Hakusessa toimiva akrikaatti, pensakäyttöistä etsin.
Honda EU22i vissiin hyvä mutta on kallis.
Minkälainen mahtaisi olla Timco 2000i jota on nyt myynnissä paljon?
Mainostavat hiljaiseksi ja ympäristöystävälliseksi.
Kokemuksia?
Hyvä ja halpa akrikaatti
55
127
Vastaukset
- Anonyymi
Koska tulee seuraava aloitus Timco- merkkisistä klooni tuotteista ?
- Anonyymi
Timcoista täällä jo useasti kirjoitettu. Moni uusavuton ei osaa edes käynnistää
- Anonyymi
Pääasia täällä keskustelupalstalla että osaa aloituksia tehtailla !!
- Anonyymi
Hyvä ja halpa on kaksi eri tuotetta. Timco kuuluu kategoriaan halpa.
- Anonyymi
Sama kuin autokaupassa. Jos haluaa hyvän ja halvan auton niin on ostettava kaksi autoa !🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama kuin autokaupassa. Jos haluaa hyvän ja halvan auton niin on ostettava kaksi autoa !🙂
Juuri näin. Hyvää ja halpaa et saa koskaan samassa kaupassa.
Ensin pitää kuitenkin miettiä, mitä sillä agregaatilla tekee, esimerkiksi: paljonko tehoa tarvitaan, minkälaatuista tulee sähkön olla ja pitkäänkö koneen pitää käydä.
- Anonyymi
Se ehkä kertoo jotakin että konevuokraamot eivät hanki vuokralle meneviin koneisiin ja työkaluihin mitään timkoja kerniä tms halpamerkkejä. Jos jonkun vehkeen pitää toimia silloin kun sitä tarvitaan niin mieluummin kokonaan ilman kuin menettää hermonsa paskoilla työkaluilla. Käpälä syvemmälle taskuun ja ostaa laatukamppeen. Siitä pääsee eroon käytettynäkin.
- Anonyymi
Ympäristöystävällinen? ...mikään kone ei ole ympäristöystävällinen. Ei edes kynttilä.
Minulla on Timco 2000 ja toimii hyvin. Helppo käynnistää ja osaa säätä tehoa hyvin kuorman mukaan. Honda on varmaan parempi, mutta moninkertaiseen hintaan. Yksityiskäytössä tulee niin vähän käyttötunteja, että Timco kestää ihan yhtä kauan kuin Hondakin. - Anonyymi
Hyvään ja halpaan akrikaattiin tulee öljyksi sitten valvoline stou!
- Anonyymi
Olisin suomi 24 ohjeiden mukaan laittanut monitraaa.
Laitoin silti mobil 2000 sae 10-40 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisin suomi 24 ohjeiden mukaan laittanut monitraaa.
Laitoin silti mobil 2000 sae 10-40Mitään monitraa. Virallinen suomi24 suositus on nyt valvoline stou!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään monitraa. Virallinen suomi24 suositus on nyt valvoline stou!
Vaikeaa on monitraa vaihtaa valvolineen, tosin hienoja purkkeja ovat. Ne teboilin hetket lapsesta asti kun sisulla huoltoon mentiin ovat jättäneet jälkensä. Tuosta venäjän tuotteesta kyllä pitäisi päästä eroon, miten tuo onnistuisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikeaa on monitraa vaihtaa valvolineen, tosin hienoja purkkeja ovat. Ne teboilin hetket lapsesta asti kun sisulla huoltoon mentiin ovat jättäneet jälkensä. Tuosta venäjän tuotteesta kyllä pitäisi päästä eroon, miten tuo onnistuisi?
Kaada valvoline stou monitra purkkiin monitran tilalle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaada valvoline stou monitra purkkiin monitran tilalle!
Jonkun toisen pitäis se salaa tehdä.
Monitraa en ole kyllä käyttänyt kun hydrauliikassa ja joskus kubotan koneessa. Siveriä löytyy leikkureihin
- Anonyymi
Timco2000i-aggregaatista ollaan kahta mieltä.
Kauppiaat ja pienkoneista mitään ymmärtämättömät ovat "testivoittajan" ylistäjiä ja mollaavat kaikkia, jotka julkisesti kertovat arkipäivän kokemuksiaan, vaikkapa siitä, ettei Timco suostu käynnistymään.
