Hei! Minkäs ikäisenä lapsenne ovat oppineet puhumaan lauseita? Mitkä oli ekoja lauseita?
Lauseita?
7
998
Vastaukset
- eppu
olisikohan ollut ekat jotain 1v7kk tyyliin "äiti tuli" ja nyt 1v 10kk "mummi ja vaari tulee tänään tänne" taitaa olla pisin.muutenkin tosi hyvin puhuu,osaa vastata kaikkiin kysymyksiin esim hammaspesulla kun kysyy joko valmis, niin vastaa ei,ma pesen vielä! huvittavan kuuloista kun kokoa on teletapillisen verran..
- mie
Taitaa olla tyttö kyseessä?
- eppu
mie kirjoitti:
Taitaa olla tyttö kyseessä?
näin on,joka oppi kävelemään vasta 1v.4kk kun oli niin mahdottoman varovainen.ja on kyllä vieläkin,ei paljoa itseään ole kolhinut.
- mukamas...
lause sisältää enemmän kuin 2 sanaa...jos lapsi sanoo "äiti tuli", se ei ole vielä lause vaan kyse on kaksisanavaiheesta...
- junnun äiti
Meidän iltatähti alkoi puhua 1v 4kk vanhana. Ensimmäiset lauseet olivat: "missä minun isi on?" ja "missä minun pupu on?"
- oppinut!
Hienoa!=)
Mutta kaikki lapset eivät tosin opi yhtä nopeasti puhumaan...jotkut vasta reilun kolmen vuoden iässä...tai sitäkin myöhemmin...joillakin ensisanat tulee vasta tuossa iässä...eli riippuu lapsesta.. - hippula
oppinut! kirjoitti:
Hienoa!=)
Mutta kaikki lapset eivät tosin opi yhtä nopeasti puhumaan...jotkut vasta reilun kolmen vuoden iässä...tai sitäkin myöhemmin...joillakin ensisanat tulee vasta tuossa iässä...eli riippuu lapsesta..meilläkin 3v poika oppi varsinaisia lauseita puhumaan vasta lähempänä 3. vuotta...Pitkään oli yhden tai kahden sanan yksinkertaisia ilmaisuja ja noin 2,5 vuotiaana alkoi tulla pitempiä lauseita. Siinä iässä alkoi mieletön kyselykausi, jota on kestänyt tähän saakka. Esim. "Minne aurinko menee?" "Meneekö sekin nukkumaan?"...tarkentavat jatkokysymykset tulleet mukaan ja jos ei heti vastata niin poika saattaa itse jäädä pohtimaan vastausta kysymykseen kuten esim. "hmmm, kyllä se varmaan menee nukkumaan?".
Tosiaan, on askarruttanut, että missä iässä tavallisesti tulevat miksi-kysymykset? Se kai seuraava vaihe kyselykaudessa...Poika kun ei vielä osaa vastata jos esim. kysytään "Miksi heitit lelut lattialle?" Saattaa vastata, että "tuonne" tai jotain muuta epäloogista. Kerran tosin yllätyin pottaa pestessä kun poika kysyi "Miksi se potta pitää tiskata?", joten kyllä hän varmasti alkaa hahmottaa jo noita kuuluisia miksi-kysymyksiä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049