Pystynkö etsimään varastettua tietokonetta mac-osoitteen avulla internetistä niin että saan ip-osoitteen selville? Tämä minulla on tiedossa. Sitähän ei kai pysty vaihtamaan?
Ei varmaan mitään sen parempia vaihtoehtoja ole? Kaikki koneen tiedot on siis tallessa jos niistä on jotain apuja.
Tietokoneen löytäminen mac-osoitteella
6
255
Vastaukset
- Anonyymi
Ei pysty löytämään.
Lisäksi mac-osoitteen pystyy vaihtamaan, esimerkiksi hankkimalla tietokoneeseen uuden verkkokortin jolla on uusi mac-osoite.- Anonyymi
Helpoin tapa muuttaa mac-osoite on käyttää jotain ns. mac-spoofer -ohjelmaa joka toimii sekä koneen integroituun ja myös erilliskortteihin. Itse käyttänyt joskus kun ei saanut muuten näkyviin joidenkin alueiden videoita jotka normaalisti ilmoittavat "tämän videon katselu ei alueellasi ole sallittu".
- Anonyymi
MAC-osoitteella ei voi löytää mitään. Se on ainoastaan verkkokortin hardware-osoite. Tämä osoite on aina korttikohtainen. Joissakin koneissa on mahdollista BIOS -tasolla valita eri MAC-osoite integroidulle verkkokortille.
- Anonyymi
Jos oletetaan että mahdollinen varas ei ole kykenevä vaihtamaan mac-osoitetta, niin onko silloin teoreettista mahdollisuutta löytää kone vai pitäisikö päästä samaan wifi-verkkoon?
- Anonyymi
Ei ole edes pienintä mahdollisuutta tuon perusteella löytää. Ainoastaan sisäverkossa koneita voi paikantaa MAC-osoitteen perusteella.
- Anonyymi
No jos varas on niin tyhmä että kirjoittaa nettiin "Mä varastin just koneen jonka mac-osoite on ..." niin sitten sen voi löytää googlaamalla tuo mac-osoite.
Eli on teoriassa mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k744016- 1013545
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823368Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia382769- 1251673
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361536Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191154Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221134Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141061