Sitten on ihmisiä, jotka kertovat käyttäjän, ostajan, maksajan näkökulmasta mielipiteensä tästä toimimattomasta "hiljaisesta" punakoneesta. Tosiasian kertominen ottaa koville.
Ympäristöystävällinen? Onhan se hyvinkin maailmanpelastaja, kun ei lähde käyntiin niin eihän se saastutakkaan.- Anonyymi
Kuulutko sinäkin niihin uusavuttomiin jotka eivät osaa käynnistää, vai onko timco tosiaan niin huono. Paljon on sitten eroja koneissa kun joillakin toimii vuosikaudet eikä ole käynnistys ongelmia. Minäkin srn asian uskon sitten kun oma kone ei käynnisty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulutko sinäkin niihin uusavuttomiin jotka eivät osaa käynnistää, vai onko timco tosiaan niin huono. Paljon on sitten eroja koneissa kun joillakin toimii vuosikaudet eikä ole käynnistys ongelmia. Minäkin srn asian uskon sitten kun oma kone ei käynnisty.
Halpikset ovat yksilöitä. Seassa on hyviä, huonoja ja hyvin huonoja. Ensimmäinen öljynvaihto kannattaa tehdä ajoissa ja varmaan toinenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halpikset ovat yksilöitä. Seassa on hyviä, huonoja ja hyvin huonoja. Ensimmäinen öljynvaihto kannattaa tehdä ajoissa ja varmaan toinenkin.
Niin se vähän on sitten sama kuin käyttäjätkin, on osaavia, vähän osaavia ja mitään ymmärtämättömiä. Sytytystulppa myös vaihtoon ensimmäisten oireiden alettua NGK tilalle ja 0.6- 0.7mm kärkiväliksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se vähän on sitten sama kuin käyttäjätkin, on osaavia, vähän osaavia ja mitään ymmärtämättömiä. Sytytystulppa myös vaihtoon ensimmäisten oireiden alettua NGK tilalle ja 0.6- 0.7mm kärkiväliksi.
Vittuilkaa saaaatanan tahvot vähemmän. Jos ei ole keskusteluun annettavaa niin älkää kirjoittako mitään.
Kusipääkommentoijat, hypätkää hirteen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittuilkaa saaaatanan tahvot vähemmän. Jos ei ole keskusteluun annettavaa niin älkää kirjoittako mitään.
Kusipääkommentoijat, hypätkää hirteen!Oppaista olen lukenut ettei aggrekaatin käyttäjät ole poikkeusryhmä, eli uusavuttomia mahtuu joukkoon. Siinä sitten nykivät konetta joko liian paljon tai vähän bensaa saaneena, saatikka että viitseisivät tutustua ohjekirjaan huolellisesti. Jotkut antaa käydä bensan loppuun ja seuraavaksi ei sähköä tai ei käynnisty jne....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittuilkaa saaaatanan tahvot vähemmän. Jos ei ole keskusteluun annettavaa niin älkää kirjoittako mitään.
Kusipääkommentoijat, hypätkää hirteen!Laita sinäkin koneeseen valvoline stou!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halpikset ovat yksilöitä. Seassa on hyviä, huonoja ja hyvin huonoja. Ensimmäinen öljynvaihto kannattaa tehdä ajoissa ja varmaan toinenkin.
kinkeissä suuria yksilöeroja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se vähän on sitten sama kuin käyttäjätkin, on osaavia, vähän osaavia ja mitään ymmärtämättömiä. Sytytystulppa myös vaihtoon ensimmäisten oireiden alettua NGK tilalle ja 0.6- 0.7mm kärkiväliksi.
Sytytystulppa tuntuu olevan Kiinalaisissa kamppeissa ongelma. Alkuperäinen Kiinantulppa kannattaa vaihtaa heti merkkitulppaan ja säätää kärkiväli oikeaksi. Jos tämä ei auta, niin sitten takuukorjaukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se vähän on sitten sama kuin käyttäjätkin, on osaavia, vähän osaavia ja mitään ymmärtämättömiä. Sytytystulppa myös vaihtoon ensimmäisten oireiden alettua NGK tilalle ja 0.6- 0.7mm kärkiväliksi.
