Mieltä tästä uudesta Käräjälaki jutusta?
Mitä Kuusamon Saamelaiset
11
1130
Vastaukset
- Anonyymi
Whaaaat?????
- Anonyymi
Niin, osa Kuusamolaisista on niin saamelaisia niin saamelaisia kun tulee puhe poronhoidon oikeutuksesta näin etelässä.
- Anonyymi
Kuusamon tunturimustalaiset saa köniin tässä :D
- Anonyymi
Onko siellä oikeasti paikallisia saamelaisia ja jos mitkä ovat sukunimet? Ei ryöpytyksia vaan asiallista keskustelua. Koko saamelaisasia on mennyt vähän yli, minun mielipide.
- Anonyymi
No ei ole. Muutamalla on sukujuuria saamelaisiin ja ihan yksittäisiä saamelaisia muuttanut niinkuin muuallekin Suomeen.
- Anonyymi
Kuulostaa olevan Kuusamon poromiehet niin jänkämiehiä,jängät ovat muutama satakilometriä pohjoiseen täällä poronhoito kuuluu aitauksiin ,eikä naapureiden maille.
- Anonyymi
Ei Kuusamossa ole saamelaisia nyky määritelmän mukaan. Kuusamossa on kuitenkin metsäsaamelaista verenperimää runsaasti. Uskon, että jokaisella kuusamolaisella on, halusitte tai ette. Se on peräisin noin 200-300 vuoden takaa. Ei muuta.
- Anonyymi
Eikös koko metsäsaamelaisuus ole keksitty juttu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös koko metsäsaamelaisuus ole keksitty juttu
ei se keksitty ole mutta. se rotu on sulautunut valta väestöön. ei niitä ole enää.
- Anonyymi
Onko ne Kuusamon nunnukat juoppoja, niinkun siinä sketsissä?
- Anonyymi
Keksitty juttu koko Kuusamon saamelaisuus. Nykyään kaikki haluavat olla saamelaisia ja keksivät mitä ihmeellisempia sukutarinoita, kun oikeasti eivät ole.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841349- 51968
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että369798- 142759
- 55699
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän122686- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594