Olisin kiinnostunut bordercolliesta tai australianpaimenkoirasta. Olen ihastunut niiden ulkonäköön tykkään niistä merle värityksistä ja sinisistä silmistä toki muunkinvärinen kelpaisi. Asun rivitalossa kaupungin laidalla ja tykkään lenkkeillä. Olen nuori aikuinen eikä omaa koiraa ole vielä ollut. Lapsena perheelläni oli mäyräkoira. Kertokaa teidän kokemuksia bordercolliesta ja australianpaimenkoirasta.
Sopisikohan toinen näistä roduista minulle
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mietippäs vielä vähäisen ja älä hanki koiraa ulkonäön takia.
- Anonyymi
Juuri tästä syystä koiraa ei hankita ulkonäön vuoksi.
Otitko yhtään selvää roduista? Kumpikaan EI OLE seurakoirarotua, joka otetaan lenkkikaveriksi. Nämä ovat hirvittävän aktiivisia työkoiria, jotka vaativat aktiivista harrastamista ja osaavaa omistajaa, joka tietää miten ja miksi näiden viettejä ohjataan toivottuun tekemiseen. Ei jatkoon.- Anonyymi
Kummastakin rodusta on olemassa ns.näyttelylinja jos ei halua työkoiraa. Ulkonäköä tärkeämpi on terveys ja luonne. Naapureilla näitä on hienoja molemmat hienoja rotuja.Minusta suurin ero on.Austraalian koiralla on suojeluvietiä.Jos lenkeilet alueella jossa on vihervasrmmiston rikkautta niin Aussi.😎😎😎
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummastakin rodusta on olemassa ns.näyttelylinja jos ei halua työkoiraa. Ulkonäköä tärkeämpi on terveys ja luonne. Naapureilla näitä on hienoja molemmat hienoja rotuja.Minusta suurin ero on.Austraalian koiralla on suojeluvietiä.Jos lenkeilet alueella jossa on vihervasrmmiston rikkautta niin Aussi.😎😎😎
Se ns. näyttelylinja ei ole sen vähempää työkoira kuin vaikkapa näyttelylinjainen saksanpaimenkoira. Näistä ei yksinkertaisesti ole pelkiksi lemmikeiksi korttelin ympäri lenkkeilemään, joten älä jaksa länkyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ns. näyttelylinja ei ole sen vähempää työkoira kuin vaikkapa näyttelylinjainen saksanpaimenkoira. Näistä ei yksinkertaisesti ole pelkiksi lemmikeiksi korttelin ympäri lenkkeilemään, joten älä jaksa länkyttää.
Suomen 10 suosituinta koirarotuja. Kaikki ovat vanhoja työkoirarotuja, osa on sitä tänäänkin.Pärjäävät lemmikkeinä ja harrastekoirinakin.Sinä jäärä.😁😁😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen 10 suosituinta koirarotuja. Kaikki ovat vanhoja työkoirarotuja, osa on sitä tänäänkin.Pärjäävät lemmikkeinä ja harrastekoirinakin.Sinä jäärä.😁😁😁
No ei, nämä eivät edelleenkään ole joka pojan ja tytön lemmikkikoiria, vaan lähtökohtaisesti vaativat työkoirarotuina tekemistä. Agilityä, tokoa ja muuta vastaavaa harrastavilla näitä on paljon, mutta korttelin ympäri lenkkeilemään näitä ei yksikään vastuuntuntoinen kasvattaja edes myy. Ensimmäinen kysymys jokaiselta asiallisesta kasvattajalta kaikille pennunostajille liittyy nimenomaan siihen, mitä meinattiin harrastaa. Joten ei, lopeta länkytys ja mieti miksi meillä on satoja rotuja, joista valita. Jos haluaa kaverin lenkkeilemään, niin seurakoirarotuja löytyy pilvin pimein. Siihen ei työkoirarotua valita edes ns. näyttelylinjasta.
- Anonyymi
Kumpikaan ei sovellu tuolla kokemuksella ja tuohon tarkoitukseen. Molemmat ovat niin aktiivisia ja viettisiä, että kaipaavat tekemistä. Harrastuksiin ja työkäyttöön loistokoiria, muttei kokemattoman käsiin pelkäksi lenkkikaveriksi.
- Anonyymi
Nyt riittää Haapajärvi kehui en Timo Roimela syöttö kasvi Merja Liikanen
- Anonyymi
Väkivallasta kärsivä nainen pyytää veljen perheeltä apua väkivallan takia.
Oma mies myös sitä kutitus kainalot
Kun ehdottaa ota koira,sanoo minä en koiraa ota, kissa fani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368762Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5373824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102241Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1741306Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17976Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40814- 51790
Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36667