Mieltä tästä uudesta Käräjälaki jutusta?
Vastaukset 11
- Anonyymi
Whaaaat?????
- Anonyymi
Niin, osa Kuusamolaisista on niin saamelaisia niin saamelaisia kun tulee puhe poronhoidon oikeutuksesta näin etelässä.
- Anonyymi
Kuusamon tunturimustalaiset saa köniin tässä :D
- Anonyymi
Onko siellä oikeasti paikallisia saamelaisia ja jos mitkä ovat sukunimet? Ei ryöpytyksia vaan asiallista keskustelua. Koko saamelaisasia on mennyt vähän yli, minun mielipide.
- Anonyymi
No ei ole. Muutamalla on sukujuuria saamelaisiin ja ihan yksittäisiä saamelaisia muuttanut niinkuin muuallekin Suomeen.
- Anonyymi
Kuulostaa olevan Kuusamon poromiehet niin jänkämiehiä,jängät ovat muutama satakilometriä pohjoiseen täällä poronhoito kuuluu aitauksiin ,eikä naapureiden maille.
- Anonyymi
Ei Kuusamossa ole saamelaisia nyky määritelmän mukaan. Kuusamossa on kuitenkin metsäsaamelaista verenperimää runsaasti. Uskon, että jokaisella kuusamolaisella on, halusitte tai ette. Se on peräisin noin 200-300 vuoden takaa. Ei muuta.
- Anonyymi
Eikös koko metsäsaamelaisuus ole keksitty juttu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös koko metsäsaamelaisuus ole keksitty juttu
ei se keksitty ole mutta. se rotu on sulautunut valta väestöön. ei niitä ole enää.
- Anonyymi
Onko ne Kuusamon nunnukat juoppoja, niinkun siinä sketsissä?
- Anonyymi
Keksitty juttu koko Kuusamon saamelaisuus. Nykyään kaikki haluavat olla saamelaisia ja keksivät mitä ihmeellisempia sukutarinoita, kun oikeasti eivät ole.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.3931048Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3201004- 102895
- 79785
- 78762
- 82736
- 37666
- 50665
- 45651
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui39640