Meneekö ulosotosta tieto lähiesimiehelle?

Anonyymi-ap

Hei!

Keneen ulosotto ottaa yhteyden isossa yrityksessä.

Onko se HR ja sieltä palkat?

Vai selvittäänkö ne esimiehen nimen ja sitä kautta? Joka on mun tuho!

23

983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos haluat salata ulosottosi, voit kysyä uo-mieheltä maksusuunnitelmaa.

      Ulosottokaari 4 luku 59 §:

      »Ulosottomies voi palkan ulosmittauksen sijasta vahvistaa velalliselle kirjallisen maksusuunnitelman, jos velallinen tekee uskottavaksi, että hän suorittaa suunnitelman mukaisesti ulosottomiehelle säännönmukaisen taikka 51, 51 a tai 52–54 §:ssä tarkoitetun määrän. Ulosottomiehen tulee vaatia velalliselta vähintään kerran vuodessa selvitys tulopohjaan kuuluvista tuloista ja etuuksista. (12.1.2018/60)

      Jos velallinen ilman hyväksyttävää syytä laiminlyö maksusuunnitelman noudattamisen tai selvityksen antamisen eikä laiminlyöntiä voida pitää merkitykseltään vähäisenä, ulosottomies voi päättää maksusuunnitelman raukeamisesta ja välittömästi ulosmitata palkan.»

      https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705#L4P59

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksesta mutta asianhoitaja väittää ettei saa itse maksaa.

    • Anonyymi

      Tieto ulosotosta menee työpaikan viralliseen postiosoitteeseen tai viralliseen sähköpostiosoitteeseen. Ulosottomies ei voi tietää nykyään kuka on minkäkin yrityksen palkanlaskennasta vastaava taho. Virallista reittiä ohjautuu tieto maksukiellosta sitten palkanlaskentaan. T: entinen palkanlaskija

      • Anonyymi

        Eihän mihinkään yrityksen info-osoitteeseen voi kenekään tietoja mennä. Sehän tietosuojaloukkaus. Yleisten osoitteiden postit menevät isolla jakelulla ympäri taloa haloo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän mihinkään yrityksen info-osoitteeseen voi kenekään tietoja mennä. Sehän tietosuojaloukkaus. Yleisten osoitteiden postit menevät isolla jakelulla ympäri taloa haloo!

        Näitä posteja käsitellään kuten luottamuksellista tietoa, mutta kyllä tieto ulosotosta poikkeuksetta menee aina useamman henkilön luettavaksi.


    • Anonyymi

      Sanot että ellei sopimus ja oma-aloitteinen maksaminen käy niin sitten loppuu työtkin eikä kukaan saa kuin tappiota. Siinä kannattaa kyllä sitten olla jämpti että maksaa sen mikä pitääkin tai muuten ei homma tule jatkumaan. Kyllä tulorekisterin aikana uo:n on helppo seurata että miten maksut täsmää ja jos ei täsmää niin se on uo:lle max yhden kk:n tappio mutta jos taas työntekijä saa potkut uo:n paljastumisen takia niin vahinko on kaikille mittava. Niin velkojille, velalliselle kuin myös ulosotolle.

      • Anonyymi

        Se ei ollenkaan ole paha asia, jos työnantaja saa tietää ulosotosta. Työhönotto on eri asia kuin jo työssä olevan siirto muihin tehtäviin kuin työsopimuksessa mainittuihin tai toiseen työpisteeseen tai kokonaan erottaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ollenkaan ole paha asia, jos työnantaja saa tietää ulosotosta. Työhönotto on eri asia kuin jo työssä olevan siirto muihin tehtäviin kuin työsopimuksessa mainittuihin tai toiseen työpisteeseen tai kokonaan erottaminen.

        Täh! Ai että sä annat jollekin kusipäiselle toimarille oikeuden tuhota koko työntekijän loppuelämä? Ei kuule työttömyys ole mikään muu tie kuin tuhon tie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh! Ai että sä annat jollekin kusipäiselle toimarille oikeuden tuhota koko työntekijän loppuelämä? Ei kuule työttömyys ole mikään muu tie kuin tuhon tie.

        Tsot tsot. Toimitusjohtajan haukkuminen netissä kusipääksi on katsottu päteväksi irtisanomisperusteeksi.

        Tarkoitin edellisellä kommentillani, että voimassa olevassa työsopimuksessa irtisanomiskynnys ulosoton takia on korkella, kun taas työhönotossa työnantajalla on aika vapaat kädet. Viime kädessä oikeus päättää, oliko ulosotossa oleminen riittävä syy työsopimuksen irtisanomiseen. Oikeus harkitsee asian, työnantaja puhuu mitä puhuu.


    • Anonyymi

      Mitä te ressaatte jotain tietoa ulosotosta kelle menee. Ei niitä uotietoja nää muut kuin ulosottovirasto. Siis kuka on velkoja, paljonko summat jne. Mitä yleensäkin välitätte siitä mitä muut ajattelee.

      • Anonyymi

        Luepa aloittajan teksti uudelleen! Tuu sitte viisastelee.


      • Anonyymi

        Suomessa asia kuin asia vuotaa niin laajalle ja monelle taholle. Esimerkiksi entinen työnantaja tietää missä olet nykyään töissä tai käy salaa ennakkoon verottajalta katsomassa ennen kuin verotiedot on edes tullut julkisuuteen. Samoin poliisit, poliiseissa on paljon turhaan uteliaita ja aina joukkoon mahtuu rikollisia. Ulosotossa on myös mätiä omenoita ja rikollisia. Ei kannata luottaa tippaakaan. Ulosotto tai ihan mikä tahansa muu asia Suomessa, vuotaa kuin seula. Ei kannata harkita mitään salattavaa tai kaksoiselämää Suomessa, aina jää kiinni tai on vielä isomman kiristyksen kohde. Kiristää voi myös täysin tekaistuilla asioilla ja aiheuttaa muuten paljon haittaa niin taloudellista kuin henkistä tavalla tai toisella.


    • Anonyymi

      Ei ulosottoon saa maksusuunnitelmaa nykyään juuri kukaan. Sen saa näillä ehdoilla. Väh. 1 tai 3 kohdan täytyy täyttyä.

      Vakituinen sama työpaikka, jossa olet ollut jo vuosia

      Olet aiemminkin ollut maksusuunnitelmalla jonka olet hoitanut

      Ulosottosi on kokonaisuudessaan alle 3000e

      Olet itse ollut halukas hoitamaan asioitasi


      Muussa tapauksessa on ihan turha edes yrittää maksusuunnitelmaa.

      • Anonyymi

        Näin olen itsekin ymmärtänyt.
        Vouti kehottaa minua hakuun, mutta velkaneuvonta nauroi päälle kun asiasta sanoin. Kun ihmettelin näitä toisistaan poikkeavia ohjeita, velkaneuvoja piti puolensa ja sanoi ettei vouti mitään kokonaisuutta tajua.
        Siel hyö keskenään tappelevat vissiin ja iso palkka juoksee. Lakkautetaan molemmat byroot ja rahaa säästyy olennaiseen kuten vaikka vanhusten hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin olen itsekin ymmärtänyt.
        Vouti kehottaa minua hakuun, mutta velkaneuvonta nauroi päälle kun asiasta sanoin. Kun ihmettelin näitä toisistaan poikkeavia ohjeita, velkaneuvoja piti puolensa ja sanoi ettei vouti mitään kokonaisuutta tajua.
        Siel hyö keskenään tappelevat vissiin ja iso palkka juoksee. Lakkautetaan molemmat byroot ja rahaa säästyy olennaiseen kuten vaikka vanhusten hoitoon.

        Käräjäoikeudessakin on paljon rikollisia. Kenenkään ei kannata eikä voi luottaa.


    • Anonyymi

      En tiedä kuinka paljon asiat ovat muuttuneet vuoden 2018 jälkeen, mutta itse kun sain ensimmäisen laskun ulosotosta niin soitin heti kyseiselle henkilölle ja sain maksusopimuksen jota olen noudattanut. Velkaa oli tuolloin lähemmäs 70000e. Piti toimittaa UO henkilölle perunkirjat, palkkatiedot yms., koska omistin ja omistan edelleenkin muuta kuin velka kämpän. Autosta oli velkaa n. vajaa 2000e ja möin sen viime vuonna pois ja sain n. 8000e ja ostin hieman halvemman ja uudemman auton. Ei ole vouti kysellyt perään. Olin ollut vakityössä ennen ulosottoa 8v ja sama työ edelleen. Olen virkstyössä ja työnantaja ei ilmeisesti tiedä mitään, koska ei ole koskaan kysynyt. Opiskelin työn ohessa toisen ammatin, jossa olen ollut 2 kesää ja tienannut huomattavasti enemmän ja näin ollen pystynyt maksamaan velkaani enemmän välillä. Olen saanut joka vuosi 2 maksu vapaa kuukautta ja tänä vuonna 3. Välillä myös lievennystä kuukausissa, jos jotain on sattunut. En ole hakeutunut velkajärjestelyyn, koska yhteistä omaisuutta muiden kanssa. Saan kyllä velkani maksettua, mikäli terveyttä riittää ja töitä on.

