Asunnon myynti

Minna

Ajattelin säästää vähäisen ja yrittää myydä asuntoni itse.Tietääkö kukaan jonkin sivuston josta saisi apua kaupantekoon,tarjouksen tekemiseen ja muihin laki hässäköihin? Kiitos jo etukäteen.

8

1172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se eka

jos et nimittäin ole, niin harkitse vielä. kun itse myy omaansa, niin siinä on valitettavasti aika paljon tunnetta mukana. kun ostaja sitten alkaa tingata ja perustella tinkiään osoittamalla epäkohtia asunnosta, niin siinä voi hermostua. lisäksi ihmiset ovat tyhmiä. pitkään myyntityössä olleena voin rehellisesti näin sanoa. tyhmyys varmasti korostuu asuntokaupassa uskomattomiin sfääreihin, kun se pienemmissäkin kaupanteoissa on jo aika korkealla (se ostajan tyhmyys, siis). ihminen on häikäilemätön elukka. suosittelen välittäjän käyttöä. saat asunnollesi paremmin näkyvyyttä ja paatuneen myyntitykin sitä promoamaan tyhmille ihmisille. kiinteistövälittäjällä ei aivan varmasti mene sormi ensimmäisenä suuhun, kun ostajakandidaatit avaavat sanaisen arkkunsa ja alkavat vaatia kolmasosaa hinnasta pois kun seinät on väärän värise. ja ei, en ole välittäjä. kuten sanoin, ihmiset on tyhmiä. siksi vaihdoin alaa, koska en halunnut olla tyhmien ihmisten kanssa tekemisissä.
      aina kuulee sankaritarinoita siitä, kuinka joku on myynyt itse asuntonsa. suhtautuisin niihinkin varauksella. tottahan joukossa on onnistuneitakin kauppoja, sitä en epäile hetkeäkään. mutta silti luulen, että tarinoita on kaunisteltu myyjien puolelta. kuinka moni kehtaa myöntää, että teki huonon diilin myydessään itse asuntoaan? ei kovin moni. mielummin vaikka kehaistaan, vaikka kehnot kaupat syntyivätkin.
      soitahan huomen-aamulla muutamalle välittäjälle ja pyydät arviointikäynnille sen fiksuimman oloisen. näin saat eliminoitua monia epävarmuustekijöitä ja minomoit myös unettomien öiden määrän.

• Bronx

Olen itse myynyt kolme asuntoa, ensimmäisen 1990, viimeisimmän 2002. Nyt taas aikeissa myydä itse. Minulla ei koskaan ole ollut mitään ongelmia ostajaehdokkaiden kanssa, mutta voihan toki varmaan ikäviäkin tapauksia olla. Edellinen ja tämä nykyinen asunto ovat jo sen verran isoja ja arvokkaita, että en ole enkä aio näyttää niitä ostajille kuin sopimuksesta: ei siis mitään yleisnäyttöä. Luulen sen karsivan pois ongelmallisimmat tapaukset. Toisaalta kun seuraa näitä palstoja tulee kyllä helposti sellainen mielikuva, että hulluja liikkuu paljon asunto-asioissakin...

• pallokala
        Bronx kirjoitti:

Olen itse myynyt kolme asuntoa, ensimmäisen 1990, viimeisimmän 2002. Nyt taas aikeissa myydä itse. Minulla ei koskaan ole ollut mitään ongelmia ostajaehdokkaiden kanssa, mutta voihan toki varmaan ikäviäkin tapauksia olla. Edellinen ja tämä nykyinen asunto ovat jo sen verran isoja ja arvokkaita, että en ole enkä aio näyttää niitä ostajille kuin sopimuksesta: ei siis mitään yleisnäyttöä. Luulen sen karsivan pois ongelmallisimmat tapaukset. Toisaalta kun seuraa näitä palstoja tulee kyllä helposti sellainen mielikuva, että hulluja liikkuu paljon asunto-asioissakin...

Kaiken, mitä välittäjä tekee, pystyy tekemään itsekin, ja oikotielle www.oikotie.fi saa myös kuvia. Totta on, että pää pitää pitää kylmänä, kun aina on näitä renkaanpotkijoita, jotka yrittävät puhua hintaa alas. Joka tapauksessa on kuitenkin kysymys siitä, että löytää ostajan, joka pitää asunnosta. Loppu hoituu itsestään.

• se eka
        Bronx kirjoitti:

asuntokaupat onnistuvat myös ilman välittäjää ja eihän se tosiaan mitään autokauppaa ole. itselläkin mielessä käynyt suoramyynti, mutta ei ole into riittänyt. antaa mielummin ammattilaisten hoitaa. suomalaisista kiint.välittäjistä jotkut ovat vieläpä ihan asiallisia.
        mutta jos asunnon yhden kerran myy itse, niin seuraava kertahan on sitten aina helpompi. oppia ikä kaikki...

• timpuri
        se eka kirjoitti:

asuntokaupat onnistuvat myös ilman välittäjää ja eihän se tosiaan mitään autokauppaa ole. itselläkin mielessä käynyt suoramyynti, mutta ei ole into riittänyt. antaa mielummin ammattilaisten hoitaa. suomalaisista kiint.välittäjistä jotkut ovat vieläpä ihan asiallisia.
        mutta jos asunnon yhden kerran myy itse, niin seuraava kertahan on sitten aina helpompi. oppia ikä kaikki...

mitä vaikeaa sinusta nyt auton myynnissä on ?

• mari

huoneisto-kauppalakia etukäteen. Osakkeen myynti on tarkkaa puuhaa ja ne pilkutkin on oltava lähestulkoon kohdallaan. Samoin veroista etc. kannattaa tietää. Kauppakirja ja tarjoussysteemit täytyy tietää etukäteen. Ei mahdoton urakka, mutta kannattaa valmistautua huolella.
      Ja lisäksi: jos tiedossasi on mitään asunnon arvoa alentavaa tai asumista häiritsevää, kerro suoraan ostajalle niin ei tule jälkikäteen sotkuja.

• tippaakaan ei tarvi

tippaakaan ei tarvi lakia opiskella, kaikki hoituu kuin antaa kauppakirjat ym,ammattiihmisen tehtäväksi, muistaakseni n 50e omassa kaupassani. myyjä on vastuussa myymästään yhtälailla teki hän sen välittäjän kautta ,tai ei. myöskin suon kaikki rahat ns myyjälle,ettei tarvi välittäjän takia hintaa "nostaa".

• timpuri

kun myy välittäjän kautta niin ostaja saa kuluttajasuojan mutta ei kun ostaa suoraan myyjältä. Siksi ostan välittäjältä mieluummin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3603
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2449
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2274
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2047
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1489
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe