Yksikään vieraslaji, kasvi tai eläin, ei loputtomalla tappamisella ole kadonnut, eikä katoa, joten olisi tullut aika ymmärtää, että ainut keino luonnon tasapainottamiseen on ennallistaminen ja villiinnyttäminen, jossa luonnon annetaan palautua tasapainoon ilman ihmisen jatkuvaa sotkeutumista siihen.
Eläinten kohdalla tämä tarkoittaa että myös suurpedot saavat ottaa oman paikkansa, koska he ovat luonnon tasapainottajina aivan avainasemassa. Itse näen että koko metsästys eli nykymuodossaan huvitappaminen pitäisi lailla kieltää, koska juuri se pitää luontoa epätasapainossa koko ajan monin eri tavoin mm tuottamalla järjettömän suuria kauris- ja peurakantoja, jotka levittävät mm borrelioosia .
Huvitappamiseen liittyy myös paljon monia muita eri ilmiöitä, mm pienten lasten varhainen opettaminen aseisiin ja tappamiseen ilman minkäänlaista väkivaltaan liittyvää suojaikärajaa, lailla suojeltujen eläinten tappaminen, eläinten tappaminen suojelualueilla ja kansallispuistoissa, sekä fasaanien tehokasvatus, koirien treenaaminen elävillä fasaaneilla ( eläinsuojelurikos!), haavakot ja luolakoirametsästys, jotka ovat pahassa ristiriidassa yleisen moraalin ja taas kerran Suomen eläinsuojelulain kanssa.
Me emme tarvitse väkivaltaa, barbariaa. Me tarvitsemme sivistyneen, kaikkea elämää rakastavan yhteiskunnan ! Se tukee meitä terveeseen tulevaisuuteen, lisää kuntien ja kaupunkienkin elinvoimaa ja lopulta kannattaa.
Näitä oheisen linkin periaatteita Suomeenkin meidän luontoomme sovellettuna, kiitos.
https://rewildingeurope.com/rewilding-principles/
https://knepp.co.uk/
Wolverine Weaseltribe
www.eop.fi jäsen
www.tapiolary.com jäsen
www.elaintenvuoro.fi kannattaja
Vieraslajeista, yleistä
5
110
Vastaukset
- Anonyymi
Moni metsästäjä harrastaa pienpetopyyntiä ihan eettisistä syistä ja se on hieno asia. Viattomat eläin ja lintuparat tapetaan vieraslajien toimesta sukupuuttoon jollei tähän barbaarimaiseen toimintaan puututa. 🐴
- Anonyymi
Suomessa kaikki eläimet, kasvit ja ihmiset ovat vieraslajeja. Ainoastaan Tunturivuokko on säilynyt jääkauden yli tuntureiden jäätikön alla. Tämä siis tiedoksi Ahma Näädänheimolle.
- Anonyymi
Minä ainakin loukutan minkkejä niin kauan kuin niitä maillani liikkuu.
- Anonyymi
Ansaitsesit vähintäänkin 10€/ minkki arvokkaasti työstäsi, eläimet ja linnut kiittää. 🐰🐇🐣🐤🐥🦆🦃
- Anonyymi
Suomi on asutettu aikoinaan metsästäjien ja kalastajien toimesta. Onneksi kumpikin toiminta on suuressa arvossa Kainuussa ja muuallakin Suomessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956818- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢491083Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909