NGK:a kyllä pidetään yleensä ottaen huonoimpana mahdollisena tulppamerkkinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oppaista olen lukenut ettei aggrekaatin käyttäjät ole poikkeusryhmä, eli uusavuttomia mahtuu joukkoon. Siinä sitten nykivät konetta joko liian paljon tai vähän bensaa saaneena, saatikka että viitseisivät tutustua ohjekirjaan huolellisesti. Jotkut antaa käydä bensan loppuun ja seuraavaksi ei sähköä tai ei käynnisty jne....
Vittu että pöljä kirjotus.
Miten tämä paskanjauhanta liittyy tähän keskusteluaiheeseen.
Hyppää hirteen, omaiset toimittaa paskakasasi Riihimäen ongelmajätelaitokseen poltettavaksi 3000 asteen lämpötilassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittu että pöljä kirjotus.
Miten tämä paskanjauhanta liittyy tähän keskusteluaiheeseen.
Hyppää hirteen, omaiset toimittaa paskakasasi Riihimäen ongelmajätelaitokseen poltettavaksi 3000 asteen lämpötilassa.Ei tainnut vieläkään käynnistyä, yritä käynnistys srayta.
- Anonyymi
Timcon takia en vaivautuisi edes tuota tekemään...
- Anonyymi
Minulla on ollut timco viitisen vuotta. Käytän sitä mökillä akkujen lataamiseen silloin kun ei saa aurinkosähköä. Käyttötunteja tulee vuodessa noin 50 tuntia. Vaihdan vuosittain öljyt ja tulppaa en ole koskaan vielä vaihtanut. Lähtee hyvin käyntiin kesällä. Talvella en ole kylmäkäynnistellyt vaan aina ensin pitänyt takan edessä lämpimässä ja vasta sitten käyntiin. Ei ole ollut mitään ongelmia. Näiden nopeakierroksisten pikku koneiden oletettu käyttöikä on tuhannen tuntia. Moottori alkaa olla sen jälkeen loppu. Yleensä nämä hajoavat sitä ennemmin käytön ja huollon puutteeseen. Jos konetta ei käytä silloin tällöin, niin liukupinnat kärsivät öljyn puutteesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on ollut timco viitisen vuotta. Käytän sitä mökillä akkujen lataamiseen silloin kun ei saa aurinkosähköä. Käyttötunteja tulee vuodessa noin 50 tuntia. Vaihdan vuosittain öljyt ja tulppaa en ole koskaan vielä vaihtanut. Lähtee hyvin käyntiin kesällä. Talvella en ole kylmäkäynnistellyt vaan aina ensin pitänyt takan edessä lämpimässä ja vasta sitten käyntiin. Ei ole ollut mitään ongelmia. Näiden nopeakierroksisten pikku koneiden oletettu käyttöikä on tuhannen tuntia. Moottori alkaa olla sen jälkeen loppu. Yleensä nämä hajoavat sitä ennemmin käytön ja huollon puutteeseen. Jos konetta ei käytä silloin tällöin, niin liukupinnat kärsivät öljyn puutteesta.
Lataatko dc liittimistä vai onko sulla älylaturi? Entä minkä tehoinen jos on.
Itse tässä miettinyt kestääkö timcon invertter tekniikka hakkurityypin laturit
- Anonyymi
Kinkkidiesel on pelannut ihan hyvin.
- Anonyymi
Kiinalaisissa diesel aggrekaateissa moottori on usein kopio esim japanilaisesta yanmarista. Toimii luotettavammin kuin kiinalaiset bensiinimoottorit. Sähköpuoli on tehty halvoista komponenteista ja genu hajoaakin dieseleissä ennemmin. Bensa-aggekaateissa moottori hajoaa usein ennemmin tai ei saa millään käymään. Sanotaan että kun kiinasta tukkuliike tilaa 10 merikonttia vaikka kulmahiomakoneita niin 11. kontillinen on ylimääräisiä takuuvaihtoja ja varaosia varten.
- Anonyymi
Myös bensakoneet ovat monesti kopioita, esim. Aggregaateissa ym. pienkoneissa käytettävät Loncin moottorit ovat Hondan GX moottoreiden kopioita.
