Onko kukaan lukenut?
Minä luin. En osaa vielä muodostaa mielipidettä kirjasta, pidinkö vai en...
Omituista tekstiä, kertakaikkiaan..
Saarikoski: Aika Prahassa
10
1526
Vastaukset
- teresita
Ko.teos on seisonut kirjahyllyssäni iät ja ajat, en muista milloin luin, lukenut kuitenkin olen. Nyt selasin, ja muistan että tietynlainen apeus kulki koko kirjan runkona. Jos on itse oikein masentunut, voi saada siihen lisäefektiä lukemalla kyseisen kirjan.
- SynkMaster
Muutamaankin kertaan. Aina erittäin suuri nautinto.
- qummamuzzi
Saarikosken proosasta, vaikka aikalaiset kovasti PS:ää mollasivatkin suuren romaanin puutteesta. Kaikki Saarikosken proosa on raadollista, eritteellistä, kertomusta yksinäisen ihmisen vaelluksesta kaukana kotoa, vieraiden parissa, mielessä rakkaat, mietittävänä koko maailma, kaikki elämä.
Minussa PS:n sanat osuvat maaliin.- thelle
Niin siinä taisi käydä, ettei niin suuri mies kuin Saarikoski ehtinyt kirjoittaa ns. "pääteostaan", mutta muistettakoon kuinka mittavan käännöstyön hän elämässään suoritti!
- qummamuzzi
thelle kirjoitti:
Niin siinä taisi käydä, ettei niin suuri mies kuin Saarikoski ehtinyt kirjoittaa ns. "pääteostaan", mutta muistettakoon kuinka mittavan käännöstyön hän elämässään suoritti!
Saarikosken merkitys on minulle (joka en paljoa runoista ymmärrä) on hänen henkilönsä ja työnsä yhteenkietoutuma. Kyllä PS oli aikansa tulkki, Suomen ensimmäisiä mediapersoonia, boheemi, täysverinen taiteilija. Eepikko hän ei ollut ajassa, jossa kirjailijan työn täyttymys oli "suuren romaanin" kirjoittaminen.
Minua koskettivat hänen viime vuosiensa runot. Ukko oli habitukseltaan kuin täysverinen Slussenin spurgu vieraassa kulttuuriympäristössä, jyräävän vaimon armostaeläjä, mutta vielä, vielä sanoi jotakin... eikä se jokin ollut yhdentekevää.
- stalinin
pään yli ulos ja muutenkin saarikosket ovat kovasti mieleeni
- qummamuzzi
...oli Kerttu Kauniskankaan (Kansan Uutisten pakinoitsija Juorkunan Jussi) kesämökillä, jota Tuulaliina ja Pentti S. vuokrasivat 60-70-lukujen taitteessa kesäpaikakseen.
Olen aina tykännyt siitä lauseesta. - Alvari Raappavaara
qummamuzzi kirjoitti:
...oli Kerttu Kauniskankaan (Kansan Uutisten pakinoitsija Juorkunan Jussi) kesämökillä, jota Tuulaliina ja Pentti S. vuokrasivat 60-70-lukujen taitteessa kesäpaikakseen.
Olen aina tykännyt siitä lauseesta.Kiitos, tämä tieto antoi vankan motiivin lukea uudellee Linnan takana Lundiassa lymyilleen teoksen.
Kiireiselle ahmijalle (ei-minä) pelkkä sisällysluettelo riittää, sehän on runo sinänsä. - Antti
qummamuzzi kirjoitti:
Olen aina tykännyt siitä lauseesta.P.S:n proosasta se nuoren miehen uskollinen kumppani, surun hiiri, joka nakersi sielua pikkutakin taskussa. Tästä hän kertoo, taatana, kirjassaan Euroopan reuna, siellä alkupuolella.
Oliko muuten juuri Stalin päästä kotoisin tämä, myös mieleen jäänyt alakuloinen lause: V***taa aina, se on sairasta? - SynkMaster
Antti kirjoitti:
P.S:n proosasta se nuoren miehen uskollinen kumppani, surun hiiri, joka nakersi sielua pikkutakin taskussa. Tästä hän kertoo, taatana, kirjassaan Euroopan reuna, siellä alkupuolella.
Oliko muuten juuri Stalin päästä kotoisin tämä, myös mieleen jäänyt alakuloinen lause: V***taa aina, se on sairasta?muodossa: ...koskaan eivät asiat ole mitenkään kunnossa, aina v***taa, se on sairasta.
Hmm, miksiköhän itsekin laitoin nuo tähdet, sanamagiaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803