Hei! Minkäs ikäisenä lapsenne ovat oppineet puhumaan lauseita? Mitkä oli ekoja lauseita?
Lauseita?
7
1026
Vastaukset
- eppu
olisikohan ollut ekat jotain 1v7kk tyyliin "äiti tuli" ja nyt 1v 10kk "mummi ja vaari tulee tänään tänne" taitaa olla pisin.muutenkin tosi hyvin puhuu,osaa vastata kaikkiin kysymyksiin esim hammaspesulla kun kysyy joko valmis, niin vastaa ei,ma pesen vielä! huvittavan kuuloista kun kokoa on teletapillisen verran..
- mie
Taitaa olla tyttö kyseessä?
- eppu
mie kirjoitti:
Taitaa olla tyttö kyseessä?
näin on,joka oppi kävelemään vasta 1v.4kk kun oli niin mahdottoman varovainen.ja on kyllä vieläkin,ei paljoa itseään ole kolhinut.
- mukamas...
lause sisältää enemmän kuin 2 sanaa...jos lapsi sanoo "äiti tuli", se ei ole vielä lause vaan kyse on kaksisanavaiheesta...
- junnun äiti
Meidän iltatähti alkoi puhua 1v 4kk vanhana. Ensimmäiset lauseet olivat: "missä minun isi on?" ja "missä minun pupu on?"
- oppinut!
Hienoa!=)
Mutta kaikki lapset eivät tosin opi yhtä nopeasti puhumaan...jotkut vasta reilun kolmen vuoden iässä...tai sitäkin myöhemmin...joillakin ensisanat tulee vasta tuossa iässä...eli riippuu lapsesta.. - hippula
oppinut! kirjoitti:
Hienoa!=)
Mutta kaikki lapset eivät tosin opi yhtä nopeasti puhumaan...jotkut vasta reilun kolmen vuoden iässä...tai sitäkin myöhemmin...joillakin ensisanat tulee vasta tuossa iässä...eli riippuu lapsesta..meilläkin 3v poika oppi varsinaisia lauseita puhumaan vasta lähempänä 3. vuotta...Pitkään oli yhden tai kahden sanan yksinkertaisia ilmaisuja ja noin 2,5 vuotiaana alkoi tulla pitempiä lauseita. Siinä iässä alkoi mieletön kyselykausi, jota on kestänyt tähän saakka. Esim. "Minne aurinko menee?" "Meneekö sekin nukkumaan?"...tarkentavat jatkokysymykset tulleet mukaan ja jos ei heti vastata niin poika saattaa itse jäädä pohtimaan vastausta kysymykseen kuten esim. "hmmm, kyllä se varmaan menee nukkumaan?".
Tosiaan, on askarruttanut, että missä iässä tavallisesti tulevat miksi-kysymykset? Se kai seuraava vaihe kyselykaudessa...Poika kun ei vielä osaa vastata jos esim. kysytään "Miksi heitit lelut lattialle?" Saattaa vastata, että "tuonne" tai jotain muuta epäloogista. Kerran tosin yllätyin pottaa pestessä kun poika kysyi "Miksi se potta pitää tiskata?", joten kyllä hän varmasti alkaa hahmottaa jo noita kuuluisia miksi-kysymyksiä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843432- 252023
- 1941931
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3421319Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell851299Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12935- 82933
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790