- Anonyymi
Aika hyvällä takuuvaihtosuhteella pääsee, jos vain 10 % pitää vaihtaa. Paljon isommistakin olen kuullut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös bensakoneet ovat monesti kopioita, esim. Aggregaateissa ym. pienkoneissa käytettävät Loncin moottorit ovat Hondan GX moottoreiden kopioita.
Perusmoottorit yleensä kestävät (Loncin) mutta apulaitteet ympäriltä hajoo
- Anonyymi
Et saa asiallisia vastauksia täällä. Jotkut ovat ottaneet niin itseensä siitä kun kaikki ei halua ostaa kalliita merkkikoneita. Painostavat ostamaan niitä kalliita laitteita tai sitten sotkevat koko keskustelun. Ihan kuin se heiltä olisi pois jos joku ostaa halvenpia kiinan laitteita?
Niitä kuitenkin myydään kokoajan ja varmasti asiansa ajavat vaikka merkkifanaattiset kuinka ulisevat vastaan.- Anonyymi
Aika moni ns. "merkkikone" valmistetaan Kiinassa. Koneet ja komponentit saattavat tulla jopa alihankintana samoilta tuotantolinjoilta, kuin nämä Kiinana omat merkit halpismerkit.
- Anonyymi
Thaimaassa se Honda on tehty tai kasattu.
- Anonyymi
Honda EU
- Anonyymi
Kiina timcon kulutus 350w kuormalla, (kaksi pakastinta 200w lämmitin) noin 0,6L/ h tai vähän alle. Kwh hintaa kertyy riittävästi.
- Anonyymi
Kuinka usein käytätte varavirtaa olevaa kinkki agregaattia? Riittääkö kerran vuodessa?
- Anonyymi
Moni käyttää silloin kun on sähkökatko.
Koneen käyttäminen muuten vaihtelee ihmistyypin mukaan. Itse ehkä 2-3kk välein, tai välillä useamminkin. leikkurit ovat koko talven käyttämättä
- Anonyymi
Laitoin Timco 2000i aggregaatin jouluvaloja varten. Ei vaan oikein pelitä kun käynnistys on onnistunut vain pari kertaa satojen nykimisten jälkeen.
Täytynee laittaa Honda varakoneeksi.- Anonyymi
Puhdista ja kuivaa tulppa, tarvittaessa vaihda. Laita bensakorkin asento on asentoon, moottorikytkin on asentoon, bensiinin säästökytkin off, ryyppyvipu ensin runn asentoon jos kuitenki saanu liiaksi, ellei parilla tehokkaalla nykäsyllä lähde niin sitte start asennossa. Ellet saa käymään laita kierrätykseen ja osta honda. Ps onko öljyä riittävästi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhdista ja kuivaa tulppa, tarvittaessa vaihda. Laita bensakorkin asento on asentoon, moottorikytkin on asentoon, bensiinin säästökytkin off, ryyppyvipu ensin runn asentoon jos kuitenki saanu liiaksi, ellei parilla tehokkaalla nykäsyllä lähde niin sitte start asennossa. Ellet saa käymään laita kierrätykseen ja osta honda. Ps onko öljyä riittävästi
Timcossa kannattaa ottaa se suojaposki pois ja katsoa asento missä se ryyppyläppä sulkeutuu kunnolla ja merkitä se muistiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Timcossa kannattaa ottaa se suojaposki pois ja katsoa asento missä se ryyppyläppä sulkeutuu kunnolla ja merkitä se muistiin
Eiköhän kiinan insinööri ole sen ajatellut. Sinne vaan start asentoon ja siinä naksahtaa, suojan pois ottamisella ei näe läppää, pitää enempi purkaa. Lämpimänä käydessa kun sinne siirtää niin kuulee kun on rikas seos.
- Anonyymi
Jos ei saa Timcoa käyntiin, niin ei löydä kyllä pi**uakaan pimeässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhdista ja kuivaa tulppa, tarvittaessa vaihda. Laita bensakorkin asento on asentoon, moottorikytkin on asentoon, bensiinin säästökytkin off, ryyppyvipu ensin runn asentoon jos kuitenki saanu liiaksi, ellei parilla tehokkaalla nykäsyllä lähde niin sitte start asennossa. Ellet saa käymään laita kierrätykseen ja osta honda. Ps onko öljyä riittävästi
Kiitoksia asiallisesta vastauksesta!
