Kerrostalo sähkön jako

Anonyymi-ap

Meillä on asumaton huoneisto kerrostalossa. Miten se jaetaan siis yleissähkö osakkaiden kesken? Huomioidaanko se esim huoneistojen kesken jos asuu useampi samassa huoneistossa ja ketään ei asu jossain huoneistossa? Huoneistokohtainen sähkölasku maksetaan.

12

140

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sähkö jaetaan kaikkein näppärimmin piikkaamalla reiät naapurihuoneistoihin ja laittamalla jatkoroikka jokaiseen.

• Anonyymi

Eipä ole ainaaan minulle koskaan tullut vastaan että yhtiövastikkeessa olisi eroteltu osakkeen asukkaitten määrä sähkölaskua varten joten ainakin yleensä taitaa sisältyä neliöiden mukaan määräytyvään vastikkeeseen

• Anonyymi

Taitaa olla kyseessä yhtiön kuluerä, yhtiö muodostuu osakkeista eikä henkilöistä.

• Anonyymi

Kyllähän kai sillä asunnolla on omistaja vaikka se olisi tyhjillään. Omistaja maksaa sähkölaskun. Jos yhtiö sen maksaa, menee se vastikkeeseen siinä, mis muutkin kulut. Miksi ihmeessä saman kerroksen asukkaat maksaisivat enemmän. Eivät ne siitä mitään hyödy.

• Anonyymi

Lueppas kysymys uusiksi...

• Anonyymi

Koska tulee seuraava näin näppärä vedätys "asumaton huoneisto" jota ei ilmeisesti kukaan omista :-D

• Anonyymi

Taitaa olla "asumaton" huoneisto, jonka omistaja ei halua maksaa vastiketta. Perintökämppä, keikkkakämppä missä asutaan vaan osan aikaa. Tai on keksitty oiva säästöniksi - asutaan vaan, mutta yritetään silti esittää, että kämppä olisi tyhjänä ja tällä verukkeella sitten vaaditaan alennusta kaikesta mahdollisesta "kun ei kulu vettä", "kun ei tule jätteitä" jne.

Itse törmäsin 3-henkiseen perheeseen, joka oli kirjauttanut asunnon omistajaksi vajaan vuoden ikäisen lapsensa eikä tietenkään maksettu käyttövesimaksuja yms. kuin yhdestä. Pellet jäivät kiinni, kun tulivat pätemään yhtiökokoukseen. Valtakirjalla, koska huoneiston omistaja ei vielä oikein kyennyt asioitaan hoitamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taitaa olla "asumaton" huoneisto, jonka omistaja ei halua maksaa vastiketta. Perintökämppä, keikkkakämppä missä asutaan vaan osan aikaa. Tai on keksitty oiva säästöniksi - asutaan vaan, mutta yritetään silti esittää, että kämppä olisi tyhjänä ja tällä verukkeella sitten vaaditaan alennusta kaikesta mahdollisesta "kun ei kulu vettä", "kun ei tule jätteitä" jne.

Itse törmäsin 3-henkiseen perheeseen, joka oli kirjauttanut asunnon omistajaksi vajaan vuoden ikäisen lapsensa eikä tietenkään maksettu käyttövesimaksuja yms. kuin yhdestä. Pellet jäivät kiinni, kun tulivat pätemään yhtiökokoukseen. Valtakirjalla, koska huoneiston omistaja ei vielä oikein kyennyt asioitaan hoitamaan.

Eihän tuo nyt oikein toimi. Vesimaksusta toki pääsee eroon, jos se on asukasmäärän mukaan, mutta vastike kyllä on maksettava. Jos ei maksa, voi taloyhtiö ottaa kämpän haltuun.

• Anonyymi

Kerrostalo asunto ei tarvi sähkö sopimusta, jos muuten pysyy paikat lämpöisenä?

• Anonyymi

Lueppas sinäkin kysymys uusiksi...

• Anonyymi

Onko kyseessä haltuunotettu asunto?vai onko talossa tyhjä liikehuoneisto?oli miten oli,loput osakkeenomistajat maksaa tyhjän kämpän kulut keskenään lisänä yhtiönvastikkeessa.Aloittaja voi selittää tarkemmin tämän "tyhjän"kämpän mysteerin.

• Anonyymi

Jos se on vuokratalo niin älä sotkeennu muitten töille!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3854
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3425
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2791
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2458
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1879
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1809
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1766
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1497
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      386
      1459
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1238
    Aihe