Jos ostat autoosi uudet talvirenkaat, älä osta Nokian Hakkapeliittaa. Niissä on lähes kaikissa runkovika, nimenomaan niissä venäjällä tehdyissä.
Minulla meni 4 renkaasta 2vaihtoon yhdessä talvessa ja nyt marraskuun alussa tuli kolmanteen runkovika. Vaihdatin alle Misukat, Nokian talvirenkaita en osta enää ikinä.
Kyse ei ole vain minun mutu-tuntumasta, vaan siitä löytyy suomesta satoja tai jopa tuhansia vastaavia tapauksia. Tässä tube-video joka selvittää asiaa, kommenteissa katsojat kertovat lisää samasta ongelmasta.
ÄLÄ OSTA Hakkapeliittaa
10
101
Vastaukset
- Anonyymi
Niin se linkki https://youtu.be/oupUvFJB6j4
- Anonyymi
Mulla on ollut useita Noksuja eikä yhtään ongelmaa ole ollut ja yleensä olen ajanut 6 talvea.
- Anonyymi
Ottamatta kantaa tuohon videon, mutta keskeltä kuluneessa renkaassa on voinut olla liian pienet paineet ja silloin keskikohta kuluu tuolla tapaa.
- Anonyymi
Katselin tänään noita Hakkapeliittan renkaita. Valmistaja oli merkinnyt maksimikuormalla 3,5 baria renkaiden maksimipaineiksi. Tokkopa tavallinen autonomistaja tuon ylitse on niitä paineita laittanut. Olisko peräti toisin päin paineiden suhteen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katselin tänään noita Hakkapeliittan renkaita. Valmistaja oli merkinnyt maksimikuormalla 3,5 baria renkaiden maksimipaineiksi. Tokkopa tavallinen autonomistaja tuon ylitse on niitä paineita laittanut. Olisko peräti toisin päin paineiden suhteen?
Niinhän kerroin, että liian pienillä paineilla ajeltu. Yleinen vika vaareilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös liiankovien paineiden luulisi pullistavan rengasta keskeltä ja matalapaine söisi reunoja.
- Anonyymi
Kyllähän noihin molempiin ongelmiin törmätty 14 ja 15" renkaissa. Toi keskikuluminen kyllä raavittanut päätä. Epäilin jopa liian kapeaa vannetta 195 15" kokoiselle.
- Anonyymi
Kolet Hakkikset olen ajanut loppuun ja hyviä ovat kaikki olleet.
- Anonyymi
Auton vyörenkaat käyttäytyvät paineen suhteen eri tavalla kuin vaikkapa polkupyörän renkaat. Lisäksi pyörimisnopeuksissa on iso ero.
Liian pieni paine ei purista renkaan sivuja riittävästi, joten renkaan keskiosa työntyy keskipakoisvoiman vuoksi ulospäin ja kuluu enemmän. Jos taas painetta on liikaa, paine kohdistuu enemmän renkaan sivuun ja reunat kuluvat keskiosaa enemmän.- Anonyymi
Teräsvyörenkaat kuluvat keskeltä jos niissä on liian pieni paine ja liiallinen paine ei juurikaan vaikuta negatiivisesti renkaan kulumiseen. Ja mitä leveämpi ja matalampi rengas on, niin sitä tärkeämpää on, ettei pidä liian pieniä paineita.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310081Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523365Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493123- 642815
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032169- 1152126
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä661600Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221356Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121346