Voiko led / hehkulamppuja käyttää samassa valoketjussa .
Nykyiset lamput 3w 6v e14 kannalla
led/hehkulamput
5
164
Vastaukset
- Anonyymi
Tietenkin voi käyttää -- jos vain löytää samoilla arvoilla olevaa :-)
Mitähän seuraavaksi ? - Anonyymi
Ei taida olla E14 kannalla tuollaisia led-lamppuja.
- Anonyymi
Ehkä ei ole, mutta sellaisen led-lampun voi helposti itse askarrella.
Tuollaisen 6V 3W lampun resistanssi on 12 ohmia ja virta 0,5A.
E14 lampun kierreosaan (otettu palaneesta lampusta) juotetaan 12 ohmin 3W vastus, jonka läpi muut lamput saavat sopivan virran. Jos kyseessä on vaihtojännite, kytketään kaksi lämmin/valkea lediä rinnakkain vastakkaissuuntaisesti, ja lisänä 150 ohmin 0,25W sarjavastus. Tämä ledihässäkkä juotetaan aiemmin mainitun 12 ohmin vastuksen rinnalle. Sitten liimataan joku läpinäkyvä muviputkilo suojasi siihen kierrekantaan. 😁
- Anonyymi
Mitä seuraavaksi ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1723375Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732161Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii542097- 421988
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931241- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul3941091Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1151015- 46889