Vieraslajeista, yleisesti

Anonyymi-ap

Yksikään vieraslaji, kasvi tai eläin, ei loputtomalla tappamisella ole kadonnut, eikä katoa, joten olisi tullut aika ymmärtää, että ainut keino luonnon tasapainottamiseen on ennallistaminen ja villiinnyttäminen, jossa luonnon annetaan palautua tasapainoon ilman ihmisen jatkuvaa sotkeutumista siihen- eläinten kohdalla tämä tarkoittaa että myös suurpedot saavat ottaa oman paikkansa, koska he ovat luonnon tasapainottajina aivan avainasemassa.

Itse näen että koko metsästys eli nykymuodossaan huvitappaminen pitäisi lailla kieltää, koska juuri se pitää luontoa epätasapainossa koko ajan monin eri tavoin mm tuottamalla järjettömän suuria kauris- ja peurakantoja, jotka levittävät mm borrelioosia.

Huvitappamiseen liittyy myös paljon monia muita eri ilmiöitä, mm pienten lasten varhainen opettaminen aseisiin ja tappamiseen ilman minkäänlaista väkivaltaan liittyvää suojaikärajaa, lailla suojeltujen eläinten tappaminen, eläinten tappaminen suojelualueilla ja kansallispuistoissa, sekä fasaanien tehokasvatus, koirien treenaaminen elävillä fasaaneilla, haavakot ja luolakoirametsästys, jotka ovat pahassa ristiriidassa yleisen moraalin ja Suomen eläinsuojelulain kanssa.

Me emme tarvitse väkivaltaa, barbariaa. Me tarvitsemme sivistyneen, kaikkea elämää rakastavan ja kunnioittavan yhteiskunnan !

Näitä oheisen linkin periaatteita Suomeenkin meidän luontoomme sovellettuna, kiitos :) Näissä on Kainuunkin mahdollinen rauhanomainen työ ja tukevaisuus, ei muussa.

https://rewildingeurope.com/rewilding-principles/

https://knepp.co.uk/

Wolverine Weaseltribe
www.eop.fi jäsen
www.tapiolary.com jäsen
www.elaintenvuoro.fi kannattaja

6

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No siinähän se someräksytyksen lomassa hoituu yks Suomi 24 moderointi.

• Anonyymi

Eikö ilmastonmuutos ole vieras laji

• Anonyymi

Viherviiheltäjät pitävät Suomen yhteiskunnan ja luonnon epätasapainossa.

• Anonyymi

Kyllä katoaa, kotoperäisistäkin hävitettiin vesikko nahan takia.

• Anonyymi

Sen tilalle on tullut pusikko ja ne voivat hyvin!

• Anonyymi

Taivaanrannan maalari!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22