      • Anonyymi

        Sinne virastoon mahtuu kaikenlaisia tyyppejä. Mä en saanut vapaaehtoisesti maksaa vaikka oli pienemmät velat kun sulla.
        Seuraava ul mies antoi vapaa kuukausia aina kun pyysin. No sitte seuraava olikin taas sellanen ettei antanut vapaa kuukausia ikinä ei vastannut puhelimeen eikä viesteihin.
        Sanovat että ihmisiä nekin on muttei ne kaikki kyllä oo..


    • Anonyymi

      Sinulla on hyvin asiat ja juuri kaltaisesi ovat ulosotolle kultakimpaleita. Siksi saat myös myönnytyksiä. Suurin osa uo asiakkaista on oikeasti ihan päinvastaista ja maksuhaluttomuus on 0.

    • Anonyymi

      Hei, ulosottotarkastajan tai -ylitarkastajan on jo lain mukaan huomioitava velallisen oma-aloitteisuus ja jopa tarjottava vaihtoehdoksi maksusuunnitelmaa. Tuo ei kerrassaan käy laatuun millään tapaa, ettei ulosottohenkilö suostuisi yrittämään tuota maksusuunnitelmalla maksamista. Tee valitus ulostottohenkilön toiminnasta, jos ei suostu maksusuunnitelmaan. Ei ole kenenkään etu, ei velallisen tai velkojan, että menettää työpaikkansa. Ja kyllä, uo:n takia ei saa irtisanoa, mutta silti se voi vaikuttaa olennaisesti henkilön kykyyn hoitaa työtään yt-neuvottelutilanteessa henkilö voidaan irtisanoa helposti, vaikka virallinen syy olisikin "tuotannollinen ja taloudellinen". Itsellä on maksusuunnitelmista ihan ensikäden tietoa ja kokemusta usean vuoden ajalta. Jokainen ulosottohenkilö (nyt menossa jo kai viides) on tehnyt kanssani maksusuunnitelman, vaikka ulosotossa on ollut todella paljon velkaa. Yhden kanssa oli hieman hankaluuksia, kun oli uusi, mutta hänenkin kanssaan saatiin sovittua. Ole oma-aloitteinen, avoin ja rehellinen. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Toiseksi, kyllä tuo ulosotto valitettavasti menee työpaikalla ainakin muutaman henkilön tietoon, jos maksukielto päätyy työnantajalle. Sillä vaikka palkat laskettaisi ulkoistetusti, hyväksyy palkat maksuun kuitenkin joku firman sisältä jos yrityksellä on käytössä Suomi.fi, menee maksukiellot sinne ja sitä kautta menee sinne ohjatuista dokumenteista tieto valtuutetuille henkilöille firman sisältä (henkilöt varmasti vaihtelevat organisaatioittain, mutta joku tai jotkut niitä lukee joka tapauksessa) eli vaan puhelin kouraan ja oma-aloitteisesti ehdottamaan hyvillä perusteilla maksusuunnitelmaa. Jos ulosottohenkilö ei suostu sitä tekemään, tee valitus. Yleensä eivät sitä halua tehdä ihan laiskuuttaan, koska joutuvat silloin laitoksella seuraamaan tuon maksusuunnitelman toteutumista ja tekemään myös silloin tällöin tulorekisteritarkastuksia. Tämä ei ole pätevä syy saattaa velallista hankalaan asemaan työpaikallaan.

      • Anonyymi

        Minä olen ainakin tiedottanut esimiestä ja lähimpiä kollegoja aina, jos meillä ulosottoon joku joutuu. Eivätkä ole pitkäikäisiä työntekijöitä olleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ainakin tiedottanut esimiestä ja lähimpiä kollegoja aina, jos meillä ulosottoon joku joutuu. Eivätkä ole pitkäikäisiä työntekijöitä olleet.

        Työttömän tekijät. Phyi.


      • Anonyymi

        Mihin lakiin tämä perustuu? Itselleni ei tätä mahdollisuutta annettu vaikka pyysin, vielä ollessani määräaikaisella sopimuksella ja oli vahva pelko ettei työt jatku jos tämä käy ilmi. Onneksi jatkui, pelko oli turha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ainakin tiedottanut esimiestä ja lähimpiä kollegoja aina, jos meillä ulosottoon joku joutuu. Eivätkä ole pitkäikäisiä työntekijöitä olleet.

        Tietosuojalain mukaan olet tässä toiminut vastoin lakia ja siedät saada itse potkut. Sinä tuon tiedon vastaanottajana et saa kertoa sitä kenellekään. Työnantajan pitäisi antaa sinulle kenkää ja sinun pitäisi saada tuomio tietosuojalainrikkomisesta. Näissä dokumenteissa kerrotaan niiden luottamuksellisuudesta hyvin selkeästi. Toivottavasti olet jo saanut kenkää, jos et, niin kerro vaan kuka olet, niin hankintaan sinulle kenkää. Olet sen ansainnut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe