Leponexin annostus

Anonyymi-ap

Hei! Mulla on diagnoosina f23.10 eli akuutti monimuotoinen skitsofreniaoireinen psykoottinen häiriö tilaan ei liity akuutti rasitetekijää.

Sairastuin jonki aikaa sitte psykoosiin ja nyt minulle on syötetty klotsapiinia (leponex) heinäkuusta lähtien. Sivuoireita on ollu paljon, kuten vetämätön olo päivisin, näön sumenemista, ja ummetusta, motoriikka on kans ollu välillä huono.

Klotsapiinia on määrätty aamuksi 200mg ja illaksi 300mg, mutta ilta annoksesta on vähennetty hetki sitten 50mg pois. Kysymys kuuluu, että onko tämä oikea lääke minun tilanteessa, kun on paljon sivuoireita ja mitä oon lukenu niin oon ymmärtäny, että tämä mömmö vaikuttaa aivoihin. Tämä lääke on tarkoitettu skitsofrenian hoitoon ja minulla ei ole skitsofreniaa ollu vaan akuutti psykoosi joka kesti noin 2kk

9

621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Leponex on tehokkaaksi havaittu lääke, mutta useat käyttäjät vihaavat sitä.

      • Anonyymi

        Mietin vain sitä, kun minun diagnoosi f23.10 on itsestään ohimenevä psykoottinen häiriö niin siksi kyseenalastan lääkkeen tarpeellisuutta


      • Anonyymi

        Väärin: käyttäjät eivät vihaa sitä, vaan eivät pidä siitä sen aiheuttamien voimakkaiden sivuvaikutusten, jopa terveyttä vahingoittavien ja sydämen toimintaa haittaavien vaikutusten takia.

        Ei suositeltavaa käytettäväksi niille, joilla on mm. sydämen toiminnan ja verenpaineen kanssa ongelmia, tai tietää omassa suvussaan olevan sydänsairauksia. Lääke vaikuttaa valkosolujen määrään ja lisäksi voi toisessa tapauksessa aiheuttaa sydänkohtauksen.


    • Anonyymi

      Kukapa ei kyseenalaistaisi sitä, että lääkkeitä syötetään ihmisille mielin määrin.
      Jotkut kyllä oikeasti saattavat tarvitakin jotain psyykenlääkettä, mutta kaikenkaikkiaan niitä turhaankin syötetään.

      Leponexin annostuksista on varmaan kenenkään täällä vaikea sanoa mitään, annostukset on aika yksilöllisiä.
      Itse en ole ikinä sitä syönyt, mutta olen tuntenut ihmisiä, jotka ovat käyttäneet kyseistä lääkettä.
      Annostuksissa on isoja eroja, joku syö 200-300 mg vuorokaudessa, yhdellä oli 900 mg vuorokaudessa.

      Itse ainakin kysyisin suoraan lääkkeen määränneeltä lääkäriltä tuosta asiasta.
      Kukaanhan ei pysty hänen puolestaan vastaamaan, miksi juuri hän on päättänyt noin.

      • Anonyymi

        Puhutko mies nyt itsestäsi?


      • Anonyymi

        Leponexi ei yleensä ole se ensimmäinen lääke jota kokeillaan. Siksi annokset ja käyttöajat tahtoo olla isoja.


    • Anonyymi

      Onko mahdollista ottaa lääke vaan iltaisin, onko kokeiltu, silloin lääke ei väsyttäisi päivisin, ja olo olisi tasaisempi.

      Lääkeohjeessa sanotaan, että pitäisi etsiä pienin annos Leponexia jolla käyttäjä tulee toimeen, lääkärit eivät usein kuitenkaan usein noudata tätä ohjetta, vaan määräävät järkyttäviä yliannostuksia.

      Itse tulen toimeen 100-150mg illalla, ennen nukkumaan menoa. Unen saamiseen riittää vain 25mg Leponexia.

      Olen tosiaankin sitä mieltä, että Leponexia määrätään usein aivan liikaa, kannattaa vaatia saada kokeilla pienempää annostusta, sinullekkin saattaisi riittää 200mg ennen nukkumaan menemistä.

      Itse aloin syödä lääkettä jo -91 ja silloin lääkärit vielä taisivat noudattaa ohjetta paremmin, nykyään pelataan varman päälle, eikä uskalleta ottaa riskiä, vaan annetaan lääkittävän kärsiä ikävistä sivuoireista enemmän, lääkehän on ns. likainen lääke.

    • Anonyymi

      En tiedä, onko aloittaja oikeasti tosissaan, eli potilas, joka joutuu ottamaan hänelle määrättyä lääkitystä, mutta jokaisen, jolle ehdotetaan kyseistä lääkettä, kannattaa kysyä lääkäriltä sivu ja haittavaikutuksista, tai ottaa itse asiasta selvää. Ei kannata koskaan mennä aloittamaan sellaista lääkettä, jonka vaikutuksista ei tiedä.

      Lääkärit monesti määräävät ottamaan lääkettä ylisuuria annostuksia, oli kyseessä sitten mikä tahansa valmiste. Ilmeisesti siinä tosiaan pelataan "varman päälle". Tai sitten hoitoa perustellaan sairauden tehokkaalla, tai oireiden hoitamisella.

      Itselleni ainakin tuli kyseisestä lääkkeestä aikoinaan pahoja ja vakavia sivu ja haittavaikutuksia, etenkin verenpaineen, sykkeen ja sydämen kannalta. Etenkin verenpaine ja syke nousi järjettömiin sfääreihin. Lisäksi lääke lamaannutti ja väsytti fyysisesti aika tavalla. En suosittele käyttämään sellaista lääkettä, jolla on noin dramaattisia vaikutuksia verenkiertoelimistöön. Etenkin, jos omassa suvussa on ollut sydän ja verisuonisairauksia, tai lähipiirissä on sellainen, joka on kuollut sydämen rakenteellisista vioista johtuvaan sydäninfarktiin. Kuten oma isäni kuoli aikoinaan kammion liikakasvun ja sepelvaltimotaudin seurauksena.

      Omalla kohdallani jouduin kyseisen mielivaltaisen kohtelun kohteeksi vain siksi, kun valittelin liikaa ahdistuneisuutta, väsymystä ja niitä seurannutta masennusta. Jostakin syystä hoitohenkilöstö, tai lääkärit kuvittelivat, että sillähän ne ja pitkällä osastojaksollahan ne muka hoituisivat. Myöhemmin sain tietää, että kärsin ennemminkin kroonisesta väsymysoireyhtymästä, kuin varsinaisesti psyykkisistä sairauksista johtuvista asioista. Ainakin luottamus koko systeemiin ja sen toimintaan meni jo tuolloin täysin ja lopullisesti. Oireet saatetaan tulkita aivan päin prinkkalaa.

      Mutta tosiaan, suosittelen jokaista ottamaan asioista selvää, olemaan kriittinen ja pitämään puolensa. En tiedä, kannattaako kovin paljon uskoa ja luottaa sinisilmäisesti psykiatriaan ja siellä toimiviin. Koska pahimmassa tapauksessa saattavat somaattinenkin terveys, työ ja toimintakyky mennä kokonaan. Ja kannattaa ehkä ennemmin pitää huolta itsestään kaikin mahdollisin muin keinoin.

    • Anonyymi

      AP jos olet juuri käynyt läpi ensipsykoosin, lue ihmeessä niin paljon kuin mahdollista kaikista muista keinoista, joilla voit toipua kuntoon, siis oikeaan hyvään toimintakuntoon ilman lääkkeitä. Se on ihan sama mikä koodi ihmiselle annetaan ensipsykoosin jälkeen, psykiatria sinne vaan jonkun koodin potilastietoihin tunkee, ja alkaa "psykoedukaatio" eli aivopesu kroonisesta sairaudesta, joka vaatii elinikäisen estolääkkeen. Klotsapiini tappaa suuren osan käyttäjistään.

      Pääset hyvään alkuun, kun tutustut vaikkapa mad in finlandin ja sieltä löytyviin linkkeihin. Tuhoat elämäsi, jos uskot kaiken mitä psykiatria sinulle valehtelee.

      Toivottavasti ehdit lukeen tämän kommentin, ennenkuin se poistatetaan psykiatrian henkilökunnan pyytämänä tältä sivulta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3421
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      176
      1468
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1122
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe