitkässäkään parisuhteessa kiinnitä mitään huomiota muihin.


      • PalstaRinssi kirjoitti:

        Jep. Noissa tilanteissa tilaisuus voi tehdä varkaan. Jos ihastuminen onkin molemminpuolista ja suhde ei olekaan ihan kunnossa... Pikkujoulut sopivasti yms. Ei käynyt koskaan itselle tuota, mutta voin kuvitella että monelle käy.

        Siksi mainitsin henkilön kontrollin, jos se on kunnossa, niin mitään ei tapahdu. Itselle käynyt noita ihastumisia useampikin eri parisuhteiden aikana ja yhden kerran mokasin, sen ensimmäisen. Siitä tuli opittua ja nykyään vain nautin ihastumisen tunteista, nauran itselleni ja mietin mikä mättää omassa suhteessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi on ihan yksilöstä kiinni, että kuinka suuri painoarvo "arkisella ihastumisella" on. Toisille ihastuminen voi tosiaan varmaankin olla ihan arkista, mutta esimerkiksi minulle se ei voi olla. Jos minä menen ja ihastun, niin se on oire siitä, että suhteessa on jotain tosi pahasti vialla. Normaalisti mä ne pitkässäkään parisuhteessa kiinnitä mitään huomiota muihin.

        Melkeinpä sanoisin, että useimmiten ihastumisen parisuhteen aikana kertoo siitä, että parisuhteessa on juuri sillä jotain pielessä, enemmän tai vähemmän.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Melkeinpä sanoisin, että useimmiten ihastumisen parisuhteen aikana kertoo siitä, että parisuhteessa on juuri sillä jotain pielessä, enemmän tai vähemmän.

        En mä toisten puolesta ala kantaa ottamaan. Varsinkaan kun juuri tuossa edellä sanoitte, että se on ihan tavallista. Mulle se olisi aivan äärimmäisen outoa (siis jos itse ihastuisin) ja siihne todellakin olisi syytä reagoida. Ei se nyt pettämistä olisi, mutta todella vakava varoitusmerkki. Melkeinpä oikeastaan jo liian myöhään havaittu varoitus. Täytyy meinaan todeta, että mä luultavasti pohtisin kannattaako sitä suhdetta enää jatkaa, täysin riippumatta siitä ihastuksesta. Ihastuksen eteen tuskin mitään tekisin, mutta luultavasti kuitenkin eroaisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En mä toisten puolesta ala kantaa ottamaan. Varsinkaan kun juuri tuossa edellä sanoitte, että se on ihan tavallista. Mulle se olisi aivan äärimmäisen outoa (siis jos itse ihastuisin) ja siihne todellakin olisi syytä reagoida. Ei se nyt pettämistä olisi, mutta todella vakava varoitusmerkki. Melkeinpä oikeastaan jo liian myöhään havaittu varoitus. Täytyy meinaan todeta, että mä luultavasti pohtisin kannattaako sitä suhdetta enää jatkaa, täysin riippumatta siitä ihastuksesta. Ihastuksen eteen tuskin mitään tekisin, mutta luultavasti kuitenkin eroaisin.

        No pidän sitä aika arkisena tapahtumana. Noita on itselle tullut ja sitten ne on menneet, parisuhde on kaiken aikaa jatkunut. Olen toki miettinyt, että mikä on vialla suhteessa ja panostanut enemmän suhteeseen ja kumppaniin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No pidän sitä aika arkisena tapahtumana. Noita on itselle tullut ja sitten ne on menneet, parisuhde on kaiken aikaa jatkunut. Olen toki miettinyt, että mikä on vialla suhteessa ja panostanut enemmän suhteeseen ja kumppaniin.

        Kuten sanoin, niin varmasti ihmisestä kiinni. Mä en ole ikinä parisuhteessa ollessani kiinnittänyt mitään huomiota muihin, Jos ei sitä tapahtunut 13 vuoden aikana, niin tuskinpa on sitten tapahtuakseen. Varsinkaan ottaen huomioon miten päin presettä asiat välillä olivat. Se ei vain kuulu mun persoonaani lainkaan ja siksi se olisikin ihan äärimmäisen vakavaa.

        Pointtina tässä siis ei ole se, miten sinä toimisit tai mitenkään moittia. Vaan sä totesit tuolla edellä, että: "Mutta koska esim. työpaikoilla ohi meneviä ihastumisia tapahtuu solkenaan, en pidä niitä minään". Sanoisin tuohon, että riippuu ihan siitä mahdollisesta kumppanistasi, että kannattaako tuollaista hänen puoleltaan pitää minään. Se voisi olla arkista tai ihan helkkarin vakavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanoin, niin varmasti ihmisestä kiinni. Mä en ole ikinä parisuhteessa ollessani kiinnittänyt mitään huomiota muihin, Jos ei sitä tapahtunut 13 vuoden aikana, niin tuskinpa on sitten tapahtuakseen. Varsinkaan ottaen huomioon miten päin presettä asiat välillä olivat. Se ei vain kuulu mun persoonaani lainkaan ja siksi se olisikin ihan äärimmäisen vakavaa.

        Pointtina tässä siis ei ole se, miten sinä toimisit tai mitenkään moittia. Vaan sä totesit tuolla edellä, että: "Mutta koska esim. työpaikoilla ohi meneviä ihastumisia tapahtuu solkenaan, en pidä niitä minään". Sanoisin tuohon, että riippuu ihan siitä mahdollisesta kumppanistasi, että kannattaako tuollaista hänen puoleltaan pitää minään. Se voisi olla arkista tai ihan helkkarin vakavaa.

        Niin, se on tosiaan ihmisestä kiinni. Ja peilaankin tuossa arkisuudessa itseeni ja kokemuksiini, kun olen oppinut noiden ihastumisten kanssa elämään ja nauramaan itselleni. Mutta toki, teoreettinen kumppanini voisi kokea työihastuksensa ihan eri tavoin ja sitten oltaisiinkin jännässä tilanteessa...


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Niin, se on tosiaan ihmisestä kiinni. Ja peilaankin tuossa arkisuudessa itseeni ja kokemuksiini, kun olen oppinut noiden ihastumisten kanssa elämään ja nauramaan itselleni. Mutta toki, teoreettinen kumppanini voisi kokea työihastuksensa ihan eri tavoin ja sitten oltaisiinkin jännässä tilanteessa...

        Niin se on. Itsehän siis lähdin kokonaan jo siinä vaiheessa, kun huomasin, että ajatukseni ylipäänsä kykenivät hairahtumaan väärille poluille. Se oli siinä minun osaltani se parisuhde, koska se kertoi, että mä en enää ollut siinä sydämelläni mukana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on. Itsehän siis lähdin kokonaan jo siinä vaiheessa, kun huomasin, että ajatukseni ylipäänsä kykenivät hairahtumaan väärille poluille. Se oli siinä minun osaltani se parisuhde, koska se kertoi, että mä en enää ollut siinä sydämelläni mukana.

        Ite taas otan ihastumise merkkinä siitä, että suhteessa on jotain vinossa tai se on vaan arkistunut. Jos tunnen edelleen rakastavani puolisoani ja haluavani hänen kanssaan tulevaisuutta, niin sitten koetan tehdä töitä suhteen eteen, yritän ymmärtää tilannetta ja itseäni.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ite taas otan ihastumise merkkinä siitä, että suhteessa on jotain vinossa tai se on vaan arkistunut. Jos tunnen edelleen rakastavani puolisoani ja haluavani hänen kanssaan tulevaisuutta, niin sitten koetan tehdä töitä suhteen eteen, yritän ymmärtää tilannetta ja itseäni.

        Niin no kun mulle ei käy mitään arkistumista. Se on ihan tuntematon käsite mulle. Mun on yleensä hyvin helppo kaivaa itsestäni ihan se umpirakastunutkin tunne, kun asiat vaan ovat hyvin. Se, että siihen on edes kenenkää mahdollista päästä kertoo, ettei sydämeni enää ole siinä mukana. Ei sitä enää pysty korjaamaan. Voisin tietenkin jäädä, mutta se olis pelkkää pakkopullaa. Me ihmiset ollaan niin erilaisia.


      • randombypasser kirjoitti:

        Melkeinpä sanoisin, että useimmiten ihastumisen parisuhteen aikana kertoo siitä, että parisuhteessa on juuri sillä jotain pielessä, enemmän tai vähemmän.

        Joo kyllä omassa avioliitossa ainakin seksin vähäisyys oli se syy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin no kun mulle ei käy mitään arkistumista. Se on ihan tuntematon käsite mulle. Mun on yleensä hyvin helppo kaivaa itsestäni ihan se umpirakastunutkin tunne, kun asiat vaan ovat hyvin. Se, että siihen on edes kenenkää mahdollista päästä kertoo, ettei sydämeni enää ole siinä mukana. Ei sitä enää pysty korjaamaan. Voisin tietenkin jäädä, mutta se olis pelkkää pakkopullaa. Me ihmiset ollaan niin erilaisia.

        Olen sinulle kateellinen. Osaisinpa elää samoin ja kuka tietää, ehkä olen oppinutkin sen, mutta vain aika näyttää miten asiat ovat.


      • PalstaRinssi kirjoitti:

        Joo kyllä omassa avioliitossa ainakin seksin vähäisyys oli se syy.

        No se voi olla yksi. Toki seksin vähyydellekin on jokin syy taustalla.


      • randombypasser kirjoitti:

        No se voi olla yksi. Toki seksin vähyydellekin on jokin syy taustalla.

        Niin onkin... Noh eroonhan se sitten päättyi lopulta.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Olen sinulle kateellinen. Osaisinpa elää samoin ja kuka tietää, ehkä olen oppinutkin sen, mutta vain aika näyttää miten asiat ovat.

        No jaa, en tiedä onko syytä. Minun kaltaiseni on välillä aika rankkaa elää sellaisen "tavallisen" kanssa, jolle arkipäiväistyvät ja joka ei ehkä pysty kaivamaan sitä rakastumisen tunnetta itsestään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No jaa, en tiedä onko syytä. Minun kaltaiseni on välillä aika rankkaa elää sellaisen "tavallisen" kanssa, jolle arkipäiväistyvät ja joka ei ehkä pysty kaivamaan sitä rakastumisen tunnetta itsestään.

        Varmasti on rankkaa, en epäile. Itseä on aina häirinnyt se arkipäiväistyminen, vaikka kaikki olisikin ihan hyvin.


    • Anonyymi

      Se ettei haluakkaan lapsia.

      • Anonyymi

        Suomessa valitetaan kun afrikkalaiset ja aasialaiset lisääntyvät kauhealla vauhdilla. Samalla täällä jaellaan ilmaista ehkäisyä ja opetetaan vastuuttomia elämäntapoja (ei perheen perustamista ym). Jotenkin todella surullista. Minusta olisi hienoa jos suomalaisetkin lisääntyisivät, mutta kansan tahto on itsekeskeisyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa valitetaan kun afrikkalaiset ja aasialaiset lisääntyvät kauhealla vauhdilla. Samalla täällä jaellaan ilmaista ehkäisyä ja opetetaan vastuuttomia elämäntapoja (ei perheen perustamista ym). Jotenkin todella surullista. Minusta olisi hienoa jos suomalaisetkin lisääntyisivät, mutta kansan tahto on itsekeskeisyys.

        Ja tähän aborttioikeudet ja toimenpiteet päälle. Ilmankos suomalaiset vähitellen katoavat maailmasta tällä menolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tähän aborttioikeudet ja toimenpiteet päälle. Ilmankos suomalaiset vähitellen katoavat maailmasta tällä menolla.

        Pakotettu synnytys on raiskaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakotettu synnytys on raiskaus.

        Yhdyntään aika harvoin ketään pakotetaan. Keskeytetty raskaus on murha eli suunniteltu ja tarkkaan harkittu tappo.


    • Anonyymi

      Onneksi lääkkeen vaikutus lakkasi.

      • Anonyymi

        Etsi joku jolle menee toi sun halpamaisuus läpi.


    • Anonyymi

      Tuolla tavalla sitä keksii itselleen sääntöjä joita noudattaa, kun tulisi vaan olla semmoinen kenelle yksi nainen on kaikkikaikessa. Monesti säännöt juuri houkuttavat rikkomaan niitä. Parempi vaan olla ajattelematta koko asiaa.

    • Vehtaaminen vieraan miehen kanssa. Suuteleminen, ja kaikenlainen romanttisten tunteiden näyttäminen millä tahansa tavalla, sille vieraalle. Rakkausviestien lähettely yms. Kai sen nyt järkikin sanoo, milloin ei enää oma siippa napostele romanttisesti, vaan mielenkiinto on jossain toisaalla. Sillon kannattaa jo erota.

      • Tämä on kyllä niin totta.


    • Anonyymi

      Jokainen suhde on uniikki. Ei ole kahta samanlaista, olisikohan parasta, että jokainen hoitakoon oman tonttinsa, eikä tule tänne neuvomaan miten jonkun toisen pitäisi suhteessaan toimia?

      • Anonyymi

        Niin jos omalla siipalla on joku toinen, niin hehän voivat myös toimia ihan toisin kuin siipan kanssa toimitaan.


    • Anonyymi

      Kaikki sellainen parisuhteen ulkoinen seksuaalinen toiminta, jonka ei ole erikseen sovittu olevan ok. Siis ihan kaikki, millä on seksuaalinen motiivi. Jos asiasta on sovittu, niin sitten kaikki on ok. Riippuu siis ihan täysin siitä parisuhteesta.

    • Anonyymi

      Ne asiat mitkä tehdään vain parisuhteessa.

    • Anonyymi

      Viikonloppujen poissaolo yhteisestä kodista ainakin.

    • Anonyymi

      Teeskennellä heteroo ja olla avioliitossa. Samalla tietäen että on oikeasti homoseksuaali.

    • Anonyymi

      Minun mielestäni pettämistä on suutelu, seksi, frittailu tietyssä määrin, selän takana touhuaminen toisen kanssa romanttisessa mielessä (viestittely jne.) Ja tietenkin jos alkaa olemaan paljon pois yhteisestä kodista, niin voi alkaa epäilemään jotain. Eli ei halua viettää aikaa kanssasi.
      Ap eli Kesä209

    • Anonyymi

      Se, että oma kumppani kehottaa menemään kahville vieraan miehen kanssa, eikä ole asiasta moksiskaan. Silloin suhde on viimeistään ohi ja taputeltu.

    • Anonyymi

      Se stana ero nyt!

    • Anonyymi

      - Vastakkaista sukupuolta olevan "kaverin" kanssa nukkuminen. Baari-illat näiden kanssa. Ylipäätään vastakkaista sukupuolta olevat "kaverit". En hyväksy. Ei hyvä jos ei tule saman sukupuolisten kanssa toimeen eikä ne kelpaa kavereiksi, jokuhan siihen on syynä jos valikoi vastakkaisen sukupuolen kaveriksi eikä omaa sp. olevia.

      - Suutelu/Seksi.

      - halailu ja lääppiminen toisen sukupuolen kanssa jos ei sukulainen.

      - Alituinen flirttailu tietyn/tiettyjen kanssa joka/jotka ei samaa sukupuolta. Muu liian läheinen lähentyminen ja selvä molemminpuolinen kehollinenkin viestintä: 'haluan naida sinua, pannaan heti kun saadaan tilaisuus'.

      - Seksuaalissävytteinen viestittely sähköisesti vastakkaisen sukupuolen kanssa.

      • Anonyymi

        Eli saman sukupuolen kanssa noi kaikki olis ok.


      • Anonyymi

        Periaatteessa, se riippuu henkilöistä/tunnetasoista, eli suhteen laadusta ja luonteesta. Jos tunteikkaassa polyamorisessa suhteessa: mies plus kaksi tai kolme naista niin silloinkin kaikki ok kuten edellä kuvasin, vain naisille (ei miehiä).

        Sopimatonta myös jatkuva ja ei ollenkaan välttämättömätön työhön liittyvä vapaa-aikana, tärkeään tapahtumaan tai harrastukseen, asialliseen menoon tai asiaan liittyvä viestittely ja puhelut asian sopimiseksi vastakkaisen sukuolen kanssa (poikkeuksena sukulainen).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa, se riippuu henkilöistä/tunnetasoista, eli suhteen laadusta ja luonteesta. Jos tunteikkaassa polyamorisessa suhteessa: mies plus kaksi tai kolme naista niin silloinkin kaikki ok kuten edellä kuvasin, vain naisille (ei miehiä).

