Vetää monet matalapaineeseen tää marraskuu.
Niin minutkin. Sitten huomasin, että pittääpä ryhdistäytyä ja vettää ihtensä korkeapaineeseen. Itsepä se kissakin häntänsä nostaa.
Eli rutiinilla teen toimeni, ja siitä se ilta ehtii.
Aamulla teen työlistan, ja teen sen sitten.
Kovasti olen touhunnut, ensin täysin matalapaineella, nyt on jo puoli-tavallisella paineella. Nyt meen laittamaan auton takakonttiin talvirenkaat kun vien ne verstaalle vaihdettaviksi. Ovat vaan niin raskaat, että pitää huilia välillä.
Sitten ajantilaus, ja muuta tointa, Tulee pimeetä, silloin joutaa viihteellisemmälle.
Mitä muita konsteja teillä on?
Vai toimitteko koko ajan korkeapaineella ja pirteinä?
Intoa rutiinilla
34
58
Vastaukset
- Anonyymi
Aivan ihanaa hämärässä jouluisia juttuja puuhastella. Kynttilän liekkiä tuijottaa ja muutenkin jouluvaloissa fiilistellä. Kaupungillakin pitää ehtiä ihanaa jouluvalaistusta tsiigaamaan.
Aina on jotain tointa suoritettavaksi, kun vaan kaikelta ”kiireeltään” kerkiää.
Päivät menevät, niin ettei huomaakkaan. Ei edes, että on marraskuu!- Anonyymi
Tuo olikin hyvä pointti!
Toivon että tunteesi tarttuu minuunkin.
Sen verran kerroin tuosta autoon renkaitten latjaamiselta, että menin sitten tallille.
Tuli naapuri ja latjasi ne autoon, eikä mennyt kuin viitisen minuuttia kun olivat siellä.
Autotallissani on seisonut kolme vuotta yli 40-vuotias Toyota-Corolla -78 vanhus, en ole "ehtinyt" sitä myymään.
Naapuri tarkisti samalla paljonka saisin siitä. Mennyt läpi kaikki katsastukset.
Kannattaa kuulemma myydä jollekin Toyota-harrastajalle.
Tuntuu jo paremmalta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo olikin hyvä pointti!
Toivon että tunteesi tarttuu minuunkin.
Sen verran kerroin tuosta autoon renkaitten latjaamiselta, että menin sitten tallille.
Tuli naapuri ja latjasi ne autoon, eikä mennyt kuin viitisen minuuttia kun olivat siellä.
Autotallissani on seisonut kolme vuotta yli 40-vuotias Toyota-Corolla -78 vanhus, en ole "ehtinyt" sitä myymään.
Naapuri tarkisti samalla paljonka saisin siitä. Mennyt läpi kaikki katsastukset.
Kannattaa kuulemma myydä jollekin Toyota-harrastajalle.
Tuntuu jo paremmalta!Sillälailla se elämä kulkee eteenpäin. Marraskuussakin!
- Anonyymi
Näin syksy- ja talvi-ihmisenä en paljon tarvitse vippaskonsteja tämän vuodenajan selättämiseen. Tykkään talvesta ja odotan sitä innolla. Täällä pohjoisessa kun se talvi on ihan oikea talvi.
- Anonyymi
Pittääpä vielä kertoa, että tästä tulikin onnen päivä lopulta!
Menin sitten vaihdattamaan renkaita, sain ajan heti ja ajelin kauppareissuja.
Renkaitten vaihtaja antoi vielä oma-aloitteisesti kympin alennusta. En kyllä yhtään ymmärrä että miksi (?). En sitten kysellyt, kiittelin vain.
Kun tulin sitten takaisin tallille parin tunnin päästä, niin se sama naapuri oli siellä autonsa kanssa.
Hujautti ne minun kesärenkaat talliin, meni toinen viisiminuuttinen.
Nyt on sitten talvirenkaat ja pääsee ajelemaan.
Mikäpä tässä nyt!
Vaikka tuntui surkealta aamulla, niin hyväksi päivä muuttui.
Olenkin muuttanut mieltäni ja tykkään, että marraskuu onkin mukava kuukausi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pittääpä vielä kertoa, että tästä tulikin onnen päivä lopulta!
Menin sitten vaihdattamaan renkaita, sain ajan heti ja ajelin kauppareissuja.
Renkaitten vaihtaja antoi vielä oma-aloitteisesti kympin alennusta. En kyllä yhtään ymmärrä että miksi (?). En sitten kysellyt, kiittelin vain.
Kun tulin sitten takaisin tallille parin tunnin päästä, niin se sama naapuri oli siellä autonsa kanssa.
Hujautti ne minun kesärenkaat talliin, meni toinen viisiminuuttinen.
Nyt on sitten talvirenkaat ja pääsee ajelemaan.
Mikäpä tässä nyt!
Vaikka tuntui surkealta aamulla, niin hyväksi päivä muuttui.
Olenkin muuttanut mieltäni ja tykkään, että marraskuu onkin mukava kuukausi!Parasta kaikessa kun marraskuuta on jäljellä enää 5ja puoli vuorokautta.
Mulla jäi koko kesäkauden yli kitkarenkaat alle. Kävin vain maksamassa renkaitten säilytysvuokran. Ei tarvi nostella kesä- eikä talvirenkaita vanteineen kellarivarastosta ahtaaseen autoon. Eikä vaihdon jälkeen taas völjätä toisia raskaita renkaita vanteineen takaisin kellarivarastoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parasta kaikessa kun marraskuuta on jäljellä enää 5ja puoli vuorokautta.
Mulla jäi koko kesäkauden yli kitkarenkaat alle. Kävin vain maksamassa renkaitten säilytysvuokran. Ei tarvi nostella kesä- eikä talvirenkaita vanteineen kellarivarastosta ahtaaseen autoon. Eikä vaihdon jälkeen taas völjätä toisia raskaita renkaita vanteineen takaisin kellarivarastoon.On varmaan hyvä ratkaisu, en ole ennen ajatellutkaan!
Minkä verran maksaa?
On siinä tosiaan hommaa, kun niitä renkaita höljää edestakaisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parasta kaikessa kun marraskuuta on jäljellä enää 5ja puoli vuorokautta.
Mulla jäi koko kesäkauden yli kitkarenkaat alle. Kävin vain maksamassa renkaitten säilytysvuokran. Ei tarvi nostella kesä- eikä talvirenkaita vanteineen kellarivarastosta ahtaaseen autoon. Eikä vaihdon jälkeen taas völjätä toisia raskaita renkaita vanteineen takaisin kellarivarastoon.Kas kun en muista millainen viime kesä oli, oliko kuuma. Jos oli, kuumuus tuhoaa kitkojen pintoja. Ovat sitten talvella epävarmemmat. Kerron vaan että ehkä kannattaa huomioida.
Olen itse ajanut kitkoilla kolme autollista, on vähän kokemusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On varmaan hyvä ratkaisu, en ole ennen ajatellutkaan!
Minkä verran maksaa?
On siinä tosiaan hommaa, kun niitä renkaita höljää edestakaisin.Niissä säilytysmaksuissa/kausi on eroja paikkakunnasta ja rengasliikkeestä riippuen.
Voisithan tieten kysästä häneltä joka vaihtoi renkaasi tälle kaudelle heidän säilytyshintaa/mahdollisuutta.
Ja seuraavan rengasvaihto kauden lähestyessä pyytää tarjous säilytykseen ja vaihtoon useammalta.
Kannattaa kiinnittää vähän huomiota ettei firma ole lopettamassa tai menossa konkurssiin.
- Anonyymi
Hyvä on tuo rutiinilista. En listaa tee, mutta päätän että tänään teen aamujumpan. silitän pyykin, käyn kirjastossa, hain ruisleipää, vaihdan pöytäliinan (paljon papereita päällä niin on työläs). Ja sitten vain teen ne kaikki.
Teen näin aina. Marraskuu ei ole minulle ankea kuukausi.
Huomiseksi on jo huomisen lista tiedossa. - Anonyymi
Suosittelen rengashotellia.
Ihan mukavuudenhalusta(laiskuudesta) olen käyttänyt rengashotellia muutamia vuosia. Varaa netistä ajan, menee hallille, ajaa sisään, muutamissa minuuteissa renkaat vaihdettu. Autosta ei tarvi nousta ulos, maksukin tapahtuu ikkunasta. Pesevät renkaat ennen säilöön laittamista, tarkistavat rengaspaineet alle laitettaessa. Mittailevat kulutuspinnan ja silmämääräisesti tarkistavat. Tekevät tarjouksen uusista kumeista, jos tarvis. Maksaa jotain, mutta todella kätevää.
Noin itse aloitukseen, taitaa olla vuoden mukavin aika noin muuten. Ehkä vähän väsyttää, mutta nukkumallahan se helpottaa. Parasta, ei ole kiire, kun ei kiinnitä black fridayhin, jouluun tms huomiota. Rutiineita tietenkin on, mutta leppoisaa ja voi jopa intoutua puuhaamaan jotain piristävääkin välillä. Siis nimenomaan siks, kun ei ole pakkopullia häiritsemässä luovaa joutenoloa.
=DW=- Anonyymi
Joo, tuo nukkuminen.
Onkin nukuttanut tavallista enemmän.
Hyvä tietää että muillakin, saa nukkua rauhassa.
Minä kirjoittelen listan usein öisin, tai heti aamulla listan, ja kumma kyllä saan ne hommat tehtyä. Ei millään jaksa muistaa muuten. Jos en oo tehnyt jotain, niin siirrän sen uuteen listaan tai ruksaan yli, jos oli joutava juttu.
Minulla oli yksi oikeusjuttu.
Öisin tuli kuin suoraa tekstiä, mitä kirjoittaa ylös.
- Anonyymi
Itselläni on rutiinit.Pidän rutiineilla itseni kasassa kun hallitsen kellon ja ajan.Siihen kulluu uni,ulkoilu ja ruoka rytmi.Joten tällä herättän kello 6.ilman kellon soittoa kun on rutiinit ja uni rytmi.Päivät menisi pilalle jos makaisi puolen päivään ja ovesta pääsisi ulos vasta pitkään iltapäivään.Nin moni tekee naiset jotka ei töissä.Mielummin nauttivat kalja,tupakka tai viini.Jotka sitten tuo sen masenuksen ja sotkee unen ymm.
- Anonyymi
Rutiineillä mennään täälläkin.
Ilta vaipui ehtooseen ja nukkuma-aikaan, päivä mennä hurahti, paljon sattui, paljon eri tunnetiloja, mutta päiväthän kallistuvat iltaan aina.
Jos ei olisi rutiineita, niin löröksi menisi. Itellä menee kyllä viiniksi joskus, ja sitä en haluaisi. Mutta on vain niin, että se helpottaa. Kun kohtuudella, niin ok. Yksinäisyys vaivaa, mutta on kirjoja ja filmejä netillä, paljon tekemistä kotihommien kanssa, kun en ole luonteeltani säntillinen. Aamulla herään 6:lta mutta löhöttelen lämpimien peittojen alla vielä, ja kun on eläkkeellä, niin miksipä ei voisi. Liikuntaa pitäisi lisätä ja yritänkin, no ei tarpeeksi. Hyvää yötä kaikille ja kauniita unia!
- Anonyymi
Marraskuu on kohta ohi. Toivottavasti 1.12 elämä muuttuu aivan toisenlaiseksi.
- Anonyymi
Ihme vinkumista marraskuusta. 60 ihmisen luulisi jo tottuneen suomalaisiin
vuodenaikoihin vai antaako marraskuu vinkujille "luvan" vinkua ja valittaa tavallista
enemmän ? Valittajaluonne löytää aina syyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vuodenaikoihin vai antaako marraskuu vinkujille "luvan" vinkua ja valittaa tavallista
enemmän ? Valittajaluonne löytää aina syyn.Taidathan itse olla.
Kuka käyttää sanaa "vinkua".
Marraskuun kaamos ja matalapaine on fakta, tieteellisesti todistettu.
Annetaan kansalaisten kertoa tunteistaan.
Täällä rakentavasti selvitään rutiineilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidathan itse olla.
Kuka käyttää sanaa "vinkua".
Marraskuun kaamos ja matalapaine on fakta, tieteellisesti todistettu.
Annetaan kansalaisten kertoa tunteistaan.
Täällä rakentavasti selvitään rutiineilla.Ihan kiva nauttia marraskuusta, ja pimeydestä.
Eihän immeisen tartte aina puhkua intoa.
On vaan ja saa kulkea surkeessakin mielentilassakin.
Mitenkäs se on Lapissa? Anonyymi kirjoitti:
enemmän ? Valittajaluonne löytää aina syyn.Tarvitaanko vinkumiseen lupa🤣.
- Anonyymi
Siili2 kirjoitti:
Tarvitaanko vinkumiseen lupa🤣.
Ai jaa, sinä siili2 olit siis taas asialla?
Etkö muista että lupasit aikaisemmin olematta käyttämättä tyhmiä emoijiasi?
Sen verran sinun sanaan voi luottaa - esi siis yhtään!
Luopio olet! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luopio olet!Ei siis yhtään voi luottaa sanaasi Siili2!
Anonyymi kirjoitti:
Luopio olet!Niin oonki. Katoppakö sinä aina moitit muita, minusta rinoöe yhtään sen kummempaa käyttää ilmaisemaan tunnetilpissani emojia. Joten ooppa hyvä :🥴
Anonyymi kirjoitti:
Ei siis yhtään voi luottaa sanaasi Siili2!
No voin luvata että tässä asiassa ei voi
🥳- Anonyymi
Siili2 kirjoitti:
No voin luvata että tässä asiassa ei voi
🥳Nolo sulle.
Anonyymi kirjoitti:
Nolo sulle.
Kirjoittaa hän joka huutelee anonyyminä🤣. Miksi pitäisi olla 'luotettava"tuntemattomalle joka huutelee tympeyksiä?
Makkaraa ja glögiä ulkona lasten lyhtytapahtumassa. Mukava päivä.
- Anonyymi
Oikeastaan muita rutiineja ei ole kuin aamulla tiettyyn aikaan herääminen, ruokailut suurinpiirtein samoihin aikoihin päivittäin ja illalla sänkyyn meno suurinpiirtein tiettyyn aikaan. Muuna aikana teen mitä mieleen juolahtaa ja mitä sattuu olemaan "työn alla" käsitöissä. Ulkoilut kelin mukaan jos fiilistä, aina ei ole ja en pakota itseäni lenkille joka päivä vaan teen sitten jotain pientä jumppaa tms kotona.
Tarkemmin en halua elämääni kellottaa, joitakin päiviä on kun pitää olla tiettyyn aikaan tietyssä paikassa mutta sekin on vapaaehtoista.
vn- Anonyymi
Tämä oli mukava ketju, - niin pitkään kuin Siili2 liittyi mukaan tympeine teksteineen.
Niin sitä joku yksi henkilö osaa pilata viestiketjun.
- Anonyymi
Ihanaa, vihdoin meilläkin maa valkoinen. Nyt vähäisetkin rutiinit nurkkaan ja lenkille lomps :)
Meilläkin satelee ohutta lunta. Toistaiseksi pysynyt maassa. Kävin kaupasta itsenäisyyspäiväksi kaksi led-kruunukynttilää ja myös hautausmaalla vilkaisemassa että siellä haudoilla on kaikki kunnossa. Vein äitini haudalle poikani seurakunnalta saaman kymmenvuotiskynttilän, siis 20 vuotta vanhan. Laitoin palamaan kiveykselle ei sopinut lyhtyyn.
- Anonyymi
Ja joulukuu alkaa huomenna, lapsena ollessa näihin aikoihin oli lunta ja kunnon talvi pakkasineen, nyt on nollakeli eikä lunta ollenkaan, vain kuuraa näkyy hieman. Pimeetähän se on ilman lunta, kovat pakkaset on nykyään harvinaisia, viimeisen yli kuukauden kestäneen n. 20 asteen pakkasen muistan 80-luvun lopulta, kun olin komennuksella naapurikaupungissa, nyt on 15 astettakin harvinaisuus, eikä kestä kuin viikon pari.
- Anonyymi
Muuttuiko kaikki kuin taikaiskusta, kun nyt on joulukuu ?
Mikä muuttui ?- Anonyymi
Ei muutoksia, ei edelleenkään sada lunta, -3 astetta ja eurojackista ei latin latia, matsit oli jänniä, eteläkorealaiset teki yliajalla maalin joka vei ne jatkoon.
Veikkauksen joulukalenteri luo jännitystä aamuihin. :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391