Palettikalapariskunta+partamonni=?

Tetra*

Mitäs sanotte, meneekö palettikalapariskunta samaan altaaseen partamonnin kanssa? Akvaarioni on 110-litrainen ja tällä hetkellä siellä asustaa kiilakylki- ja musta-aavetetraparvi sekä naaraspartamonni. Harkisin vielä jotain pieniä kirjoahvenia akvaani laittaa ja ensimmäisenä mieleen tuli palettikala, ongelmana vain se, ottaako se kuinka herkästi yhteen partulini kanssa!!!Jos ei palettikalapariskunta tunnu oikein sopivalta, niin mitä ehdottaisitte tilalle? ...Kiitos etukäteen vastauksistanne!!!...

6

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Inkku"

Minun mielestäni ei niiden kyllä
      pitäs ottaa yhteen toistensa kanssa :)
      mutta muita hyviä ahvenia ovat Loisto-
      kääpiöahven: http://www.akvaariolaakso.fi/catalog/images/loistokaapio pun2.jpg
      ja Töyhtökääpiöahven kirjoahvenia pieniä sellaisia en oikeen tiedä mutta tossa pari kääpiöahventa :)

• Tetra*

kiitän vastauksestasi...! Kokeilen sitten sitä palettikalapariskuntaa akvaani. Kai se on jossain määrin kiini myös eri yksilöiden luonteesta, siis miten ne sopeutuvat muiden kalojen seuraan... Pitää sitten vielä hankkia toinen "luola" akvaani ettei tule nahistelua partulin kotikolosta!!!!

• "Inkku"
        Tetra* kirjoitti:

kiitän vastauksestasi...! Kokeilen sitten sitä palettikalapariskuntaa akvaani. Kai se on jossain määrin kiini myös eri yksilöiden luonteesta, siis miten ne sopeutuvat muiden kalojen seuraan... Pitää sitten vielä hankkia toinen "luola" akvaani ettei tule nahistelua partulin kotikolosta!!!!

.. että palettikala lisääntyy helposti.
        Mutta uskon että tiesit sen jo ennen kuin
        minä sitä sanoin :)ajattelin vain muistuttaa

• Tetra*
        "Inkku" kirjoitti:

.. että palettikala lisääntyy helposti.
        Mutta uskon että tiesit sen jo ennen kuin
        minä sitä sanoin :)ajattelin vain muistuttaa

..onhan siitä niiden herkästä lisääntymiskyvystä kuultu jo useampaan kertaan:)..! Mietin vaiin, mihin poikaset sitten laittaisi..? Ottavatko akvaarioliikkeet yleisesti ottaen poikasia vastaan..?

• "Inkku"
        Tetra* kirjoitti:

..onhan siitä niiden herkästä lisääntymiskyvystä kuultu jo useampaan kertaan:)..! Mietin vaiin, mihin poikaset sitten laittaisi..? Ottavatko akvaarioliikkeet yleisesti ottaen poikasia vastaan..?

... mutta luulen että se on kiinni
        akvaariokaupasta saattaa olla että
        eivät ota jos niitä on jo siellä
        montakin se siis riippuu! :)

• Paletti

Partamonni saa kyytiä silloin kun paleteilla on poikaset ja myös joka ikinen muu asukas joka menee liian lähelle vauvoja.Muuna aikana ihan rauhallista elämää viettävät,ainakin meillä.Paletit tehneet yhdet onnistuneet poikaset n.25 kpl annoin pois.Ja nyt jäi henkiin vain 2kpl.Joten kun hankit paletit ei välttämättä tarkoita että hukut poikasiin.Kalat on ollut noin 3 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      104
      9314
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4509
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1966
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      1841
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1600
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1341
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      37
      1270
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      907
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      892
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      30
      883
    Aihe