        Sopimatonta myös jatkuva ja ei ollenkaan välttämättömätön työhön liittyvä vapaa-aikana, tärkeään tapahtumaan tai harrastukseen, asialliseen menoon tai asiaan liittyvä viestittely ja puhelut asian sopimiseksi vastakkaisen sukuolen kanssa (poikkeuksena sukulainen).

        sukupuolen*


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa, se riippuu henkilöistä/tunnetasoista, eli suhteen laadusta ja luonteesta. Jos tunteikkaassa polyamorisessa suhteessa: mies plus kaksi tai kolme naista niin silloinkin kaikki ok kuten edellä kuvasin, vain naisille (ei miehiä).

        Sopimatonta myös jatkuva ja ei ollenkaan välttämättömätön työhön liittyvä vapaa-aikana, tärkeään tapahtumaan tai harrastukseen, asialliseen menoon tai asiaan liittyvä viestittely ja puhelut asian sopimiseksi vastakkaisen sukuolen kanssa (poikkeuksena sukulainen).

        välttämätön*


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa, se riippuu henkilöistä/tunnetasoista, eli suhteen laadusta ja luonteesta. Jos tunteikkaassa polyamorisessa suhteessa: mies plus kaksi tai kolme naista niin silloinkin kaikki ok kuten edellä kuvasin, vain naisille (ei miehiä).

        Sopimatonta myös jatkuva ja ei ollenkaan välttämättömätön työhön liittyvä vapaa-aikana, tärkeään tapahtumaan tai harrastukseen, asialliseen menoon tai asiaan liittyvä viestittely ja puhelut asian sopimiseksi vastakkaisen sukuolen kanssa (poikkeuksena sukulainen).

        "tärkeään tapahtumaan tai harrastukseen, asialliseen menoon tai asiaan liittyvä"

        Liittymätön piti olla.


    • Anonyymi

      Suomi24 palstalle kirjoittaminen, somessa pyöriminen, telkun katsominen (voi olla vähäpukeisia naisia), cittarissa käyminen (petät s-ryhmää) ym,

    • Anonyymi

      Mies kun käy vieraissa se käy silloin huorissa,mutta nainen kun käy miehissä se on sitten yhden illan juttu,tai ihan vaan pikaromanssi.Lomalla ollessa nainen kokee lomaromanssin?

      • Anonyymi

        Ei.


    • Anonyymi

      Pettämistä, petos, on yhteisesti laaditun sopimuksen rikkominen, niin parisuhteessa kuin elämässä yleensä.

    • Anonyymi

      Parittomuus siinä suhteessa 😎

    • Anonyymi

      Kaikki mikä ei kestä päivänvaloa tai millä toista osapuolta onnistuisit loukkaamaan. Helppoa.

    • Anonyymi

      Sopimuksenvarainen asia. Silti romanttinen kanssakäyminen muun kuin puolison kanssa on pettämistä. Avoin flirttailu, muut kuin kaverilliset suhteet, suudelmat ja sen sellainen. Hymy, leikinlasku ja normijuttelu ei ole pettämistä. Lounas isommalla porukalla tai työpaikkaruokalassa on ok. Romanttiseen tai seksuaaliseen kanssakäymiseen tähtäävä toiminta on pettämistä. Yrityskin on rangaistava...

      Kunhan ottaa toisen huomioon. Aina on vastuu siitä, ettei päästä ulkopuolisia tiettyä pistettä pidemmällä. Yrittäjiä nimittäin löytyy. Yölliset puhelut ja vonkaaminen on ehdottomasti poissuljettua.

    • Anonyymi

      Ihmisiä me kaikki ollaan ja petetään

      • Anonyymi

        En oo pettänyt ketään.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      116
      7014
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      58
      3090
    3. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      69
      1659
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      58
      1349
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1263
    6. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      114
      1057
    7. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      1040
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      89
      952
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      55
      887
    10. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      47
      884
    Aihe