Mikä on ”bensiinin säästökytkin”?
Polttoainekorkissa on ylös-alas-pumppu, (reilut 5 cm pitkä liike). Kun sitä pumppaa niin pitäisköhän sen toimia ryypytintissinä? Ohjekirja ei puhu tästä mithän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei saa Timcoa käyntiin, niin ei löydä kyllä pi**uakaan pimeässä.
Pillun hakemiseen on otsalamppu hyvä vehe!
(Toim. huom.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitoksia asiallisesta vastauksesta!
Mikä on ”bensiinin säästökytkin”?
Polttoainekorkissa on ylös-alas-pumppu, (reilut 5 cm pitkä liike). Kun sitä pumppaa niin pitäisköhän sen toimia ryypytintissinä? Ohjekirja ei puhu tästä mithän.Kiitoksia asiallisesta vastauksesta!
Mikä on ”bensiinin säästökytkin”?.....
Joo se on se mikä ecokatkaisin lie jolla ottaa kierroksia tehontarpeen mukaan.
Korkkipumpusta en tiedä liekö mitään tarkoitusta. Jos sillä painetta tankkiin haluaa niin ylös ja sitte korkki kiinni ja painetaan alas. En oo tarvinnut eikä ohjeissa siitä mitään mainita.
Olen 3h omaa käyttänyt, joten ei paljon kokemusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitoksia asiallisesta vastauksesta!
Mikä on ”bensiinin säästökytkin”?.....
Joo se on se mikä ecokatkaisin lie jolla ottaa kierroksia tehontarpeen mukaan.
Korkkipumpusta en tiedä liekö mitään tarkoitusta. Jos sillä painetta tankkiin haluaa niin ylös ja sitte korkki kiinni ja painetaan alas. En oo tarvinnut eikä ohjeissa siitä mitään mainita.
Olen 3h omaa käyttänyt, joten ei paljon kokemusta.Timco on vieläkin kunnossa ja lähtee käyntiin, tuottaa jopa sähköä. Ajettu lähes 6h
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitoksia asiallisesta vastauksesta!
Mikä on ”bensiinin säästökytkin”?.....
Joo se on se mikä ecokatkaisin lie jolla ottaa kierroksia tehontarpeen mukaan.
Korkkipumpusta en tiedä liekö mitään tarkoitusta. Jos sillä painetta tankkiin haluaa niin ylös ja sitte korkki kiinni ja painetaan alas. En oo tarvinnut eikä ohjeissa siitä mitään mainita.
Olen 3h omaa käyttänyt, joten ei paljon kokemusta.Siinä kai piti ensin sulkea se ilmanotto ennen kuin paineli siitä korkin painikkeesta ja sittten kun käynnistyy niin avata sitä korkin ilmahanaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä kai piti ensin sulkea se ilmanotto ennen kuin paineli siitä korkin painikkeesta ja sittten kun käynnistyy niin avata sitä korkin ilmahanaa
Aika tyhjää pihisee moinen pumppu. En usko sillä olevan merkitystä. Itse en huomannut että olis mitään painetta saanu tankkiin oli korkki missä asennossa tahansa. Voit tietty yrittää sitäkin jos ei käynnisty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika tyhjää pihisee moinen pumppu. En usko sillä olevan merkitystä. Itse en huomannut että olis mitään painetta saanu tankkiin oli korkki missä asennossa tahansa. Voit tietty yrittää sitäkin jos ei käynnisty.
Mulla ei edes ne nuolet oikein pidä paikkaansa. Off kohta ei jää alimmaksi vaan pitää kiertää hiukan ohi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ei edes ne nuolet oikein pidä paikkaansa. Off kohta ei jää alimmaksi vaan pitää kiertää hiukan ohi.
Tätä palstaa tulee harvemmin katsottua koti ja rakentaminen on suositumpi. Siellä voi kysellä ja vastaukseksi tulee monitra tai valvoline stou
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä palstaa tulee harvemmin katsottua koti ja rakentaminen on suositumpi. Siellä voi kysellä ja vastaukseksi tulee monitra tai valvoline stou
Taitaa olla samaa palstaa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363975- 881952
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151841Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi541438Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541432Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1321358VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991302- 701186
- 691053
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1151040